handdator

Visa fullständig version : Har inte gått ner ett gram/spegelbilden är oförändrad efter 2v kontrollerad deff...


Aight
2011-09-28, 20:00
Tja

Jag tänkte för några veckor sedan köra min första kontrollerade deff, alltså räkna varenda g jag stoppar i mig. Enligt mina uträkningar borde jag ligga på balans någonstans runt 2500-2800. Jag la mig på 2000 per dag första veckan, inget hände. Veckan som följde gick jag ner mer och mer i kalorierna för att till slut hamna på ca 1000 om dan i snitt. Ungefär 600g kycklingfilé+100g pasta om dan, endast vatten till. Inget har hänt förutom att jag är hungrig hela tiden. Och NEJ jag har inte räknat fel och NEJ jag äter inte i sömnen. Jag dricker heller inte mycket vatten och överkonsumerar inte heller salt, så vad fan är fel?

derko
2011-09-28, 20:04
Ät ännu mindre och utvärdera om yttligare 2v.

Aight
2011-09-28, 20:05
Ät ännu mindre och utvärdera om yttligare 2v.

Jag kan inte äta mindre, äter 2 gånger om dan som det ser ut nu. En mager filé á 300g till lunch, till middag lyxar jag till det med 100g penne. Jag känner hur kroppen skriker efter mat men inget händer, någon koppling kopplar inte :/

Kimkay
2011-09-28, 20:09
kass våg? :P

derko
2011-09-28, 20:09
Jag kan inte äta mindre, äter 2 gånger om dan som det ser ut nu. En mager filé á 300g till lunch, till middag lyxar jag till det med 100g penne. Jag känner hur kroppen skriker efter mat men inget händer, någon koppling kopplar inte :/

Ut och spring då om inte pallar att äta mindre.

Kimkay
2011-09-28, 20:27
Vikt, ålder och längd hade varit intressant att veta. ;)

Aight
2011-09-28, 20:29
19 år, 73kg, 180cm

Librish
2011-09-28, 21:18
Om du inte steker kycklingen i en deciliter olja skulle jag antingen gissa på att det är fel på din våg, eller så har du planat och någon dag snart så väger du helt plötsligt 3 kg mindre än tidigare.

Nible
2011-09-28, 21:21
Fortsätt som du har gjort och utvärdera igen om ytterliggare två veckor - äter du så lite som du påstår som kommer du gå ner i vikt.

greenfish
2011-09-28, 21:50
19 år, 73kg, 180cm

73kg på 180cm?

Ursäkta "skämtet" men ska du syssla med balett :thumbup:

Hur många kilon ska du skala av?

Som de andra redan har påpekat, utvärdera efter några veckor. Om det inte fungerar för då kolla över din mat och bank.

Fiedeli
2011-09-28, 22:33
Tja

Jag tänkte för några veckor sedan köra min första kontrollerade deff, alltså räkna varenda g jag stoppar i mig. Enligt mina uträkningar borde jag ligga på balans någonstans runt 2500-2800. Jag la mig på 2000 per dag första veckan, inget hände. Veckan som följde gick jag ner mer och mer i kalorierna för att till slut hamna på ca 1000 om dan i snitt. Ungefär 600g kycklingfilé+100g pasta om dan, endast vatten till. Inget har hänt förutom att jag är hungrig hela tiden. Och NEJ jag har inte räknat fel och NEJ jag äter inte i sömnen. Jag dricker heller inte mycket vatten och överkonsumerar inte heller salt, så vad fan är fel?

Hej!

Hade samma problem när jag deffade i vintras/våras - men håll ut, det kommer (; Va tålmodig, håll dig hellre 1000 under än balans. Alla säge max -500kcal, men att det skulle ligga en gyllene gräns där är inte trovärdigt. Men sikta på det, det är ett bra riktmärke.

Tog mig ungefär fem månade att gå ned tio kilo och få en sjukhelsikes mycket snyggare kropp än bara några månade tidigare på samma vikt.

Snobbe
2011-09-28, 22:39
Om du nu bara äter det där så har jag ingen aning varför du inte går ner, men jag skulle verkligen överväga att byta diet. Inte för att du inte kommer gå ner utan för att det du gör kommer inte hålla i längden. Räkna kalorier och ät allt möjligt. Bara käka kycklingfilé och pasta utan nånting annat i flera månader kommer inte vara bra för din kropp.

Aight
2011-09-28, 23:19
Om du inte steker kycklingen i en deciliter olja skulle jag antingen gissa på att det är fel på din våg, eller så har du planat och någon dag snart så väger du helt plötsligt 3 kg mindre än tidigare.
Isåfall är det fel på alla vågar jag testat :/, får hoppas på alternativ 2
73kg på 180cm?

