handdator

Visa fullständig version : Triceps Extension


liQ
2003-12-28, 18:48
Varje gång jag kör liggande triceps extension med Ez-curlen får jag efteråt ont i nacken.
Jag har kört den övningen länge har inte haft promblem me det förr.
Jag har alltid haft huvudet mot bänken och dra stången lite längre ner än huvud längden.
Kanske har nånting me att jag dietar?

Mago
2003-12-28, 19:45
En hypotes:
Kan vara svårt att få ut all sin kraft i rätt röresle så man spänner nacken. Och du har inte värmt upp nacken och får ont.

liQ
2003-12-28, 19:47
Originally posted by liQ
Varje gång jag kör liggande triceps extension med Ez-curlen får jag efteråt ont i nacken.
Jag har kört den övningen länge har inte haft promblem me det förr.
Jag har alltid haft huvudet mot bänken och dra stången lite längre ner än huvud längden.
Kanske har nånting me att jag dietar?

nån bra övning att rekommendera? för att uppvärma nacken?

Kallingen
2003-12-28, 21:54
Vet att det kanske låter dumt, men du kanske inte koncentrerar dig på just tricepsen ordentligt eller tränar för tungt och tar i med hela kroppen?

Bara en hypotes, kan ibland bli att jag får kramp i vaden när jag kör rodd i maskin, sänker vikten eller försöker koncentrera mig ordentligt på just ryggen. Släpper då.

Mycket kan ibland bara vara psykiskt :love:

liQ
2003-12-28, 23:40
Originally posted by Kallingen
Vet att det kanske låter dumt, men du kanske inte koncentrerar dig på just tricepsen ordentligt eller tränar för tungt och tar i med hela kroppen?

Bara en hypotes, kan ibland bli att jag får kramp i vaden när jag kör rodd i maskin, sänker vikten eller försöker koncentrera mig ordentligt på just ryggen. Släpper då.

Mycket kan ibland bara vara psykiskt :love:

Fast det är just det jag koncetrerar mig på tricpsen och vinglar inte med kroppen. gör det så strikt jag kan göra det.
därför undrar man vad det kan vara:confused:

Mago
2003-12-29, 01:05
Originally posted by liQ


nån bra övning att rekommendera? för att uppvärma nacken?

Värma upp nacken funkar fint att bara kolla ner med huvut, kolla bak med huvut och luta åt sidorna och kolla åt sidorna. Men börja försiktigt så du inte sträcker dig.