handdator

Visa fullständig version : Lightläsk förstör metabolismen och därför viktnedgången?


DroopySWE
2011-10-02, 00:56
http://www.youtube.com/watch?v=hpoAtwVyzZI

Vad har ni att säga om detta video?

Även om lightläsk inte innehåller energi, om den stryper metabolismen så blir ju nätresultatet detsamma som om det hade innehållit massa energi.

Kommentarer?

LeBron
2011-10-02, 01:10
Weiird! Väntar på svar från King G :)

Jokester
2011-10-02, 01:13
Skitsnack. Detta har dessutom tagits upp miljontals gånger, prova sök.

DroopySWE
2011-10-02, 01:16
Så jag kan fortsätta att dricka min goda pepsi max under min deff? :)

Mums! Smaken av pepsi max i min strupe gör verkligen livet värt att leva :)

Eddie Vedder
2011-10-02, 01:40
Så jag kan fortsätta att dricka min goda pepsi max under min deff? :)

Testa och se om du blir fet. :)

DroopySWE
2011-10-02, 01:46
Testa och se om du blir fet. :)

Vill inte testa och se :( Vill veta i förväg!

johan_jazz
2011-10-02, 06:55
Vill inte testa och se :( Vill veta i förväg!

Svaret är att du inte blir fet. Jag har druckit lightläsk under varenda deff sen jag va 23, är i dag 31 och har inte blivit fet eller mindre deffad trots högt intag av pepsi-max. Släpp nojjan och gå vidare:thumbup:

Rahf
2011-10-02, 08:17
Shit... Alla dessa flaskor med light-läsk. Det är bara att vänta på fetman nu.




:D

Sheogorath
2011-10-02, 08:20
Hmm... Så om judarna hade fått lightläsk i lägerna så hade dom dött lite lönnfeta av mikronutrientsbrist istället för svält. Låter som farliga grejor det där. En få passa sig för di där onaturlige produkterne!

kajjm
2011-10-02, 09:00
Jag gick ner 25kg.
Jag drack otroliga mängder coke zero / pepsi max.

Vi snackar iallafall 1 liter om dagen

Kischen
2011-10-02, 09:06
Att man ens ger det en seriös fundering efter att ha sett ett youtubeklipp.. it just.. blows my mind!

Beelz
2011-10-02, 10:07
Att man ens ger det en seriös fundering efter att ha sett ett youtubeklipp.. it just.. blows my mind!

Underskatta aldrig människans dumhet... (inte riktat personligen till TS..)

Jeneric
2011-10-02, 10:13
Mao borde vi skeppa massa lightläsk till alla fattiga länder där folk svälter, kan vi ju sänka deras metabolism så dom behöver mindre mat!

PEPSI MAX, WORLD SAVIOR!

DroopySWE
2011-10-02, 10:30
Måste säga att det är rätt trist attityd här :( Bara för att ni kan detta så betydee ju inte det att jag kan det också. Ställde bara en fråga. Hur farligt kan det vara... aja, trist iaf...

Sheogorath
2011-10-02, 10:33
Måste säga att det är rätt trist attityd här :( Bara för att ni kan detta så betydee ju inte det att jag kan det också. Ställde bara en fråga. Hur farligt kan det vara... aja, trist iaf...

Äsch, folk menar inget illa. Det är lite taskig attityd på Täh Internät ibland, men ta det inte personligt. "Kunnigt folk" är nog mer allmänt trötta på att behöva slå hål på fikarumsvisdom gång, på gång, på gång. Men no hard feelings. :)

mattilainen
2011-10-02, 11:07
jag har gått ner från 117 kg till 90 och då drack jag 2 liter zero per dag MINST

Kimkay
2011-10-02, 11:19
Bara man läser namnet på den här tråden förstår man att det är broscience in the works! :D

DroopySWE
2011-10-02, 11:37
jag har gått ner från 117 kg till 90 och då drack jag 2 liter zero per dag MINST

Gött! Själv vägde jag 112kg förut och 72kg nu (inte druckit nån lightläsk under tiden dock :P)

Pansartax
2011-10-02, 11:38
Måste säga att det är rätt trist attityd här :( Bara för att ni kan detta så betydee ju inte det att jag kan det också. Ställde bara en fråga. Hur farligt kan det vara... aja, trist iaf...

