handdator

Visa fullständig version : Svenska Mästerskapen 2011 BB/CB/BF/F ?


noob76
2011-10-01, 20:59
Har jag missat tråden om Svenska Mästerskapen 2011 BodyBuilding Classic Bodybuilding Body Fitness Fitness ?

Tänkte att... ja jag vet inte vad jag tänkte men trodde det skulle pratas massor om det här på forat eftersom det pågår nu i helgen.

Frantic
2011-10-01, 21:09
RobbanColeman kom tyvärr näst sist.

Sarwien
2011-10-01, 21:09
RobbanColeman kom tyvärr näst sist.

whaaaaaaaaat?

gymrat
2011-10-01, 21:10
Finns lite om SM i tråden http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=171676

noob76
2011-10-01, 21:11
Finns lite om SM i tråden http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=171676

thnX ok läser lite där då!

93emil
2011-10-01, 21:43
Resultat går att läsa på skkfs sida http://www.skkf.org/?articleId=10&lang=SE

mikaelj
2011-10-01, 22:24
whaaaaaaaaat?

Han hade sämre form än de andra. För lite muskler, för dålig symmetri, rubbet.

Användare22004
2011-10-01, 22:29
RobbanColeman kom tyvärr näst sist.


Tråkigt. Ska bli roligt att se lite bilder sen iaf.

Wipflash
2011-10-01, 22:40
Han hade sämre form än de andra. För lite muskler, för dålig symmetri, rubbet.
men han var ju förkyld

Adama
2011-10-01, 22:43
Han hade sämre form än de andra. För lite muskler, för dålig symmetri, rubbet.

Hmm, fått referat från någon på plats eller?

mikaelj
2011-10-01, 23:16
Hmm, fått referat från någon på plats eller?

Njae, men vad kan det annars vara?

Sarwien
2011-10-01, 23:22
segt, tyckte han hade bra form, ska bli kul att se bilder iaf, har ju inte sett de andra än

Adama
2011-10-01, 23:27
Njae, men vad kan det annars vara?

Ne de förstås.. men hoppades på mera info ;)

joker560
2011-10-01, 23:32
http://www.skkf.org/documents/8/2/Articles/10/1/sm_2011_bodybuilding_classic_bodybuilding_lordag.x ls

Där finns robban inte med.

tigerofsweden
2011-10-01, 23:33
http://www.skkf.org/documents/8/2/Articles/10/1/sm_2011_bodybuilding_classic_bodybuilding_lordag.x ls

Där finns robban inte med.

Kolla -180

joker560
2011-10-01, 23:37
Kolla -180
ja gör de.. :Virro

edit: äh de va inget

krubkungen
2011-10-01, 23:38
Njae, men vad kan det annars vara?

Sant. Finns det bilder nånstans?

RobbanColeman
2011-10-02, 05:56
Blev förkyld söndagen innan tävlingen, höll emot så gått det gick men under tömning sa kroppen ifrån. Bihålor, öron, feber, halsen osv. Genomförde tävlingen trots detta med 0-tryck, skakningar, svettningar osv. Som referens mätte mina vader 41cm då jag gick upp på scen och min bästa muskelgrupp, låren, var som bortblåsta. Allt var ihopkrymt och loppet var kört, jag lovar att detta kommer synas på bilder senare. Jag åt som en häst men slätade nog bara en aning under laddningen, detta trots att jag gick ner ytterliggare några hg då.

Skittråkigt när jag hade satsat så hårt men inget att göra åt, jag kommer igen, fast först och främst ska jag bli frisk nu.

Shit happens, jag är redan vidare! :)

Degpekka
2011-10-02, 06:43
Tråkigt att höra Robban! Bara att ladda om och köra vidare till nästa gång!

Anders The Peak
2011-10-02, 06:53
Blev förkyld söndagen innan tävlingen, höll emot så gått det gick men under tömning sa kroppen ifrån. Bihålor, öron, feber, halsen osv. Genomförde tävlingen trots detta med 0-tryck, skakningar, svettningar osv. Som referens mätte mina vader 41cm då jag gick upp på scen och min bästa muskelgrupp, låren, var som bortblåsta. Allt var ihopkrymt och loppet var kört, jag lovar att detta kommer synas på bilder senare. Jag åt som en häst men slätade nog bara en aning under laddningen, detta trots att jag gick ner ytterliggare några hg då.

Skittråkigt när jag hade satsat så hårt men inget att göra åt, jag kommer igen, fast först och främst ska jag bli frisk nu.

Shit happens, jag är redan vidare! :)

Du har lagom med tid till att göra revansch på Luciapokalen (http://www.luciapokalen.nu/)
Anmälan (http://www.luciapokalen.nu/luciapokalen/bodybuilding/anmalan/)

Lycka till och krya på dig:thumbup:

Mart|n
2011-10-02, 07:00
Tråkigt att höra Robban. Krya på dig! Hoppas du kan ta revansch snart.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Eddie Vedder
2011-10-02, 08:10
Blev förkyld söndagen innan tävlingen, höll emot så gått det gick men under tömning sa kroppen ifrån. Bihålor, öron, feber, halsen osv. Genomförde tävlingen trots detta med 0-tryck, skakningar, svettningar osv. Som referens mätte mina vader 41cm då jag gick upp på scen och min bästa muskelgrupp, låren, var som bortblåsta. Allt var ihopkrymt och loppet var kört, jag lovar att detta kommer synas på bilder senare. Jag åt som en häst men slätade nog bara en aning under laddningen, detta trots att jag gick ner ytterliggare några hg då.

Skittråkigt när jag hade satsat så hårt men inget att göra åt, jag kommer igen, fast först och främst ska jag bli frisk nu.

Shit happens, jag är redan vidare! :)

Jättetråkigt, jag höll mina tummar för dig. Men det är starkt av dig att ta det på det sättet som du gör. Riktigt bra.

Andreas Guiance
2011-10-02, 10:54
Ett gäng intervjuer från lördagen:

http://www.body.se/artiklar/nyheter/20111001/svenska-masterskapen-2011-bodys-crew-intervjuar-sm-profiler

Morrris
2011-10-02, 10:59
Skön deffhjärna på Fotiadis... :D

Sarwien
2011-10-02, 14:10
du har lagom med tid till att göra revansch på luciapokalen (http://www.luciapokalen.nu/)
anmälan (http://www.luciapokalen.nu/luciapokalen/bodybuilding/anmalan/)

+1, do it Robban!

RobbanColeman
2011-10-02, 14:30
En domare hade mig trea trots att jag knappt överlevde förbedömningen, jag är enormt peppad och lär återkomma inom kort! *flex*

mikaelj
2011-10-02, 14:39
Försök att låta bli att slicka på dörrhandtag till nästa gång ;-)
Postat via en mobil enhet

spoon
2011-10-02, 14:43
Starkt att genomföra deffen och våga ställa sig på scenen, inte alla som vågar det.

Du verkar ta det bra så det är bara att ladda på inför nästa tävling. Lycka till framöver :)

krubkungen
2011-10-02, 14:53
Starkt robban att kämpa vidare! Bara att ta revansch till nästa tävling *flex*

RobbanColeman
2011-10-02, 14:56
Imorgon återupptas dieten. När jag blir frisk ska jag återvända till KAC med en vilja av stål. :)

glennglennglenn
2011-10-02, 15:10
Finns det några bilder från tävlingen?

PepzAdept
2011-10-02, 20:48
Blev förkyld söndagen innan tävlingen, höll emot så gått det gick men under tömning sa kroppen ifrån. Bihålor, öron, feber, halsen osv. Genomförde tävlingen trots detta med 0-tryck, skakningar, svettningar osv. Som referens mätte mina vader 41cm då jag gick upp på scen och min bästa muskelgrupp, låren, var som bortblåsta. Allt var ihopkrymt och loppet var kört, jag lovar att detta kommer synas på bilder senare. Jag åt som en häst men slätade nog bara en aning under laddningen, detta trots att jag gick ner ytterliggare några hg då.

Skittråkigt när jag hade satsat så hårt men inget att göra åt, jag kommer igen, fast först och främst ska jag bli frisk nu.

Shit happens, jag är redan vidare! :)
Jag tror ärligt talat, precis som jag sa åt dig igår, att dina förberedelser var för dåliga. Nog för att du nu olyckligt nog vart sjuk. Men det saknades lite på formen och poseringen satt inte som den borde göra. Den måste ju verkligen sitta som rinnande vatten och det gjorde den ju inte tyvärr. Jag är ganska så säker på att du hade haft en bättre placering igår om poseringen varit bättre!

Med det sagt så tycker jag att det är roligt att du siktar mot LP! Kul att du tagit det på det här sättet och använder det som motivation! Se till att förbereda dig bättre så kommer du garanterat att få utdelning för det!!

Kul att träffa dig och familjen btw :)


Imorgon återupptas dieten. När jag blir frisk ska jag återvända till KAC med en vilja av stål. :)
Lite tidigt att fortsätta dieta kanske?

RobbanColeman
2011-10-02, 20:57
Jag tror ärligt talat, precis som jag sa åt dig igår, att dina förberedelser var för dåliga. Nog för att du nu olyckligt nog vart sjuk. Men det saknades lite på formen och poseringen satt inte som den borde göra. Den måste ju verkligen sitta som rinnande vatten och det gjorde den ju inte tyvärr. Jag är ganska så säker på att du hade haft en bättre placering igår om poseringen varit bättre!

Med det sagt så tycker jag att det är roligt att du siktar mot LP! Kul att du tagit det på det här sättet och använder det som motivation! Se till att förbereda dig bättre så kommer du garanterat att få utdelning för det!!

Kul att träffa dig och familjen btw :)



Lite tidigt att fortsätta dieta kanske?

Poseringen ska nötas, var så säker. Kommer ta hjälp nu...

Revanschsugen som få! :)

Blir ingen cardio, styr bara upp maten, siktar på en tyngre och hårdare fysik i december.
Kul att träffas själv, bra jobbat på uppvisningen med, ska inte du upp på LP då? ;)

pwnyou
2011-10-02, 21:05
Lite off topic kanske, men får man tävla i 2-4 grenar på samma tävling?

Alltså, får man köra BB för juniorer + CBB + BB för vuxna minus 90kg till exempel?

Och på fitnessfestivalen, får man köra typ AF + BB för juniorer + CBB + BB för vuxna minus 90kg?

Ja, ni fattar. Hypotetisk fråga alltså.

Fredriiik
2011-10-02, 21:06
Lite off topic kanske, men får man tävla i 2-4 grenar på samma tävling?

Alltså, får man köra BB för juniorer + CBB + BB för vuxna minus 90kg till exempel?

Och på fitnessfestivalen, får man köra typ AF + BB för juniorer + CBB + BB för vuxna minus 90kg?

Ja, ni fattar. Hypotetisk fråga alltså.

på SM körde vissa damer å herrar i flera grenar så det verkar inte vara några prolbem.

PepzAdept
2011-10-02, 21:33
Poseringen ska nötas, var så säker. Kommer ta hjälp nu...

Revanschsugen som få! :)

Blir ingen cardio, styr bara upp maten, siktar på en tyngre och hårdare fysik i december.
Kul att träffas själv, bra jobbat på uppvisningen med, ska inte du upp på LP då? ;)

Tycker jag du gör rätt i, en bra coach som agerar spegel åt dig när du är på scen är rätt ovärderligt!

Tack så mycket. He, nä ingen CBB för mig. VM är det som står på schemat :)

Eddie Vedder
2011-10-02, 21:37
VM är det som står på schemat :)

Lycka till! Trevligt att råkas igår. :)

PepzAdept
2011-10-02, 21:58
Lycka till! Trevligt att råkas igår. :)

Tack så mycket och tack detsamma! Fick du tillåtelse av Andreas att åka hem eller vad? Du var inte med på Blue moon ju ;)

Pansartax
2011-10-02, 22:35
Det är bara fortsätta kämpa, du vet vem som har varit i din sits tidigare och du vet vad som hände senare i hans karriär :)

filmjölk
2011-10-02, 22:55
Jag tror att det är saltandet och div. lekar med vätskebalansen som är ett hasardspel som fukkade upp både hälsa och shape. Jag tror (utan egen erfarenhet, men av att ha sett andra) att man helt enkelt kan skita i den biten. Bara fortsätta dieten till mål, fylla upp med kolhydrater en stund innan...inga konstigheter.


