handdator

Visa fullständig version : Hypotetisk tråd; hur långt skulle du gå för att få evigt liv?


ARMSTARK
2011-09-29, 20:52
Förr eller senare skulle man säkert känna att nu är det nog, i den här tråden får man dö när man känner så. :D

Men säg att du får leva så länge du vill, hur mycket skit skulle du kunna ta och ändå tycka att det är värt det?

Ett exempel; du måste vara superfet, vi talar 150kg rent fläsk, men evigt liv, är det värt det? Jag skulle nog ta det exemplet, evigt liv...

Vunnis
2011-09-29, 20:53
Dödligheten är väl det bästa vi har? *jorgen*

Vad ska man med det eviga livet till när man väger 150 pannor blaffs? Är det bara tjockis som gäller?

pialia
2011-09-29, 20:54
Vad händer när universum imploderar? Kan jag sitta som åskådare med popcorn i handen? I så fall, 150kg np!

*popcorn*

Alkro
2011-09-29, 20:58
Det tråkiga med att man skall dö är ju att man inte får veta hur allt slutar. Ungefär som att bara se en halv säsong av en bra tv-serie.

Tanken på att jag under min livstid inte kommer få se människan befolka/besöka andra solsystem och liknande gör mig lite lätt besviken.

Mago
2011-09-29, 21:08
Jag skulle nog kunna acceptera ganska mycket. Jag är alldeles för nyfiken för att inte vilja leva jävligt länge. Jag skulle dock vilja kunna avsluta mitt liv när jag kände för det. Bokstavligt talat evigt liv kan nog lätt bli en mardröm.

ARMSTARK
2011-09-29, 21:10
Jag skulle nog kunna acceptera ganska mycket. Jag är alldeles för nyfiken för att inte vilja leva jävligt länge. Jag skulle dock vilja kunna avsluta mitt liv när jag kände för det. Bokstavligt talat evigt liv kan nog lätt bli en mardröm.

Helt sant, det var därför jag la in klausulen, man får dö nör man tycker att det räcker. :D

Tolkia
2011-09-29, 21:11
Ingenstans; jag vill inte ha evigt liv.

Tricklew
2011-09-29, 21:12
Vad händer om man går under 150kg i kroppsvikt? Jag tänker mig något Speed-scenario.

ARMSTARK
2011-09-29, 21:17
Vad händer om man går under 150kg i kroppsvikt? Jag tänker mig något Speed-scenario.

Då får du disco-ben och dör. Disco-ben, där går min gräns. Haha.

Scratch89
2011-09-29, 21:18
Inte kommer jag att dö för möjligheten i alla fall.

agazza
2011-09-29, 21:19
Ifall jag kunde avsluta mitt eget liv och bara jag, utan att någon skulle kunna tortera mig för evigt osv utan bara jävligt najs evigt liv, då skulle jag nog kunna fälla en atombomb över valfritt oskyldigt land för att få det.

Jag har svår dödsångest, när jag har svar på allt här i universum då kan jag dö i ro.

Osten80
2011-09-29, 21:20
Evigt liv i den här kroppen hade helt ärligt varit det hemskaste öde jag kan tänka mig.

Andreas Guiance
2011-09-29, 21:22
Vad händer när universum imploderar? Kan jag sitta som åskådare med popcorn i handen? I så fall, 150kg np!

*popcorn*

Det kommer inte implodera – det kommer att slockna:) Universums expansion accelererar.

ARMSTARK
2011-09-29, 21:25
Det kommer inte implodera – det kommer att slockna:) Universums expansion accelererar.

Fast då hade vi ju utvägen; ctrl+alt+delete...stäng av.

Tricklew
2011-09-29, 21:28
Jag hade tagit det, men först vill jag veta lite mer, skulle jag åldras, eller skulle jag stanna 24 för alltid? Jag vill inte leva när jag är 350 om det betyder att min hjärna är som de flesta på dimensboenden.

Brainiac
2011-09-29, 21:42
Så långt som det behövs.

