handdator

Visa fullständig version : Schema för styrka?


lofgreno
2011-10-04, 19:32
Tjenare!

Började min bulk för någon månad sen och ligger just nu på 80 kg, har kört högrep hittills under bulken, (9-12 reps), men kom nu på att jag vill bygga styrka också under bulken, så tänkte att jag kunde köra cirka 2-3 månader styrka, sen resten av bulken så kör jag högrep igen.

Jag upptäckte Max-OT schemat och det verkade riktigt lovande, men kändes inte riktigt bra när jag körde det och kollade runt lite, då såg jag att det var lite mer av ett nybörjar schema, och jag ser inte mig själv som nybörjare då jag gymmat cirka 7 månader och läser ofta på om träning, kost osv.

Så det jag undrar är, om någon kan något bra schema för styrka som man kan köra i cirka 2 månader? Vill alltså inte fortsätta med max-ot då jag läst från många att det är ett schema för nybörjare som precis börjat.

Tips? Tack så mycket!

z_bumbi
2011-10-04, 19:36
Inte för att du inte är nybörjare men hur ser din träning ut idag?

DjiinZ
2011-10-04, 19:38
5x5

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071
(ifall du missade ^)

lofgreno
2011-10-04, 19:45
Inte för att du inte är nybörjare men hur ser din träning ut idag?

Syftar du på hur mitt schema ser ut nu...?

lofgreno
2011-10-04, 19:46
5x5

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=168071
(ifall du missade ^)


Gillar inte det där upplägget så värst mycket, + så vill jag köra 5 ggr i veckan, men tack ändå! :)

z_bumbi
2011-10-04, 19:48
Syftar du på hur mitt schema ser ut nu...?

Ja

lofgreno
2011-10-04, 19:52
Ja

Innan jag började med max-ot (bara kört måndag och idag dock) Så körde jag 9-12 reppare.

Måndag: Bröst
Tisdag: Rygg
Onsdag: Armar
Torsdag: Axlar
Fredag: Ben (rygg ibland ifall jag hinner, har det tight med skola och innebandy träning där.)

Vill du ha övningarna med?

Btw, klämmer in en fråga nu när jag ändå gjort en tråd, när folk säger t.ex Chins 3x till failure, menar dom då att varje set ska vara till failure eller bara det sista setet?

frong
2011-10-04, 19:59
Btw, klämmer in en fråga nu när jag ändå gjort en tråd, när folk säger t.ex Chins 3x till failure, menar dom då att varje set ska vara till failure eller bara det sista setet?

Alla.

regus
2011-10-04, 20:01
Btw, klämmer in en fråga nu när jag ändå gjort en tråd, när folk säger t.ex Chins 3x till failure, menar dom då att varje set ska vara till failure eller bara det sista setet?

Vet inte, det får du fråga dem. Men om jag skulle säga/skriva 3x till failure så menar jag just. Tre set, varje till failure.

Gillar inte det där upplägget så värst mycket, + så vill jag köra 5 ggr i veckan, men tack ändå!

Vad vill du ha ut av ditt program?

lofgreno
2011-10-04, 20:04
Vet inte, det får du fråga dem. Men om jag skulle säga/skriva 3x till failure så menar jag just. Tre set, varje till failure.



Vad vill du ha ut av ditt program?


Just nu styrka och massa, vill jag börja med, bara kört det ca 1 månad av min träning, och har tänkt att köra det cirka 1-2 månader nu igen för att bygga upp styrkan, sen går jag tillbaka till högreppare, detta är under bulk.

z_bumbi
2011-10-04, 20:05
Innan jag började med max-ot (bara kört måndag och idag dock) Så körde jag 9-12 reppare.

Måndag: Bröst
Tisdag: Rygg
Onsdag: Armar
Torsdag: Axlar
Fredag: Ben (rygg ibland ifall jag hinner, har det tight med skola och innebandy träning där.)

Vill du ha övningarna med?

Ja.

lofgreno
2011-10-04, 20:12
Ja.

måndag: bänkpress 4 set, kör 65 70 80 90. sne hantelpress/sne bänkpress (varierar varannan vecka), flyes snebänk, cable flyes(? heter det de? stående med en kabel i varje hand lite framåtlutad och dra ihop dom)
Tisdag: chins, pulldowns, barbell rows, marklyft, dumbell rows.
onsdag: skullcrushers, close-grip bänkpress, dips, pushdowns med rep.
barbell curls,(ibland 21an ibland vanliga set), hantel curls, hammercurls, concentration curls.
torsdag: hantelpress, lyft åt sidan (kör många olika varianter och vinklar med denna övning), upright rows, shrugs.
fredag: benböj, benpress, stela marklyft (kass teknik på denna började nyss), bencurl, stående vadpress, sittande vadpress.

regus
2011-10-04, 20:13
Just nu styrka och massa, vill jag börja med, bara kört det ca 1 månad av min träning, och har tänkt att köra det cirka 1-2 månader nu igen för att bygga upp styrkan, sen går jag tillbaka till högreppare, detta är under bulk.

Jag är inget stort fan av att träna fem dagar i veckan. Men några generella tips om du vill bli stark.

1. Välj ut några vettiga flerledsövningar och lär dig göra dom ordentligt. Förslagsvis: Böjvarianter, bänk, frivändningar och marklyftsvarianter.
2. Gör dessa övningar frekvent, med varierande intensitet (nära max) men med ungefär samma repsantal (3-6 st)
3. Se till att äta ordentligt efter träningspassen.

Crypton
2011-10-05, 16:30
Tjenare!

Började min bulk för någon månad sen och ligger just nu på 80 kg, har kört högrep hittills under bulken, (9-12 reps), men kom nu på att jag vill bygga styrka också under bulken, så tänkte att jag kunde köra cirka 2-3 månader styrka, sen resten av bulken så kör jag högrep igen.

Jag upptäckte Max-OT schemat och det verkade riktigt lovande, men kändes inte riktigt bra när jag körde det och kollade runt lite, då såg jag att det var lite mer av ett nybörjar schema, och jag ser inte mig själv som nybörjare då jag gymmat cirka 7 månader och läser ofta på om träning, kost osv.

Så det jag undrar är, om någon kan något bra schema för styrka som man kan köra i cirka 2 månader? Vill alltså inte fortsätta med max-ot då jag läst från många att det är ett schema för nybörjare som precis börjat.

Tips? Tack så mycket!

MAX-OT är för nybörjare som precis har börjat? MAX-OT är till för alla.