Sista veckans stress med en massa panikåtgärder (saltande etc) sabbar för många, och tydligen för Robbancoleman med.

men som sagt, aldrig stått på en scen själv, men hör med någon veteran om min hypotes kan vara värd något.

Andreas Guiance
2011-10-02, 23:01
Intervjuer från söndagen:

http://www.body.se/artiklar/nyheter/20111002/en-sondag-pa-svenska-masterskapen-2011-bodys-crew-intervjuar-sm-profiler

PepzAdept
2011-10-02, 23:27
Jag tror att det är saltandet och div. lekar med vätskebalansen som är ett hasardspel som fukkade upp både hälsa och shape. Jag tror (utan egen erfarenhet, men av att ha sett andra) att man helt enkelt kan skita i den biten. Bara fortsätta dieten till mål, fylla upp med kolhydrater en stund innan...inga konstigheter.


Sista veckans stress med en massa panikåtgärder (saltande etc) sabbar för många, och tydligen för Robbancoleman med.

men som sagt, aldrig stått på en scen själv, men hör med någon veteran om min hypotes kan vara värd något.

Tycker att du har en poäng. Är man i bra form är man inte alls i samma behov av att laborera precis som du skriver! Fler borde absolut sikta på att ta sig i riktigt bra form istället för att hoppas på att tömningen och laddningen på något magiskt sett ska göra dem 10ggr bättre.

Dock kan det göra stor skillnad på fysiken om man sätter en tömning/laddning ordentligt! Men har man inte koll på vad man gör kan det nog vara smart att inte experimentera allt för mycket.

gymrat
2011-10-02, 23:40
Lite off topic kanske, men får man tävla i 2-4 grenar på samma tävling?

Alltså, får man köra BB för juniorer + CBB + BB för vuxna minus 90kg till exempel?

Och på fitnessfestivalen, får man köra typ AF + BB för juniorer + CBB + BB för vuxna minus 90kg?

Ja, ni fattar. Hypotetisk fråga alltså.

Man tävlar endast en gång på scenen i Kongresshallen under Fitnessfestivalhelgen.

Sedan 2009 får man inte dubblera mellan CBB/BB eller BF/BB. Choose one.

På Luciapokalen Bodybuilding gäller endast en tävlingsklass, den man ålders- och viktmässigt tillhör (med undantag för veteraner).

RobbanColeman
2011-10-03, 05:58
Jag tror att det är saltandet och div. lekar med vätskebalansen som är ett hasardspel som fukkade upp både hälsa och shape. Jag tror (utan egen erfarenhet, men av att ha sett andra) att man helt enkelt kan skita i den biten. Bara fortsätta dieten till mål, fylla upp med kolhydrater en stund innan...inga konstigheter.


Sista veckans stress med en massa panikåtgärder (saltande etc) sabbar för många, och tydligen för Robbancoleman med.

men som sagt, aldrig stått på en scen själv, men hör med någon veteran om min hypotes kan vara värd något.

Hela min familj är i däck, inklusive mina föräldrar mm. Jag jobbar på en skola, har en sjuåring i skolan, en 1-åring på dagis, mamma, syrran och min fru arbetar i vården, vi är utsatta. Har varit förkyld flera ggr under min diet dessutom. Inget att göra åt, shit happens. Hoppas på bättre lycka nästa gång.

Hoppas jag kan visa upp en rättvis bild av min fysik på Luciapokalen och få den värdemätaren jag vill ha. Bara hålla tummarna att jag får vara frisk. Kommer ihåg hur det var då min äldsta hade sin första höst/vinter på dagis dock, jag var sjuk stup i kvarten då.

RobbanColeman
2011-10-03, 08:03
Ok, mitt sista ord i detta tråkiga ämne, nu framåt! *flex*

finns två bilder... ;)

http://magictraining.blog.com/2011/10/03/893/

http://www.luciapokalen.nu/anmalda/

Inge Enveten
2011-10-03, 08:43
MikaelJ jag kanske missuppfattar dig men har du något mot Robban?

Eddie Vedder
2011-10-03, 08:47
Tack så mycket och tack detsamma! Fick du tillåtelse av Andreas att åka hem eller vad? Du var inte med på Blue moon ju ;)

Haha, ja han släppte mig till bussen. :D

Nitrometan
2011-10-03, 08:51
MikaelJ jag kanske missuppfattar dig men har du något mot Robban?

Jag har ingen om vad mikaelj tycker. jag tycker att det var synd att inte Robban bevisade att hans träningsmetoder var bäst genom att kliva upp på scenen och spöa alla andra så lätt så lätt...

Hans argumentation i alla trådar byggde ju på att han skulle visa det.

Bättre lycka nästa gång. Mot förstaplatsen Robban! *flex*

mikaelj
2011-10-03, 08:54
MikaelJ jag kanske missuppfattar dig men har du något mot Robban?

Jag har ingen om vad mikaelj tycker. jag tycker att det var synd att inte Robban bevisade att hans träningsmetoder var bäst genom att kliva upp på scenen och spöa alla andra så lätt så lätt...

Hans argumentation i alla trådar byggde ju på att han skulle visa det.

Bättre lycka nästa gång. Mot förstaplatsen Robban! *flex*

Ja, precis.

Slartibartfast
2011-10-03, 08:56
Jag har ingen om vad mikaelj tycker. jag tycker att det var synd att inte Robban bevisade att hans träningsmetoder var bäst genom att kliva upp på scenen och spöa alla andra så lätt så lätt...

Hans argumentation i alla trådar byggde ju på att han skulle visa det.

Bättre lycka nästa gång. Mot förstaplatsen Robban! *flex*

Robban visade iaf att han verkligen byggde muskler med sin metod, något som många (inklusive mig) tvivlade på.

Nitrometan
2011-10-03, 09:02
Robban visade iaf att han verkligen byggde muskler med sin metod, något som många (inklusive mig) tvivlade på.

Jo. Där har du en poäng. Men att metoden skulle vara bäst återstår att bevisa.

Eddie Vedder
2011-10-03, 09:07
Jo. Där har du en poäng. Men att metoden skulle vara bäst återstår att bevisa.

Fast det bevisas ju inte av att man vinner heller. Men låt oss lämna den diskussionen. Vi är många som hejar på Robban utan att för den delen köpa alla hypoteser på detaljnivå. De två sakerna måste man kunna skilja på om man läser diskussionerna.

RobbanColeman
2011-10-03, 09:08
Verkar finnas några som är ledsna i ögat i den här tråden... :laugh:

Nitrometan
2011-10-03, 09:10
Fast det bevisas ju inte av att man vinner heller.
Det gör det iofs inte, men det var nåt åt det hållet som Robban argumenterade. Då tycker jag att t.ex. ett svenskt rekord i marklyft bevisar mer...

Men låt oss lämna den diskussionen.
OK.

Vi är många som hejar på Robban utan att för den delen köpa alla hypoteser på detaljnivå.
Ja! Hejja Robban!

De två sakerna måste man kunna skilja på om man läser diskussionerna.
Måste man? OK.

Nitrometan
2011-10-03, 09:11
Verkar finnas några som är ledsna i ögat i den här tråden... :laugh:
Nej, för fan! Full fart mot Lusse nu och lycka till! *flex*

RobbanColeman
2011-10-03, 09:20
Jag kan inte träna, har ju gett mig och lämnat över den tråden till mikaelj, han är expert! jag spöade inte ens Fotiadis ju, det hade nog de flesta på kolozzeum gjort... :)

Ses på Lucia ni som argumenterar mot mig på detta sätt, upp till bevis, 9veckor kvar, utmaningen är antagen, fega inte ur nu! ;)

mikaelj
2011-10-03, 09:23
Tramspelle :-) Lycka till!

hurril
2011-10-03, 09:23
fast det bevisas ju inte av att man vinner heller. Men låt oss lämna den diskussionen. Vi är många som hejar på robban utan att för den delen köpa alla hypoteser på detaljnivå. De två sakerna måste man kunna skilja på om man läser diskussionerna.

+1

RobbanColeman
2011-10-03, 09:25
Hahaha! Jag skojar bara med er... Ses på lucia ändå kanske... :)

Jag är iaf jättenöjd trots allt, såg inte alls ut till mitt bästa och fick iaf en trea i domarprotokollet, detta utan så mycket som ett enda otillåtet piller.

benacii
2011-10-03, 09:27
finns det inga bilder?

Adama
2011-10-03, 09:45
Jag hejar på alla som är aktiva på kolozzeum, resten är ju anonyma för mig :)

Lasse Kongo
2011-10-03, 09:48
Jag tror och hoppas att Robban är ren, och det gör han både till en förebild och vin(n)are i min ögon, hur många är egentligen HELT rena på sm oavsett klass, 1/1000?

Du har en schysst fysik Robban, bra potential, grymma ben, smal midja, armarna är lite för stora i förhållande till resten av överkroppen känns det dock som : ) (men stora armar är ju trevligt), håller tummarna att du får till allt så du känner dig nöjd på LP!

Jorgen
2011-10-03, 09:48
Lite off topic kanske, men får man tävla i 2-4 grenar på samma tävling?

Alltså, får man köra BB för juniorer + CBB + BB för vuxna minus 90kg till exempel?

Och på fitnessfestivalen, får man köra typ AF + BB för juniorer + CBB + BB för vuxna minus 90kg?

Ja, ni fattar. Hypotetisk fråga alltså.

På SM får man köra en åldersklass och en seniorklass. Tex jun +80 och sen -90, inget mer. Och man får då betala dubbla startavgifter.

På fitnessfestivalen finns ingen AF.

PepzAdept
2011-10-03, 12:25
Jag har ingen om vad mikaelj tycker. jag tycker att det var synd att inte Robban bevisade att hans träningsmetoder var bäst genom att kliva upp på scenen och spöa alla andra så lätt så lätt...

Hans argumentation i alla trådar byggde ju på att han skulle visa det.

Bättre lycka nästa gång. Mot förstaplatsen Robban! *flex*

Ja, precis.

Men seriöst, vad är det för jävla inställning egentligen? För det första, hur tror ni att de andra tränar som Robban tävlade emot? Sl eller ol hela bunten? Skärp er för fan!! Håller med om att Robban skrivit en hel del saker som han inte kan backa upp men som ni håller på nu är ju bara onödigt. För det andra, killarna Robban mötte var INTE dåliga! Fotoadis har nog Sveriges i särklass bästa fysik och kommer troligtvis hävda sig bra på vm! Brani vann veckan innan i Serbien. Det här är meriterade killar. Det var vad jag försökte få Robban att förstå innan tävlingen. Som sagt, Robert gjorde inte bort sig på scenen rent fysiskt. Bättre form och bättre posering så finns det potential till mer. Mer vidd på ryggen för att kunna hävda sig ännu mer.

Nitro du känner inte att du i egenskap av moderator kanske borde hålla en bättre nivå än drt här?

mikaelj
2011-10-03, 12:34
Men seriöst, vad är det för jävla inställning egentligen? För det första, hur tror ni att de andra tränar som Robban tävlade emot? Sl eller ol hela bunten? Skärp er för fan!! Håller med om att Robban skrivit en hel del saker som han inte kan backa upp men som ni håller på nu är ju bara onödigt. För det andra, killarna Robban mötte var INTE dåliga! Fotoadis har nog Sveriges i särklass bästa fysik och kommer troligtvis hävda sig bra på vm! Brani vann veckan innan i Serbien. Det här är meriterade killar. Det var vad jag försökte få Robban att förstå innan tävlingen. Som sagt, Robert gjorde inte bort sig på scenen rent fysiskt. Bättre form och bättre posering så finns det potential till mer. Mer vidd på ryggen för att kunna hävda sig ännu mer.

Så du brusar upp, Kristian.

Robban visste mycket väl om motståndet men har ändå sagt att han kommer få en bra placering på tävling, något han inte har haft täckning för. Är det vårat fel att han varit för skrytsam? Ger man sig i leken in får man leken tåla.

