handdator

Visa fullständig version : Muskelpolisen nu i Malmö


Sidor : [1] 2

qwerty1
2011-09-28, 12:54
Malmö. Sju män misstänks för dopningsbrott efter polisens tillslag mot fem Malmögym.
– Det kommer att bli fler kontroller, säger Lars-Håkan Lindholm, informatör på Malmöpolisen.
Måndagens tillslag är en del i polisens satsning tillsammans med Malmö stad och Skånes idrottsförbund mot förekomsten av dopning i staden.

– Det är ett problem som har ökat. Det ser vi bland annat genom att det smugglas mycket dopningsmedel och vi gör fler och fler beslag, säger Lars-Håkan Lindholm som nämner Kina som storproducent av den här typen av preparat.

Fem gym kontrollerades i måndags och totalt sju män mellan 20 och 33 år väckte polisens misstankar.

– Poliserna går in och kollar på gymmet och ser hur de som tränar ser ut och pratar med dem. Har polisen misstanke om att någon har tagit dopningsmedel har vi rätt som poliser att ta prover på dem, säger Lars-Håkan Lindholm.

Männen är i nuläget skäligen misstänkta för dopningsbrott. Resultat på proverna kommer först om två tre veckor.

Jag är så stolt att vara svensk och betala skatt till detta.
Någon som vet vilka gym det handlar om?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1552441/Tillslag-mot-fem-Malmogym.html

Pansartax
2011-09-28, 12:59
"och ser hur de som tränar ser ut", fan vad coolt att se kriminell ut när man tränar.

HUR FAN SER MAN UT DÅ? JAG VILL SE UT SÅ, NU!

Ooh shit kolla pansartax i böjracket, jävlar vad kriminell han ser ut.

Pernam
2011-09-28, 13:01
Jaa! Hur coolt vore det inte att kunna säga att snuten tog en för att man såg för grov och stark ut!!!! Förutsatt att man inte stoppat i sig massa skit då förstås...

130kg finsk sisu
2011-09-28, 13:04
Bara bra. Man skall inte preppa.

limenka
2011-09-28, 13:06
bara bra. Man skall inte preppa.

Precis

cirkelrak
2011-09-28, 13:07
Bara bra. Man skall inte preppa.

Håller med.

Morrris
2011-09-28, 13:07
Frågan är ju hur stor social benefit man får ut av det jämfört med kostnaden.

Pungis
2011-09-28, 13:08
Man ska visst preppa, om man vill.

Nitrometan
2011-09-28, 13:10
Man ska visst preppa, om man vill.

Nej, man ska följa lagen i det land man lever.

pialia
2011-09-28, 13:11
Man ska visst preppa, om man vill.

This.

Muscleinvest
2011-09-28, 13:11
Bara bra. Man skall inte preppa.


inte dricka alkohol, röka eller gå mot röd gubbe heller. personligen skiter jag fullständigt i vad andra gör med sina egna kroppar!

pialia
2011-09-28, 13:11
Nej, man ska följa lagen i det land man lever.

Gäller det hastighetslagarna också? *rolleyes*

Pungis
2011-09-28, 13:12
Nej, man ska följa lagen i det land man lever.

Alla bryter mot lagar..

Jag tycker man ska få göra som man vill, sålänge det inte går ut över andra.

Jag tycker vi har större problem än att folk offrar sin hälsa för att få stora biccar.

Nitrometan
2011-09-28, 13:12
Gäller det hastighetslagarna också? *rolleyes*

Ja.

Nitrometan
2011-09-28, 13:14
Alla bryter mot lagar..

Jag tycker man ska få göra som man vill, sålänge det inte går ut över andra.


Inte alla... Jag tycker inte att du ska generalisera så. Förringa inte våra lagar. Man kan inte låta folk välja själva vilka lagar de vill följa.

Morrris
2011-09-28, 13:14
Gäller det hastighetslagarna också? *rolleyes*

Dåligt exempel. Genom att köra för snabbt utsätter man ju faktiskt andra för risker. ;)

Pudzianovski
2011-09-28, 13:15
Bra.

qwerty1
2011-09-28, 13:16
Tycker det är löjligt att polisen åker till olika gym för att leta efter brott.

pialia
2011-09-28, 13:16
Dåligt exempel. Genom att köra för snabbt utsätter man ju faktiskt andra för risker. ;)

Jag tog helt enkelt exemplet för att grymt många skiter i dom och därmed ustätter andra för risker, vilket man inte direkt gör om man spenderar lite pengar på att få större biceps. Och därför borde polisen jaga fortkörare istället för pumpisar!

I och för sig... blir man steril så "skadar" man framtida bicepspumpande generationer...

krellik
2011-09-28, 13:16
Det som är relevant är på vilka grunder blir de mistänkta? Att de är stora?

Problemet är inte att man haffar missbrukare, problemet är om folk ska anklagas på för lösa grunder. Jag gillar det inte.

pialia
2011-09-28, 13:17
Det som är relevant är på vilka grunder blir de mistänkta? Att de är stora?

Problemet är inte att man haffar missbrukare, problemet är om folk ska anklagas på för lösa grunder. Jag gillar det inte.

Håller med. Tycker vi kan börja gripa folk med dreadlocks, alla vet ju redan vad dom håller på med *rolleyes*

Morrris
2011-09-28, 13:19
Jag tog helt enkelt exemplet för att grymt många skiter i dom och därmed ustätter andra för risker, vilket man inte direkt gör om man spenderar lite pengar på att få större biceps. Och därför borde polisen jaga fortkörare istället för pumpisar!

I och för sig... blir man steril så "skadar" man framtida bicepspumpande generationer...

Jag förstod vad du menade. Grejen är att de enda som verkar orka engagera sig i dopingfrågor är folk som tävlar. Jag skiter fullständigt i om kurandet fuckar upp rekordlistor. Det där får RF ta.

Morrris
2011-09-28, 13:20
Håller med. Tycker vi kan börja gripa folk med dreadlocks, alla vet ju redan vad dom håller på med *rolleyes*

Det görs ju i samma utsträckning som kappmuskelspaning.

pialia
2011-09-28, 13:20
Det görs ju i samma utsträckning som kappmuskelspaning.

:laugh::laugh::laugh:

Nitrometan
2011-09-28, 13:20
Tycker det är löjligt att polisen åker till olika gym för att leta efter brott.

Uppsökande verksamhet. Polisen ska väl spana efter brottslingarna där de finns?

Sen håller jag till viss del med krellik, det får inte ske på vilka grunder som helst.

130kg finsk sisu
2011-09-28, 13:24
Frågan är ju hur stor social benefit man får ut av det jämfört med kostnaden.
- många kriminella använder AAS. (inte alla som använder aas rör sig i kriminella krestar)
- de flesta kommer någon gång att uppsöka sjukvård och få någon sorts behandling som direkt eller indirekt är kopplat till deras bruk av doping. (väl medveten om att detta gäller oss matmissbrukare m.fl oxå)
- Det finns en liten minioritet av brukarna vilkets missbruk direkt kan kopplas till våldsbrott m.m (gäller alkohol oxå)
- Detta kan jag backa upp desto mera men troligen är det att om man missbrukar aas så är andra droger nära till hands.

Dessa punkter och följderna av dessa punkter ger "stora" samhällskostnader.

(om ni undrar varför jag i parenteserna motsäger lite mej själv är för att påvisa att jag ingalunda ser så svart-vitt på saken som ni kanske tror)

Personligen är jag dopingfri eftersom jag i tidiga tonår(13-14åring) lovade mig själv att aldrig röra en olaglig drog. Dit klassade jag doping direkt jag körde igång med träningen...

rooz
2011-09-28, 13:27
Är det inte intressant vilka 5 gym Kappmuskelbolizen var på?

AA- Elite Fitness känns som en stark kandidat.

Nitrometan
2011-09-28, 13:32
Är det inte intressant vilka 5 gym Kappmuskelbolizen var på?
Ja, det finns många gym i Malmö.
tror det var närmare 20 när nån av lokaltidningarna räknade.

Sparven från Minsk
2011-09-28, 13:33
Bra gjort!
Man ska inte preppa.
Skulle inte bli sur om polisen ville ta ut mig för kontroll. Någon tycker jag är biff *flex*

Morrris
2011-09-28, 13:33
- många kriminella använder AAS. (inte alla som använder aas rör sig i kriminella krestar)
- de flesta kommer någon gång att uppsöka sjukvård och få någon sorts behandling som direkt eller indirekt är kopplat till deras bruk av doping. (väl medveten om att detta gäller oss matmissbrukare m.fl oxå)
- Det finns en liten minioritet av brukarna vilkets missbruk direkt kan kopplas till våldsbrott m.m (gäller alkohol oxå)
- Detta kan jag backa upp desto mera men troligen är det att om man missbrukar aas så är andra droger nära till hands.

Dessa punkter och följderna av dessa punkter ger "stora" samhällskostnader.

(om ni undrar varför jag i parenteserna motsäger lite mej själv är för att påvisa att jag ingalunda ser så svart-vitt på saken som ni kanske tror)

Personligen är jag dopingfri eftersom jag i tidiga tonår(13-14åring) lovade mig själv att aldrig röra en olaglig drog. Dit klassade jag doping direkt jag körde igång med träningen...

Nu vände du det fel. Många kriminella använder AAS. Långt ifrån många brukare är kriminella (bruket undantaget).

Sjukvårdsargumentet köper jag. Undrar hur mycket organiserad idrott kostar per år?

Ang. våldsbrott har du ju själv garderat dig så hårt i meningen att man knappt kan kalla det argument.

Drogargumentet tror jag inte på. Skulle det vara sant ser jag inte problemet. Fortfarande ingen annan som blir skadad.

Aldrig dopat mig i hela mitt liv heller, varför det nu ska nämnas i varenda jävla tråd.

rooz
2011-09-28, 13:33
Bra gjort!
Man ska inte preppa.
Skulle inte bli sur om polisen ville ta ut mig för kontroll. Någon tycker jag är biff *flex*

Du är ju bolizen själv. Du kan väl trycka tills syntholen rinner ur öronen?

qwerty1
2011-09-28, 13:35
Bra gjort!
Man ska inte preppa.
Skulle inte bli sur om polisen ville ta ut mig för kontroll. Någon tycker jag är biff *flex*

Jag skulle då gärna undvika så långt det går att kissa i en burk framför en polis.

Polis: "Hade du kunnat tänka dig att lämna ett urinprov?"
Jag: "Nej?"
Polis: "Då är du misstänkt."

Hur man än vrider o vänder på det så tycker jag inte det är OK.

Morrris
2011-09-28, 13:35
Du är ju bolizen själv. Du kan väl trycka tills syntholen rinner ur öronen?

Är det där verkligen sant?

130kg finsk sisu
2011-09-28, 13:36
Som sagt ser jag inte så svart vitt på frågan men ändå ser jag hellre ett förbud med uppsökande verksamhet än ett icke förbud. I Finland är eget bruk av doping inte ett brott. Undrar om vi har mycket mer vardagsdoping än i Sverige?

rooz
2011-09-28, 13:37
Är det där verkligen sant?

Nu ska jag kanske inte överdriva. Men det har ju funnits en hel del poliser som tävlat i byggning (Age mfl.) och jag tror knappast dom herrarna var dom minsta.

Sedan kan ju bolizen tycka att det är onödigt att sätta dit kollegor, vad vet jag:)

Morrris
2011-09-28, 13:40
Som sagt ser jag inte så svart vitt på frågan men ändå ser jag hellre ett förbud med uppsökande verksamhet än ett icke förbud. I Finland är eget bruk av doping inte ett brott. Undrar om vi har mycket mer vardagsdoping än i Sverige?

Jag tycker det ska vara olagligt. Tvivlar dock på att verksamheten har någon som helst effekt. OL har ju inte gjort ett skit mot tillgången iaf.

