handdator

Visa fullständig version : Tappat 5kg, 1,5 vecka m. lunginflammation

bulletin
2011-10-04, 07:37
Sådär, en väldigt beskrivande rubrik! :)

När jag började styrketräna så vägde jag ungefär 57,5 och hade sakta gått upp till 63 kg på ~7månader.
Nu har jag ätit som en tjej den senast veckan då jag har mycoplasma (känner mig hängig, yr och har haft feber i 8 dagar) men det har i alla fall resulterat i att jag har ätit som en flicka och jag har droppat ner till 57,8kg i morse.

Är mycket av det muskler som jag byggt upp eftersom min proteinhalt inte direkt varit hög nu, eller mathalten alls? Kommer jag komma tillbaka till gymmet med lägre vikt än när jag från början började och peta med mina vikter för ett halvår sen?*grr*

tho123
2011-10-04, 07:41
Jobbigt! Klart man tappar lite när man blir sjuk men 2-3 veckor lär du vara tillbaks garanterat!

Langster
2011-10-04, 07:44
Sådär, en väldigt beskrivande rubrik! :)

När jag började styrketräna så vägde jag ungefär 57,5 och hade sakta gått upp till 63 kg på ~7månader.
Nu har jag ätit som en tjej den senast veckan då jag har mycoplasma (känner mig hängig, yr och har haft feber i 8 dagar) men det har i alla fall resulterat i att jag har ätit som en flicka och jag har droppat ner till 57,8kg i morse.

Är mycket av det muskler som jag byggt upp eftersom min proteinhalt inte direkt varit hög nu, eller mathalten alls? Kommer jag komma tillbaka till gymmet med lägre vikt än när jag från början började och peta med mina vikter för ett halvår sen?*grr*

Är man sjuk, äter lite och tappar mycket i vikt så kommer man självklart vara svagare när man kommer tillbaka. Du kommer garanterat vara starkare än innan du började träna ändå.

Av egen erfarenhet så är det lättare att tappa muskler och styrka när man är nybörjare, vilket du är efter 7 månader, än när man är erfaren. Nu verkar jag kunna missköta mig ganska mycket utan att det egentligen sker något negativt, förutom att jag blir fetare.

bulletin
2011-10-04, 07:48
Är man sjuk, äter lite och tappar mycket i vikt så kommer man självklart vara svagare när man kommer tillbaka. Du kommer garanterat vara starkare än innan du började träna ändå.

Av egen erfarenhet så är det lättare att tappa muskler och styrka när man är nybörjare, vilket du är efter 7 månader, än när man är erfaren. Nu verkar jag kunna missköta mig ganska mycket utan att det egentligen sker något negativt, förutom att jag blir fetare.

Okej =( Får väl bara ta o kämpa hårdare när jag väl är tillbaks då!

MsSandy
2011-10-04, 20:33
En stor del av viktnedgången är vatten. Sen är en mindre del muskler och fett. Du ska nog inte oroa dig för att du har hamnat på ruta ett igen. Ta det lugnt i en vecka, sen kan du nog börja öka rätt snabbt så ska du se att du kommer tillbaka fort. Förutsatt att du äter bra också.

Så är det väl också självklart att du börja träna när du är frisk, och inte innan.

kettlebellGuden
2011-10-04, 20:38
När du väl börjar träna igen så är rekommendationen att du börjar lungt och bygger upp till full intensitet över lika lång period som du faktiskt har varit sjuk.

jonjoo
2011-10-05, 15:04
Förra månaden drabbades jag av en halvinflammation vilket bidrog till att jag verkligen inte kunde äta. Drack iprincip bara ett glas mjölk om dagen i en veckas tid och gick ner 6.5kg. Inget kul, men mycket är vätska och man går upp rätt snabbt igen om man har motivation till det.