handdator

Visa fullständig version : Ett glas vin nån gång

Gald
2011-09-29, 00:09
Hur mycket påverkas kroppen av ett glas vin låt oss säga 1 glas vin varje 3 månader. Vad jag har hört så ska det vara bra för blodet eller dylikt stämmer detta eller är det bara skitsnack? Isåfall, skadar det musklerna/kroppen mycket eller har det ingen negativ verkan på kroppen?

Hoppas nån kan svara på min fråga, ett glas vin nån gång positivt eller negativt?

Mvh

dmjardell
2011-09-29, 00:27
1 glas vin varje tre månader säger du?!? Haha min vän, bäst att lägga ned styrketräningen helt och hållet om du ska hålla på och vara smygalkis sådär.

rbn
2011-09-29, 00:38
Vad tror du själv kommer hända? Ett glas vin per kvartal? Givetvis kommer alla dina muskler försvinna och du får lägga ner träningen.

Eller?

Sök på träning och alkohol så hittar du massor av trådar.

bombenx
2011-09-29, 01:29
Alkohol i sig är ju inte bra för muskeluppbyggnaden. Rödvin har dock enligt studier (kommer dock inte hänvisa till någon, googla and you shall find) visat sig ha en positiv inverkan på diverse ting i kroppen. Så enligt min professionella bedömning går det jämnt ut. Sen att rödvin är jävligt bra för själen råder det ingen tvekan om (empirisk studie dock (flertalet)). OM du mot förmodan ännu känner dig osäker skulle jag rekommendera ett alkoholfritt rödvin. Vet inte om nå studier har gjorts på det men det skulle förvåna mig om det inte har gjorts.

För att runda av det hela lite snyggt skulle jag vilja säga hellre för ofta än för sällan. Jag rekommenderar 2 glas rödvin per kvartal. Absolut inte mer! Det finns dock undantag. När det är skottår kan hela 3 glas, varav ett ska vara alkoholfritt, rödvin konsumeras. Vissa kallar det pseudovetenskap jag kallar det OPTI!

kettlebellGuden
2011-09-29, 03:58
Måttliga mängder alkohol anses ju ha väldigt positiva effekter. Ett glas om dagen är receptet för success.

Springer
2011-09-29, 06:26
Jag tror inte ett glas var 3:e månad ger någon effekt. Du måste dricka oftare än så för att du skall tjäna på det! :-)

-198
2011-09-29, 07:05
http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Udd3n
2011-09-29, 07:13
Man blir lite mörkrädd när man ser såna här trådar. Jag säger inte att alkohol är bra och det är ett val man gör själv om man vill dricka eller inte men att nojja så här kan väl aldrig vara bra.

Gnawk
2011-09-29, 07:20
Obvious troll is obvious..

Pernam
2011-09-29, 07:26
Ett fjuttig glas vin var trejde månad? Fan, det är alldeles för lite och därför farligt för hälsan! Man bör undvika allt för mycket blod i vinomloppet!

Mell
2011-09-29, 08:00
Mm, lika mycket troll som han som skulle käka pommes till middag för 7 år sedan och frågade kolo om råd :-( ; http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=35380

z_bumbi
2011-09-29, 08:23
Ett glas vin då och då gör ingen skillnad om man inte har alkoholproblem.

Mm, lika mycket troll som han som skulle käka pommes till middag för 7 år sedan

Ja och jag förstår inte varför folk så snabbt antar att någon trollar när de ställer en fråga, om de tror att någon trollar så ska de ju inte heller mata trollet utan rapportera inlägget och jag har inte fått in någon rapport från den här tråden.

Perramja
2011-09-29, 10:33
LOOOOL! Jag satte fan kaffet i vrångstrupen, härligt att få starta dagen med ett gott skratt! Tack!

Nu trollar väl troligtvis trådskaparen men det var kul ändå=)