Sparven från Minsk
2011-09-28, 13:41
Du är ju bolizen själv. Du kan väl trycka tills syntholen rinner ur öronen?

Nä är inte polis?
Genomgick dock dopingtest innan min jobbanställning och tror vi har kontroller sen också, osäker dock.

Arne Persson
2011-09-28, 13:42
inte dricka alkohol, röka eller gå mot röd gubbe heller. personligen skiter jag fullständigt i vad andra gör med sina egna kroppar!

Ha ha ha! Alkohol och tobak... dom underbara klassiska kvasimotargumenten för att rättfärdiga kurandet.:)

Sparven från Minsk
2011-09-28, 13:42
Jag skulle då gärna undvika så långt det går att kissa i en burk framför en polis.

Polis: "Hade du kunnat tänka dig att lämna ett urinprov?"
Jag: "Nej?"
Polis: "Då är du misstänkt."

Hur man än vrider o vänder på det så tycker jag inte det är OK.

Nä jag är ganska chill av mig, så att pinka i en burk inför en trevlig tjänsteman stör inte mig eller mitt ego. Pinkar hellre i en burk någon gång och ser att de tar fast dopingmissbrukare, än att "slippa" pinka och se massa roidare härja runt på gymmet.

Nitrometan
2011-09-28, 13:44
Jag skulle då gärna undvika så långt det går att kissa i en burk framför en polis.

Polis: "Hade du kunnat tänka dig att lämna ett urinprov?"
Jag: "Nej?"
Polis: "Då är du misstänkt."

Hur man än vrider o vänder på det så tycker jag inte det är OK.
Kan du inte säga att du inte vill kissa av religiösa skäl?

Är det där verkligen sant?
Polisfacket har faktiskt förhandlat fram regler för drogtester av poliser. Nu har jag dem inte här men när jag läste dem så fick jag intrycket av att de inte vill att man ska testa poliser eftersom poliser inte använder droger så därför behöver man inte testa dem och skulle nån polis åka dit i ett test så kan ju folk få för sig att poliser använder droger och det gör de ju inte så därför ska inte poliser drogtestas. Eller dopingtestas, det behöver de inte heller. Om en polis är misstänkt för nåt brott (utreds av åklagare t.ex.) så är det OK att testa denne.

Arne Persson
2011-09-28, 13:46
- många kriminella använder AAS. (inte alla som använder aas rör sig i kriminella krestar)
- de flesta kommer någon gång att uppsöka sjukvård och få någon sorts behandling som direkt eller indirekt är kopplat till deras bruk av doping. (väl medveten om att detta gäller oss matmissbrukare m.fl oxå)
- Det finns en liten minioritet av brukarna vilkets missbruk direkt kan kopplas till våldsbrott m.m (gäller alkohol oxå)
- Detta kan jag backa upp desto mera men troligen är det att om man missbrukar aas så är andra droger nära till hands.

Dessa punkter och följderna av dessa punkter ger "stora" samhällskostnader.

(om ni undrar varför jag i parenteserna motsäger lite mej själv är för att påvisa att jag ingalunda ser så svart-vitt på saken som ni kanske tror)

Personligen är jag dopingfri eftersom jag i tidiga tonår(13-14åring) lovade mig själv att aldrig röra en olaglig drog. Dit klassade jag doping direkt jag körde igång med träningen...


Men du... vad fan är detta??? Dina traps syns ju rakt igenom tröjan på din avatar!!! Du är ju förfan sönderkurad!


:D

Morrris
2011-09-28, 13:47
Polisfacket har faktiskt förhandlat fram regler för drogtester av poliser. Nu har jag dem inte här men när jag läste dem så fick jag intrycket av att de inte vill att man ska testa poliser eftersom poliser inte använder droger så därför behöver man inte testa dem och skulle nån polis åka dit i ett test så kan ju folk få för sig att poliser använder droger och det gör de ju inte så därför ska inte poliser drogtestas. Eller dopingtestas, det behöver de inte heller. Om en polis är misstänkt för nåt brott (utreds av åklagare t.ex.) så är det OK att testa denne.

Ok. Så folk som själva slipper drogtester ska ha rätt att välja ut mig för ett?

Nitrometan
2011-09-28, 13:47
Men du... vad fan är detta??? Dina traps syns ju rakt igenom tröjan på din avatar!!! Du är ju förfan sönderkurad!


:D

De har ingen kappmuskelpolis i Finland. Personligt bruk är inte olagligt där. :D

Sen har de testat sisu massor med gånger och hittills är han ren. ;)

rooz
2011-09-28, 13:47
Nä är inte polis?
Genomgick dock dopingtest innan min jobbanställning och tror vi har kontroller sen också, osäker dock.

Kanske är hårdare på tulltjänstemän, vad vet jag:)

Nitrometan
2011-09-28, 13:48
Ok. Så folk som själva slipper drogtester ska ha rätt att välja ut mig för ett?

"Har du inget att dölja så har du inget att dölja" brukar de väl säga?

kettlebellGuden
2011-09-28, 13:49
Mycket bra det här. Hoppas det blir mer av det .

Morrris
2011-09-28, 13:50
"Har du inget att dölja så har du inget att dölja" brukar de väl säga?

Har personligen inga problem att pissa heller. Tycker helt enkelt att det är slöseri med resurser. 10 brukare som får lite böter? Ställ er vi ett övergångställe då.

Pudzianovski
2011-09-28, 13:51
Sjukvårdsargumentet köper jag. Undrar hur mycket organiserad idrott kostar per år?


Troligtvis är vinsterna i form av bättre fysisk och psykisk hälsa betydligt större än kostnaderna.

:thumbup:

130kg finsk sisu
2011-09-28, 13:52
Men du... vad fan är detta??? Dina traps syns ju rakt igenom tröjan på din avatar!!! Du är ju förfan sönderkurad!


:D

De har ingen kappmuskelpolis i Finland. Personligt bruk är inte olagligt där. :D

Sen har de testat sisu massor med gånger och hittills är han ren. ;)

hahahahahah
blivit testad 17 gånger för doping och 4 gånger drogtestad, vet inte om das aas syns i dem.
Angående mina trapz så är det mina hyperstrikta roddar...

Morrris
2011-09-28, 13:53
Troligtvis är vinsterna i form av bättre fysisk och psykisk hälsa betydligt större än kostnaderna.

:thumbup:

Säkert. Min poäng var att även väldigt positiva saker genererar en hel del sjukvårdskostnader.

Nitrometan
2011-09-28, 13:54
Har personligen inga problem att pissa heller. Tycker helt enkelt att det är slöseri med resurser. 10 brukare som får lite böter? Ställ er vi ett övergångställe då.

Varför ska de stå vid övergångsställen? Det är väl 20 år sen det sist bötfälldes nån för att gå på övergångsställe utan tillstånd?

Att gå mot röd gubbe är ett brott utan påföljd.

130kg finsk sisu
2011-09-28, 13:54
Din poäng Morrris är att du inte vill ställa dig i ledet och säga "ja herr löjtnant". :)

Ramses
2011-09-28, 13:57
Kan ni inte sluta diskutera om dopingkontroller är rätt eller fel?

Ingen som vet vilka gym det rör sig om? *gah!*

Morrris
2011-09-28, 13:59
Varför ska de stå vid övergångsställen? Det är väl 20 år sen det sist bötfälldes nån för att gå på övergångsställe utan tillstånd?

Att gå mot röd gubbe är ett brott utan påföljd.

Går väl att förnya med ett prejudikat antar jag? Min tanke må vara barnslig, men om en insats har så lite samhällsmässiga fördelar som jag anser att detta har så ska man väl åtminstone gå ordentlig vinst på det. Höj böterna eller nåt. :)

Din poäng Morrris är att du inte vill ställa dig i ledet och säga "ja herr löjtnant". :)

Äh, vaddå. Har tagit samma beslut som du gjorde när du började träna. Tycker bara inte att insatsen verkar spec motiverad.

Pudzianovski
2011-09-28, 14:12
Säkert. Min poäng var att även väldigt positiva saker genererar en hel del sjukvårdskostnader.

Absolut. Har dock svårt att se att kostnaderna för idrott är högre än vinsterna. När det gäller dopning tror jag tvärtom.

agazza
2011-09-28, 14:26
Jag tycker synd om folk som preppar, att ha så pass dåligt psyke kan inte vara lätt.
Hela tiden prestationsångest.Tanken att behöva hävda sig hela tiden, fuska förbi andra för att må lite bra över sig själv för en kort stund. :(

Nä jag blir deprimerad när jag tänker på stackarna, samhället borde kunna hjälpa dessa på något sätt så dom får må bra på annat sätt, via skapande eller något liknande istället för det här.

MAXX
2011-09-28, 14:26
Jag vill också ha dopingpolisen på mitt gym. :cryout: Tänk vad coolt det hade vart att pumpa upp sig så in i h**vete och sen ställa sig och se svullen och allmänt misstänkt ut i ett hörn. När polisen frågar frågor så svar man nekande och nervöst på allt.

LeBron
2011-09-28, 14:39
Kroppsbyggning är i princip ett brott i Sverige. Inte konstigt att Jay Cutler inte vill hälsa på oss :(

Nitrometan
2011-09-28, 14:40
Kroppsbyggning är i princip ett brott i Sverige. Inte konstigt att Jay Cutler inte vill hälsa på oss :(
Nej, byggning är inte ett brott. Att använda de droger som många byggare gör är däremot ett brott.

stridis
2011-09-28, 14:52
Din poäng Morrris är att du inte vill ställa dig i ledet och säga "jawohl mein führer". :)

Ganska förståeligt.

Doctor Snuggles
2011-09-28, 15:03
Jag tycker synd om folk som preppar, att ha så pass dåligt psyke kan inte vara lätt.
Hela tiden prestationsångest.Tanken att behöva hävda sig hela tiden, fuska förbi andra för att må lite bra över sig själv för en kort stund. :(

Nä jag blir deprimerad när jag tänker på stackarna, samhället borde kunna hjälpa dessa på något sätt så dom får må bra på annat sätt, via skapande eller något liknande istället för det här.

Fuska förbi andra? Visste inte att hobbybygge var en tävling. Den som är störst när de dör vinner? Var anmäler man sig?

rooz
2011-09-28, 15:04
Jag har en känsla att gazza inte skrev det där på 100% blodigt allvar..

agazza
2011-09-28, 15:07
Fuska förbi andra? Visste inte att hobbybygge var en tävling. Den som är störst när de dör vinner? Var anmäler man sig?

Du har alltså inte upplevt come at me bro stirrandet från curlmaffian ännu? Klart allt är en tävling bland prepparna, vad finns det för andra anledningar till att riskera hälsan?

Jag har en känsla att gazza inte skrev det där på 100% blodigt allvar..

Ssch!

jag har inget att göra förrän ikväll

Sparven från Minsk
2011-09-28, 15:09
Tycker det är gott att se polisen ta tag i detta problem. Värmer!
Är ju ett brott precis som alla andra med ganska hög straffskala också, dvs grov brottslighet.

Doctor Snuggles
2011-09-28, 15:12
Du har alltså inte upplevt come at me bro stirrandet från curlmaffian ännu? Klart allt är en tävling bland prepparna, vad finns det för andra anledningar till att riskera hälsan?


Man riskerar nog hälsan mer genom att gå över gatan.
Discobyggarna tar ju koks dessutom. Dubbelmoral.

stridis
2011-09-28, 15:14
Är ju ett brott precis som alla andra med ganska hög straffskala också, dvs grov brottslighet.

Det är att förringa grov brottslighet att lumpa ihop doping i samma retorik.

Doctor Snuggles
2011-09-28, 15:15
Tycker det är gott att se polisen ta tag i detta problem. Värmer!
Är ju ett brott precis som alla andra med ganska hög straffskala också, dvs grov brottslighet.

