handdator

Visa fullständig version : Köpråd telefon


Mental
2011-10-04, 21:32
Nu i Iphone4+ tider söker jag något helt annat.

Jag vill inte ha en smartphone, ingen kamera eller annat trams.

Den skall kunna ringa, sms:a, ha klocka och larm. I övrigt vill jag att den skall vara damm och fukttålig och ha bra batteritid. Dvs Hajfenan i ny tappning, finns det någon sådan?

Mjölkprotein
2011-10-04, 21:36
Nokia 3310

Samsung har en fet jävel, och det har nokia också (lite smalare dock) jävligt stöttåliga och kostar runt tusenlappen. Kolla på prisjakt (filtrera stöttålig o sånt).

Skulle du vilja ha en "smartphone" fast utan tafsskärm och annat högteknologiskt kan jag rekommendera Nokia E72. Skulle inte tafsskärm och android/Meego finnas skulle förmodligen E72an vara i min högerficka just nu.

r3mpuh
2011-10-04, 21:54
Simvalley RX-80
Köpte en själv nyss P;

Edit; Sist exemplaret dock, sorry x3

troback
2011-10-04, 22:34
Ryktesväg har jag hört att Sony Ericsson inom kort kommer släppa en ny version av den s.k "hajfenan"!
Om det stämmer kommer det helt klart vara värt att vänta på isf. Förra modellen var ju en riktig trotjänare..


http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/mobiltele/article3208532.ece

Herr Oberst
2011-10-04, 22:46
http://www.varsam.se/shop/varsam/images/shop/Doro334.jpg

Mental
2011-10-05, 08:33
Tack för tipsen, både de seriösa och de underhållande ;)

Lite mera runtläsning så tycks Samsung GT-E2370 Xcover ha vad jag önskar. Gigonormt batteri, långa tal och standbytider med andra ord. Fukt och stötskyddad.
Nackdelen som jag ser det är att den inte har 3g. Men priset är ju toppen. Tror det får bli en sådan om jag inte hittar något bättre.

Sparven från Minsk
2011-10-05, 08:45
Själv köpt en Htc wildfire s. Billig och ger mig det jag behöver :)
Har ju dock kamera, android, surf och allt men billig och smidig lur!

Mental
2011-10-05, 08:49
Själv köpt en Htc wildfire s. Billig och ger mig det jag behöver :)
Har ju dock kamera, android, surf och allt men billig och smidig lur!

Jo, jag har en wildfire s jag med, men den uppfyller inget av mina krav.

Den är inte stöt och fukttålig, den har inte ett par veckors standbytid och en halv dag i taltid. Den har en massa batterislukande blingfunktioner som jag inte behöver.

Sparven från Minsk
2011-10-05, 08:52
Jo, jag har en wildfire s jag med, men den uppfyller inget av mina krav.

Den är inte stöt och fukttålig, den har inte ett par veckors standbytid och en halv dag i taltid. Den har en massa batterislukande blingfunktioner som jag inte behöver.

aha :)
Klart du kan ju stänga av bluetooth, wifi, dra ned skärmljuset, ha strömspararfunktion med mera.
Men håller med, ju mer bling bling desto mer batteri drar den.
Får söka upp en gammal tegelsten på blocket ;)

Mental
2011-10-05, 08:57
aha :)
Klart du kan ju stänga av bluetooth, wifi, dra ned skärmljuset, ha strömspararfunktion med mera.
Men håller med, ju mer bling bling desto mer batteri drar den.
Får söka upp en gammal tegelsten på blocket ;)

Jo, men varför köpa en smartphone och stänga av allt som gör den smart. När jag kan köpa en dumphone som har det jag söker till en 1/5 av priset :) Hur man än gör så kommer en wildfire s aldrig bli stöt och vattentålig.