Det handlar snarare om att du verkar sakna förmåga att tänka logiskt.

Sheogorath
2011-10-02, 11:45
Det handlar snarare om att du verkar sakna förmåga att tänka logiskt.

Det är väl iofs inte ologiskt att en artificiellt framställd kemikalie skulle kunna tänkas fucka upp metabolismen på ena eller andra sättet. Särskilt inte för någon som inte har mer än grundläggande kunskaper om humanfysiologi och näringslära. Det har ingenting med logik att göra överhuvudtaget som jag ser det.

Pansartax
2011-10-02, 11:59
Det är väl iofs inte ologiskt att en artificiellt framställd kemikalie skulle kunna tänkas fucka upp metabolismen på ena eller andra sättet. Särskilt inte för någon som inte har mer än grundläggande kunskaper om humanfysiologi och näringslära. Det har ingenting med logik att göra överhuvudtaget som jag ser det.

Det ologiska i det som jag ser det är att han tror att The Coca-Cola Company medvetet lurar sina kunder genom att göra en produkt som inte innehåller några kalorier alls och är ett "smalare alternativ" medans det egentligen gör konsumenterna tjockare.

Varför i hela världen skulle ett stort företag som The Coca-Cola Company sätta allt på spel genom att göra en bluff-produkt?

DroopySWE
2011-10-02, 12:03
Det ologiska i det som jag ser det är att han tror att The Coca-Cola Company medvetet lurar sina kunder genom att göra en produkt som inte innehåller några kalorier alls och är ett "smalare alternativ" medans det egentligen gör konsumenterna tjockare.

Varför i hela världen skulle ett stort företag som The Coca-Cola Company sätta allt på spel genom att göra en bluff-produkt?

För att tjäna pengar såklart? Välkommen till "Hur storföretag fungerar 101".

King Grub
2011-10-02, 12:04
En kemikalie som påverkar ämnesomsättningen så dramatiskt skulle gjort konsumenterna dödssjuka. Det är omöjligt.

Sheogorath
2011-10-02, 12:41
Det ologiska i det som jag ser det är att han tror att The Coca-Cola Company medvetet lurar sina kunder genom att göra en produkt som inte innehåller några kalorier alls och är ett "smalare alternativ" medans det egentligen gör konsumenterna tjockare.

Varför i hela världen skulle ett stort företag som The Coca-Cola Company sätta allt på spel genom att göra en bluff-produkt?

Jag har inte ens kollat på det jävla klippet ;) Det kan ju vara så att TS inte köper YouTube-klippet men vill veta om det ligger någonting bakom själva idéen så att säga. Sunt nyfikenhets- och säkerhetstänk i detta mediasurr om vad som är nyttigt och onyttigt. Nu vet han att normal konsumtion är safe och att ingen konsumtion kommer göra honom tjock. All is well. :)

Lillleif
2011-10-02, 13:08
För att tjäna pengar såklart? Välkommen till "Hur storföretag fungerar 101".

Då kan vi döpa den här tråden till: "Hur en konspirationsteori föds 101."

Det finns en rätt bra approach som innebär att den enklaste förklaringen oftast är den bästa. Fler borde anamma den.

Degpekka
2011-10-02, 14:11
Konstigt att folk reagerar såhär på lightläsk egentligen, men det är aldrig någon som kommenterar aspartamsötat proteinpulver.

Eddie Vedder
2011-10-02, 14:14
För att tjäna pengar såklart? Välkommen till "Hur storföretag fungerar 101".

Tjänar man mer pengar på en produkt som funkar helt tvärtom mot vad man säger att den ska göra? Om man säljer en burk där det står "Gul färg" på etiketten och den innehåller röd färg så tror jag att man med tiden kommer tjäna mindre, inte mer, jämfört med om burken faktiskt innehöll gul färg.

liquid diamonds
2011-10-02, 17:31
Jag gick ner 25kg.
Jag drack otroliga mängder coke zero / pepsi max.