Jag är säker på att Robban överlever placeringen den här tävlingen och tar ny fart inför nästa. Faktum är att han redan fått våra lyckönskningar.

Var klämmer skon?

Pansartax
2011-10-03, 12:44
Frågan är ju snarare varför du verkar ta åt dig av att han i dina ögon anses vara skrytig, har du hört talas om att ha ett självförtroende?

Givetvis måste han få kunna tro på sig själv, eller?

Alla har vi ju våra vägar och olika sätt, ta fighting och MMA som exempel där det finns massvis med grabbar som boostar sig själva igenom att säga hur jävla bra det ska gå och att jag ska minsann slå in hakan på honom; Sen om de själva åker i mattan efter 10 sekunder ja då är det ju bara sånt som händer.

Andra kanske sitter i stilhet hemma med tända ljus och tänker lite tyst för sig själva att "Ja, jag kanske vinner, jag vet inte.. eventuellt vinner jag.. vem vet"

Låt Robban, eller vem fan som helst för den delen, få tro på sig själva.

mikaelj
2011-10-03, 12:49
Frågan är ju snarare varför du verkar ta åt dig av att han i dina ögon anses vara skrytig, har du hört talas om att ha ett självförtroende?

Givetvis måste han få kunna tro på sig själv, eller?

Du verkar ha missförstått förloppet som föranledde min kommentar ovan. Kortfattat:

Robban: Hah, min träningsmetod är överlägsen! Jag kommer ta pallplats!
Vi: Hmm, OK. Bevisa det.
Robban: Lätt!
*Robban tävlar och får inte pallplats*
Vi: Ja, hur överlägsen var nu din träningsmetod? Vann du?
Kristian: Men vafan, ni är ju astaskiga mot honom! Dålig stil, han var ju jättebra och han kunde inte hjälpa att de andra var så grymma?!
Vi: Då borde han kanske inte ha skrytit om att han skulle få så bra resultat? Nu fick han inte det. Men vi önskar honom lycka till nästa gång.

Sedan kommer du in och hänger inte med för fem öre. Vilken icke-diskussion.

Pansartax
2011-10-03, 12:51
Du inser inte själv att det är precis det jag pratar om? Vad hade du förväntat dig själv att han skulle sagt?

Robban: Hah, min träningsmetod är överlägsen! Jag kommer ta pallplats!
Vi: Hmm, OK. Bevisa det.
Robban: SÅ FAN HELLER FÖR JAG KOMMER TORSKA!

mikaelj
2011-10-03, 12:53
Du inser inte själv att det är precis det jag pratar om? Vad hade du förväntat dig själv att han skulle sagt?

Robban: Hah, min träningsmetod är överlägsen! Jag kommer ta pallplats!
Vi: Hmm, OK. Bevisa det.
Robban: SÅ FAN HELLER FÖR JAG KOMMER TORSKA!

Han får säga precis vad han vill och han får också tåla kommentarer/kritik. Jag ser inte varför andra för hans talan och därigenom omyndigförklarar honom. Andra verkar ha mer problem med det än han själv har.

Fortfarande en icke-diskussion.

Pansartax
2011-10-03, 12:57
Nej uppenbarligen verkar han ju inte få säga vad han vill för då anses han vara skrytig, jag har tagit allt Robbans "Jag kommer vinna" snack som en sorts boost för att elda igång sig själv, har aldrig sett det som någon sorts överlägsenhet ifrån hans sida.

Frågan är ju varför du verkar ha gjort det...

mikaelj
2011-10-03, 12:59
Nej uppenbarligen verkar han ju inte få säga vad han vill för då anses han vara skrytig, jag har tagit allt Robbans "Jag kommer vinna" snack som en sorts boost för att elda igång sig själv, har aldrig sett det som någon sorts överlägsenhet ifrån hans sida.

Frågan är ju varför du verkar ha gjort det...

För att jag tolkar det som står ordagrannt. Det blir nämligen mycket enklare att kommunicera när man skriver det man faktiskt menar.

Om jag istället skulle välja att vara nyanserad skulle jag säga att hans "boost-snack" kommer med en viss risk, som jag förutsätter att han kände till från början. (Varför han nu skulle vilja dra sitt "boost-snack" inför allmänheten, om han nu enligt er är orolig för att få kritik senare. Något jag inte tror han var.)

Kan vi släppa det här nu?

hurril
2011-10-03, 13:03
Det kräver ballar att tävla - t ex genom att stå på en bodybuilding-scen - det fattar alla. Det kräver ingenting att vara stor i munnen på ett forum, även det fattar alla. Låt den som osv osv etc första stenen etc osv.

Sparven från Minsk
2011-10-03, 13:05
Det kräver ballar att tävla - t ex genom att stå på en bodybuilding-scen - det fattar alla. Det kräver ingenting att vara stor i munnen på ett forum, även det fattar alla. Låt den som osv osv etc första stenen etc osv.

Vad är det jag ser, ett bibelcitat från Hurril, Gudars skymning! ;)
Men håller med! Allt snack inna kan ju vara lite ploj, egoboost what not. Att bara ställa upp och göra sitt yttersta förtjänar då min respekt. :thumbup:

pedersen1980
2011-10-03, 13:06
Ja jävlar...

hurril
2011-10-03, 13:07
Vad är det jag ser, ett bibelcitat från Hurril, Gudars skymning! ;)
Men håller med! Allt snack inna kan ju vara lite ploj, egoboost what not. Att bara ställa upp och göra sitt yttersta förtjänar då min respekt. :thumbup:

RobbanColeman har helt fel med träning tycker jag själv. Men det är verkligen helt skiljt från att ta sig i form och ställa sig på en scen. Fler borde våga stoppa pengarna där munnen är helt enkelt. Har man själv dessutom ett register med 400 dåliga tävlingar så kanske man inte ska slänga sig över någon annans. Fan, känn skammen för höge farao!

frozzon
2011-10-03, 13:08
haters gonna hate, robban och hans silverhantlar är imba najs!

hurril
2011-10-03, 13:18
Vad är det jag ser, ett bibelcitat från Hurril, Gudars skymning! ;)
Men håller med! Allt snack inna kan ju vara lite ploj, egoboost what not. Att bara ställa upp och göra sitt yttersta förtjänar då min respekt. :thumbup:

När jag konfirmerade mig så fick vi lära oss att fraser så som "gudars skymning", "Gud!" etc är att missbruka herrens namn och direkt jämförbara med att klämma en helt vanlig svordom. På tal om onani.

Proxy
2011-10-03, 13:23
Men MikaelJ, om du väljer att tolka hela "den" diskussionen på det sättet du beskriver så är det din sak, och iaf i min och andras syn, dessutom en feltolkning. Jag tycker att det verkar som att du helt enkelt väljer att tolka allt Robban skriver utifrån den pessimistiska inställningen du redan har skaffat dig. Istället för att tolka utifrån det som du tycker är ordagrant så kan du ju testa att inte vara så bitter?

Robban är provokativ av egen tanke, men ha lite läskunskap kanske.

Att det inte bara är tunga 5:or som gäller utan att byggarträning faktiskt är the shit för att bygga, är iaf det budskapet jag har sett förmedlas. Någonsin sett Robban skriva att "kör på det som fungerar, detta fungerar för mig"? Vartannat inlägg ungefär.

Att hoppas på pallplats eller att "gå för guld" är väll inte det minsta konstigt. Gud nåde dig om du tror att du kan vinna.

PepzAdept
2011-10-03, 13:25
Så du brusar upp, Kristian.

Robban visste mycket väl om motståndet men har ändå sagt att han kommer få en bra placering på tävling, något han inte har haft täckning för. Är det vårat fel att han varit för skrytsam? Ger man sig i leken in får man leken tåla.

Jag är säker på att Robban överlever placeringen den här tävlingen och tar ny fart inför nästa. Faktum är att han redan fått våra lyckönskningar.

Var klämmer skon?
Men vad är leken? Har han på något sätt tryckt ner dig? Jag tycker att ert resonemang suger pung kort och gott. Tränade Mapa fel som inte levererade 850kg på sm som han sagt. Är jag kass för att jag heller inte presterade vad jag borde kunnat på sm i sl? Vafan sånt är livet, allt går inte alltid i lås på tävling, det är väl det som är tjusningen?! Att ni sitter här skadeglada efter Roberts tävling och tycker att det är roligt och bra ger mig lite avsmak faktiskt. Trist som fan med sån inställning kort och gott. Skiter i vad Robban hävt ur sig tidigare. Håller heller inte med honom särskilt ofta. Men skulle mest påstå att han varit rätt oinsatt i vilka han kommer att tävla emot. Men för den sakens skull finns det väl ingen anledning till att sitta och gotta er i hans motgångar?
Du verkar ha missförstått förloppet som föranledde min kommentar ovan. Kortfattat:

Robban: Hah, min träningsmetod är överlägsen! Jag kommer ta pallplats!
Vi: Hmm, OK. Bevisa det.
Robban: Lätt!
*Robban tävlar och får inte pallplats*
Vi: Ja, hur överlägsen var nu din träningsmetod? Vann du?
Kristian: Men vafan, ni är ju astaskiga mot honom! Dålig stil, han var ju jättebra och han kunde inte hjälpa att de andra var så grymma?!
Vi: Då borde han kanske inte ha skrytit om att han skulle få så bra resultat? Nu fick han inte det. Men vi önskar honom lycka till nästa gång.

Sedan kommer du in och hänger inte med för fem öre. Vilken icke-diskussion.

Som sagt nu resonerar du ju bara dumt.

RobbanColeman
2011-10-03, 13:35
Andreas och Brani visste jag att jag inte skulle kunna ta, i övrigt anser jag mig vara konkurrenskraftig, fast inte om jag är sjuk, som jag sagt. Ber att få återkomma på Lucia. Jag är inte alls så kaxig som en del verkar tro... Detta är för mig en sport och den ämnar jag prestera i, jag vill vinna!

Simma lugnt;)

frong
2011-10-03, 13:40
Måste säga att jag håller med MikaelJ.

För mycket hybris på Robban innan tävling, gick åt skogen, nog med sjukdom but still.

Andreas Guiance
2011-10-03, 13:43
Det kan vara jag som feltolkar, men jag har aldrig upplevt Robban som så extremt kaxig?:) Det är klart att man inte går in i en tävling med inställningen att man vill förlora?

Jag tycker dessutom att en hel del av hans inlägg är skrivna med glimten i ögat. Därmed inte sagt att jag håller med honom om allt om träning, men det hade ju varit närmast osannolikt med tanke på att han har rätt många åsikter:D

mikaelj
2011-10-03, 13:44
Men vad är leken?

Att skryta på nätet.

Skiter i vad Robban hävt ur sig tidigare. Håller heller inte med honom särskilt ofta. Men skulle mest påstå att han varit rätt oinsatt i vilka han kommer att tävla emot. Men för den sakens skull finns det väl ingen anledning till att sitta och gotta er i hans motgångar?

Ingen gottar sig i hans motgångar. Var har du fått det ifrån?

Hade jag sagt till alla, vitt och brett, att jag skulle fixa NN i totalen på tävling hur lätt som helst men inte fixade mer än 60% av det så skulle jag naturligtvis också förväntat mig samma gensvar.

frong
2011-10-03, 13:49
mikaelj
Förenklat tycker du helt enkelt att han borde ha mer realistiska mål eller har jag missuppfattat?

mikaelj
2011-10-03, 13:52
mikaelj
Förenklat tycker du helt enkelt att han borde ha mer realistiska mål eller har jag missuppfattat?

Förenklat tycker jag att den som påstår sig ta hem stjärnvinsten bör ha backning för det, eller tåla mothugg när personen missar målet. Den som sig i leken ger får leken tåla.

Men jag tycker inte att Robban har svårt för att tåla leken, alls. Han verkar ha tagit sin placering bra. Däremot omyndigförklarar andra honom genom att föra hans talan, helt i onödan.

joko
2011-10-03, 13:54
Men han var ju sjuk. Om man inte ger honom en chans att prestera under ok förhållanden innan man tar sig friheten att peka på misslyckanden, då gottar man sig nog allt i att göra detsamma.

filmjölk
2011-10-03, 13:55
Sjukdom, misslyckad slutfas i dieten etc har ganska lite att göra med om man kör sexor eller tolvor i halv ROM eller full ROM att göra:).


