handdator

Visa fullständig version : After burn effect


marcus92
2011-09-30, 19:08
hej! Tänkte bara kolla om någon har en bra koll på den så kallade "after burn effect" :en ?

Själv kör jag väldigt intensivt när jag tränar på gymmet, dvs ingen paus mellen seten. Ex 1 set bänkpress sen går jag direkt över till 1 set knäböj.. Och gör detta tills alla 3-4 seten är klara. På detta viss får jag upp pulsen och får en bra "after burn effect" ( efterbränning av kalorier även efter gymmet, kan ligga på en puls runt 150 4-6 timmar efter )

Vad tycker ni? Är detta en bra metod ?

King Grub
2011-09-30, 19:12
Har du en puls på 150 4-6 timmar efter avslutat pass bör du uppsöka läkare snarast.

jasonmago
2011-09-30, 19:16
Har du en puls på 150 4-6 timmar efter avslutat pass bör du uppsöka läkare snarast.

Fredagskvällen är räddad.. hahahahahahha!

Spridis
2011-10-01, 06:20
http://traningslara.se/begreppet-epoc-och-efterforbranning-fran-fysisk-anstrangning/


...och ett litet tips, läs på lite om träning. I all vänlighet!

EeJay
2011-10-01, 11:55
Jag tycker att takykardi inte är en bra sak och att det låter som att du skulle ha någon block i sinusknutan som driver upp ett förmaksflimmer efter ansträngning. Ett besök till kardiologen ter sig vara nödvändigt.

StarkaUlf
2011-10-01, 11:59
hej! Tänkte bara kolla om någon har en bra koll på den så kallade "after burn effect" :en ?

Själv kör jag väldigt intensivt när jag tränar på gymmet, dvs ingen paus mellen seten. Ex 1 set bänkpress sen går jag direkt över till 1 set knäböj.. Och gör detta tills alla 3-4 seten är klara. På detta viss får jag upp pulsen och får en bra "after burn effect" ( efterbränning av kalorier även efter gymmet, kan ligga på en puls runt 150 4-6 timmar efter )

Vad tycker ni? Är detta en bra metod ?

Du bör nog läsa lite mer om EPOC, och som Grub sa, uppsök läkare fort om du har en puls på 150 4-6 timmar efter O.o