Ursäkta "skämtet" men ska du syssla med balett :thumbup:

Hur många kilon ska du skala av?

Som de andra redan har påpekat, utvärdera efter några veckor. Om det inte fungerar för då kolla över din mat och bank.
Om du såg mig skulle du inte tro att jag väger under 80, ett resultat av för snabb bulk och att fettet näst intill vägrar ge sig på ställen som magen, benen och ansiktet, däremot axlarna ser jag varenda led och ådra ^^ Jag vill främst få fram mina linjer i ansiktet igen sen sakta bulka upp kontrollerat igen utan att det drar iväg till bulldoggkinder som förra gången
Hej!

Hade samma problem när jag deffade i vintras/våras - men håll ut, det kommer (; Va tålmodig, håll dig hellre 1000 under än balans. Alla säge max -500kcal, men att det skulle ligga en gyllene gräns där är inte trovärdigt. Men sikta på det, det är ett bra riktmärke.

Tog mig ungefär fem månade att gå ned tio kilo och få en sjukhelsikes mycket snyggare kropp än bara några månade tidigare på samma vikt.
Ok får köra på det då :)
Om du nu bara äter det där så har jag ingen aning varför du inte går ner, men jag skulle verkligen överväga att byta diet. Inte för att du inte kommer gå ner utan för att det du gör kommer inte hålla i längden. Räkna kalorier och ät allt möjligt. Bara käka kycklingfilé och pasta utan nånting annat i flera månader kommer inte vara bra för din kropp.
Anledningen till just den dieten är att jag kom över 10kg kyckling och 7kg pasta av fin kvalité för en spottstyver, vidare hoppas jag att jag inte behöver dieta mer än ett par 3-4 veckor till för att få bort (o)trivselfettet i ansiktet, sedan blir det balans med högt proteinintag, om jag lyckas träffa min bmr dvs :p

Degpekka
2011-09-29, 01:29
Hur många dagar i rad har du kört på 1000kcal?

Reaper123
2011-09-29, 10:26
Säker på att du varit på toa senaste veckorna? :D

Nej, men skämt o sido...

Med ett dagsintag allt mellan 1000-2000 kcal kommer du gå ner i längden. Finns inte en möjlighet att du inte tappar i fettvikt på detta!

Varför du inte tappar i vikt kan endast ha med att du binder vätska som en kamel eller att ditt tarmsystem är helt fuckat och du inte får ur det du stoppar i dig!

Håll ut ett tag till eller prova ändra innehållet i din kost så kanske din kropp reagerar!

Av egen erfarenhet så tappar jag mer vätska på att dricka mer vatten, nu har jag ingen källa på detta utan endast en observation jag gjort på mig själv!

Prost
2011-09-29, 10:48
Om du räknar rätt så håll ut bara. Läs denna http://forums.lylemcdonald.com//showthread.php?t=14

En teori är att fettcellerna temporärt fylls med vatten innan det släpper till slut. Själv blir jag tightare varje gång jag haft en dag då jag unnat mig någonting fettrikt iaf..

TheIsh
2011-09-29, 12:35
Två veckor är inom ramen för felmarginal. Jag kör på samma sätt som dig. Jag är stenhård med kalorierna, så jag tittar inte ens på vågen mer än någon gång i månaden.
Med felmarginal menar jag att om du tex väger dig Söndag kväll på 72kg med alla kläder och dagsens mat i magen, och sedan väger dig nyvaken Lördag morgon veckan därpå, utan kläder och en mindre andel vätska i kroppen, kanske det står 69, fastän du bara förlorat 4hg fett säger vi. Och det funkar åt det andra hållet också. Väger du sig utan kläder när kroppan har som minst vatten bunden naturligt (dvs på morgonen), och sedan väger dig på kvällen en vecka senare kan vågen mycket väl stå still eller till och med visa mer. Jag kan inte säga annat än att sluta stirra på vågen. Om du nu är så säker på att kalorierna stämmer. Skaffa en kaliper.

Jag hade en liknande tråd förut där jag förbarmade mig över sånt här, men när jag väl plockade fram kalipern och mätte så hade jag ändå tappat 0,5% bf. Kanske inte från den där lite utputande magen eller de där jävla kärlekshandtagen. Vader och rygg håller fett de också. Allt är inte alltid som det verkar. Det viktigaste är att inte ge upp. Energin måste komma någonstans ifrån, och om du ligger på underskott så kommer det hända grejer förr eller senare.

Tacos
2011-09-29, 13:19
Det är inte så att du har en "ätardag" i veckan?
Alltså en dag där du släpper på tyglarna och unnar dig lite extra god mat och lite chips, glass, kakor, smågodis m.m.