Ja, fy fan för dessa dopade blattesvennar med sina tribaltatueringar och gasp-linnen. De gör brott mot mina ögon! Bra att snuten gör kaoz på dom!

agazza
2011-09-28, 15:21
Man riskerar nog hälsan mer genom att gå över gatan.
Discobyggarna tar ju koks dessutom. Dubbelmoral.

Ytterst tveksamt påstående.

Jag ser ingen annan anledning till bruk än bristande självkänsla och behov av att uppmärksamhet eller att hävda sig.

Förutom sjukdom då.

Du får gärna upplysa mig med fördelarna av missbruk

kjell33
2011-09-28, 15:22
Ja, fy fan för dessa dopade blattesvennar med sina tribaltatueringar och gasp-linnen. De gör brott mot mina ögon! Bra att snuten gör kaoz på dom!

Du kanske skulle organisera aktioner med civil olydnad där du och nelson mandela injicerar för att på så sätt visa det omoraliska i lagstiftningen?

rooz
2011-09-28, 15:24
F.Ö

Vad är bruk och vad är missbruk? Är allt användande missbruk?

Sparven från Minsk
2011-09-28, 15:26
Det är att förringa grov brottslighet att lumpa ihop doping i samma retorik.

Ja, fy fan för dessa dopade blattesvennar med sina tribaltatueringar och gasp-linnen. De gör brott mot mina ögon! Bra att snuten gör kaoz på dom!

Enligt lagen så är doping och innehav av dopingpreparat inte ett ringa brott. (beror ju på hur många doser i innehav) men det är ganska många år på straffskalan, därav kan det räknas som ett grovt brott, eller ringa.
Så jag menade.
Samt att det är mycket pengar inblandade i detta, därav grov brottslighet :)
Sen är jag emot det mesta som bryter mot lagen, simple as that.

agazza
2011-09-28, 15:27
doktorordinerat bruk är inte missbruk, där går iaf min gräns.

Eddie Vedder
2011-09-28, 15:36
Tycker vi kan börja gripa folk med dreadlocks, alla vet ju redan vad dom håller på med *rolleyes*

Är det verkligen ett så verklighetsfrånvänt exempel? Jag säger inte att jag stödjer det men jag tror nog att många tagits in på den typen av grunder också ärligt talat.

Jag själv har fått frågan av knarkpolisen när jag hade mjukisbrallor och luvjacka med luvan över huvudet och enligt polismannen "såg sliten ut". Det var jag också, hade kört 1000-metersintervaller så jag var helt körd. Men inte hade jag rökt på.

Doctor Snuggles
2011-09-28, 15:44
Du kanske skulle organisera aktioner med civil olydnad där du och nelson mandela injicerar för att på så sätt visa det omoraliska i lagstiftningen?

(Namn stavas med stor bokstav.)
Ja, för det är den logiska följden. Först skriva på internetforum, sedan protestknarka publikt.
Vad är din poäng?

Sparven från Minsk
2011-09-28, 15:44
Är det verkligen ett så verklighetsfrånvänt exempel? Jag säger inte att jag stödjer det men jag tror nog att många tagits in på den typen av grunder också ärligt talat.

Jag själv har fått frågan av knarkpolisen när jag hade mjukisbrallor och luvjacka med luvan över huvudet och enligt polismannen "såg sliten ut". Det var jag också, hade kört 1000-metersintervaller så jag var helt körd. Men inte hade jag rökt på.

Kan ju kallas ett modus. Dvs erfarenheten hos knarkpolisen, och ska man vara ärlig så har de ju rätt en hel del gånger med :)

Sparven från Minsk
2011-09-28, 15:45
(Namn stavas med stor bokstav.)
Ja, för det är den logiska följden. Först skriva på internetforum, sedan protestknarka publikt.

Hahaha omg där fick du honom allt snuggles, eller ops menade ju såklart Snuggles. Ursäktar missförståndet :D

Doctor Snuggles
2011-09-28, 15:47
Ytterst tveksamt påstående.

Jag ser ingen annan anledning till bruk än bristande självkänsla och behov av att uppmärksamhet eller att hävda sig.

Förutom sjukdom då.

Du får gärna upplysa mig med fördelarna av missbruk

Jag har inte sagt att det finns fördelar.
Jag kan inte se några fördelar med att lyssna på dansbandsmusik heller.

stridis
2011-09-28, 15:48
doktorordinerat bruk är inte missbruk, där går iaf min gräns.

Doktorn har inte ordinerat ditt kukbruk!*grr*

Så frågan kvarstår, vad är bruk kontra missbruk.

Doctor Snuggles
2011-09-28, 15:48
Hahaha omg där fick du honom allt snuggles, eller ops menade ju såklart Snuggles. Ursäktar missförståndet :D

Fick honom? Fick honom till vadå?

LeBron
2011-09-28, 15:48
Nej, byggning är inte ett brott. Att använda de droger som många byggare gör är däremot ett brott.

Jaså? Varför grep de han killen i Sundsvall? Kommer inte ihåg vad han heter men han deltog i Mr O. Han hade inga droger eller AAS på sig. De grep han bara för att han var stor och de antog att han använt AAS i USA, men vad fan har den svenska polisen med det att göra? Patetiskt.


Hur skulle DU känna dig ifall polisen drog iväg dig ifrån gymmet i mitten av ett pass bara för att du är stor? Är relativt säker på att du inte använder dig av sånt, men hur ska polisen veta exakt hur stor man kan vara innan man kommer till AAS nivå. Du kanske har tränat i 20 år och är bredaxlad, inte så kul va?

Patetiskt av poliserna, att de inte kan lägga ned pengarna som VI betalar på bättre saker.

Eddie Vedder
2011-09-28, 15:48
Kan ju kallas ett modus. Dvs erfarenheten hos knarkpolisen, och ska man vara ärlig så har de ju rätt en hel del gånger med :)

Ja jag tog inte illa upp. Men hade jag blivit häktad på de grunderna hade det ju varit värre. Jag ser inte direkt problem i att plocka folk på de grunderna att de passar in väldigt väl på en vanlig bild av utövaren men det finns ju också en aspekt på hur mycket det ställer till.

Att som oskyldig få pissa i en burk ser jag inte problemet med. Att som oskyldig däremot få sitta flera timmar på polisstationen i träningskläderna är ju värre.

Jaså? Varför grep de han killen i Sundsvall?

Det hade inte med doping att göra om jag minns rätt. Han hade rökt majja och hade det i blodet även på svensk mark. Om nu det ändrar din ilska. :D

Doctor Snuggles
2011-09-28, 15:50
Är det verkligen ett så verklighetsfrånvänt exempel? Jag säger inte att jag stödjer det men jag tror nog att många tagits in på den typen av grunder också ärligt talat.

Jag själv har fått frågan av knarkpolisen när jag hade mjukisbrallor och luvjacka med luvan över huvudet och enligt polismannen "såg sliten ut". Det var jag också, hade kört 1000-metersintervaller så jag var helt körd. Men inte hade jag rökt på.

Va? På gymmet? I vilket sammanhang skulle man röka på i samband med träning?

Eddie Vedder
2011-09-28, 15:53
Va? På gymmet? I vilket sammanhang skulle man röka på i samband med träning?

Nej utanför en korridor där det bodde en langande student. Jag skulle till min polare i korridoren och glo på film. Utanför dörren står fem biffar med farligt utseende. Och när jag plingar på dörren så närmar de sig och jag tänker "WTF, ska de spöa upp nån i korridoren!?" men det visar sig att det var knarkpolisen sen. Och de frågade ut oss alla. Vilket ju också kan diskuteras, man kan ju faktiskt bo i en studentkorridor utan att veta allt om varandra.

LeBron
2011-09-28, 15:55
Det hade inte med doping att göra om jag minns rätt. Han hade rökt majja och hade det i blodet även på svensk mark. Om nu det ändrar din ilska. :D

Skönt system vi har! Jag är inte arg ... it's le internet! *trollface*

agazza
2011-09-28, 15:56
Jag har inte sagt att det finns fördelar.
Jag kan inte se några fördelar med att lyssna på dansbandsmusik heller.

Vart ville du komma nu för jag förstod inte. Du är för användadet av farliga ämnen pga klent psyke?

Doktorn har inte ordinerat ditt kukbruk!*grr*

Så frågan kvarstår, vad är bruk kontra missbruk.


Du får nog vara mer specifik i vad du menar med kukbruk.

Man utgår från lagen, enligt lag får du ha många dopingämnen i systemet ifall det är ordinerat av en läkare. Annat är missbruk.

allt bruk av farliga ämnen som är onödiga anser jag vara ett missbruk. Ja alkohol också.. ja jag dricker också.

kjell33
2011-09-28, 15:59
(Namn stavas med stor bokstav.)
Ja, för det är den logiska följden. Först skriva på internetforum, sedan protestknarka publikt.
Vad är din poäng?

Min poäng är att om du vill anföra moraliska invändningar mot en lagstiftning så får du allt löpa linan ut. Bästa exemplet är väl medborgarrättskampen i USA på 60-talet.

(Brukar tyvärr fuska med stor bokstav här på forumet, sorry)

Doctor Snuggles
2011-09-28, 15:59
Nej utanför en korridor där det bodde en langande student. Jag skulle till min polare i korridoren och glo på film. Utanför dörren står fem biffar med farligt utseende. Och när jag plingar på dörren så närmar de sig och jag tänker "WTF, ska de spöa upp nån i korridoren!?" men det visar sig att det var knarkpolisen sen. Och de frågade ut oss alla. Vilket ju också kan diskuteras, man kan ju faktiskt bo i en studentkorridor utan att veta allt om varandra.

Väl spenderade skattepengar.
Sno mat på natten från köket i studentkorridorer skulle vara ett värre brott än om någon var pårökt.

Eddie Vedder
2011-09-28, 16:00
allt bruk av farliga ämnen som är onödiga anser jag vara ett missbruk. Ja alkohol också.. ja jag dricker också.

Äta rökt skinka, dricka kaffe, äta bittermandel? Och var placerar du socker?

Nej jag menar inte att vara dryg men just "farliga ämnen" är inte så lätt att kategorisera. Vi har ju idag regler och lagar som tagit ställning till viss del men det är ju knappast omdebatterat (vilket de här trådarna och kostdebatten tydligt exemplifierar).

Doctor Snuggles
2011-09-28, 16:02
Min poäng är att om du vill anföra moraliska invändningar mot en lagstiftning så får du allt löpa linan ut. Bästa exemplet är väl medborgarrättskampen i USA på 60-talet.

(Brukar tyvärr fuska med stor bokstav här på forumet, sorry)

Märklig "allt eller inget" attityd. Faktum är att jag gör något, som alla andra på internet som debatterar knarkpolitikens omoraliska vara. Den publika opinionen svänger sakta men säkert. Rätt långsökt jämförelse f.ö.

stridis
2011-09-28, 16:02
Man utgår från lagen, enligt lag får du ha många dopingämnen i systemet ifall det är ordinerat av en läkare. Annat är missbruk.


Jaha och vad grundar sig lagen på då? Ingivelse från Gud fader eller?

Förresten så för att det skall vara missbruk så skall det ju medföra omen för den som missbrukar. Blir redan där subjektivt och individ-anpassat; den enes p-spruta är den andres dötsgift...

Pansartax
2011-09-28, 16:04
fem biffar med farligt utseende

Hade herrarna välutvecklade trapezius? Du kanske skulle frågat om de ville följa med ned till stationen.

stridis
2011-09-28, 16:04
Äta rökt skinka, dricka kaffe, äta bittermandel? Och var placerar du socker?

