handdator

Visa fullständig version : Test - Allt eller inget.


tumme
2011-10-05, 09:13
Har under ett år kört utan kosttillskott förutom proteinpulver pga bristande ekonomi. Men det går bra nu, pengarna rullar in så jag tänkte göra ett test och helt enkelt köpa allt jag kommer över som har lite bevisad effekt. Kommer testa detta när deffen börjar om nån vecka. Tror inte på någon magisk skillnad men nån borde det bli.

Men för att komma till saken. Jag behöver lite hjälp att hitta kosttillskott som kan hjälpa vid deff eller i allmänt med träningen.

Mina lista än så länge: Pwo (evil eller rage), kollo diablo, Daa, kreatin, omega 3, fairing complete.

Vad har jag missat? Eller något ni hade ändrat på?

Bjern
2011-10-05, 09:25
HMB tycker jag du borde pröva också.

StarkaUlf
2011-10-05, 09:32
Mjölk i massor.

Personligen skulle jag se det där som att slänga pengar i sjön, men det är väl högst personligt. Så vi får väl hoppas att du får ut något av det :)

tumme
2011-10-05, 09:46
Mjölk i massor.

Personligen skulle jag se det där som att slänga pengar i sjön, men det är väl högst personligt. Så vi får väl hoppas att du får ut något av det :)
Har ingen övertro till det heller. Är lite därför jag vill testa, så jag vet med säkerhet om det går någon större skillnad.

kettlebellGuden
2011-10-05, 10:11
Hur har du tänkt testa de här? Börjar du ta allihopa samtidigt så vet du ju absolut inte vilka som är verksamma för dig.

vicarious
2011-10-05, 10:12
Hur har du tänkt testa de här? Börjar du ta allihopa samtidigt så vet du ju absolut inte vilka som är verksamma för dig.

+1. Du måste isåfall testa varje enskild produkt för sig, i flera veckor eller månader för att du ska kunna ha en chans att se om det blir någon skillnad.

Mitt tips: köp kreatin, koffein och omega-3, spara resten av pengarna.

vicarious
2011-10-05, 10:17
Ola om HMB

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5329181&postcount=9

tumme
2011-10-05, 10:24
Hur har du tänkt testa de här? Börjar du ta allihopa samtidigt så vet du ju absolut inte vilka som är verksamma för dig.

Sant. Men det hade jag räknat med. Har testat vissa av dom var för sig förut och märkt lite skillnad, vilket lika gärna kan vara placebo (kan det ju bli nu också självklart). Är inget test för att ta reda på något vettigt, som vilka jag ska använda i framtiden, utan mer för att det är kul. Att se skillnad mellan allt eller inget.

Ondskapelsen
2011-10-05, 21:00
Gillar inte kritiken mot att det måste läggas upp vetenskapligt för att kunna avgöra vad som är vettigt och vad som inte är.
Gillar All-in konceptet; try it o lycka till. Poängen här är väl inte att ta reda på vad som fungerar. Utan vad effekten blir av allt som vi påstår "fungerar".
Skulle nog personligen dessutom köra EAA då och då utöver dagen.

HondaRider
2011-10-06, 17:35
Har under ett år kört utan kosttillskott förutom proteinpulver pga bristande ekonomi. Men det går bra nu, pengarna rullar in så jag tänkte göra ett test och helt enkelt köpa allt jag kommer över som har lite bevisad effekt. Kommer testa detta när deffen börjar om nån vecka. Tror inte på någon magisk skillnad men nån borde det bli.

Men för att komma till saken. Jag behöver lite hjälp att hitta kosttillskott som kan hjälpa vid deff eller i allmänt med träningen.

Mina lista än så länge: Pwo (evil eller rage), kollo diablo, Daa, kreatin, omega 3, fairing complete.

Vad har jag missat? Eller något ni hade ändrat på?

Skippa PWO, du har så mycket kortisol du behöver för att bryta ner din muskelmassa utan det, DAA är inge vidare, det funkar helt enkelt inte speciellt bra, kreatin funkar, omega 3 är väl säkert bra för något, ett bra protein är alltid bra att ha...

Min rekommendation är:

1. Proteinrik kost och EAA på morgon och efter träning
2. Kreatin (billigast funkar lika bra som nåt annat, blanda med het dryck)
3. Eiselt Xpress eller något annat AA tillskott, skippa Omega 3 under tiden du tar det.

Det här är de tre i särklass bästa produkterna för att bygga muskler, har du pengar över, köp bättre mat.

Sniggel
2011-10-06, 22:39
Hade jag haft gott om pengar hade jag satsat på mer kött. Upp i 400g protein om dagen och se vad som händer. Tror iaf mer på det än att försöka stacka en massa kosttillskott med varandra.

vicarious
2011-10-07, 09:52
Skippa PWO, du har så mycket kortisol du behöver för att bryta ner din muskelmassa utan det

lol. rädd för kortisol eller? har man inte kroniskt förhöjda nivåer av kortisol behöver man inte oroa sig över det.


3. Eiselt Xpress eller något annat AA tillskott, skippa Omega 3 under tiden du tar det.


Varför?

Inge Enveten
2011-10-07, 09:56
2. Kreatin (billigast funkar lika bra som nåt annat, blanda med het dryck)




Varför?

Sparven från Minsk
2011-10-07, 10:02
Hade jag så gott om kr skulle jag fokusera på att köpa god dietmat :)

Simonser
2011-10-07, 10:24
Låter jätteintressant, hade också gärna prövat flera kosttillskott samtidigt i några månader isåfall istället för ett kosttillskott i taget då det är näst intill omöjligt att märka skillnad på endast ett, men flera samtidigt och bra mat och bra träning så har du alla förutsättningar för att märka om det blir någon skillnad!

Lycka till!