handdator

Visa fullständig version : Mitt schema, kritik uppskattas :)


Fugly
2011-10-01, 18:14
Skulle uppskatta om någon skulle kunna kolla igenom mitt schema och kanske hitta något för att göra det bättre?

Onsdag: Axlar, armar och vader

Militärpress superset med axel flyes? 8set 8-10reps
Liggande triceps extension superset med french press med hantel 8set 8-10 reps
bicep curl rak stång superset med V stång ca 8 set 8-10 rep
vadpress i smith 5set ca 15 reps
Några set nacke


Fredag: Ben

Knäböj superset med benpress ca 8 set (blir oftast mindre) 8-10reps
Två hamstrings maskiner som jag superset så många set som jag körde på quads 8-10reps


Söndag: Rygg och bröst
Marklyft ca 8 set 8-10 reps, brukar köra något tungare set med mindre reps, lite som en maxning

Hantelpress superset med flyes 8set 8-10 reps
Rodd med stång superset med latsdrag 8set 8-10 reps


Skulle uppskatta om någon skulle kolla igenom och se om jag gör något ''fel''.

Robbmeister
2011-10-01, 18:27
Fel och fel , men du kan t.ex skippa superset på ''större'' övningar som hantelpress , knäböj och militärpress (om du nu inte supersetar av tidsbesparingsskäl).

Fugly
2011-10-01, 18:39
Fel och fel , men du kan t.ex skippa superset på ''större'' övningar som hantelpress , knäböj och militärpress (om du nu inte supersetar av tidsbesparingsskäl).

För att kunna köra tyngre på dem?

Fugly
2011-10-01, 18:45
Har också en till fråga, skulle jag kunna börja köra lite mer SL inriktat på böj och mark och fortfarande undvika att se ''osymmetrisk'' ut?

Redhaad
2011-10-01, 22:27
Skulle uppskatta om någon skulle kunna kolla igenom mitt schema och kanske hitta något för att göra det bättre?

Onsdag: Axlar, armar och vader

Militärpress superset med axel flyes? 8set 8-10reps
Liggande triceps extension superset med french press med hantel 8set 8-10 reps
bicep curl rak stång superset med V stång ca 8 set 8-10 rep
vadpress i smith 5set ca 15 reps
Några set nacke


Fredag: Ben

Knäböj superset med benpress ca 8 set (blir oftast mindre) 8-10reps
Två hamstrings maskiner som jag superset så många set som jag körde på quads 8-10reps


Söndag: Rygg och bröst
Marklyft ca 8 set 8-10 reps, brukar köra något tungare set med mindre reps, lite som en maxning

Hantelpress superset med flyes 8set 8-10 reps
Rodd med stång superset med latsdrag 8set 8-10 reps


Skulle uppskatta om någon skulle kolla igenom och se om jag gör något ''fel''.


Ordet tungare är inte ett ord är det första felet.

hur länge har du tränat ?, kör du till failure ?

Jag skulle kasta ut de där schemat genom fönstret personligen men varför supersetar du hela tiden ?
Har du blivit starkare med detta schema ?

Fugly
2011-10-02, 07:12
Ordet tungare är inte ett ord är det första felet.

hur länge har du tränat ?, kör du till failure ?

Jag skulle kasta ut de där schemat genom fönstret personligen men varför supersetar du hela tiden ?
Har du blivit starkare med detta schema ?

Haha a jo ursäkta mig.

Jag supersettar för att hinna med så mycket som möjligt, borde jag köra raka sets istället? Det kan hända att något set blir till failure men det är inget jag siktar mot. Jag har blivit starkare, visst har jag blivit det. Har tränat med detta schema i ca 1 månad men allt som allt har jag tränat i 4 månader

Redhaad
2011-10-02, 07:30
okej jag har absolut inget emot superset, det är ett bra träningssätt och kör du inte alltid till failure är risken inte så stor att du ska bränna ut dig.

Sålänge du får ökningar när du tränar så är det bra!
så blir du starkare så kör tills du känner att det stagnerar och då kan du börja tänka på att byta schema :)