Nej jag menar inte att vara dryg men just "farliga ämnen" är inte så lätt att kategorisera. Vi har ju idag regler och lagar som tagit ställning till viss del men det är ju knappast omdebatterat (vilket de här trådarna och kostdebatten tydligt exemplifierar).

Tja mättat fett är ju farligt enligt vissa av Livsmedelsverkets experter. Dags att reglera?

Eddie Vedder
2011-09-28, 16:09
Hade herrarna välutvecklade trapezius? Du kanske skulle frågat om de ville följa med ned till stationen.

De hade rakade skallar och någon hade magväska tror jag.

Tja mättat fett är ju farligt enligt vissa av Livsmedelsverkets experter. Dags att reglera?

Risken finns för det, och det oroar mig. Danmark har ju redan gjort det. Men de är off topic.

kjell33
2011-09-28, 16:09
Märklig "allt eller inget" attityd. Faktum är att jag gör något, som alla andra på internet som debatterar knarkpolitikens omoraliska vara. Den publika opinionen svänger sakta men säkert. Rätt långsökt jämförelse f.ö.

Självklart är det ok att argumentera på nätet etc, men dina argument skulle få bättre tyngd med den typ av aktioner jag tidigare nämnde. Det är möjligt att opnionen sakta är på väg att svänga vad gäller knarkdebatten men vad gäller doping inom idrotten skulle jag vilja påstå att trenden är den motsatta.

Degpekka
2011-09-28, 16:20
Bra jobbat Malmöpolisen! :) Bort med dopingen från våra gym och idrotter! :)

pwnyou
2011-09-28, 16:22
Med den lilla information jag har är jag emot att polisen gör detta, eftersom jag tror att vi helt enkelt inte vinner på detta ur ett ekonomiskt perspektiv. Sedan är jag en humanistisk liberal också, så jag anser att man bör prioritera andra brott än just droger.

Men jag fattar inte varför folk blir så sura över att polisen väljer ut de stora herrarna till test. Om någon säger åt mig att välja ut 100 människor från kolozzeum som jag ska testa, och jag tjänar mer pengar ju mer personer jag lyckas träffa, då skulle jag lätt välja dem största. På samma sätt så vill inte polisen slösa för mycket pengar, så de provar bara dem som ser mest roidade ut. Inget konstigt med det.

Pansartax
2011-09-28, 16:26
De hade rakade skallar och någon hade magväska tror jag.

Haha, magväska är väl en byggartrend?

Degpekka
2011-09-28, 16:27
Haha, magväska är väl en byggartrend?

Mer än en trend, skulle vilja kalla det livsstil.

z_bumbi
2011-09-28, 16:29
Jag förstod vad du menade. Grejen är att de enda som verkar orka engagera sig i dopingfrågor är folk som tävlar. Jag skiter fullständigt i om kurandet fuckar upp rekordlistor. Det där får RF ta.

Det är riksdagen som stiftar lagarna och jag har inte sett att de har så himla många aktiva idrottsmän? Jag har inte heller tävlat men har sett hur en del mår av att dopa så jag tycker inte att det är någon bra idé att inte hålla efter det så gott resurserna räcker.
Anledningen till att det är mest folk som tävlar som syns här på forumet är kanske för att de är de enda som orkar bemöta alla missbrukarargument som dyker upp i varenda tråd om droger eller doping?

F.Ö

Vad är bruk och vad är missbruk? Är allt användande missbruk?

Nej självklart är inte allt användande missbruk för hur skulle det kunna vara det när det i många fall handlar om mediciner?

drakfelt
2011-09-28, 16:35
Jag tycker det är skit. Låt dom.

Morrris
2011-09-28, 16:36
Det är riksdagen som stiftar lagarna och jag har inte sett att de har så himla många aktiva idrottsmän? Jag har inte heller tävlat men har sett hur en del mår av att dopa så jag tycker inte att det är någon bra idé att inte hålla efter det så gott resurserna räcker.
Anledningen till att det är mest folk som tävlar som syns här på forumet är kanske för att de är de enda som orkar bemöta alla missbrukarargument som dyker upp i varenda tråd om droger eller doping?

Kom igen. Moralen grundar ju sig i tankesättet att det är fusk att dopa sig. Det kommer från idrottsvärlden.

Har sett min beskärda del och är av en annan åsikt.

Diskussioner här är alltid intressanta. Hyckleriet kan bli lite väl genomskinligt ibland bara...

stridis
2011-09-28, 16:42
Det är fusk i idrottsvärlden och så skall det förbli, av säkerhetsskäl för att de inte skall dopa sig mer och mer för att vara på topp, så att det blir en dödlig spiral.

Idrottsargument har mycket låg giltighet för övriga samhället.

Eddie Vedder
2011-09-28, 17:33
Haha, magväska är väl en byggartrend?

Ja det var det som var poängen, magväska och rakad skalle på grova killar borde räcka. ;)

Sheogorath
2011-09-28, 17:41
Principiellt är jag emot det men i praktiken hade det gärna fått ske lite Ütrensnung på mitt gym. Det finns en ganska god korrelation mellan doping och att vara störig, dryg och dum.

andnel
2011-09-28, 17:46
Hur kommer det sig att det är en stadgad kultur på Kolozzeum att man ska tycka att polisen gör fel i att försöka ta tag i dopingbrotten? Det är ju knappast så att polisen stampar in på ett gym och haffar första bästa biff. De har nog spaning och tips som på mycket annat man utreder och undersöker. Nog för att man yttrat sig någorlunda klumpigt om "kappmuskler" etc. men det är ju dock så att många av de tecken polisen tycker sig se faktiskt stämmer överens med de symtom som uppkommer på dopade idrottare/styrketränande..

Vad anser ni vara ett alternativ till polisens nuvarande metod?

Och nej, doping påverkar inte bara de som använder.

derko
2011-09-28, 17:52
Ännu än underbar dag i frihetens land Sverige. Det är tur att staten finns så de kan berätta vad jag bör/inte bör göra med statens kropp/egendom. Detta firar jag med en rejäl fylla ikväll.

stridis
2011-09-28, 17:54
Och nej, doping påverkar inte bara de som använder.

Ok det är olagligt---> kriminella kan tjäna pengar, det är för att det är olagligt.
potentiellt farligt -----> den egna hälsan kan skadas, såsom med mycket annat. ett vårdproblem.
idrotten testar ifall den vill komma åt det för egen del...
Kriminella kan använda sig av det för att bli biff och aggro---> det är deras brott som skall bestraffas, detta är kan man betrakta som försvårande omständigheter.

Jaha, din poäng? Något jag missat?

Doctor Snuggles
2011-09-28, 18:02
Självklart är det ok att argumentera på nätet etc, men dina argument skulle få bättre tyngd med den typ av aktioner jag tidigare nämnde. Det är möjligt att opnionen sakta är på väg att svänga vad gäller knarkdebatten men vad gäller doping inom idrotten skulle jag vilja påstå att trenden är den motsatta.

Så du bemödade dig helt enkelt blott att påpeka det uppenbara?
Vem pratar om doping inom idrott, förresten?

Nitrometan
2011-09-28, 18:31
Vem pratar om doping inom idrott, förresten?
En vild gissning kanske är att eftersom de testad folk på gym så kanske de ägnade sig åt nån form av idrott?

tjabon
2011-09-28, 18:37
Bara bra. Man skall inte preppa.

Tror du inte polisen polisen plockat dej, om du tränat i Malmö ??

:D

Doctor Snuggles
2011-09-28, 18:40
En vild gissning kanske är att eftersom de testad folk på gym så kanske de ägnade sig åt nån form av idrott?

Rena rama urskogen, så vild.

kettlebellGuden
2011-09-28, 18:56
Nej det var ju oväntat att den här tråden blir en identisk kopia av varenda en tråd om dopingrazzior ;)

Gober
2011-09-28, 18:59
Någon som har koll på vilka gym det var? finns en del som känns givna. Nyfiken i en strut!

Doggeh
2011-09-28, 19:12
"Vafalls, där är ju en BIFFKRIMINELL!"

Jag som endast har betalat skatt en gång (irrelevant, jag vet) blir ganska skev att jag betalar pålizen att ta in personer som är stora för dopingtester. Låt Anabola-Anders ta sina droger ifred för fan. Att "storebror" ska behöva bry sig :(

Ignatius72
2011-09-28, 19:23
Det var inte muskelpolisen utan dopingpolisen. Det blev fel redan i rubriken.

kettlebellGuden
2011-09-28, 19:26
Älskar det här med allt gnällande på polisen för att de gör sitt jobb. Själv hade jag blivit rädd om de selektivt ignorerade brott bara för att vissa tyckte det var helt ok. Ändra lagarna istället för att gnälla på polisen.

krubkungen
2011-09-28, 19:28
Ändra lagarna istället för att gnälla på polisen.

AAS lär ju knappast bli lagligt.

kettlebellGuden
2011-09-28, 19:31
AAS lär ju knappast bli lagligt.

Det är väl ingen vettig anledning till att beklaga sig över att polisen beivrar brott.

Jag som brukare av annat blir t.ex. inte alls upprörd varken av att jag får lämna pisseprov eller får böta utifall jag skulle pissa positivt. Knappast någon överraskning att det är olagligt.. skulle fan bli upprörd om polisen började ignorera viss typ av brottslighet bara för att.

Lika korkat som att gnälla på polisen när man får böter för man kör för fort liksom... knappast polisens fel.

Frantic
2011-09-28, 19:32
Med den lilla information jag har är jag emot att polisen gör detta, eftersom jag tror att vi helt enkelt inte vinner på detta ur ett ekonomiskt perspektiv.

Borde ekonomisk vinning vara ett argument för om polisen ska utreda brott?

Krogbyggaren
2011-09-28, 19:35
Ska bli kul och se vad som händer när dom besöker AA Elit.

Kebab-Arne
2011-09-28, 19:40
Nej utanför en korridor där det bodde en langande student. Jag skulle till min polare i korridoren och glo på film. Utanför dörren står fem biffar med farligt utseende. Och när jag plingar på dörren så närmar de sig och jag tänker "WTF, ska de spöa upp nån i korridoren!?" men det visar sig att det var knarkpolisen sen. Och de frågade ut oss alla. Vilket ju också kan diskuteras, man kan ju faktiskt bo i en studentkorridor utan att veta allt om varandra.

Lite Offt. Om det är den personen jag tror det är så är han inte direkt diskret i sitt narkotika (miss?)bruk. En sak att ens polare vet om det, men i det här fallet är det allmänt känt. Inte så förvånande att farbror blå knackar på då.

Eddie Vedder
2011-09-28, 19:42
Lite Offt. Om det är den personen jag tror det är så är han inte direkt diskret i sitt narkotika (miss?)bruk. En sak att ens polare vet om det, men i det här fallet är det allmänt känt. Inte så förvånande att farbror blå knackar på då.

Det var en utbytesstudent från Kanada, han bodde där vårterminen 2008. Kanske hösten 2007 också, minns inte riktigt. Men han var diskret, åkte inte ens dit tror jag.

Krogbyggaren
2011-09-28, 19:44
Ytterst tveksamt påstående.

Jag ser ingen annan anledning till bruk än bristande självkänsla och behov av att uppmärksamhet eller att hävda sig.

Förutom sjukdom då.

Du får gärna upplysa mig med fördelarna av missbruk

Bli bättre på sin idrott eftersom samhället röstar för snabbare/starkare/större atleter.
Få en fysik som inte går att uppnå naturligt.
Tidsbrist (ta med en nypa salt:D)

Droger är inte bara negativa, finns många anledningar varför man börjar bruka.
Det är inte så att alla som börja röka/dricka/pudra näsan för att gå ut och dansa disco mår piss inombords och måste hävda sig.

Jag som älskar att röka tobak anser att det finns många positiva saker med det.

