handdator

Visa fullständig version : Bygga gym


Barstar
2011-09-29, 08:17
Jag har fått en kasse pengar av chefen och ett rum på firman att inreda som gym. Det kan bli hur bra som helst, eller pannkaka. Jag behöver tips på vad jag skall köpa. Har kollat in en bänk med vikter och stång. Ställningen är höj och sänkbar så den borde funka både till bänkpress och knäböj. Sen skall jag snickra ihop ett program med korta pass som jag kan köra på lunchen, men det är en annan tråd.

z_bumbi
2011-09-29, 08:26
Vad är en kasse pengar?

Hur stort rum?

Vilken ålders-, köns- och intressefördelning finns det på företaget?

Barstar
2011-09-29, 08:58
Vad är en kasse pengar?
Storleksordningen 20.000-25.000. Kan jag motivera det så går det att få mer.

Hur stort rum?
c:a 25 m²

Vilken ålders-, köns- och intressefördelning finns det på företaget?
jag tänker helt egoistiskt köpa det jag vill ha och vill någon ha något annat får de ta de pengar som blir över. Jag kan med säkerhet säga att jag kommer nyttja gymmet mest oavsett utrustning.

z_bumbi
2011-09-29, 09:43
Då är det enkelt.
En bur
En stång
Vikter
Två liggerunderlag (de slits ut efter ett tag så ha ett i reserv).

hugok
2011-09-29, 10:39
Ställbara hantlar är inte hel heller. Till vissa rack finns kabelutrustning som man kan köpa till och montera på för en billig peng. Om du får lite pengar över är det definitivt värt.

Barstar
2011-09-29, 11:11
Börjar likna nåt nu. Mitt första förslag till schifen var en bur och inget annat, men ingen ville slåss med mig...

Pjotor
2011-09-29, 11:14
Det som z_bumbi skrev, plus:
- ställbar och stabil bänk
- hantlar och vikter
- några tjocka gummimattor
- hävräck

Om det är flera som ska använda dem kan du fundera på att skaffa flera stänger, bänkar eller hantlar.

mn8eii
2011-09-29, 11:35
Tänk på att om det är ett företagsgym så kommer det säkert finnas besvikna personer om där inte finns åtminstone en träningscykel eller helst ett löpband

Pjotor
2011-09-29, 15:53
Tänk på att om det är ett företagsgym så kommer det säkert finnas besvikna personer om där inte finns åtminstone en träningscykel eller helst ett löpband

Skaffa en prowler och kolla deras miner!

Ondskapelsen
2011-09-29, 17:29
Skaffa en prowler och kolla deras miner!

Hade jag 25m2 över skulle jag köpa Prowler!

robbob
2011-09-29, 21:15
Det som z_bumbi skrev, plus:
- ställbar och stabil bänk
- hantlar och vikter
- några tjocka gummimattor
- hävräck

Om det är flera som ska använda dem kan du fundera på att skaffa flera stänger, bänkar eller hantlar.

Låter som ett utmärkt förslag! Då har du allt som behövs och lite till!

Barstar
2011-09-29, 21:20
mattor är beställda, blir en bänk med stång och vikter. hantlar är på G. Crosstrainer hyr vi månadsvis så tjejerna får en ursäkt för att smygkolla på mig*flex*

Skall kolla in prowlern. Tack för alla tips.

zebbztah
2011-09-29, 22:24
Rack/ställning att köra böj/bänk i.
Internationell skivstång + vikter.
Stadig bänk.
Ev.Chins stång
Kanske hantlar om pengar blir över :)

Är väl vad jag skulle köpa =)

Brunfel
2011-09-30, 06:01
Haha, jag fick också igenom att köpa in lite gymutrustning till jobbet. Rummet är dock en 10-15 kvadratmeter och en budget på 2000 :)
Räckte till bänk, hantlar, vikter och matta. Men man kommer ganska långt på det.