handdator

Visa fullständig version : Kan man sätta ihop googlekonton? Mailkonto+skolkonto t ex.


Fatalist
2011-10-03, 20:06
Som rubriken. Skolan använder sig google som någon slags grundstomme (vilket fungerar skitbra) vilket innebär att jag loggar in på skolans tjänst och samtidigt blir inloggad på gmail och har tillgång till google anteckningar, google-scheman osv som går att synka med felefonen. Riktigt smidigt alltså.

Dock så börjar det blir lite jobbigt att logga ut och in mellan mitt ordinarie mailkonto och skolkontot när jag ska kolla en av mailerna, kan man slå ihop dem på nåt sätt så båda alltid är aktiva?

Att vidarebefordra är ingen lösning eftersom jag måste använda bägge mailarna i vilket fall.

Mitosis
2011-10-03, 20:22
Kan du inte lägga till flera mailkonton till ditt Google-konto?

agazza
2011-10-03, 20:25
På telefon kan du iaf lägga till flera google konton ifall du har android, men att slå ihop två vetefan, kan du inte bara använda skolans konto då?

Fatalist
2011-10-03, 20:25
Verkar inte gå att lägga till min ordinariemail till skolkontot.

Nja bara använda skolans är inte så aktuellt. På kth så hade jag förnamnefternamn@mail.kth.se. Det var ju jävligt flashigt och hade funkat, här är det XXlinjeÅrmanSlutar+Random@aspgka.lu.se ungefär.