Kebab-Arne
2011-09-28, 19:46
Det var en utbytesstudent från Kanada, han bodde där vårterminen 2008. Kanske hösten 2007 också, minns inte riktigt. Men han var diskret, åkte inte ens dit tror jag.

Oki, då var det inte alls den jag tänkte på.

Sheogorath
2011-09-28, 19:51
Ska bli kul och se vad som händer när dom besöker AA Elit.

Du menar gymmet där man går upp två storlekar av att slicka på väggarna? Jo, det skulle vara intressant. ;)

Trance
2011-09-28, 19:54
Jag ser ingen annan anledning till bruk än bristande självkänsla och behov av att uppmärksamhet eller att hävda sig.


Alla styrketränar nog inte av samma anledning som du gör.

shadowfire
2011-09-28, 20:03
Kan inte låta bli att tänka en tyst och stilla tanke på vad som skulle hända om de ramlade in på ett visst ställe i Västerås i helgen...

PepzAdept
2011-09-28, 20:09
Kan inte låta bli att tänka en tyst och stilla tanke på vad som skulle hända om de ramlade in på ett visst ställe i Västerås i helgen...

Det blir ju iofs dopingtester där i helgen.

Kischen
2011-09-28, 20:13
Inget offer, inget brott.

stridis
2011-09-28, 20:18
Inget offer, inget brott.

Staten kanske ser sig som offer?

Kischen
2011-09-28, 20:19
Staten kanske ser sig som offer?

Vi är staten.

stridis
2011-09-28, 20:26
Vi är staten.

Alltså, staten som juridisk person. Skattebrott har ju inga offer direkt, iaf verkar grekerna resonera så.:D

dupper
2011-09-28, 20:29
Missbruk, iaf i avseendet alkohol, innebär stora sociala/fysiska/mentala problem till följd av drickandet, vill jag minnas.

agazza
2011-09-28, 20:31
Äta rökt skinka, dricka kaffe, äta bittermandel? Och var placerar du socker?

Nej jag menar inte att vara dryg men just "farliga ämnen" är inte så lätt att kategorisera. Vi har ju idag regler och lagar som tagit ställning till viss del men det är ju knappast omdebatterat (vilket de här trådarna och kostdebatten tydligt exemplifierar).

Jag litar faktiskt på vad slv och svenska staten bedömer som farliga.
Klart jag skulle vilja se lite annan reglering på nitrit osv också, men det kommer säkert.
Tills saker blir olagliga så är det upp till var och en, men efter det tycker jag man snällt kan följa den och leva på lika vilkor.

Jaha och vad grundar sig lagen på då? Ingivelse från Gud fader eller?

Förresten så för att det skall vara missbruk så skall det ju medföra omen för den som missbrukar. Blir redan där subjektivt och individ-anpassat; den enes p-spruta är den andres dötsgift...

Det är inte traget ur arslet direkt.

Klart det finns endel preparat med liten negativ effekt på hälsan.
Men varför tillåta saker som blivit förbjudet av en anledning?

Kischen
2011-09-28, 20:31
Alltså, staten som juridisk person. Skattebrott har ju inga offer direkt, iaf verkar grekerna resonera så.:D

Skattebrott påverkar dock oss eftersom det är våra pengar som stjäls.

Jag förstår inte hur vi påverkas av att en person preppar, förutsatt att vi inte förlorar skatteintäkter då vi kunde sålt det eller att personen inte begår brott PGA preppandet.

shadowfire
2011-09-28, 20:31
Det blir ju iofs dopingtester där i helgen.

Enbart av de tävlande misstänker jag, det är väl vad SKKF står för (gick väl på 100 tkr förra året tyckte jag att jag såg någonstans?).

Frågan är ju hur det ser ut bland åskådarna :cool:

agazza
2011-09-28, 20:32
Alla styrketränar nog inte av samma anledning som du gör.

Kom med anledningar till att preppa då.

whalle
2011-09-28, 20:34
Efter att ha läst det här känner jag lite att resurserna ligger lite fel.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2573111/polisen-struntade-i-skottlossningslarm



Undrar lite om det finns siffror på hur mycket samhället tjänar på dessa dopingpoliser.

Trance
2011-09-28, 20:35
Kom med anledningar till att preppa då.

Den uppenbara anledningen är att man vill ha större muskler och/eller prestera bättre. Samma anledning som jag äter kreatin och proteinpulver.

agazza
2011-09-28, 20:38
Den uppenbara anledningen är att man vill ha större muskler och/eller prestera bättre. Samma anledning som jag äter kreatin och proteinpulver.

Varför kan man inte nöja sig över dom resultat man kan nå naturligt då?

Trance
2011-09-28, 20:40
Varför kan man inte nöja sig över dom resultat man kan nå naturligt då?

Du menar utan kreatin? Jag tycker helt enkelt fördelarna med kreatin överväger de eventuella risker som finns.

stridis
2011-09-28, 20:41
Det är inte traget ur arslet direkt.

Klart det finns endel preparat med liten negativ effekt på hälsan.
Men varför tillåta saker som blivit förbjudet av en anledning?

Varför har en massa andra länder ingen dopinglagstiftning liknande vår?
Är det så himla givet då? Kom med ordentliga argument, all lagstiftning skall kunna motiveras.

derko
2011-09-28, 20:42
Varför kan man inte nöja sig över dom resultat man kan nå naturligt då?

De kanske vill nå sina mål inom något år istället för om 10+ år? Varför bryr du dig om vilka anledningar folk har att preppa?

dared
2011-09-28, 20:43
Varför kan man inte nöja sig över dom resultat man kan nå naturligt då?

Varför kan inte feta personer nöja sig med en lagom portion mat?

agazza
2011-09-28, 20:43
Du menar utan kreatin? Jag tycker helt enkelt fördelarna med kreatin överväger de eventuella risker som finns.

;)
Fördelarna man kan få av lagliga ej hälsofarliga ämnen.

Nu när du tänker dra upp eventuella hälsorisker med kreatin och andra ämnen får du gärna ställa dom i perspektiv med dom vanligaste dopingpreparaten.

agazza
2011-09-28, 20:46
Varför har en massa andra länder ingen dopinglagstiftning liknande vår?
Är det så himla givet då? Kom med ordentliga argument, all lagstiftning skall kunna motiveras.

Det är även lagligt att stena folk i andra länder.

Kom med bra exempel på länder som det är lagligt att bruka steroider och hur dom ligger till jämfört med sveriges utveckling och medicinskt kunnande.

Vilka lagar har man hittat på helt utan anledning menar du?

De kanske vill nå sina mål inom något år istället för om 10+ år? Varför bryr du dig om vilka anledningar folk har att preppa?

Jag bryr mig egentligen inte alls varför dom gör det, jag menar bara att det inte finns anledning till det förutom vissas psyke.

Varför kan inte feta personer nöja sig med en lagom portion mat?

Jag vet faktiskt inte. Jag önskar det fanns en bra universallösning på problemet.

Trance
2011-09-28, 20:49
;)
Fördelarna man kan få av lagliga ej hälsofarliga ämnen.

Nu när du tänker dra upp eventuella hälsorisker med kreatin och andra ämnen får du gärna ställa dom i perspektiv med dom vanligaste dopingpreparaten.

Ah, ja dopingpreparat har värre biverkningar. Men det ändrar inte nödvändigtvis anledningen till att man gör det, eller hur?

Corpobal
2011-09-28, 20:49
Det är för jäva döllet.

Kischen
2011-09-28, 20:51
Jag förstår inte hur vi påverkas av att en person preppar, förutsatt att vi inte förlorar skatteintäkter då vi kunde sålt det eller att personen inte begår brott PGA preppandet.

Ingen?

dream_theater_
2011-09-28, 20:51
Det är även lagligt att stena folk i andra länder.

Kom med bra exempel på länder som det är lagligt att bruka steroider och hur dom ligger till jämfört med sveriges utveckling och medicinskt kunnande.



Hur utvecklade är dom länderna då, som tillåter folk att bli stenade? Inte så.

Hur utvecklade är länder som tillåter doping? Finland, Storbritannien?

stridis
2011-09-28, 20:53
Agazza, då kan du ju ta upp bra argument för vår lagstiftning iom att den är välgrundad. Plz do.

agazza
2011-09-28, 21:01
Ah, ja dopingpreparat har värre biverkningar. Men det ändrar inte nödvändigtvis anledningen till att man gör det, eller hur?

Jag menar helt enkelt på att utsätter man sig för dessa ämnen pga utseende, dåligt tålamod, strävan över att vara störst/alternativt starkast, så har man psykiska problem man bör se över istället ifall man inte kan vara nöjd utan att riskera hälsan.

Jag skulle jämföra dom med folket som opererar sig till ohälsa.



Hur utvecklade är dom länderna då, som tillåter folk att bli stenade? Inte så.

Hur utvecklade är länder som tillåter doping? Finland, Storbritannien?

Privat bruk i norge är väl också lagligt?

Jag anser att dessa länder inte lagt någon vikt på hälsoaspekten hos enskilda individer ännu, men det kommer säkert med tiden.

Agazza, då kan du ju ta upp bra argument för vår lagstiftning iom att den är välgrundad. Plz do.

Jag förstår inte hur jag ska behöva leta ytterliggare argument än att det är olagligt pga att det är hälsofarligt?

Kom du med anledningar till varför det skulle tillåtas och vad det kommer för välfärd av liberala.

dream_theater_
2011-09-28, 21:05
Jag menar helt enkelt på att utsätter man sig för dessa ämnen pga utseende, dåligt tålamod, strävan över att vara störst/alternativt starkast, så har man psykiska problem man bör se över istället ifall man inte kan vara nöjd utan att riskera hälsan.


Privat bruk i norge är väl också lagligt?

Jag anser att dessa länder inte lagt någon vikt på hälsoaspekten hos enskilda individer ännu, men det kommer säkert med tiden.



Jag förstår inte hur jag ska behöva leta ytterliggare argument än att det är olagligt pga att det är hälsofarligt?

Kom du med anledningar till varför det skulle tillåtas och vad det kommer för välfärd av liberala.

Gränsen för att vara mentalt sjuk enligt dig är väldigt lätt att trampa över.

Är Norge också lika efterblivna som stenkastarna nu? Eller argumenterar du emot dig självt?

stridis
2011-09-28, 21:06
Jag anser att dessa länder inte lagt någon vikt på hälsoaspekten hos enskilda individer ännu, men det kommer säkert med tiden.

Jag förstår inte hur jag ska behöva leta ytterliggare argument än att det är olagligt pga att det är hälsofarligt?

Kom du med anledningar till varför det skulle tillåtas och vad det kommer för välfärd av liberala.

Hälsofarligt- det finns mycket som är hälsofarligt, kemikalier är också farliga men inte olagliga att inneha för det.

Varför ska jag komma med någon anledning förutom att införa tvångslagar skall vara motiverade, annars är det något på tok?

stridis
2011-09-28, 21:10
Gränsen för att vara mentalt sjuk enligt dig är väldigt lätt att trampa över.


Han skrev psykiska problem, mentalt sjuk är klart starkare ord. Alla har nojjor etc men är inte psyksjuka för det.

dream_theater_
2011-09-28, 21:11
Överdriver han får jag väl med ta i lite.

agazza
2011-09-28, 21:13
Gränsen för att vara mentalt sjuk enligt dig är väldigt lätt att trampa över.

Är Norge också lika efterblivna som stenkastarna nu? Eller argumenterar du emot dig självt?

Sluta överdriv.

Att tillåta användandet av 17aa steroider tex tycker jag är riktigt efterblivet eftersom det aldrig används till sitt medicinska syfte.

Ungefär som att släppa lös morfin, metadon, petidin, ketobemidon, kodein, oxikodon, tramadol, extropropoxifen eller pentazocinförsäljning på Konsum.