Jag håller tummarna för RobbanColeman till 110% i Lucia Pokalen.

AronP
2011-10-03, 13:56
Vad tjänar det till att berätta för en kille som har förlorat och insett att han gjort att han förlorade och inte var så duktig som han var? Räcker det inte med att man inser det själv? Man får ju mindre lust att gå upp på scen om man vet att folk kommer klanka ned på en om man misslyckas. Alla som tar sig upp ska ha en eloge. Konstruktiv kritik är dock en annan femma...

mikaelj
2011-10-03, 13:57
Vad tjänar det till att berätta för en kille som har förlorat och insett att han gjort att han förlorade och inte var så duktig som han var? Räcker det inte med att man inser det själv? Man får ju mindre lust att gå upp på scen om man vet att folk kommer klanka ned på en om man misslyckas. Alla som tar sig upp ska ha en eloge. Konstruktiv kritik är dock en annan femma...

Det beror på hur stor i mun du är innan, naturligtvis! Den som sig i leken ger...

Vad är ni för svajiga känslomänniskor egentligen?

Proxy
2011-10-03, 13:59
Mikael, hur har du fått uppfattningen att Robban tycker/tyckte att han skulle vinna SM med en dans?
Jag pratar ju med han nästan dagligen, och jag vet att så inte var fallet.
Nu sitter du och klankar på något som du har skapat efter egen uppfattning.

joko
2011-10-03, 14:00
Det beror på hur stor i mun du är innan, naturligtvis! Den som sig i leken ger...

Vad är ni för svajiga känslomänniskor egentligen?

Är det svajigt att anse att man inte kan säga nåt om en prestation genomförd under sjukdom?

Det är snarare svajigt att totalt ignorera det och hoppa på chansen att peka ut ett uppfattat misslyckande.

Du beter ju dig som en känslomänniska snarare, fast med samma drivkraft som Nelson i Simpsons.

hurril
2011-10-03, 14:00
Det beror på hur stor i mun du är innan, naturligtvis! Den som sig i leken ger...

Vad är ni för svajiga känslomänniskor egentligen?

Stopp och belägg nu. Leken är inte mellan Robban och dig så någon rätt att håna honom tillföll inte dig i och med att han inte kunna hålla det han "lovade". Det är den springande punkten. Ingen förtjänar att hånas för en dålig prestation (av andra än sina egna vänner).

mikaelj
2011-10-03, 14:00
Mikael, hur har du fått uppfattningen att Robban tycker/tyckte att han skulle vinna SM med en dans?
Jag pratar ju med han nästan dagligen, och jag vet att så inte var fallet.
Nu sitter du och klankar på något som du har skapat efter egen uppfattning.

Genom det han skrivit på Kolozzeum har han sagt att han kommer få en bra placering. Vinst har jag aldrig pratat om att han skulle ha sagt. Jag pratar inte med honom dagligen.

WHITEFOLKS
2011-10-03, 14:01
Nu vet jag inte vad just Robban har sagt innan tävlingen så det är mer en allmän kommentar...

Det är väldigt dumt att säga att man kommer att vinna eller vinna överlägset i någon tävling där man inte kan påverka de andras prestation dvs. BB, SL eller liknande. I fotboll eller liknande så möter du iaf motståndaren och de måste slå dig för att vinna över dig men i BB så kan du vara på 100% av din form och ändå förlora.

mikaelj
2011-10-03, 14:02
Stopp och belägg nu. Leken är inte mellan Robban och dig så någon rätt att håna honom tillföll inte dig i och med att han inte kunna hålla det han "lovade". Det är den springande punkten. Ingen förtjänar att hånas för en dålig prestation (av andra än sina egna vänner).

Jag kan inte heller säga att jag har en särskilt illsint åsikt om Robbans prestation heller, för den delen. Det är något folk har fått för sig. Specifikt är det Nitrometans inlägg tidigare i tråden som föranledde de senaste kommentarerna. Jag har redan önskat honom lycka till.

(din poäng om "leker är inte mellan mig och Robban" förstår jag inte alls. säger man saker på Kolo är det såklart mellan en själv och precis alla andra på brädan.)

Gabriel174
2011-10-03, 14:05
Jag vill se MikaelJ ställa upp och tävla. Du ger väl minst lika mycket träningstips/råd som Robban? Men vad var det du skyllde din(a) (bristfälliga) resultat på? Att du inte vill bli stor? Haha.


För övrigt håller jag med Kristian.

AronP
2011-10-03, 14:05
Det verkar som om du, mikaelj, verkar var en av få som uppfattat Robbans snack som väldigt skrytit. Inte funderat på om problemet ligger i dina uppfattningar om hur man får uttala sig?

mikaelj
2011-10-03, 14:07
Jag vill se MikaelJ ställa upp och tävla.

Nej, varför skulle jag? Jag har inga intressen av att tävla i byggning. Det verkar jättetråkigt.

Det verkar som om du, mikaelj, verkar var en av få som uppfattat Robbans snack som väldigt skrytit. Inte funderat på om problemet ligger i dina uppfattningar om hur man får uttala sig?

Njae, det är mer att jag orkar diskutera saken.

Mina uppfattningar? Tala tydligare så minimerar du risken för missuppfattningar. Häpp!

hurril
2011-10-03, 14:09
Jag kan inte heller säga att jag har en särskilt illsint åsikt om Robbans prestation heller, för den delen. Det är något folk har fått för sig. Specifikt är det Nitrometans inlägg tidigare i tråden som föranledde de senaste kommentarerna. Jag har redan önskat honom lycka till.

(din poäng om "leker är inte mellan mig och Robban" förstår jag inte alls. säger man saker på Kolo är det såklart mellan en själv och precis alla andra på brädan.)

Det handlar om det du säger om att tåla lek man ger sig in i. Han har inte givit sig in i att leka med någon av alla de som tar sig rätten att håna. Annat vore det om han påstod något specifikt om t ex proteinkonsumtion och det visar sig att han har fel. Har han, utöver att ha haft fel, dessutom varit stor i munnen så kan man tala om att ge sig in i en lek och att han kan behöva tåla hån för det.

Det som händer här är en helt annan grej. Alla vi som tävlat/ tävlar vet att ens prestation är väldigt nära ens innersta kärna och vi vill alla prestera bra. Det är en utsatt position att inta. Om man nu tycker att han beter sig illa eller opolerat runt sin egen förträfflighet så förstår jag faktiskt inte hur man ändrar det genom att göra samma sak själv; för vad handlar det om? Något slags omvänd kristen devis om att behandla andra som man själv upplevde att man blev förut?

Fan skilj nätdebatt från att samla ihop testikelpungen och tävla.

Kim1003
2011-10-03, 14:10
Ja herrejävlar...

AronP
2011-10-03, 14:10
Njae, det är mer att jag orkar diskutera saken.

Mina uppfattningar? Tala tydligare så minimerar du risken för missuppfattningar. Häpp!
Ok. Om vi antar att mitt första påstående är sant, vilket du visserligen bestrider, så kommer jag till slutsatsen att det är du som är lite väl känslig över hur man får uttala sig utan att låta kaxig. Är det många som håller med dig så faller är det nog inte du som är känslig.

En edit som troligtvis hinner försvinna i mängden: jag ska tävla på lucia, jag säger att jag blir besviken om jag inte kommer till final. Säg att jag inte kommer till final, förtjänar jag då få höra detta från massor av tangentbordsbyggare som ytterligare salt i såren?

Morrris
2011-10-03, 14:11
Mina uppfattningar? Tala tydligare så minimerar du risken för missuppfattningar. Häpp!

Något som verkar vara ett återkommande problem för dig. Funderat på om du tolkar in alldeles för mycket i dylika uttalanden?

Proxy
2011-10-03, 14:14
Genom det han skrivit på Kolozzeum har han sagt att han kommer få en bra placering. Vinst har jag aldrig pratat om att han skulle ha sagt. Jag pratar inte med honom dagligen.

Captain Obvious. Läs tidigare inlägg. Det verkar ju främst vara du (Nitro?) som har gjort en tråkig feltolkning av Robbans inställning genom att som du själv säger - "tolkar det som står ordagrannt". Andra verkar ju ha varit aningen mindre buttra och mer öppensinniga och förstått det som faktiskt sagts.

Sedan både förlöjligar du vad Robban (och Kristian) har sagt, och gömmer dig bakom ett "vi".
Det jag säger är att istället för att tolka saker lite hur du vill och sedan klanka ner på personer utifrån detta, så kan du ha lite people skills (och e-skills) och argumentera utifrån vad folk faktiskt har påstått.


Robban: Hah, min träningsmetod är överlägsen! Jag kommer ta pallplats!
Vi: Hmm, OK. Bevisa det.
Robban: Lätt!
*Robban tävlar och får inte pallplats*
Vi: Ja, hur överlägsen var nu din träningsmetod? Vann du?
Kristian: Men vafan, ni är ju astaskiga mot honom! Dålig stil, han var ju jättebra och han kunde inte hjälpa att de andra var så grymma?!
Vi: Då borde han kanske inte ha skrytit om att han skulle få så bra resultat?



För övrigt så håller jag med hurril, även om jag som vanligt inte är 100% säker på exakt vad han faktiskt menar.

mikaelj
2011-10-03, 14:18
Nu vände helt plötsligt diskussionen till huruvida det är OK att läsa vad som faktiskt står skrivet eller om man måste läsa in extra saker i texten på det Enligt Kolozzeum Godkända Sättet(tm).

jag ska tävla på lucia, jag säger att jag blir besviken om jag inte kommer till final. Säg att jag inte kommer till final, förtjänar jag då få höra detta från massor av tangentbordsbyggare som ytterligare salt i såren?

"Jag kommer att komma till final för att jag är så sjukt bra!" kontra "Jag vill verkligen komma till final, annars blir jag besviken på mig själv".

Jag sätter upp mål för mig själv men skryter inte vitt & brett om det inför alla som vore de sanningar. Om jag hade gjort det skulle jag gladeligen ta emot hån för det.

Rikard Jansson
2011-10-03, 14:18
Det handlar om det du säger om att tåla lek man ger sig in i. Han har inte givit sig in i att leka med någon av alla de som tar sig rätten att håna. Annat vore det om han påstod något specifikt om t ex proteinkonsumtion och det visar sig att han har fel. Har han, utöver att ha haft fel, dessutom varit stor i munnen så kan man tala om att ge sig in i en lek och att han kan behöva tåla hån för det.

Det som händer här är en helt annan grej. Alla vi som tävlat/ tävlar vet att ens prestation är väldigt nära ens innersta kärna och vi vill alla prestera bra. Det är en utsatt position att inta. Om man nu tycker att han beter sig illa eller opolerat runt sin egen förträfflighet så förstår jag faktiskt inte hur man ändrar det genom att göra samma sak själv; för vad handlar det om? Något slags omvänd kristen devis om att behandla andra som man själv upplevde att man blev förut?

Fan skilj nätdebatt från att samla ihop testikelpungen och tävla.

LaVey-satanismen säger följande: "Behandla andra som du själv blir behandlad." :)

I övrigt har jag ingen åsikt i "debatten". Riktigt tråkigt att bli sjuk Robban, hoppas på framtida stordåd!

hurril
2011-10-03, 14:27
Nu vände helt plötsligt diskussionen till huruvida det är OK att läsa vad som faktiskt står skrivet eller om man måste läsa in extra saker i texten på det Enligt Kolozzeum Godkända Sättet(tm).



"Jag kommer att komma till final för att jag är så sjukt bra!" kontra "Jag vill verkligen komma till final, annars blir jag besviken på mig själv".

Jag sätter upp mål för mig själv men skryter inte vitt & brett om det inför alla som vore de sanningar. Om jag hade gjort det skulle jag gladeligen ta emot hån för det.

Visst finns det en skillnad mellan de två. Men vem tillsatte dig och Nitro som första respektive andra utmätare av straffet för att ha varit för stor i truten?

Proxy
2011-10-03, 14:29
Nu vände helt plötsligt diskussionen till huruvida det är OK att läsa vad som faktiskt står skrivet eller om man måste läsa in extra saker i texten på det Enligt Kolozzeum Godkända Sättet(tm).

"Jag kommer att komma till final för att jag är så sjukt bra!" kontra "Jag vill verkligen komma till final, annars blir jag besviken på mig själv".

Jag sätter upp mål för mig själv men skryter inte vitt & brett om det inför alla som vore de sanningar. Om jag hade gjort det skulle jag gladeligen ta emot hån för det.

Jag förstår ditt inlägg och anser dig ha fel på samtliga punkter.

Du får ju ha lite läskunskaper. Det verkar lite som att om någon skriver att bollen är färgglad och du tvunget måste ha den till röd.

Om någon säger "jag ska vinna" eller liknande, vad tror du i ärlighetens namn och utan fånigheter att det betyder?
Behöver folk bokstavera allting för dig på jobbet/skolan/random ställe, också?

mikaelj
2011-10-03, 14:29
Visst finns det en skillnad mellan de två. Men vem tillsatte dig och Nitro som första respektive andra utmätare av straffet för att ha varit för stor i truten?

Du är naturligtvis också välkommen.

Om någon säger "jag ska vinna" eller liknande, vad tror du i ärlighetens namn och utan fånigheter att det betyder?

"Jag skall vinna" kontra "jag kommer att vinna", vore en mer korrekt fråga. Specifikt, jag kommer att få en riktigt bra position.

Behöver folk bokstavera allting för dig på jobbet/skolan/random ställe, också?

Nej, de flesta vet hur man uttrycker sig korrekt så att missförstånd inte uppstår.

filmjölk
2011-10-03, 14:38
innan alla får y-fronts kalsongerna i en knut vill jag be om ursäkt om någon tagit illa upp, det var inte min intention. Så vi kan väl droppa det, jag ber om ursäkt än en gång. Jag önskar Robbancoleman all lycka till på LP, och hoppas på fler intressanta debatter om träning med honom när han är friskare.

Bra sagt där MikaelJ!

AronP
2011-10-03, 14:39
Mer allmänt så tycker jag det var ett riktigt bra SM. Bra kvalite på dom tävlande, domarna dömde "rätt", publiken var igång, mycket mingel, vissa av atleterna imponerade enormt (deme var grym, rabi hade byggt såg riktigt bra ut, eva underhöll, robin persson verkar lovande) och jag fick pris :)

mikaelj
2011-10-03, 14:43
Bra sagt där MikaelJ!

+1, Filmjölk. :-)

Jorgen
2011-10-03, 14:43
Tråden har kanske hamnat lite offtopic?

Pansartax
2011-10-03, 14:58
Tråden har kanske hamnat lite offtopic?

Uppenbarligen var ju det här något som behövde ventrileras, lika bra att få ut det på ett och samma ställe om du frågar mig. Vi må alla vara vuxna starka karlar men ibland behöver man få lätta lite på (buk)trycket.

OnT; Vart är bilderna? Kollade muscle.se men såg inget. Var det ingen här på forumet som kan dela med sig av lite godis?

noob76
2011-10-03, 14:58
Tråden har kanske hamnat lite offtopic?

Nääeeee ? Säger du det... Nej detta var precis det jag tänkte mig när jag startade tråden ! ;)

Offtopic eller inte struntsama, detta är en lika bra tråd som vilken annan att ventilera åvan diskussion tycker jag.

shadowfire
2011-10-03, 14:59
Jag får Axonvibbar av denna tråd.

På temat i sig så fick jag frågan om det var fler koloiter som tävlade i helgen? Jag kunde inte komma på om vi har fler tävlande här på forumet? Om inte så är det lite synd, vi har ju många av de största SL-profilerna här på forumet. Hade varit kul att få lite mer tyngd och skjuts i CBB och BF också. Var tog mickebodybd, pirre mfl vägen? TTT ser jag fram emot att se till lucia iaf!

Vad gäller Robban i sig, så är det en go bedrift att gå upp på scen och en bra lärdom och erfarenhet (om man tar sig tid att reflektera) inför kommande tävlingar. En eloge för att ha vågat och ha genomfört det. Samma eloge förtjänar Axon i sitt deltagande tidigare år.

AronP
2011-10-03, 15:00
Reps har en hel del bilder, filmer och repotage:
http://www.reps.se/cms/865/sm-i-vaesteraas-2011

Albin har lagt upp lite backstagebilder:
http://albin.shapemeup.se/

Krogbyggaren
2011-10-03, 15:00
HAHA asså, innan jag klickade in mig i tråden så visste jag att 90% skulle vara om Robbancoleman.


Synd att det gick som det gick Robban, håll huvudet högt och kör hårt. Personligen kunde jag inte bry mig om mindre hur folk tränar så länge musklerna finns..

noob76
2011-10-03, 15:01
Uppenbarligen var ju det här något som behövde ventrileras, lika bra att få ut det på ett och samma ställe om du frågar mig. Vi må alla vara vuxna starka karlar men ibland behöver man få lätta lite på (buk)trycket.

OnT; Vart är bilderna? Kollade muscle.se men såg inget. Var det ingen här på forumet som kan dela med sig av lite godis?

Det finns lite bilder på : http://www.reps.se/cms/868/bilder


Varför har inte tävlingens arrangörer en officiell hemsida där de lägger ut bilder ? Det måste vara tiotusentals Svenskar som vill se bilder ? Verkar så konstigt att inte ta tillvara på det intresse som finns runt en tävling......

Pansartax
2011-10-03, 15:02
Sett bilderna på reps, var lite mera ute efter bilder på linje.

Gabriel174
2011-10-03, 15:06
http://www.reps.se/fs/img/1037_large_8f8d0c64e2d69a582006d6bea1fb7d3f.jpg

När blev Majstorovic byggare?

Grazzafukkinrazzi
2011-10-03, 15:34
När blev Majstorovic byggare?

Båda heter Daniel så antar att det var när han bytte efternamn ;)

RobbanColeman
2011-10-03, 17:00
nYqfd_9Bnh0

frong
2011-10-03, 17:01
förenklat tycker jag att den som påstår sig ta hem stjärnvinsten bör ha backning för det, eller tåla mothugg när personen missar målet. Den som sig i leken ger får leken tåla.

.

+1

PepzAdept
2011-10-03, 19:14
Att skryta på nätet.

Ingen gottar sig i hans motgångar. Var har du fått det ifrån?

Hade jag sagt till alla, vitt och brett, att jag skulle fixa NN i totalen på tävling hur lätt som helst men inte fixade mer än 60% av det så skulle jag naturligtvis också förväntat mig samma gensvar.

Det låter ju klart som att ni har fått luft under vingarna genom hans misslyckandeatt leverera i helgen . Så gotta sig tycker jag allt att ni gör.

Men varför då Mikael? Varför ska man hånas för att man misslyckas på en tävling?! Vad får du ut av det här? Mår du lite bättre av att försöka trycka till Robban? Jag ser verkligen inte poängen.

Vi omyndigförklarar inte Robban, jag sitter heller inte och försvarar honom för jag tycker precis som jag skrivit att hans förberedelser var undermåliga. Men för den sakens skull måste jag väl inte tycka att det ni håller på med är ok? Jag tycker att det är en sån jäkla usel inställning bara. All jäkla cred åt de som tar sig upp på scenen och inte bara snackar om det år ut och år in!

Och om det här nu skulle vara ett "bevis" på att hans träning inte fungerar. Varför besvarar du inte min fråga?

...hur tror ni att de andra tränar som Robban tävlade emot?


Jag kan säkert filma Branis pass om du vill veta om det är mer likt Roberts träning eller din.

shadowfire
2011-10-03, 19:17
nYqfd_9Bnh0

Vem var snubben med de enorma låren? Herrejesus, jag fick precis en ny religion.
Står i mitten i början av klippet.

martinmartin
2011-10-03, 19:19
Vem var snubben med de enorma låren? Herrejesus, jag fick precis en ny religion.
Står i mitten i början av klippet.

Det är Andreas Fotiadis.

PepzAdept
2011-10-03, 19:22
Vem var snubben med de enorma låren? Herrejesus, jag fick precis en ny religion.
Står i mitten i början av klippet.

Hahaha. :thumbup:
Som jag sagt tidigade tycker jag att han har sveriges bästa fysik! Skulle dock kunna vara Younas Larussi som kan ge honom en match.

Pansartax
2011-10-03, 19:32
Jo ganska sjukt att hans ben ser ut att vara några viktklasser över alla andras.

shadowfire
2011-10-03, 19:32
Jag blev precis Fotiadist. Halleluja. Å vilken jäkla form. Jag har aldrig förstått hur fan Jörgen mfl kan se skillnad på dessa herrar och damer, men på den där linen så stack han ju ut i mina ögon med både massa och form. Såg precis att han tog förstaplatsen, weee, fan snart kan jag ju döma jag med...

RobbanColeman
2011-10-03, 19:44
Jo ganska sjukt att hans ben ser ut att vara några viktklasser över alla andras.

Ja han vägde ju 10kg mer än mig t ex så, hahahah... Grym fysik!

Proxy
2011-10-03, 19:54
Haha, inte svårt att se att Fotiadis är överlägsen på den scenen. Satan i gatan vad bra han ser ut! Håller helt med Kristian.

frozzon
2011-10-03, 19:56
din rygg var bättre än vad jag trodde, gytt robban :)

dobarj3
2011-10-03, 19:57
Jag är inte speciellt intresserad utav BB men Robban, du hade sjukt bra fysik och en sak till ...... Haters gonna hate

Eddie Vedder
2011-10-03, 19:57
Det låter ju klart som att ni har fått luft under vingarna genom hans misslyckandeatt leverera i helgen

Vilka riktar du dig till? Jag har fått intrycket att bara Micke är den enda som tycker att Robban "får leken tåla".

Jorgen
2011-10-03, 20:08
Ja han vägde ju 10kg mer än mig t ex så, hahahah... Grym fysik!

Nä, 6 kg, eller 5,8 kg om vi skall vara exakta, och är 1 cm längre. :)

Jag tyckte att du gjorde bra ifrån dig med tanke på sjukdom innan.
Men poseringen var inte alls bra, där finns mycket att hämta.

Inte enbart riktat till dig, men jag kan för mitt liv inte förstå varför man inte tränar mycket på poseringen. Det är ju det som är tävlingsmomentet, att visa upp sin fysik på bästa sätt.

Pdaddy
2011-10-03, 20:08
Andreas brukar träna på Fairing ibland, han har sjuk fysik.. Vi kallar han ju han inte den Grekiska guden för inget :D

Pd

Sarwien
2011-10-03, 20:11
jag kan för mitt liv inte förstå varför man inte tränar mycket på poseringen. Det är ju det som är tävlingsmomentet, att visa upp sin fysik på bästa sätt.

+1

RobbanColeman
2011-10-03, 20:16
Nä, 6 kg, eller 5,8 kg om vi skall vara exakta, och är 1 cm längre. :)

Jag tyckte att du gjorde bra ifrån dig med tanke på sjukdom innan.
Men poseringen var inte alls bra, där finns mycket att hämta.

Inte enbart riktat till dig, men jag kan för mitt liv inte förstå varför man inte tränar mycket på poseringen. Det är ju det som är tävlingsmomentet, att visa upp sin fysik på bästa sätt.

Posering ska tränas! Bara jag kan hitta ngn som kan hjälpa mig... :)
Jag har en vettig anledning till att jag inte var bättre på detta, det är dock ngt personligt som jag aldrig kommer ta upp på internet. Jag var tvungen att finnas till hands för ngn som inte mådde bra...

Andreas vägde 86kg på scenen, jag vägde 76kg på scenen. Spännande o se hur lång jag e på Lucia, var 2cm längre nu än -06.

Adama
2011-10-03, 20:18
Såg bara delvis av söndagen men hon som vann damernas body building, hon var riktigt jädra kul att se på. Superglad, bjöd på sig själv och hade ett riktigt bra program (även om hon sa att hon improviserade efter att ha glömt bort programmet). Dessutom under Posedown så tänkte hon på hela publiken, killarna efteråt stod ju bara kvar i mitten och glömde bort en hel läktare.

Crocker
2011-10-03, 20:21
nYqfd_9Bnh0
Har du några jämförelsebilder i bättre form? Förutom låren(Nästan enbart baksidorna.),ryggbredden ser det väl faktiskt bra ut? Vaderna,överarmarna var ju riktigt bra. Nästan för stora överarmar i jämförelse med överkroppen, fin serparation på ryggen mellan,traps,teres,lats också.

Jorgen
2011-10-03, 20:23
Posering ska tränas! Bara jag kan hitta ngn som kan hjälpa mig... :)

Andreas vägde 86kg på scenen, jag vägde 76kg på scenen. Spännande o se hur lång jag e på Lucia, var 2cm längre nu än -06.

Det måste väl finnas någon som kan titta lite i närheten.
Träna med kamera, inte framför spegel. Posera, ta bilder, ändra, fota, jämför. Ibland behövs det inga stora förändringar för att det skall se bättre ut.

Jag visste inte att vi hade vågar på scenen, jag gick på invägningsvikterna. Det är liksom dom som är intressanta. Det betyder dessutom att du gick ner 0,3 kg under din laddning?

Längden skiljer sig ibland ganska mycket från gång till gång beroende på vad man har gjort under dagen. Vissa mäter alltid samma, andra diffar det mycket på. Ett litet bekymmer om man tävlar i CBB. :)

RobbanColeman
2011-10-03, 20:27
Har du några jämförelsebilder i bättre form? Förutom låren,ryggbredden ser det väl faktiskt bra ut? Vaderna,överarmarna var ju riktigt bra. Nästan för stora överarmar i jämförelse med överkroppen, fin serparation på ryggen mellan,traps,teres,lats också.

Sorry... Bara bilden på bloggen där jag e tydligt hårdare i bröstet o fler cm mindre i midjan.

Vaderna mätte ca 41cm. En vecka innan mätte dem 44,5cm...

Överarmarna stannade nog på 41cm då jag ej fick ngt pump, lite skillnad mot då jag e frisk o dem mäter ca 42,5cm kalla och kanske 44.5cm med pump.

Förvånad själv att det ser så bra ut trots allt, det gör mig glad och än mer hoppfull inför Lucia.

Tack Crocker! ;)

RobbanColeman
2011-10-03, 20:32
Det måste väl finnas någon som kan titta lite i närheten.
Träna med kamera, inte framför spegel. Posera, ta bilder, ändra, fota, jämför. Ibland behövs det inga stora förändringar för att det skall se bättre ut.

Jag visste inte att vi hade vågar på scenen, jag gick på invägningsvikterna. Det är liksom dom som är intressanta. Det betyder dessutom att du gick ner 0,3 kg under din laddning?

Längden skiljer sig ibland ganska mycket från gång till gång beroende på vad man har gjort under dagen. Vissa mäter alltid samma, andra diffar det mycket på. Ett litet bekymmer om man tävlar i CBB. :)

Andreas egna ord...

Tömde från 78kg till 76,4kg, sen blev jag riktigt sjuk då det var dags att fylla. Det resulterade i en viktnedgång ist för att jag fyllde upp, gick alltså ner i vikt från tömd, inte kul o gå upp på scen då, men mamma, pappa osv hade ju åkt med för o kolla så... Bara bite the bullit. :)

Mmm, beträfande längden e det lite läskigt om man råkar väga över.

PepzAdept
2011-10-03, 20:32
Vilka riktar du dig till? Jag har fått intrycket att bara Micke är den enda som tycker att Robban "får leken tåla".
Det är Micke som skrivit "vi" hela tiden därav mitt "ni" ;)
Dock var det Nitrometans inlägg som jag kommenterade från början men micke som fortsatt att mala på.

Nä, 6 kg, eller 5,8 kg om vi skall vara exakta, och är 1 cm längre. :)

Jag tyckte att du gjorde bra ifrån dig med tanke på sjukdom innan.
Men poseringen var inte alls bra, där finns mycket att hämta.

Inte enbart riktat till dig, men jag kan för mitt liv inte förstå varför man inte tränar mycket på poseringen. Det är ju det som är tävlingsmomentet, att visa upp sin fysik på bästa sätt.

Invägning är invägning Jörgen. ;) Skulle tro att det är mer än så dem emellan faktiskt om man bara skulle räkna kilon muskler. Andreas var ju hårdare än Robban också. Andreas fastar ju en vecka för att komma ner i tävlingsvikt typ :)
7bkC3mzSLoM


Håller helt med dig. Det är mycket underligt det där. Man ser ju tydligt på mångas fria program att de inte kan ha lagt ner många minuter på det. Det är som om de inte trott att de skulle ta sig till finalen?! :D

Såg bara delvis av söndagen men hon som vann damernas body building, hon var riktigt jädra kul att se på. Superglad, bjöd på sig själv och hade ett riktigt bra program (även om hon sa att hon improviserade efter att ha glömt bort programmet). Dessutom under Posedown så tänkte hon på hela publiken, killarna efteråt stod ju bara kvar i mitten och glömde bort en hel läktare.
Hon gjorde klart bästa fria i mitt tycke!!

Eddie Vedder
2011-10-03, 20:34
Det är Micke som skrivit "vi" hela tiden därav mitt "ni" ;)
Dock var det Nitrometans inlägg som jag kommenterade från början men micke som fortsatt att mala på.
minuter på det. Det är som om de inte trott att de skulle ta sig till finalen?! :D

Okej, jag blev bara lite orolig att mitt inlägg feltolkats. För jag hejade som sagt på Robban och tycker det var jättetrist att det gick som det gick. :)

mikaelj
2011-10-03, 20:37
Längden skiljer sig ibland ganska mycket från gång till gång beroende på vad man har gjort under dagen. Vissa mäter alltid samma, andra diffar det mycket på. Ett litet bekymmer om man tävlar i CBB. :)

Hur kan man krympa flera centimeter från dag till dag? Tunga dötsböj?

Mmm, beträfande längden e det lite läskigt om man råkar väga över.

Kapa vid knäna!

PepzAdept
2011-10-03, 20:39
Okej, jag blev bara lite orolig att mitt inlägg feltolkats. För jag hejade som sagt på Robban och tycker det var jättetrist att det gick som det gick. :)
Nej det var absolut inte riktat mot dig :)

Hur kan man krympa flera centimeter från dag till dag? Tunga dötsböj?



Kapa vid knäna!
Tror du har missuppfattat, man vill vara längre för att kunna väga mer ;)

RobbanColeman
2011-10-03, 20:44
Om jag är 173,5cm som på SM -06 får jag bara väga 77,5kg på Lucia, kan bli tajt...

Är jag däremot som nu i helgen 175,5cm är det nog lugnt. Tror inte jag kommer väga så mycket så det är några problem.

Detta är ett vågspel, ett lotteri. Jag menar 2kg hit o dit det är mycket det.

PepzAdept
2011-10-03, 20:51
Om jag är 173,5cm som på SM -06 får jag bara väga 77,5kg på Lucia, kan bli tajt...

Är jag däremot som nu i helgen 175,5cm är det nog lugnt. Tror inte jag kommer väga så mycket så det är några problem.

Detta är ett vågspel, ett lotteri. Jag menar 2kg hit o dit det är mycket det.

Det är varken vågspel eller lotteri Robert, det är kunskap, planering och erfarenhet. Lyssna bara på Brani och Andreas intervjuer så ser du hur de ser till att de klarar invägningen.

RobbanColeman
2011-10-03, 21:02
Det är varken vågspel eller lotteri Robert, det är kunskap, planering och erfarenhet. Lyssna bara på Brani och Andreas intervjuer så ser du hur de ser till att de klarar invägningen.

Jag menar då man inte vet hur lång man är bara. ;)

Bara för mig o se till att inte väga mer än 77,5kg så ska det vara lugnt.

Ska kolla intervjuerna...

Toxic
2011-10-03, 21:04
Underbar tråd ^^ Var en jättebra sm-helg Helt slutsålt o smockat på lördagen och inte als dåligt på söndagen heller, sporterna(sporten) blir större och större, publik rekord under mina 4år som roddare med förbundet!
Och om jag inte minns helt fel även deltagar rekord?

PepzAdept
2011-10-03, 21:14
Jag menar då man inte vet hur lång man är bara. ;)

Bara för mig o se till att inte väga mer än 77,5kg så ska det vara lugnt.

Ska kolla intervjuerna...

Förstod det, menade mest att du får se till att hålla koll på det och se till att vara så lång du behöver vara eller väga under det du måste väga. Folk står ju och drar ut sig för att klara mätningen osv osv. Finns en hel del trix.

Petter__Jonsson
2011-10-03, 22:08
Posering ska tränas! Bara jag kan hitta ngn som kan hjälpa mig... :)


Du bor ju nära Stockholm och där finns säkerligen många som kan hjälpa dig med poseringen. Det finns hjälpsamma personer med bra öga för posering som skrivit här i tråden. Någon av dem kan hjälpa dig om du ber dem :)

Du har en bra fysik och det framgår av filmen du lade upp. Lycka till på lucia, med rätt förberedelser så kommer det bli ännu bättre då.

Man får inte glöma att i den sporten du håller på med tävlar man i första hand mot sig själv, vilka man möter eller hur de ser ut kan man ju ändå inte påverka. Menar inte att du glömt det men några av de som skrivit i tråden verkar ha missat det.



För övrigt måste jag säga att Fotiadis är fantastiskt bra. Någon som kan hitta några direkta svagheter på honom?

Sverker
2011-10-04, 06:16
Inte enbart riktat till dig, men jag kan för mitt liv inte förstå varför man inte tränar mycket på poseringen. Det är ju det som är tävlingsmomentet, att visa upp sin fysik på bästa sätt.

Ingen ursäkt men en förklaring är att det är jobbigt att träna posering. Speciellt när huvudet också är tomt.

Poseringsträningen ska in mellan träningen, fettförbränningen, familjelivet, skolan/arbetet osv, osv.

Langster
2011-10-04, 08:29
Det måste väl finnas någon som kan titta lite i närheten.
Träna med kamera, inte framför spegel. Posera, ta bilder, ändra, fota, jämför. Ibland behövs det inga stora förändringar för att det skall se bättre ut.

Jag visste inte att vi hade vågar på scenen, jag gick på invägningsvikterna. Det är liksom dom som är intressanta. Det betyder dessutom att du gick ner 0,3 kg under din laddning?

Längden skiljer sig ibland ganska mycket från gång till gång beroende på vad man har gjort under dagen. Vissa mäter alltid samma, andra diffar det mycket på. Ett litet bekymmer om man tävlar i CBB. :)

Jag tyckte det var sjukt jobbigt att ens tänka på poseringen inför min tävling, man har 1000 andra saker att hålla reda på och ta hand om. Poseringen borde man nog börja träna på långt innan man går på diet, då är det enkelt, då orkar man.
När man väl kommit till slutskedet, då dieten börjar sätta sig i både kropp och huvud och alla andra förberedelser måste tas itu med, då är det för sent. Speciellt om man som jag (och kanske Robban) inte umgås med byggare som vill hjälpa en till vardags.

130kg finsk sisu
2011-10-04, 10:58
Hirvis skulle väl gör nån uppvisningsbänk under detta SM. Hur gick det?

Nitrometan
2011-10-04, 11:02
Hirvis skulle väl gör nån uppvisningsbänk under detta SM. Hur gick det?

På Bodys 30-årsfest. Jag har inte hört nåt än.

130kg finsk sisu
2011-10-04, 11:07
ok

bustz0rz
2011-10-04, 12:24
Axon har lagt upp en film på hans blogg på försöket:
http://axon.blogg.se/2011/october/sm-helgen.html (längst ner)

Nitrometan
2011-10-04, 13:04
Axon har lagt upp en film på hans blogg på försöket:
http://axon.blogg.se/2011/october/sm-helgen.html (längst ner)

Aha. Såg bra ut på den filmen iaf. Snygg passare på sidan också.

Gillade Axons blänkare från montern också (montern var gigantisk):
...vi hade alla grymma atleter från teamet här. Jörgen Kruth, Roger Zapfe, Jörgen Kruth, Anders Graneheim, Jörgen Kruth, Arne Lundell, Jörgen Kruth med flera.

Edit: Gissar att det är ett klipp-&-klistra-fel, men roligt ändå.

Pansartax
2011-10-04, 13:08
Tycker inte dina ben såg sååå dåliga ut Robban.

http://muscle.se/gallery/gal_data/11smbb/cbbm180/_smal_smbb11_cbbm180_1434.jpg

Andreas Guiance
2011-10-04, 13:16
Hirvis skulle väl gör nån uppvisningsbänk under detta SM. Hur gick det?

Han hade halsfluss och feber tyvärr, men det var ändå inga mil ifrån..

RobbanColeman
2011-10-04, 13:45
Pansartax: Hoppas på några cm större på Lucia och hårdare. Fan midjemåttet på tävlingsdagen var samma som då jag vägde över 80kg... Låren mätte under 60cm, inte kul.

Jag har laddat om, dundrar i mig kreatin nu, hoppas kunna träna lätt igen på fredag.

Arne Persson
2011-10-04, 13:51
Pansartax: Hoppas på några cm större på Lucia och hårdare. Fan midjemåttet på tävlingsdagen var samma som då jag vägde över 80kg... Låren mätte under 60cm, inte kul.

Jag har laddat om, dundrar i mig kreatin nu, hoppas kunna träna lätt igen på fredag.

Du har inte missat att vi kör en öppen CBB-klass på Decembercupen. Dessutom även en öppen Body Fitnessklass.

http://www.skkf.org/documents/8/8/Articles/116/1/lopsedel_dc_2011.pdf

RobbanColeman
2011-10-04, 14:53
Du har inte missat att vi kör en öppen CBB-klass på Decembercupen. Dessutom även en öppen Body Fitnessklass.

http://www.skkf.org/documents/8/8/Articles/116/1/lopsedel_dc_2011.pdf

Skulle varit intressant med Body Fitness, hahaha. Hade varit skoj o delta även på DC men får bli Luciapokalen endast. Svårt nog o pussla ihop detta med barnen och så... Hade det inte varit för att jag blivit sjuk lagom till SM hade det inte varit aktuellt att tävla alls förrän om tidigast ett år men nu kräver jag revansch, vill bli bedömd och veta var jag står utifrån bästa möjliga, inte tvärtom.

Bara jag blir frisk snart, släpper det inte till imorgon blir det doktorn, har varit krasslig över en vecka nu.

farsan baloo
2011-10-04, 15:06
Jag menar då man inte vet hur lång man är bara. ;)

Bara för mig o se till att inte väga mer än 77,5kg så ska det vara lugnt.

Ska kolla intervjuerna...

Det kommer alltid att skilja sig mellan mätningar då det finns några variabler med i leken. Som tävlande får man genom noga planering lära sig att kunna mäta in på en viss minimi-längd och utgå från denna. Pepz har helt rätt i det han skriver.

Jorgen
2011-10-04, 15:46
Ingen ursäkt men en förklaring är att det är jobbigt att träna posering. Speciellt när huvudet också är tomt.

Poseringsträningen ska in mellan träningen, fettförbränningen, familjelivet, skolan/arbetet osv, osv.

Jag tyckte det var sjukt jobbigt att ens tänka på poseringen inför min tävling, man har 1000 andra saker att hålla reda på och ta hand om. Poseringen borde man nog börja träna på långt innan man går på diet, då är det enkelt, då orkar man.
När man väl kommit till slutskedet, då dieten börjar sätta sig i både kropp och huvud och alla andra förberedelser måste tas itu med, då är det för sent. Speciellt om man som jag (och kanske Robban) inte umgås med byggare som vill hjälpa en till vardags.

Man måste inte gå på diet för att träna posering och det tar inte så enormt med tid om man gör det regelbundet. Ge det en kvart efter varje pass.
Det är som sagt det som är tävlingsmomentet.

Fultjack
2011-10-04, 16:24
Jag tävlade också :)

Kom sexa i långa CBB-klassen.
Lite missnöjd med färgen och med formen men det var roligt att stå på scen igen :)

Körde bara en 3-4 veckors diet så nästa gång ska jag bestämma mig tidigare och dieta längre för att komma i bättre form :)


Starkt jobbat Robban om du tog dig upp på scen fast du var sjuk! Det är jobbigare att stå där än vad folk tror. Lycka till på LP!

RobbanColeman
2011-10-04, 17:37
Jag tävlade också :)

Kom sexa i långa CBB-klassen.
Lite missnöjd med färgen och med formen men det var roligt att stå på scen igen :)

Körde bara en 3-4 veckors diet så nästa gång ska jag bestämma mig tidigare och dieta längre för att komma i bättre form :)


Starkt jobbat Robban om du tog dig upp på scen fast du var sjuk! Det är jobbigare att stå där än vad folk tror. Lycka till på LP!

Bra jobbat! ;)

Det var nog det värsta jag har gjort i hela mitt liv, gör aldrig om det igen iaf.

Tack! Ska bli kul att få chansen så nära inpå att göra en bättre tävling. :)

Halldin
2011-10-07, 14:04
Robban visade iaf att han verkligen byggde muskler med sin metod, något som många (inklusive mig) tvivlade på.
Det här är jag fortfarande inte övertygad om. Jag minns Robban som minst lika grov på bilderna han la ut här för flera år sen (långt innan många av skribenterna i tråden var reggade på Kolo). Inget ont om ballarna att ställa sig på scenen men om man följt de tjurskalliga diskussionerna om hans nyfunna träningsideologis förträfflighet (och de andras förkastlighet) så förstår man antagligen var mikaeljs/Nitrometans inlägg kommer ifrån. Även om det kanske är fel tråd att ta det i.

RobbanColeman
2011-10-08, 07:41
Det här är jag fortfarande inte övertygad om. Jag minns Robban som minst lika grov på bilderna han la ut här för flera år sen (långt innan många av skribenterna i tråden var reggade på Kolo). Inget ont om ballarna att ställa sig på scenen men om man följt de tjurskalliga diskussionerna om hans nyfunna träningsideologis förträfflighet (och de andras förkastlighet) så förstår man antagligen var mikaeljs/Nitrometans inlägg kommer ifrån. Även om det kanske är fel tråd att ta det i.

Jag kommer tävla på Lucia den 3 december, hoppas få vara frisk då och få iaf en liten revansch, kan ju inte påverka dem andra men jag ska iaf vara några snäpp bättre. :)

Jag har inget revolutionerande träningssätt eller ngt sådant, det är det andra som påstår isf, jag har bara börjat träna som byggarna ist för att kasta omkring vikter, dessutom har jag ökat min träningsmängd avsevärt. ;)

Återigen, jag har aldrig skapat ngt nytt träningssätt eller nåt. Magictraining heter bloggadressen då mina vänner ofta kallar mig magic på gymmet och därav, magictraining. :D

Mvh :)

PepzAdept
2011-10-08, 16:23
Det här är jag fortfarande inte övertygad om. Jag minns Robban som minst lika grov på bilderna han la ut här för flera år sen (långt innan många av skribenterna i tråden var reggade på Kolo). Inget ont om ballarna att ställa sig på scenen men om man följt de tjurskalliga diskussionerna om hans nyfunna träningsideologis förträfflighet (och de andras förkastlighet) så förstår man antagligen var mikaeljs/Nitrometans inlägg kommer ifrån. Även om det kanske är fel tråd att ta det i.

Återigen. Hur tror ni att de andra killarna på scenen i huvudsak tränar?

Gabriel174
2011-10-08, 16:50
Återigen. Hur tror ni att de andra killarna på scenen i huvudsak tränar?

SL med mikaelj

Halldin
2011-10-08, 16:52
Jag tror att man kan träna på en hel del vitt skilda sätt om man har förutsättningarna för att lägga på sig ordentligt med muskler, men då behöver man inte sopa sina gamla prestationer under mattan bara för att man testar någonting nytt.

PepzAdept
2011-10-08, 17:59
Jag tror att man kan träna på en hel del vitt skilda sätt om man har förutsättningarna för att lägga på sig ordentligt med muskler, men då behöver man inte sopa sina gamla prestationer under mattan bara för att man testar någonting nytt.

Tror jag också. Men betvivlar starkt att många på den där scenen tränar särskilt SL eller OL-inspirerat öht. De jag känner som tävlar (bl.a i hans klass) tränar nog allihopa mer likt Robert.

Pansartax
2011-10-08, 18:40
Ja var det inte du Robban som sa att Andreas körde knäböj på 120 kg?

Det gör väl inte adepten svettig ens.

Jorgen
2011-10-08, 18:43
Tror jag också. Men betvivlar starkt att många på den där scenen tränar särskilt SL eller OL-inspirerat öht. De jag känner som tävlar (bl.a i hans klass) tränar nog allihopa mer likt Robert.

Jag betvivlar starkt att särskilt många som står på vilken byggar/fitness-scen som helst tränar SL/OL-inspirerat.

Adama
2011-10-08, 18:46
Skönt att PepzAdept bryter mönstret då! :)

Halldin
2011-10-08, 18:47
Varför börjar ni prata om SL och OL? Vad jag minns körde Robban något halvkroppsjox som inte var ett dugg SL-inspirerat.

Vill ni glida in på att SL/OL har dåligt empiriskt underlag för muskelbygge så kör hårt men jag tänkte mer diskutera utifrån trådens stjärna. :)

PepzAdept
2011-10-08, 20:52
Jag betvivlar starkt att särskilt många som står på vilken byggar/fitness-scen som helst tränar SL/OL-inspirerat.
Coleman ;)

Skönt att PepzAdept bryter mönstret då! :)
:hbang:
Varför börjar ni prata om SL och OL? Vad jag minns körde Robban något halvkroppsjox som inte var ett dugg SL-inspirerat.

Vill ni glida in på att SL/OL har dåligt empiriskt underlag för muskelbygge så kör hårt men jag tänkte mer diskutera utifrån trådens stjärna. :)

Om du inte tyckte att det var relevant att prata om så tror jag att du har missat hela poängen med diskussionen faktiskt.

Pansartax
2011-10-08, 21:01
Hoppas inte du va seriös med de pepzadept för Coleman kör byggarböj och inte OL/SL böj :)

Känns inte som att vi ligger helt topic men...

Halldin
2011-10-08, 21:25
Coleman ;)


:hbang:


Om du inte tyckte att det var relevant att prata om så tror jag att du har missat hela poängen med diskussionen faktiskt.
Jag vet vilken poäng det är du syftar på (har läst trådarna) men det jag är inne på nu är Robbans fysik då/nu och Robbans träning då/nu.

PepzAdept
2011-10-08, 21:50
Hoppas inte du va seriös med de pepzadept för Coleman kör byggarböj och inte OL/SL böj :)

Känns inte som att vi ligger helt topic men...
Japp det var mest på skämt iofs. Men när du ändå skriver så kan du väl knappast neka till att Coleman kör jääävligt tungt emellanåt också. tom med dräkt och lindor. Sen kanske inte med fullt djup men det är väl ändå ganska så långt ifrån det Robban tränar t.ex.? “Everybody wants to be a bodybuilder, but don’t nobody wanna lift no heavy ass weights.”

http://www.youtube.com/watch?v=oOjMP5ZTFCE

Jag vet vilken poäng det är du syftar på (har läst trådarna) men det jag är inne på nu är Robbans fysik då/nu och Robbans träning då/nu.

Han säger ju själv att han är några kilon tyngre nu? Det är väl ett bra betyg på att en träningsmetod fungerar i alla fall? Inte sagt att han inte hade åstadkommit samma sak med någon annan eller kanske tom bättre resultat. Men funkat verkar det ju ha gjort?

Pansartax
2011-10-08, 22:23
Nej Robban och Coleman kör så vitt jag vet likadant;

http://www.youtube.com/watch?v=0rBPopK-cJM

Som precis i början av filmen.

Men ja, coleman är stark och han kör mycket mark/bänk/böj men lite med sina egen finess.

Japp, hittade en till film här på det

http://www.youtube.com/watch?v=5JdtlY0J-FI&feature=player_profilepage#t=75s

mikaelj
2011-10-08, 22:33
Han säger ju själv att han är några kilon tyngre nu? Det är väl ett bra betyg på att en träningsmetod fungerar i alla fall? Inte sagt att han inte hade åstadkommit samma sak med någon annan eller kanske tom bättre resultat. Men funkat verkar det ju ha gjort?

Det Halldin argumenterar för, tror jag, är varför Robban dock säger att det faktiskt är den bästa träningsmetoden, och att han inte hade kunnat få bättre resultat med något annat.

PepzAdept
2011-10-08, 23:21
Nej Robban och Coleman kör så vitt jag vet likadant;

Som precis i början av filmen.

Men ja, coleman är stark och han kör mycket mark/bänk/böj men lite med sina egen finess.

Japp, hittade en till film här på det


Ja precis, men Robban verkar ju ha missat just det att Coleman också kör herrejössestungt ibland också. Det var det som var min poäng.

Egen finess? Han drar en tvåa-trea på 400lbs i mark. Det är ingen egen finess alls, han bara drar.

Det Halldin argumenterar för, tror jag, är varför Robban dock säger att det faktiskt är den bästa träningsmetoden, och att han inte hade kunnat få bättre resultat med något annat.

Varför skriver han inte det då Micke? ;)

difeddy
2011-10-09, 00:16
SL med mikaelj

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Åh, vad saker är roligare om nätterna :D

mikaelj
2011-10-09, 06:19
Varför skriver han inte det då Micke? ;)

Det tycker jag att han gör. Det är väldigt svårt att få fram exakt vad man vill ha sagt i naturliga språk. Det är alldeles för löst typat.

RobbanColeman
2011-10-09, 10:20
Jag tror mer på att träna byggning för byggning, det är inget kontroversiellt i det förutom då jag säger det av ngn anledning. För att jag är ren månne, många verkar tro, även jag tidigare, att man inte ska träna som jag nu gör då man inte dopar sig.

Jag tränar som Ahmad Ahmad, Ronnie Coleman, Plexus, Phil Heath osv. Inga konstigheter, jag pumpar upp avsedd muskel, ger den näring och den växer.

Har aldrig i princip stött på dessa diskussioner som förekommer kring "mitt" sätt att träna här på kolozzeum, i verkligheten. Jag menar det är liksom självklart att byggare tränar på sitt sätt. Det vet alla... :)

Jag är solklart bättre nu än tidigare, om man inte kan förstå att det inte är jämförbart då jag var jättesjuk på SM får jag väl hoppas jag får chansen att påvisa detta på Luciapokalen. Kommer filma mig tidigare än så om jag skulle ha ytterligare galen otur att bli sjuk i sämsta möjliga tidpunkt.

Min kommande placering är inget jag kan göra ngt åt men jag tänker göra allt i min makt för att krossa min fysik på SM. Jag ska vinna över mitt sjuka jag, hahaha, kanske inget högt mål men nog så viktigt. :)

Tack för motivation!

PepzAdept
2011-10-09, 10:40
Det tycker jag att han gör. Det är väldigt svårt att få fram exakt vad man vill ha sagt i naturliga språk. Det är alldeles för löst typat.

Haha. Jag skojade mest med att du tidigare i tråden skrivit att man borde skriva precis vad man menar så att det inte blir missförstånd ;)

Jag förstår Halldins poäng såväl som er men förstår fortfarande inte vad ni egentligen är ute efter. Robban har tränat byggarträning och gått upp några kg sen senaste tävlingen > hans träning måste ha fungerat. Hade någon annan träning fungerat sämre, lika bra eller bättre för honom på vägen dit? Vem vet?! Det kanske är just det här Robert svarar bäst på. Gäller det för alla? Nej säkerligen inte! Funkar det? Garanterat!
Håller med om att Robban raljerar i trådarna och förespråkar "sitt" sätt, men det är ju inte som att inte ni gör detsamma i trådarna fast med tung träning?!

Hur kan du t.ex. säkert säga att du inte skulle nå bättre resultat över tid genom att istället träna som robert ett par år och sen gå tillbaka till att träna SL Micke? Kanske skulle du ha mer muskler på så sätt och kunna bli starkare än om du tränar som du gör nu?

stridis
2011-10-09, 16:56
Det tycker jag att han gör. Det är väldigt svårt att få fram exakt vad man vill ha sagt i naturliga språk. Det är alldeles för löst typat.

http://i40.tinypic.com/k4jts1.png
Lojban kanske kan vara något för herrn? Ett konstruerat naturligt språk som är logiskt och semantiskt tydligt (http://www.lojban.org/tiki/Lojban)

Arne Persson
2011-10-09, 17:40
Jag tror mer på att träna byggning för byggning, det är inget kontroversiellt i det förutom då jag säger det av ngn anledning. För att jag är ren månne, många verkar tro, även jag tidigare, att man inte ska träna som jag nu gör då man inte dopar sig.

Jag tränar som Ahmad Ahmad, Ronnie Coleman, Plexus, Phil Heath osv. Inga konstigheter, jag pumpar upp avsedd muskel, ger den näring och den växer.

Har aldrig i princip stött på dessa diskussioner som förekommer kring "mitt" sätt att träna här på kolozzeum, i verkligheten. Jag menar det är liksom självklart att byggare tränar på sitt sätt. Det vet alla... :)

Jag är solklart bättre nu än tidigare, om man inte kan förstå att det inte är jämförbart då jag var jättesjuk på SM får jag väl hoppas jag får chansen att påvisa detta på Luciapokalen. Kommer filma mig tidigare än så om jag skulle ha ytterligare galen otur att bli sjuk i sämsta möjliga tidpunkt.

Min kommande placering är inget jag kan göra ngt åt men jag tänker göra allt i min makt för att krossa min fysik på SM. Jag ska vinna över mitt sjuka jag, hahaha, kanske inget högt mål men nog så viktigt. :)

Tack för motivation!

Testa och träna som Ronny Runesson. Låga tunga reps (upptill -6or) och mkt set.

mikaelj
2011-10-09, 18:02
Haha. Jag skojade mest med att du tidigare i tråden skrivit att man borde skriva precis vad man menar så att det inte blir missförstånd ;)

Jag förstår Halldins poäng såväl som er men förstår fortfarande inte vad ni egentligen är ute efter. Robban har tränat byggarträning och gått upp några kg sen senaste tävlingen > hans träning måste ha fungerat. Hade någon annan träning fungerat sämre, lika bra eller bättre för honom på vägen dit? Vem vet?! Det kanske är just det här Robert svarar bäst på. Gäller det för alla? Nej säkerligen inte! Funkar det? Garanterat!
Håller med om att Robban raljerar i trådarna och förespråkar "sitt" sätt, men det är ju inte som att inte ni gör detsamma i trådarna fast med tung träning?!

Hur kan du t.ex. säkert säga att du inte skulle nå bättre resultat över tid genom att istället träna som robert ett par år och sen gå tillbaka till att träna SL Micke? Kanske skulle du ha mer muskler på så sätt och kunna bli starkare än om du tränar som du gör nu?

Lyftare behöver såklart också muskelmassa :-) Träning med pump/träff/tut kontra lite hederlig sisu är dock en annan diskussion...

ÄNDRING: tack, Arne :-)
Postat via en mobil enhet

Pansartax
2011-10-09, 18:06
Testa och träna som Ronny Runesson. Låga tunga reps (upptill -6or) och mkt set.

Kan man följa Ronnys träning någonstans? Typ blogg/journal/youtube?

WHITEFOLKS
2011-10-09, 18:07
Nej Robban och Coleman kör så vitt jag vet likadant;

http://www.youtube.com/watch?v=0rBPopK-cJM

Som precis i början av filmen.

Men ja, coleman är stark och han kör mycket mark/bänk/böj men lite med sina egen finess.

Japp, hittade en till film här på det

http://www.youtube.com/watch?v=5JdtlY0J-FI&feature=player_profilepage#t=75s

Det märks att han försöker träna som Coleman men jag tycker Coleman har längre rörelsebana och även utför de "längre ner".

Jorgen
2011-10-09, 18:07
Kan man följa Ronnys träning någonstans? Typ blogg/journal/youtube?

Tror inte att det är Ronnys stil att blogga direkt. :D

Proxy
2011-10-09, 18:14
Testa och träna som Ronny Runesson. Låga tunga reps (upptill -6or) och mkt set.

Jag antar att Ronny tränar likt det själv använt dig mycket av, många tunga set med strikt form, 5-10 repetitioner för det mesta?

Skulle givetvis vara superkul att se honom lite in action. Lite filmer på olika övningar så att man får ett hum om hur det ser ut vore magiskt.

Det märks att han försöker träna som Coleman men jag tycker Coleman har längre rörelsebana och även utför de "längre ner".

Ryggskada, samt att Big Ron är vig som en dansös. :)

Pansartax
2011-10-09, 18:17
Tror inte att det är Ronnys stil att blogga direkt. :D

Haha nja, men tänkte om Arne hade kameran framme nått pass sådär hade varit skoj att se :)

RobbanColeman
2011-10-09, 18:27
Testa och träna som Ronny Runesson. Låga tunga reps (upptill -6or) och mkt set.

Taget från min blogg där jag precis langade upp ngt om vad jag nu gör:

Går numer på känsla, helt och hållet. Reps ligger oftast mellan 6-12. Många set, kör tills jag är klar… Inte helt olikt en av mina stora förebilder som jag har nöjet att känna lite grann irl, Johan Oldenmark. Det blir en hel del super-set och drop-set, ngt jag verkligen gillar att använda mig av i min träning.

Siktar på pump, ett rejält sådant, i för dagen, avsedd muskel. Tränar genom kroppen en gång/vecka nu som jag gjorde mitt första år med “byggarträning”, ligger då också högre på kohydrat och lite lägre gällandes protein. Har nog landat i väldigt opti för mig nu. Alla övningar jag provat en längre tid och anser inte vara sköna och bra för mig är numer strukna.

Tränar dessutom också ihop med min fru som aldrig tränat tidigare också, mycket kul, känns som en nystart och jag har aldrig varit mer entusiastisk och hoppfull gällandes framtiden för mig(oss) inom denna sport.

Känner mig nu redo att stå på egna ben! Jag känner min kropp bra vid det här laget och som Johan säger, det gäller att bli självgående. Tränar givetvis likadant som tidigare, tut och träff är A och O för mig…

mikaelj
2011-10-09, 18:51
Taget från min blogg där jag precis langade upp ngt om vad jag nu gör:

Går numer på känsla, helt och hållet. Reps ligger oftast mellan 6-12. Många set, kör tills jag är klar… Inte helt olikt en av mina stora förebilder som jag har nöjet att känna lite grann irl, Johan Oldenmark. Det blir en hel del super-set och drop-set, ngt jag verkligen gillar att använda mig av i min träning.

Siktar på pump, ett rejält sådant, i för dagen, avsedd muskel. Tränar genom kroppen en gång/vecka nu som jag gjorde mitt första år med “byggarträning”, ligger då också högre på kohydrat och lite lägre gällandes protein. Har nog landat i väldigt opti för mig nu. Alla övningar jag provat en längre tid och anser inte vara sköna och bra för mig är numer strukna.

Tränar dessutom också ihop med min fru som aldrig tränat tidigare också, mycket kul, känns som en nystart och jag har aldrig varit mer entusiastisk och hoppfull gällandes framtiden för mig(oss) inom denna sport.

Känner mig nu redo att stå på egna ben! Jag känner min kropp bra vid det här laget och som Johan säger, det gäller att bli självgående. Tränar givetvis likadant som tidigare, tut och träff är A och O för mig…

Hoppsan? Nyss var det absolut allra viktigaste protein för att bygga muskler och det tryck man får från protein är ett helt annat tryck än kolhydratstrycket, eller vad det var du pratade om. 400g protein om dagen är opti för att bygga, det vet alla.

Det är bra att även om du stenhårt kategoriskt vet bäst faktiskt kan revidera dina åsikter. :-) Heder till dig.

Proxy
2011-10-09, 18:54
Rofl, klockren tolkning MikaelJ. :D

Jorgen
2011-10-09, 19:11
Jag förstår inte hur ni orkar.

RobbanColeman
2011-10-09, 19:25
Rofl, klockren tolkning MikaelJ. :D

Hahahaha! Jag måste nog överväga att skaffa en "kolozzeumtolk". :)