Dricker du bara vatten, eller kan det komma några kalorier från läsk, saft, juice, mjölk?

nifo6
2011-09-29, 18:12
Lägg till lite fett i kosten så får du nog fart på det, typ laxfile el annan fet fisk el nötter..

Aight
2011-09-29, 20:41
Det är inte så att du har en "ätardag" i veckan?
Alltså en dag där du släpper på tyglarna och unnar dig lite extra god mat och lite chips, glass, kakor, smågodis m.m.

Dricker du bara vatten, eller kan det komma några kalorier från läsk, saft, juice, mjölk?

Ingen ätardag, och jag lever i stort sett på fun light så kanske 6kcal per dag från det som max.

Idag testade jag dock något nytt, käkade lite extra för att försöka kicka igång allt. 2 portioner med 5 kycklingspett vardera, 150g ris + mycket jordnötssås. Kanske 6dl cola + en corona idag. Inte jättemycket men nog med fett och kolhydrater åtminstone

GymOLöp
2011-09-29, 22:25
Två veckor är inom ramen för felmarginal. Jag kör på samma sätt som dig. Jag är stenhård med kalorierna, så jag tittar inte ens på vågen mer än någon gång i månaden.
Med felmarginal menar jag att om du tex väger dig Söndag kväll på 72kg med alla kläder och dagsens mat i magen, och sedan väger dig nyvaken Lördag morgon veckan därpå, utan kläder och en mindre andel vätska i kroppen, kanske det står 69, fastän du bara förlorat 4hg fett säger vi. Och det funkar åt det andra hållet också. Väger du sig utan kläder när kroppan har som minst vatten bunden naturligt (dvs på morgonen), och sedan väger dig på kvällen en vecka senare kan vågen mycket väl stå still eller till och med visa mer. Jag kan inte säga annat än att sluta stirra på vågen. Om du nu är så säker på att kalorierna stämmer. Skaffa en kaliper.

Jag hade en liknande tråd förut där jag förbarmade mig över sånt här, men när jag väl plockade fram kalipern och mätte så hade jag ändå tappat 0,5% bf. Kanske inte från den där lite utputande magen eller de där jävla kärlekshandtagen. Vader och rygg håller fett de också. Allt är inte alltid som det verkar. Det viktigaste är att inte ge upp. Energin måste komma någonstans ifrån, och om du ligger på underskott så kommer det hända grejer förr eller senare.
This.
Försök att alltid väga dig i samma "tillstånd", enklast är på morgonen, efter tömning.

Aight
2011-09-29, 23:54
This.
Försök att alltid väga dig i samma "tillstånd", enklast är på morgonen, efter tömning.
väger mig alltid direkt på morgonen, likaså med måtten

young_george
2011-09-30, 09:44
Ligger du inte sängliggande och paralyserad så kommer du gå ner i vikt på 1000kcal om inget är allvarligt fel på dig.

Om du är helt säker på att du har gjort korrekta mätningar, inte hetsätit snickers i sömnen eller bor på ett mentalsjukhus så kommer det ske en viktnedgång.

Vänta någon vecka till.

mini
2011-09-30, 09:50
Varför äter du inget fett?

Kimkay
2011-09-30, 12:37
Varför äter du inget fett?

För att man blir fet av fett! ( ;) )

Aight
2011-09-30, 13:48
Varför äter du inget fett?

Äter mycket köttbullar när jag inte äter kyckling, dem innehåller mycket fett om jag inte misstar mig? :p ett annat svar på frågan skulle kunna vara att jag inte vet vad jag borde äta som är fettrikt, gillar inte ost ^^

Kischen
2011-09-30, 15:35
Lägg till lite fett i kosten så får du nog fart på det, typ laxfile el annan fet fisk el nötter..

Ja man måste äta fett för att bränna fett.

*bs*

Mastodon
2011-10-01, 14:47
jag kanske upprepar nåt annat inlägg nu, men:

felmarginalen kan bli stor om man väger sig ofta. försök att väga dig under samma förutsättningar varje gång. samma tid på dygnet, samma tidsgap mellan sista måltiden, efter att du gått på toa etc. Då kan du eliminera mycket av det som förvränger värdena.

ge inte upp. jag själv stod stilla i två veckor och var ganska bitter över det, för att idag märka att jag faktiskt gått ner ändå. Allt e peace.

mini
2011-10-01, 22:31
Äter mycket köttbullar när jag inte äter kyckling, dem innehåller mycket fett om jag inte misstar mig? :p ett annat svar på frågan skulle kunna vara att jag inte vet vad jag borde äta som är fettrikt, gillar inte ost ^^

Det borde du veta om du verkligen haft sådan stenkoll som du säger. Hur mycket köttbullar? Frysta?