Vi snackar iallafall 1 liter om dagen
Hur har det gått med tänderna? Tänker på eventuella frätskador, får ingen riktigt klarhet kring det.

mattilainen
2011-10-02, 17:33
Hur har det gått med tänderna? Tänker på eventuella frätskador, får ingen riktigt klarhet kring det.

drack och dricker själv minst 2 liter zero per dag. Jag frågade min tandläkare om det syntes men det gjorde det inte. Dock borstar jag tänderna minst två gånger per dag, ibland tre. Sköljer med flour både morgon och kväll samt använder tandtråd varje/varannan dag. Så jag tror knappast att det är något speciellt oroväckande om man har en hyfsad munhygien dagligen.

clappen
2011-10-02, 17:42
Hur har det gått med tänderna? Tänker på eventuella frätskador, får ingen riktigt klarhet kring det.

Jag dricker också flera liter om dagen, snittar säkert runt 1,5-2l om dagen (har druckit i ca 2-3år). Borstar dessutom inte tänderna speciellt ofta, kanske 3-4 gånger varje vecka. Inga klagomål alls från tandläkaren och får ofta fint beröm om hur välskötta tänder jag har. Antar att jag har supergener helt enkelt.

King Grub
2011-10-02, 18:02
Hur har det gått med tänderna? Tänker på eventuella frätskador, får ingen riktigt klarhet kring det.

Det beror mycket på vilken saliv man har, hur väl man klarar det. Helt klart är även lightläsk, särskilt Cola, riktigt dåligt för emaljen.

Inge Enveten
2011-10-02, 18:04
Tjänar man mer pengar på en produkt som funkar helt tvärtom mot vad man säger att den ska göra? Om man säljer en burk där det står "Gul färg" på etiketten och den innehåller röd färg så tror jag att man med tiden kommer tjäna mindre, inte mer, jämfört med om burken faktiskt innehöll gul färg.

För att inte tala om alla krav som hade kunnat göras gällande från inte bara produktkonsumenter utan även myndigheter och diverse organisationer.

kLIMAX
2011-10-04, 13:05
Så med allt detta summerat - kortfattat - är det okej att dricka Cola Zero, Cola Light och Pepsi Max om man vill gå ned i vikt. Dricket är 2 gånger i veckan. Ja/ nej någon?

Jokester
2011-10-04, 13:07
Så med allt detta summerat - kortfattat - är det okej att dricka Cola Zero, Cola Light och Pepsi Max om man vill gå ned i vikt. Dricket är 2 gånger i veckan. Ja/ nej någon?

Läs tråden så får du det svar du söker.

kLIMAX
2011-10-04, 13:10
Läs tråden så får du det svar du söker.

Får en massa olika svar. En säger det ena andra säger det andra. Vad ska man jämföra det med? Ska man behöva dra upp en statisitk på tråden för att få svar eller? Jag förstår inte riktigt hur du resonerade

En annan go människa som kan ge ett enkelt ja / nej svar på frågan jag ställde ovan och inte spela smart ass -_-

Vunnis
2011-10-04, 13:11
Läs tråden så får du det svar du söker.

... det korta svaret är "ja."

kLIMAX
2011-10-04, 13:34
... det korta svaret är "ja."

Tack så mycket. Snubben hade problem med att skriva ja liksom. Dryga människor *gah!*

mattilainen
2011-10-04, 14:22
ja.

Eddie Vedder
2011-10-04, 14:25
Får en massa olika svar.

Alla i tråden har sagt samma sak. :)

TheIsh
2011-10-04, 15:08
Jag dricker också flera liter om dagen, snittar säkert runt 1,5-2l om dagen (har druckit i ca 2-3år). Borstar dessutom inte tänderna speciellt ofta, kanske 3-4 gånger varje vecka. Inga klagomål alls från tandläkaren och får ofta fint beröm om hur välskötta tänder jag har. Antar att jag har supergener helt enkelt.
Kom tillbaka om 20-30 år :naughty:

clappen
2011-10-04, 16:29
Kom tillbaka om 20-30 år :naughty:

Om jag nu lever så länge, lär ju dö av cancer lååångt innan det pga allt aspartam. :naughty: