handdator

Visa fullständig version : praktikplats utomlands-hur?


benacii
2011-10-04, 13:33
vi ska ha APU(praktik) i vår på 8veckor. chansen att praktisera utomlands finns, så ja.. varför inte.

men nu till frågan. säg att jag t.ex. skulle vilja praktisera i byron bay australien. hur gör jag då för att hitta ett ställe att praktisera på? google hittar jag ingenting på förutom hotell. men inga affärer/ företag.

någon som har något förslag? :)

tjabon
2011-10-04, 13:39
Om jag säger Initiativförmåga, ringer det någon klocka då ??

Manta
2011-10-04, 13:43
Vad är du ute efter för praktikplats? Vad har du för kvalifikationer? Vad hjälper skolan till med? Jag vill inte trampa på dina drömmar men jag kan inte se varför en arbetsgivare skulle offra den tid och risk det skulle innebära för en random praktikant från andra sidan jorden under 8 veckor.

krappen
2011-10-04, 13:56
Vad för nivå är det på praktiken? Gymnasie? Yrkeshögskola? Universitet?

Skolan/Akedemin brukar generellt sett ha samarbeten med Universitet/Högskolor utomlands men vill du ha en praktikplats på ett specifikt företag utomlands så får du allt röra på fläsket.

benacii
2011-10-04, 14:12
Vad för nivå är det på praktiken? Gymnasie? Yrkeshögskola? Universitet?

Skolan/Akedemin brukar generellt sett ha samarbeten med Universitet/Högskolor utomlands men vill du ha en praktikplats på ett specifikt företag utomlands så får du allt röra på fläsket.

gymnasie.. jag vet inte vilka företag det finns där ute. därför jag startade tråden för att få lite hjälp med vad och hur jag ska söka på..

Pungis
2011-10-04, 14:22
Vad pluggar du?

z_bumbi
2011-10-04, 14:22
Börja med att kolla med skolan och ambassaden om du överhuvudtaget får göra din praktik i Australien.
Sen skulle jag leta upp skolor i det aktuella landet som har samma typ av undervisning och gå den vägen, de har antagligen redan ett kontaktnät och så får man träffa lite folk i samma ålder etc.