handdator

Visa fullständig version : Nu jävlar ska jag bli grov!


lofgreno
2011-09-28, 20:07
Tjenare allihopa!

Har efter många om och men bestämt mig för att starta en träningsdagbok, dels för att kunna ta emot konstruktiv kritik, men också för att kunna följa min egna process. Just nu pågår en bulk, började på 75kg den 15 augusti, och väger nu 79 den 28 september!

Bakgrund: Har nu tränat i cirka 7 månader, därav de första 3 månaderna jag inte hade någon kunskap om träning eller kost. Nu på senare har jag läst runt mer och mer på internet och därmed lärt mig mer och mer, känner att jag blir kunnigare för varje dag som går. Började se riktiga förändringar efter c.a 4 månader, då jag hela tiden fick höra från polare att jag blivit större osv, t.om av en del föräldrar till kompisar som inte sett mig på länge, därav blev jag såklart ännu mer motiverad, och nu känner jag verkligen att träning är en av de roligaste sakerna som finns!

Info:

Ålder: 16 (1995)
Vikt: 79,8
Längd: 185cm


Kommer följa Max-OT schemat i 12 veckor nu, därför att jag alltid kört högrep (8-12) förutom cirka 1 månad där jag körde tyngre (4-6).
Följer detta schemat i 12 veckor sedan kör jag högrep igen tills jag känner för lågrep.

Ni får också gärna ge tips på kost vid bulk (första bulken bör tilläggas...) Detta brukar det bli:
Frukost: 3-4dl gröt, några glas mjölk.
Skolmat: Husmanskost, en riktigt stor portion, fyller hela tallriken.
Mellanmål runt 16.00 två mackor
Träning
Postworkout mat blir husmanskost också där en riktigt stor portion.
Ibland mellanmål runt 22.00
Kvällsmat 2-3dl gröt och mjölk (tips på kvällsmat? brukar bli gröt eller rester av middagen).
Bör också tillägga att jag blivit tillsagd att sakta ner bulken och inte äta så mycket, men känns som att jag äter så mycket pga att jag har innebandy träning 5 gånger i veckan sammanlagt där vi springer ganska så mycket..

Ligger alltså just nu på 79kg, och har som mål att gå upp till 85. Detta ska vara genomfört den 20nd februari, vilket är cirka 5 månader till. Eftersom jag förtillfället väger 79kg men är riktigt deffad ändå, så vill jag se hur deffad jag är på 85kg, är jag nöjd där så ändrar jag genast målet till 88kg.

Kommer köra 5 dagar i rad, måndag-fredag, sedan vila lördag och söndag!

PB:

Bänkpress: 108kg, tog detta igår efter att ha kört 60,70,80,90,100,105!
Benböj: 120kg
Marklyft: 145kg


Hoppas ni gillar dagboken och ger lite konstruktiv kritik, kommer skriva efter varje dag jag tränat vad jag körde vilken vikt osv.. Börjar dock detta schemat nästa vecka på måndag (1/10) Då börjar jag uppdatera!