Hälsofarligt- det finns mycket som är hälsofarligt, kemikalier är också farliga men inte olagliga att inneha för det.

Varför ska jag komma med någon anledning förutom att införa tvångslagar skall vara motiverade, annars är det något på tok?

Nej för dom kan inte missbrukas på samma sätt förstår du väl. Och många kemikalier som är skadliga och i stort sett bara kan missbrukas av privatpersoner kräver licens för köp, tex sprängmedel.

stridis
2011-09-28, 21:20
Nej för dom kan inte missbrukas på samma sätt förstår du väl. Och många kemikalier som är skadliga och i stort sett bara kan missbrukas av privatpersoner kräver licens för köp, tex sprängmedel.

Sprängmedel är ju en helt annan grej! Iofs så kan det ju användas till bra grejer också, som att spränga upp någon stenbumling på ens avskilda tomt eller så.

Kischen
2011-09-28, 21:22
Nej för dom kan inte missbrukas på samma sätt förstår du väl. Och många kemikalier som är skadliga och i stort sett bara kan missbrukas av privatpersoner kräver licens för köp, tex sprängmedel.

Så var är logiken att alkoholister är sjuka och har rätt till medicinsk vård, medans "knarkare" och preppare är kriminella?

Morrris
2011-09-28, 21:24
Fast vad diskuterar ni nu? Finns väl få olagliga substanser som är så lätta att få tag på som AAS? Fullkomligt dräller ju av shops på nätet.

agazza
2011-09-28, 21:27
Sprängmedel är ju en helt annan grej! Iofs så kan det ju användas till bra grejer också, som att spränga upp någon stenbumling på ens avskilda tomt eller så.

Jag tycker jämförelsen var giltig, men ja, många andra farliga saker än sprängmedel kräver också någon form av licens, för det finns ingen anledning till att privatpersoner ska ha det och dom kan vara hälsoskadliga.



Så var är logiken att alkoholister är sjuka och har rätt till medicinsk vård, medans "knarkare" och preppare är kriminella?

Jag vet inte, jag gillar inte den uppdelningen heller.

Ramses
2011-09-28, 21:31
Kan ni inte snälla sluta diskutera rätt eller fel om doping i den här tråden? Jag vill gärna, precis som TS, veta vilka gym det rör sig om. Debatten huruvida det är rätt eller fel får ni gärna hålla någon annanstans!

agazza
2011-09-28, 21:33
Du vill antagligen luska ut vilka som åkt dit och det är flashbackfasoner, så den diskussionen hör inte hemma här heller.

Sparven från Minsk
2011-09-28, 23:24
Kommer alltid finnas två läger i denna fråga, de som är för och de som är emot doping. Men i dagsläget är det förbjudet, simple as that :)
Då det är emot lagen är det ju rimligt att polisen söker upp och fångar dessa förbrytare. Helt rätt och rimligt enligt mig.

Baluu
2011-09-29, 05:53
Nej, man ska följa lagen i det land man lever.Om du lever i nazityskland och det är lag på att ange judar?

Egen moral > andra politikers åsikter.

Akat0ra
2011-09-29, 06:27
Bra att dom försöker hålla det rent på gymmen!

Nitrometan
2011-09-29, 06:40
Om du lever i nazityskland och det är lag på att ange judar?
På den tiden hade jag redan lämnat Tyskland.

Är det andra eller tredje gången nån försöker använda godwins lag i denna tråden?

Visst finns det en del lagar som kan anses politiskt motiverade, men i ett demokratiskt samhälle finns det andra sätt att protestera än att bara bryta mot de lagar man inte gillar.

qwerty1
2011-09-29, 09:10
På den tiden hade jag redan lämnat Tyskland.

Är det andra eller tredje gången nån försöker använda godwins lag i denna tråden?

Visst finns det en del lagar som kan anses politiskt motiverade, men i ett demokratiskt samhälle finns det andra sätt att protestera än att bara bryta mot de lagar man inte gillar.

Hur demokratiskt då tycker du? Sen att vår folkhälsominister heter Maria Larsson gör inte saken bättre.

Maria Larsson och Beatrice Ask hjälper Sverige att bli ett riktigt skitland. Bara jag tänker på dessa två judinnor så blir jag förbannad.

kettlebellGuden
2011-09-29, 09:23
Bara jag tänker på dessa två judinnor så blir jag förbannad.

Deras religiösa övertygelse känns ju helt relevant i debatten.

Nitrometan
2011-09-29, 09:23
Hur demokratiskt då tycker du?
Vi brukar väl placera oss bra på de undersökningar som görs?

qwerty1
2011-09-29, 09:25
Deras religiösa övertygelse känns ju helt relevant i debatten.

Är du seriös?

Vi brukar väl placera oss bra på de undersökningar som görs?

Absolut! Väldigt högt. Men efter allt skitsnack av Maria Larsson så är jag tveksam. (Beatrice Ask sparar säkert detta inlägg, sug av mig)

Nitrometan
2011-09-29, 09:28
Är du seriös?

Ja, det tror jag, det var du som helt omotiverat drog upp deras religion.



Edit: Det är bara "trafikströmmar" som FRA sparar. ;) Säpo däremot får med de nya spaningslagarna spana på vem de vill. Även polisen får spana ganska länge utan domstolsbeslut.

qwerty1
2011-09-29, 09:29
Ja, det tror jag, det var du som helt omotiverat drog upp deras religion.

http://wiho.blogg.se/images/2009/seris_39490070.jpg

.... Jag har ingen aning om deras religion.

Nitrometan
2011-09-29, 09:31
.... Jag har ingen aning om deras religion.
Apropå att vara seriös... Varför nämner du då irrelevanta saker som inte är faktabaserade?

bertbert
2011-09-29, 09:31
.... Jag har ingen aning om deras religion.

Varför skrev du "judinnor" innan du redigerade ditt inlägg då!?

Stefan J
2011-09-29, 09:31
Så var är logiken att alkoholister är sjuka och har rätt till medicinsk vård, medans "knarkare" och preppare är kriminella?

Jag vet inte det heller. Samtliga ovanstående borde skjutsas till ättestupa, alternativt stifta bekantskap med ätteklubban!

qwerty1
2011-09-29, 09:32
"Bara jag tänker på dessa två judinnor så blir jag förbannad."

Förbannad som sagt. Ska vi leta ord och vara kinkiga eller gå vidare?

Dvs, mitt ordval spela inte som helst roll i det jag skrev.

Nitrometan
2011-09-29, 09:35
"Bara jag tänker på dessa två judinnor så blir jag förbannad."

Förbannad som sagt. Ska vi leta ord och vara kinkiga eller gå vidare?

Dvs, mitt ordval spela inte som helst roll i det jag skrev.

Du menar att du vill skriva saker men det spelar ingen roll vilka ord du använder?

Det är ett lite efterblivet sätt att resonera.

shadowfire
2011-09-29, 09:35
Haha, Wada ska kolla om snus är doping :D
Det hade varit riktigt ballt.. källa; artikel på ab: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article13700340.ab

bertbert
2011-09-29, 09:36
"Bara jag tänker på dessa två judinnor så blir jag förbannad."

Förbannad som sagt. Ska vi leta ord och vara kinkiga eller gå vidare?

Dvs, mitt ordval spela inte som helst roll i det jag skrev.

Nu är du en dålig nazistinläggsförfattare!

Obs! Mitt ordval spelar ingen som helst roll i det jag skriver!!! *screwy*

qwerty1
2011-09-29, 09:39
Du menar att du vill skriva saker men det spelar ingen roll vilka ord du använder?

Det är ett lite efterblivet sätt att resonera.

Vad hade det egentligen med saken att göra? Du ville bara poängtera och leka viktig. Du har gjort det nu. Jag ber om ursäkt av mitt ordval, men det spelade inte någon som helst roll i sammanhanget. Du har hängt upp dig för mycket på det nu.

qwerty1
2011-09-29, 09:40
Nu är du en dålig nazistinläggsförfattare!

Obs! Mitt ordval spelar ingen som helst roll i det jag skriver!!! *screwy*

Ja, sjukt bra jämförelse.

bertbert
2011-09-29, 09:42
Ja, sjukt bra jämförelse.

Nu är du bara kinkig som hänger upp dig på mitt ordval.

Ska vi leta ord och vara kinkiga eller gå vidare?

Sluta leka viktigpetter!

Nitrometan
2011-09-29, 09:43
Vad hade det egentligen med saken att göra? Du ville bara poängtera och leka viktig. Du har gjort det nu. Jag ber om ursäkt av mitt ordval, men det spelade inte någon som helst roll i sammanhanget. Du har hängt upp dig för mycket på det nu.

Nu tycker jag att du verkar hänga upp dig för mycket på de ord jag väljer att använda.

Mitt ordval spelar absolut ingen roll för oljeborrningen i Baku.

qwerty1
2011-09-29, 09:45
Nu är du bara kinkig som hänger upp dig på mitt ordval.

Ska vi leta ord och vara kinkiga eller gå vidare?

Sluta leka viktigpetter!

Vi kan gå vidare. Jag bad om ursäkt för mitt ordval. Ska ni släppa eller ska ni ryggdunka varandra? Puss

qwerty1
2011-09-29, 09:46
Nu tycker jag att du verkar hänga upp dig för mycket på de ord jag väljer att använda.

Mitt ordval spelar absolut ingen roll för oljeborrningen i Baku.

Vi kan gå vidare. Jag bad om ursäkt för mitt ordval. Ska ni släppa eller ska ni ryggdunka varandra? Puss

bertbert
2011-09-29, 09:48
OnT så tycker jag givetvis att det är bra att de testar och rensar upp.

Stefan J
2011-09-29, 09:51
Maria Larsson och Beatrice Ask hjälper Sverige att bli ett riktigt skitland. Bara jag tänker på dessa två judinnor så blir jag förbannad.



.... Jag har ingen aning om deras religion.

Jepp. Du är en skarp kniv du!

stridis
2011-09-29, 09:53
Jepp. Du är en skarp kniv du!

Ja och du är en skarp gaffeltruck. Kan vi gå vidare?

z_bumbi
2011-09-29, 09:53
Haha, Wada ska kolla om snus är doping :D
Det hade varit riktigt ballt.

WADA håller koll på de flesta substanserna men det är "roligt" att plocka ut vissa för att skapa rubriker.

qwerty1
2011-09-29, 09:54
Jepp. Du är en skarp kniv du!

Haha! Stefan J. Läste du det andra så var det ett ord som dök upp för jag blev förbannad. Det hade inget som helst med det andra jag skrev, vilket jag berättat för de andra två som reagerade. Om du nu som tredje person ska komma och påpeka det så vet jag inte hur skarp du själv är.

För sista gången: Jag ber om ursäkt för mitt ordval. Det var dumt skrivit.

Edit:
Ibland kan man skriva dumma saker utan att tänka sig för innan man trycker på send. Det var en sådan gång. Släpp det.

Stefan J
2011-09-29, 09:55
Haha! Stefan J. Läste du det andra så var det ett ord som dök upp för jag blev förbannad. Det hade inget som helst med det andra jag skrev, vilket jag berättat för de andra två som reagerade. Om du nu som tredje person ska komma och påpeka det så vet jag inte hur skarp du själv är.

För sista gången: Jag ber om ursäkt för mitt ordval. Det var dumt skrivit.

Så du använde judinnor som kraftuttryck? Eller vad menar du?

qwerty1
2011-09-29, 09:58
Så du använde judinnor som kraftuttryck? Eller vad menar du?

Ja...... im a badboy.
http://i.imgur.com/FmOsC.gif

Morrris
2011-09-29, 09:59
Så du använde judinnor som kraftuttryck? Eller vad menar du?

Kan inte ni PMa varandra? Tjatet tillför absolut ingenting i tråden.

shadowfire
2011-09-29, 10:01
WADA håller koll på de flesta substanserna men det är "roligt" att plocka ut vissa för att skapa rubriker.

