handdator

Visa fullständig version : Nu ska jag bli rippad!


BruceWillis
2011-09-29, 17:35
Hallå Kolozzeum, detta blir mitt första inlägg på forumet och jag hade tänkt att starta mig en journal för att hitta motivation och skärpa till mig med maten.
Jag lider av BED, för er som inte vet så kan ni söka på Binge Eating Disorder.

I alla fall.

Jag har tränat i 10 månader och lagt på mig lite massa. För två månader sen var jag inte långt ifrån mitt livs mål: Att ha ett 6-pack.
Men det hände lite saker i mitt liv samt min BED slog till rejält så de senaste veckorna har bestått av väldigt dålig kost, vitaminbrist, mycket alkohol, dålig sömn och kassa resultat i skolan. Går i 3:an på gymnasiet föresten.
Därför ska jag nu ta tag i det igen!

Info och stats.

Ålder:18 år
Längd:170 cm
Vikt:64 kg förra veckan. Hoppas vi kan köpa hem en våg snart då den gamla är i sönder.

I de tre stora så vet jag inte riktigt vad jag maxar då jag tränar ensam och inte har passare.
Vikt x reps
Bänk:50x8
Böj:60x8 (Före detta discogymmare..)
Mark: Detta kör jag inte då jag skadade min ländrygg när jag var yngre och har väldigt ofta ont. Tycker att böjen tar rätt bra, kör även lätta hyperextensions på bendagarna.

Jag har precis gjort ett nytt träningsschema och det är en fyrsplit som ser ut:
Bröst/Triceps
Bröst:
Bänk, snedbänk/sne hantelpress och flyes i CC.
Triceps:
Skullcrushers, Pushdowns och enhandspushdowns.

Rygg/Biceps
Rygg:
Chins, latsdrag med olika grepp, rodd med olika grepp. Kör även hantelrodd och skivstångsrodd, kör rätt lätt då för hög belastning get känningar i ländryggen.
Biceps:
Curl med ez-stång och avslutar med olika slags curls.
Här brukar jag också dra in lite underarmar då det är aldrig fel med starka och grova underarmar :naughty:

Axlar/Traps/Mage
Axlar:
Sittande/stående militärpress, hantelpress, LÅS.
Traps:
Olika versioner av shrugs.
Mage:
Cablecrunches med flera.

Ben/vader
Ben:
Knäböj, benspark och andra isoleringsövningar.
Vader:
Stående vadpressar, sittade vadpressar i benpress.

Mina pass ser nästan aldrig likadana ut. Jag kör både hög och lågreps, olika antal set och övningar. GVT-inspirerade pass. Dropset med flera.

Jag kör med hyfsat höga reps på biceps, axlar och vader då enligt mig jag får bättre kontakt och känner att jag får bättre muskeltillväxt.

En vecka för mig ser oftast ut:
Söndagar -bröst/triceps
Måndagar -rygg/biceps
Tisdagar -vila
Onsdagar -axlar/traps/mage
Torsdagar -ben/vader
Fredagar och Lördagar -vila.

Lite om kosten

Jag har skilda föräldrar och hemma hos min mamma kan jag sköta kosten nästan till 100% med hjälp av våg och laga min egen mat.
Dock hos min farsa som är mot allt det här med kalorier inte riktigt kan göra som jag vill får jag äta det som serveras men jag äter med måtta och har rätt bra koll på innehållet.
Det blir lunch i skolan klockan 11-12 och detta blir min frukost varannan vecka. (Försöker köra så mycket efter Periodisk Fasta-principen som möjligt).

Ska försöka lägga mig på 1500 kalorier och 130-180g(2-3gxkv) protein om dagen, får justera om det blir för mycket eller för lite.
Så det blir en deff tills jag är nöjd vad jag ser i spegeln. När resultaten är nådda kommer en cleanbulk påbörjas.

Nytt proteinpulver och omega 3 ska beställas hem snarast.
Har även dragit ner på alkoholen och försöker hålla det till ett par gånger i månader.

Bilder kommer att komma upp så snabbt som möjligt. Telefonen är på reperation.

Tror jag har fått med det mesta, lägg gärna en kommentar eller tips på något jag kan förbättra eller ändra.

Nu kör vi!

Mvh :)