handdator

Visa fullständig version : Domnande underarmar


Oscar79
2011-09-28, 10:04
Har problem med att min armar domnar bort då jag sover. Haft bekymret allt för länge nu och undrar om det är flera som lider av detta och vad göra? Massage eller akupunktur kanske? Spelar ingen roll om jag ligger på sida eller mage så `dör` armarna bort. Detta förstör min sömn men inget jag lider av då jag tränar. Tack på förhand!

Rstu
2011-09-28, 13:48
Har problem med att min armar domnar bort då jag sover. Haft bekymret allt för länge nu och undrar om det är flera som lider av detta och vad göra? Massage eller akupunktur kanske? Spelar ingen roll om jag ligger på sida eller mage så `dör` armarna bort. Detta förstör min sömn men inget jag lider av då jag tränar. Tack på förhand!

Jag har en större kudde av lite grövre tygmaterial jag brukar sova med :P När jag somnar med armen under den och sen huvudet ovanpå så vaknar jag alltid på morgonen med armen bortdomnad. Vet inte om det kan ha med ditt problem att göra men man vet ju aldrig :)

mn8eii
2011-09-28, 13:49
Intressant. Får du dessa domningar i andra situationer också? Ifall hela armen domnar bort så tyder det på nervpåverkan ganska högt upp i kedjan. Plexus brachialis t.ex. Är relativt vanligt att få domningar ifall man komprimerar på rätt ställe men att du får det så ofta låter lite skumt.

thethoos
2011-09-28, 14:16
du är inte ensam, jag tappar ofta känseln, får "tusennålar" i armar och händer när jag sover.
Vet dock inte vad man kan göra åt det...

Någon som vet ifall det kan vara något som ligger i kläm i axeln? jag tycker att jag oftare känner av detta problem natten efter ett bröstpass...

Oscar79
2011-10-02, 03:46
Jo får domningar också då jag sitter på en stol med armarna på armstöden. Dålig blodcirkulation?

tntballe
2011-10-02, 04:09
Om det är pga stela bröstmuskler/framsida axel så har denna hjälpt mig med det problemet. Bara att trycka in bollen överallt, även upp mot axlarna.
1rjaJvBKS94