Sant! Samtidigt en kul tanke om de börjat införa dopingtest på snus/nikotin inför en hockeymatch... halva modo hade hamnat på läktaren. :)

qwerty1
2011-09-29, 10:03
Sant! Samtidigt en kul tanke om de börjat införa dopingtest på snus/nikotin inför en hockeymatch... halva modo hade hamnat på läktaren. :)

De hade snarare fått lägga ner ishockeyn allt över J18.

spoonchest
2011-09-29, 10:05
Har personligen inga problem att pissa heller. Tycker helt enkelt att det är slöseri med resurser. 10 brukare som får lite böter? Ställ er vi ett övergångställe då.

Tror inte riktigt det handlar om plus och minus. Inte så hårddraget som många vill få det att se ut som.
Att man kniper många brukare är rätt viktigt om man vill komma åt de som står högre upp i distrubitionsledet.

qwerty1
2011-09-29, 10:09
Jag tror det enbart handlar om att få upp statistik så de kan få mer pengar än förra året.

spoonchest
2011-09-29, 10:14
Det får stå för dig, även om du kan ha en poäng. Polisen har inte tillräckliga resurser, och ett typiskt kontraprduktivt sätt att motivera politiker till ökade resurser är ju att få ner statistiken.
Att beivra mer brott för att få loss mer pengar ser jag inga som helst fel i.

thunder
2011-09-29, 10:14
Jag menar helt enkelt på att utsätter man sig för dessa ämnen pga utseende, dåligt tålamod, strävan över att vara störst/alternativt starkast, så har man psykiska problem man bör se över istället ifall man inte kan vara nöjd utan att riskera hälsan.

Jag skulle jämföra dom med folket som opererar sig till ohälsa.





Privat bruk i norge är väl också lagligt?

Jag anser att dessa länder inte lagt någon vikt på hälsoaspekten hos enskilda individer ännu, men det kommer säkert med tiden.



Jag förstår inte hur jag ska behöva leta ytterliggare argument än att det är olagligt pga att det är hälsofarligt?

Kom du med anledningar till varför det skulle tillåtas och vad det kommer för välfärd av liberala.

det har vært i forsøkt å kriminalisere bruken av slike middler i norge, men det ble ikke presentert sterke nok skadevirkninger eller direkte linker til aggressiv adferd til at et forbud kunne forsvares.

Men Sverige vet alltid bäst!

stridis
2011-09-29, 10:15
Att man kniper många brukare är rätt viktigt om man vill komma åt de som står högre upp i distrubitionsledet.

Kan du förklara lite närmare? Jag är inte riktigt med i resonemanget.

Gober
2011-09-29, 10:18
Någon tyckte att det var "flashback fasoner" när någon undrade vilka gym det handlade om, men det känns som att tråden lyckats med det utan att man fått reda på vilka gym det handlar om ;-)

spoonchest
2011-09-29, 10:24
Kan du förklara lite närmare? Jag är inte riktigt med i resonemanget.

Kan göra ett försök. Jag tror det finns folk som tjänar grova pengar på handeln med dopingpreparat, och jag är rätt säker på att ju högre upp i detta "led" man letar så hittar man lite skummare typer än de vanliga brukarna.
Samma sak med smuggelciggaretter o dyl.
Det är min teori, och om den stämmer finns det definitivt ett mervärde i att lägga ökade resurser på denna verksamhet.

Morrris
2011-09-29, 10:25
Tror inte riktigt det handlar om plus och minus. Inte så hårddraget som många vill få det att se ut som.

Att beivra mer brott för att få loss mer pengar ser jag inga som helst fel i.

???

stridis
2011-09-29, 10:29
Kan göra ett försök. Jag tror det finns folk som tjänar grova pengar på handeln med dopingpreparat, och jag är rätt säker på att ju högre upp i detta "led" man letar så hittar man lite skummare typer än de vanliga brukarna.
Samma sak med smuggelciggaretter o dyl.
Det är min teori, och om den stämmer finns det definitivt ett mervärde i att lägga ökade resurser på denna verksamhet.

Ahh. I någon omtalad operation så var det ju mer eller mindre bara ordnat folk som åkte dit. Men det är klart gängen sneglar ju på alla lukrativa sätt att få in pengar så de håller ju även på med sådant här. Men det känns sekundärt.

z_bumbi
2011-09-29, 10:35
Ahh. I någon omtalad operation så var det ju mer eller mindre bara ordnat folk som åkte dit.

Sysslar någon med grov brottslighet så vet jag inte riktigt hur de är ordnat folk?

Morrris
2011-09-29, 10:41
Sysslar någon med grov brottslighet så vet jag inte riktigt hur de är ordnat folk?

Inte högt upsatta nog för att på allvar skada produktionen ens för den tillverkare vars frontfigur blev så flitigt omnämd i media iaf.

agazza
2011-09-29, 10:45
Men Sverige vet alltid bäst!

Också ett väldigt tveksamt påstående.
Men vi är bland dom bäst utvecklade och fungerande länderna i världen ja.

(phone)

hultman
2011-09-29, 10:47
Ahh. I någon omtalad operation så var det ju mer eller mindre bara ordnat folk som åkte dit. Men det är klart gängen sneglar ju på alla lukrativa sätt att få in pengar så de håller ju även på med sådant här. Men det känns sekundärt.

AAS-marknaden är fri. Både från monopol och konventionella gäng. Och när två shoppar stängs ned så öppnar fem andra. Så du har ju rätt i sak.

z_bumbi
2011-09-29, 11:14
Inte högt upsatta nog för att på allvar skada produktionen ens för den tillverkare vars frontfigur blev så flitigt omnämd i media iaf.

Nej men det har ju inget samband med vad jag skrev eller det svarade på, en hel del blev fortfarande dömda för grov brottslighet dvs en bra bit från att vara skötsamma.

Sparven från Minsk
2011-09-29, 11:18
Kan du förklara lite närmare? Jag är inte riktigt med i resonemanget.

För att få information via förhör, få information om tillvägagångssätt, lära sig distrubitionskanaler m.m.

hultman
2011-09-29, 11:23
För att få information via förhör, få information om tillvägagångssätt, lära sig distrubitionskanaler m.m.

Ni känner redan till distributionskanalerna och tillvägagångssätten. Och alla flödesscheman finner ni på ett par dagars bevisprovokation, som ni förvisso gärna bedriver i flera månader för att rendera högre straff hos de åtalade. Att polisen skickar in tusentals köpare på förhör är enbart skrämseltaktik och politisk propaganda. Hur många nekande köpare blev dömda i OL? Inte många...

Sparven från Minsk
2011-09-29, 11:25
Ni känner redan till distributionskanalerna och tillvägagångssätten. Och alla flödesscheman finner ni på ett par dagars bevisprovokation, som ni förvisso gärna bedriver i flera månader för att rendera högre straff hos de åtalade. Att polisen skickar in tusentals köpare på förhör är enbart skrämseltaktik och politisk propaganda. Hur många nekande köpare blev dömda i OL? Inte många...

Det är en variarande branch så det gäller att hänga med och hålla sig uppdaterad så nej, "vi" (vilka det nu är), känner inte till allt om hur det fungerar. Därför är det viktigt att få "direkt" info från köpare och brukare. Folk känner folk som känner folk.
Det ger uppslag till spaning, tillslag, bevisprovokation med mera.

hultman
2011-09-29, 12:11
Det är en variarande branch så det gäller att hänga med och hålla sig uppdaterad så nej, "vi" (vilka det nu är), känner inte till allt om hur det fungerar. Därför är det viktigt att få "direkt" info från köpare och brukare. Folk känner folk som känner folk.
Det ger uppslag till spaning, tillslag, bevisprovokation med mera.

Jag vet vad du arbetar med och ni har ett nära samarbete med polisen. Varför låter ni annars paket med olagligheter gå vidare till dess mottagare? Det är ingen vidare "varierande bransch" och ni vet precis hur flödet ser ut. Ert enda intresse vid förhör av ledande/anställda personer i dessa nätverk är vilka de sålt till, inte vem de handlar av eller hur de gör det. Det känner ni redan till genom avlyssning, hackade datorer, informatörer (som kohandlat bort sina egna straff), infiltratörer på säljplattformar och diverse spaningsverksamhet.

rememberence
2011-09-29, 12:49
Jag vet vad du arbetar med och ni har ett nära samarbete med polisen. Varför låter ni annars paket med olagligheter gå vidare till dess mottagare? Det är ingen vidare "varierande bransch" och ni vet precis hur flödet ser ut. Ert enda intresse vid förhör av ledande/anställda personer i dessa nätverk är vilka de sålt till, inte vem de handlar av eller hur de gör det. Det känner ni redan till genom avlyssning, hackade datorer, informatörer (som kohandlat bort sina egna straff), infiltratörer på säljplattformar och diverse spaningsverksamhet.

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRgF3uiLwFoP9MSRkKvRdiZJOO5fxQX5 vp3sB7knAypSq-wvXSU

I övrigt en otroligt underhållande diskussion, indeed!

StampChamp
2011-09-29, 12:52
Har inget emot att dom jagar folk som preppar.. men uppenbarligen verkar många bli nervösa av detta.

Osten80
2011-09-29, 12:56
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRgF3uiLwFoP9MSRkKvRdiZJOO5fxQX5 vp3sB7knAypSq-wvXSU

Exakt vilka påståenden i Hultmans text tycker du berättigar en foliehatt?

rememberence
2011-09-29, 13:01
Exakt vilka påståenden i Hultmans text tycker du berättigar en foliehatt?

Följande del kan tyckas vara lite väl spejsad, men kanske jag som är dåligt uppdaterad om vissa myndigheters arbetsprocesser.

"Det känner ni redan till genom avlyssning, hackade datorer, informatörer (som kohandlat bort sina egna straff), infiltratörer på säljplattformar och diverse spaningsverksamhet."

hultman
2011-09-29, 13:23
Följande del kan tyckas vara lite väl spejsad, men kanske jag som är dåligt uppdaterad om vissa myndigheters arbetsprocesser.

"Det känner ni redan till genom avlyssning, hackade datorer, informatörer (som kohandlat bort sina egna straff), infiltratörer på säljplattformar och diverse spaningsverksamhet."

Sluta raljera över något du bevisligen inte har någon kunskap om. Hade du läst FUPen i OL så hade du sett screenshots från minst en person när han surfar via sitt mobila bredband på en hemsida för AAS-försäljning (hackad dator). Vid flera avsnitt finner du nedtecknade samtal mellan inblandade personer som erhållits via telefonavlyssning. Om man överhuvudtaget läst ett förhör i dopingmål så inser man ganska fort att det talas _väldigt_ mycket bland de som häktas, saker som sedan leder till att fler börjar poppa in. I just OL så har polisen spanat på de huvudmisstänkta i över ett halvår. Alltså låtit deras försäljning av DÖTZPREPARATEN fortgå medan de samlar bevis. Min enda slutsats är att den uttalade satsningen på att få bort preparaten från marknaden inte är lika viktig som att få (överdrivna) polisresurser och rendera i en massa straff.

Dessutom har tullen släppt igenom väldigt mycket för att sedan gripa beställaren när han hämtar ut paketet eller distribuerat sakerna vidare. Allt utan att någon inom polisen klagat på att medlen nått marknaden...

agazza
2011-09-29, 13:28
Eftersom försäljningen ändå fortgår är det väl bättre att sätta dit dom ansvariga rejält än för småsaker fram och tillbaka.

rememberence
2011-09-29, 13:33
Sluta raljera över något du bevisligen inte har någon kunskap om.

Jag kan erkänna att mina kunskaper om hur tull/polis arbetar i fall gällande dopingpreparat är minst sagt bristfälliga.

Det förvånar mig också att det läggs så mycket resurser och energi på att som du säger: "sätta dit beställaren". Utan att vi ska gå off-topic så verkar det vara ett genomgående tema som t.ex kan ses i arbetet mot piratkopiering.

Har du någon åsikt om hur polisen eller tullen ska kunna fokusera högre upp i leden, eller är det ett medvetet val av myndigheterna för att dopa statistiken?

Sparven från Minsk
2011-09-29, 13:41
Jag vet vad du arbetar med och ni har ett nära samarbete med polisen. Varför låter ni annars paket med olagligheter gå vidare till dess mottagare? Det är ingen vidare "varierande bransch" och ni vet precis hur flödet ser ut. Ert enda intresse vid förhör av ledande/anställda personer i dessa nätverk är vilka de sålt till, inte vem de handlar av eller hur de gör det. Det känner ni redan till genom avlyssning, hackade datorer, informatörer (som kohandlat bort sina egna straff), infiltratörer på säljplattformar och diverse spaningsverksamhet.

Alltid roligt att bli uppläxad om hur vi sköter vårt jobb :)

hultman
2011-09-29, 13:47
Alltid roligt att bli uppläxad om hur vi sköter vårt jobb :)

Nu inrangerade jag dig förvisso i den övergripande kategorin "polismakten". Mel vad är det som inte stämmer menar du? Låter ni inte fynd åka vidare för att sedan gripa den som beställt paketet? Om nej, vem gör då det?

Gald
2011-09-29, 14:45
Folk dricker alkohol och misshandlar folk, mördar folk m.m. men efteråt får de fortsätta dricka alkohol utan problem ja visst, dessutom lagligt. Men folk som e sofistikerade byggare tränar varje dag, äter strikt och tänker princip bara på träningen. Dessa personer anses vara psykiskt störda mördare i Sverige verkar de som.

Det finns så många större problem som man kan lägga pengarna på än att försöka ta fast personer som vill bygga större muskler än va den naturliga kroppen kan.

Mvh

Arne Persson
2011-09-29, 14:51
Folk dricker alkohol och misshandlar folk, mördar folk m.m. men efteråt får de fortsätta dricka alkohol utan problem ja visst, dessutom lagligt. Men folk som e sofistikerade byggare tränar varje dag, äter strikt och tänker princip bara på träningen. Dessa personer anses vara psykiskt störda mördare i Sverige verkar de som.

Det finns så många större problem som man kan lägga pengarna på än att försöka ta fast personer som vill bygga större muskler än va den naturliga kroppen kan.

Mvh

Aldrig funderat på att träna ren?:)

redbrigade
2011-09-29, 14:56
Aldrig träffat en "sofistikerad" bolatorsk, det går inte riktigt ihop.

Sen är polisens metoder att få fram bevis osv mycket mer high chaparell än vad folk i Sverige vill tro, dom gör en hel del som dom inte får eller behöver tillstånd för att göra.

joko
2011-09-29, 14:57
Aldrig funderat på att träna ren?:)
http://millhunter.blogg.se/images/2009/dsc00116-kopiera_29885779.jpg

Beelz
2011-09-29, 15:00
Alla bryter mot lagar..

Jag tycker man ska få göra som man vill, sålänge det inte går ut över andra.

Jag tycker vi har större problem än att folk offrar sin hälsa för att få stora biccar.

Det är just vad det gör... Dom som preppar råkar säkert illa ut och kostar samhället sjukpengar osv osv.. Så vi laglydiga skattebetalare drabbas i slutändan ändå..

Arne Persson
2011-09-29, 15:01
http://millhunter.blogg.se/images/2009/dsc00116-kopiera_29885779.jpg

tex...

Pansartax
2011-09-29, 15:05
Arne, är träning med renar dina nya grej, som med dina iranska Meels? Måste hålla mig uppdaterat bara för jag har inga renar här och vill veta om jag behöver flytta!

Måste ju vara snarlikt farmers walk att köra ren.

Degpekka
2011-09-29, 15:06
Folk dricker alkohol och misshandlar folk, mördar folk m.m. men efteråt får de fortsätta dricka alkohol utan problem ja visst, dessutom lagligt. Men folk som e sofistikerade byggare tränar varje dag, äter strikt och tänker princip bara på träningen. Dessa personer anses vara psykiskt störda mördare i Sverige verkar de som.

Det finns så många större problem som man kan lägga pengarna på än att försöka ta fast personer som vill bygga större muskler än va den naturliga kroppen kan.

Mvh

Och på vilket sätt rättfärdigar en korkad handling en annan korkad handling? :)

Degpekka
2011-09-29, 15:06
tex...

Kanske nya bodypump-flugan?

Fidde_Mannen
2011-09-29, 17:52
http://millhunter.blogg.se/images/2009/dsc00116-kopiera_29885779.jpg

haha där fick man sig ett gått skratt :)

Mart|n
2011-09-29, 18:00
Folk dricker alkohol och misshandlar folk, mördar folk m.m. men efteråt får de fortsätta dricka alkohol utan problem ja visst, dessutom lagligt. Men folk som e sofistikerade byggare tränar varje dag, äter strikt och tänker princip bara på träningen. Dessa personer anses vara psykiskt störda mördare i Sverige verkar de som.

Det finns så många större problem som man kan lägga pengarna på än att försöka ta fast personer som vill bygga större muskler än va den naturliga kroppen kan.

Mvh

Sofistikerade byggare?

http://static.tumblr.com/qubbdk2/EHilqve5b/24050112nfp.jpeg

Gald
2011-10-01, 12:30
Aldrig funderat på att träna ren?:)

Har endast tränat rent hah, men tack för komplimangen? :P

Jag tycker de är deras vilja om de vill kura eller inte. De gör vad de krävs för att bli den bästa helt enkelt, de gör det dem älskar helt enkelt vilket jag respekterar.

Bara för att jag respekterar dessa personer och beundrar deras vilja och kärlek till sporten betyder inte att jag själv måste kura för det.

Mvh.

Trance
2011-10-01, 12:35
Det är just vad det gör... Dom som preppar råkar säkert illa ut och kostar samhället sjukpengar osv osv.. Så vi laglydiga skattebetalare drabbas i slutändan ändå..

Vad kostar det?

Beelz
2011-10-01, 17:01
Vad kostar det?

vadå "vad kostar det"?

Zibbe
2011-10-01, 17:03
vadå "vad kostar det"?

Antagligen dödspreppets kostnad för sjukvården

Trance
2011-10-01, 17:04
vadå "vad kostar det"?

Ja, vad kostar doping samhället?

Pudzianovski
2011-10-01, 17:07
Ja, vad kostar doping samhället?

Finns det någon som vet? Troligtvis inte. Som med mycket annat alltså.

Scoffan
2011-10-01, 17:15
Ja, vad kostar doping samhället?

Vad sparar samhället på doping?


Massor med pensionspengar när dom dör i förtid...

Inge Enveten
2011-10-01, 18:12
Att folk som använder dopingklassade preparat har en högre tendens att behöva sjukvård jämfört med dopingfria, och att doping därmed är negativt för samhället, är ju ingen bra anledning såvida den som hyser den åsikten inte även anser att andra som brukar, vad den än må vara, och på grund av bruket löpet större sannolikt för nyttjande sjukvård, att även detta bruk och dem preparaten är negativt för samhället.

Morrris
2011-10-01, 18:16
Att folk som använder dopingklassade preparat har en högre tendens att behöva sjukvård jämfört med dopingfria, och att doping därmed är negativt för samhället, är ju ingen bra anledning såvida den som hyser den åsikten inte även anser att andra som brukar, vad den än må vara, och på grund av bruket löpet större sannolikt för nyttjande sjukvård, att även detta bruk och dem preparaten är negativt för samhället.

Snygg mening.

Ska man snacka kostnader så måste man ju ta hänsyn till vad det faktiskt kostar samhället att beivra dylika brott.

Doctor Snuggles
2011-10-01, 18:25
Vad sparar samhället på doping?


Massor med pensionspengar när dom dör i förtid...

Ja, det är jävligt många som dör av "doping". Eller kanske inte, nej.
Samhället sparar däremot en jävla massa på att inte kriminalisera det. Polis och rättegångskostnader, t.ex.

Doctor Snuggles
2011-10-01, 18:27
Att folk som använder dopingklassade preparat har en högre tendens att behöva sjukvård jämfört med dopingfria, och att doping därmed är negativt för samhället, är ju ingen bra anledning såvida den som hyser den åsikten inte även anser att andra som brukar, vad den än må vara, och på grund av bruket löpet större sannolikt för nyttjande sjukvård, att även detta bruk och dem preparaten är negativt för samhället.

Du kanske vill skriva om den meningen så den blir grammatiskt korrekt, och kanske dela upp den så man lite lättare förstår vad du menar.

Scoffan
2011-10-01, 19:19
Ja, det är jävligt många som dör av "doping". Eller kanske inte, nej.
Samhället sparar däremot en jävla massa på att inte kriminalisera det. Polis och rättegångskostnader, t.ex.

Inte som dör direkt av aas men senare i blodproppar, hjärtattack och levercancer etc lär det nog vara en del jo..

Sen så känns det väldigt konstigt hur de prioriterar, dom har inte resurser till att rycka ut på inbrott, mordskjutningar och rån osv. men dom har obegränsade resurser och personal till förfogande att jaga lilla erik som knaprar ryssfemmor inför beach 2011...

Inge Enveten
2011-10-01, 19:42
Du kanske vill skriva om den meningen så den blir grammatiskt korrekt, och kanske dela upp den så man lite lättare förstår vad du menar.

Du har rätt. En massa fel i den ursprungliga. Nu rättad.

Att folk som använder dopingklassade preparat har en högre tendens att behöva sjukvård jämfört med dopingfria, och att doping därmed är negativt för samhället, är ju ingen bra anledning till att hysa en åsikt såvida den som hyser den åsikten inte även anser att andra som brukar, vad det än må vara, och på grund av bruket i fråga löper större sannolikhet för nyttjande av sjukvård, att även detta bruk och dem preparaten är negativt för samhället.

Och omskriven för lättare förståelse.

Om någon anser att x är dåligt för samhället av anledningen att det medför kostnader för samhället så ska även denna anse att y är dåligt av samma anledning det vill säga om även y medför kostnader för samhället.

Inge Enveten
2011-10-01, 19:52
Snygg mening.

Ska man snacka kostnader så måste man ju ta hänsyn till vad det faktiskt kostar samhället att beivra dylika brott.

Tack.

Precis. Dock måste man ju först tycka att brottsbekämpning bara är rätt då den är ekonomiskt försvarbar i så fall om jag förstår dig rätt, vilket jag inte tycker är rätt, åtminstone inte alltid.

Morrris
2011-10-01, 20:14
Tack.

Precis. Dock måste man ju först tycka att brottsbekämpning bara är rätt då den är ekonomiskt försvarbar i så fall om jag förstår dig rätt, vilket jag inte tycker är rätt, åtminstone inte alltid.

Nej, det finns naturligtvis en moralisk aspekt också. Om du anser att den är applicerbar när det gäller dopingbrott får du gärna utveckla. Själv anser jag inte att människor som brukar AAS åsamkar andra skada på något uppenbart sätt. Gör du?

Sen måste jag hålla med Snuggles. Du satsradar mycket. Det är normalt inte ett problem, men i din sista mening är det ganska krångligt att utröna vad du menar. Tror jag fick det rätt dock.

Doctor Snuggles
2011-10-01, 20:34
Inte som dör direkt av aas men senare i blodproppar, hjärtattack och levercancer etc lär det nog vara en del jo..


Jaså? Källa på det?
Vad jag läst så är det tvärtom, d.v.s hälsoriskerna, i den mån de finns, är mer av en akut natur och inte kronisk.