handdator

Visa fullständig version : Bästa konditionsträningen, minst kaloriförbränning


wat
2011-09-28, 00:26
Vad för slags konditionsträning ska jag köra för att bränna så lite kalorier som möjligt?
Eftersom jag bulkar, har jag ingen lust att springa milen eller liknande och bränna 1000(?) kalorier. 100m,200m intervaller x5 kanske är bra?
Kom med förslag!

Degpekka
2011-09-28, 00:36
Skulle säga intervaller i backe alternativt MMA-sparring. :)

wat
2011-09-28, 00:49
Skulle säga intervaller i backe alternativt MMA-sparring. :)

Jag har en perfekt backe för det, sträcka på ca 200m. Jag kör thaiboxning och det är just därför jag vill köra konditionsträning vid sidan om, med tanke på att jag har en kass kondition just nu. Ska även börja styrketräna två gånger i veckan. Två pass (enbart) konditionsträning borde väl räcka?

manekin
2011-09-28, 08:03
om du är ung och kanske någon gång blir sugen på att tävla kommer du att hata dig själv för bulken du gör nu!
en tanke bara, jag ångrar mig i alla fall som fan, vår sport är ganska oförlåtande till dåligt längt/viktförhållande.....
Annars tycker jag nog att backträning, lätt lutning är sjukt grymt!
spurt 50meter, lätt jogging tillbaka .... gör om X antal gånger....

Eddie Vedder
2011-09-28, 08:49
Jag har en perfekt backe för det, sträcka på ca 200m. Jag kör thaiboxning och det är just därför jag vill köra konditionsträning vid sidan om, med tanke på att jag har en kass kondition just nu. Ska även börja styrketräna två gånger i veckan. Två pass (enbart) konditionsträning borde väl räcka?

Kör intervallerna på cykel istället. Då förbränner du mindre vid samma ansträngningsnivå.

wat
2011-09-28, 15:39
om du är ung och kanske någon gång blir sugen på att tävla kommer du att hata dig själv för bulken du gör nu!
en tanke bara, jag ångrar mig i alla fall som fan, vår sport är ganska oförlåtande till dåligt längt/viktförhållande.....
Annars tycker jag nog att backträning, lätt lutning är sjukt grymt!
spurt 50meter, lätt jogging tillbaka .... gör om X antal gånger....
Jag väger 70kg i dagsläget och vill upp till 80kg. Vill väga ca 75-78kg HÅRD.
Om jag kör backintervaller 200m x5, borde väl räcka som konditionsträning? Hur mycket kan man tänkas bränna på det? Vet att man måste lägga in hastighet,vikt,tid bla bla. Men på ett ungefär.
Kör intervallerna på cykel istället. Då förbränner du mindre vid samma ansträngningsnivå.
Har dock ingen cykel och cyklarna på gymmet är värdelösa.