Pansartax
2011-09-29, 21:46
150 kg för evigt liv låter som "done deal", är som person väldigt nyfiken på framtiden och vad som kommer hända längre fram, flygande bilar? ljussvärd? mikrovågsugn som lagar mat åt en? Hologram?

hurril
2011-09-29, 22:01
Utan slut försvinner värdet av allt.

agazza
2011-09-29, 22:03
Utan slut försvinner värdet av allt.

Varför då?

Jag tycker det är sjukt ovärt att leva max runt 100 år av oändligheten.

ceejay
2011-09-29, 22:04
om jag får bestämma när jag inte ska leva mer så skulle jag kunna tänka mig det.

stolpskott
2011-09-29, 22:06
Skulle vilja leva totalt 90 pigga år och sedan somna in på ett fridsamt vis. Evigt liv är inte värt ett skit.

spann
2011-09-29, 22:10
hade faktiskt vart fett å vänta tills star wars tiden kommer! tänk å leva där! jedis å shit!!

cirkelrak
2011-09-29, 22:14
Jag skulle döda.

tntballe
2011-09-29, 22:16
hade faktiskt vart fett å vänta tills star wars tiden kommer! tänk å leva där! jedis å shit!!

Meh, det har ju redan hänt.

hurril
2011-09-29, 22:22
Varför då?

Jag tycker det är sjukt ovärt att leva max runt 100 år av oändligheten.

Det blir som att vara religiös och bara gå och vänta på nästa liv. Inget här och nu har något annat värde än för dig personligen i en inbillad relation till en gud. När livet har ett slut så kommer det att finnas (många) ögonblick där du önskar att du gjorde saker tiden innan. Och innan den tiden. Och innan den. Och... i morgon. Och senare idag.

Kan man inte dö så spelar dina relationer med andra människor ingen direkt roll. Du kan byta kontinent. Eller bara vänta ut deras död.

r3mpuh
2011-09-29, 22:24
Usch vad hemskt med odödlighet.
Iaf själv.

Andreas Guiance
2011-09-29, 22:26
Utan slut försvinner värdet av allt.

Om man gillar spelteori skulle man kunna anta man lever sitt liv väldigt annorlunda eftersom tidpunkten för slutet är okänt. Rent teoretiskt skulle ett känt slut troligtvis innebära att man började agera betydligt mer egoistiskt i varje given situation.

"If the game is played exactly N times and both players know this, then it is always game theoretically optimal to defect in all rounds. The only possible Nash equilibrium is to always defect. The proof is inductive: one might as well defect on the last turn, since the opponent will not have a chance to punish the player. Therefore, both will defect on the last turn. Thus, the player might as well defect on the second-to-last turn, since the opponent will defect on the last no matter what is done, and so on."

http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoner's_dilemma <---För den som mot förmodan tycker att det är roligt:D

agazza
2011-09-29, 22:29
Det blir som att vara religiös och bara gå och vänta på nästa liv. Inget här och nu har något annat värde än för dig personligen i en inbillad relation till en gud. När livet har ett slut så kommer det att finnas (många) ögonblick där du önskar att du gjorde saker tiden innan. Och innan den tiden. Och innan den. Och... i morgon. Och senare idag.

Kan man inte dö så spelar dina relationer med andra människor ingen direkt roll. Du kan byta kontinent. Eller bara vänta ut deras död.

Ja vore det inte härligt med gamla liv och misstag som bara försvinner i vimlet av decennier. Hjärnan har en bra förmåga av att bara spara det som är bra. Spela roll ifall man lever ifrån sina nära och kära, det är en verklighet som finns ändå.

Man kan hela tiden om bestämma sig för vilket liv som ska vara ens sista, när man väl levt det liv man verkligen vill leva så skulle jag kunna dö nöjd med ett leende, nu vet jag redan att jag kommer dö ångerfull.

Stoltz
2011-09-29, 22:36
Vääääldigt långt.

Stefan J
2011-09-29, 22:37
Förr eller senare skulle man säkert känna att nu är det nog, i den här tråden får man dö när man känner så. :D

Men säg att du får leva så länge du vill, hur mycket skit skulle du kunna ta och ändå tycka att det är värt det?

Ett exempel; du måste vara superfet, vi talar 150kg rent fläsk, men evigt liv, är det värt det? Jag skulle nog ta det exemplet, evigt liv...

För ett evigt liv med förmånen att kunna avsluta det när jag tycker att det är bra hade jag gjort precis vad som helst.

hurril
2011-09-29, 22:52
Ja vore det inte härligt med gamla liv och misstag som bara försvinner i vimlet av decennier. Hjärnan har en bra förmåga av att bara spara det som är bra. Spela roll ifall man lever ifrån sina nära och kära, det är en verklighet som finns ändå.

Man kan hela tiden om bestämma sig för vilket liv som ska vara ens sista, när man väl levt det liv man verkligen vill leva så skulle jag kunna dö nöjd med ett leende, nu vet jag redan att jag kommer dö ångerfull.

Om man kan dö så är det en helt annan sak.

tjabon
2011-09-29, 23:40
Ingenstans; jag vill inte ha evigt liv.

Efter några hundra år, när allt börjar bli dåliga repriser och släkt & vänner
knappt är minnesrester tror jag att man går till ättestupan frivilligt. :)

stevebc
2011-09-29, 23:57
150 kg och evigt liv? Lätt värt det. Dels för att slippa rädslan att dö någon gång i framtiden, dels för att kväsa nyfikenheten om framtiden. Jag vill så gärna vara med och se hur vi utvecklas och vad vi kommer upptäcka att jag blir bitter trots att jag är ung.

Fast frågan är hur man hade mått rent psykiskt av vetskapen att man inte kan dö. Det kanske är som den värsta av tortyrer. Hade jag fått frågan här och nu, take it or leave it, så hade jag nog svarat ja.

edit: nej, jag vet inte. Jag kan för fan inte tveka mindre inför detta än vilken typ av hamburgarmeny jag vill beställa på BK.

Vad händer om man går under 150kg i kroppsvikt? Jag tänker mig något Speed-scenario.:laugh:

fenzyn
2011-09-30, 02:13
Någon som hade offrat kuken för evigt liv? (ursäkta språket?)

Olegh
2011-09-30, 02:22
Inte särskilt långt. Det verkar inte lockande alls.

muddler
2011-09-30, 02:37
Evigt liv? Fuck no. Jag tycker en livstid räcker gott och väl.

Pungis
2011-09-30, 06:34
Livet skulle bara kännas poänglöst om man inte åldrades...

Jag skulle nog ta det om jag fick optiformen på köpet

ARMSTARK
2011-09-30, 07:30
Någon som hade offrat *censur* för evigt liv? (ursäkta språket?)

Näe, det skulle jag ha svårt med, det skulle vara om jag fick slippa sexualdriften också. Man vill ju inte vara evigt k-t och inte kunna göra nåt åt det! Snacka om tortyr!

StarkaUlf
2011-09-30, 07:57
Jag skulle nog inte gå så långt, kanske 1 kilometer eller så.

frozzon
2011-09-30, 08:04
få man sova i tusen år lite då och då? isf skulle det va najs.

HulkH
2011-09-30, 08:24
För ett evigt liv med förmånen att kunna avsluta det när jag tycker att det är bra hade jag gjort precis vad som helst.

Fatta hur mycket bänk du skulle hinna på typ 1000 år till! :hbang:

prOtotype
2011-09-30, 08:38
Väldigt, väldigt långt.
En välfungerande kropp och hjärna som lever så länge jag vill är nog #1 på drömscenarion som jag skulle vilja uppleva.

stridis
2011-09-30, 08:57
NY frågeställning: Att återuppstå som "Lich" efter er naturliga död? Sexdrift=0, tämligen svårdödad,små naturliga behov, dör ej av hög ålder, fast ganska intorkad åldersstigen kropp.

Arf Pingvin
2011-09-30, 09:07
Evigt liv, nej tack.