handdator

Visa fullständig version : Stöter du ibland på inlägg som ändrar din syn på kolomedlemmar?


Tricklew
2011-09-26, 23:21
Stötte precis på detta inlägg, och det fick mig att fundera.

Jag kan lämna en preliminär anmälan, är dock inte 100% säker på ifall jag har tid den 15e. Men jag skulle behöva lite teknik tips på böj och det känns som om Ceejey har lite kunskaper att dela med sig av ;)

Jag har alltid haft bilden av Ceejay som lite oduglig, en slacker som inte är bra på något. Missförstå inte, jag har inte sett han som ett pucko, eller ogillat han, har bara fått intrycket av att han inte brytt sig om att lära sig något öht. Nu visar det sig att han kanske är duglig på något.

Tntballe har raggat upp en tjej som hänger på kolozzeum. Min bild av han har alltid varit en gammal hårdrockare, singel, snusar, dricker mer öl än de flesta, har en hund och kan inte odla en mustasch om hans liv så hängde på det. Nu visar det sig att han vet hur man får ligga.

Snart får jag väll veta att Stoltz har förmåga att bli arg, att han är 170cm och att Nitrometan faktiskt är väldigt odryg i person.

ceejay
2011-09-26, 23:23
Haha sitter här och asgarvar, spottade ned skärmen lite.

Fast det du säger är säkert inte långt ifrån sanningen.

Nodan
2011-09-26, 23:30
Tntballe har raggat upp en tjej som hänger på kolozzeum. Min bild av han har alltid varit en gammal hårdrockare, singel, snusar, dricker mer öl än de flesta, har en hund och kan inte odla en mustasch om hans liv så hängde på det. Nu visar det sig att han vet hur man får ligga.


:laugh:

Grotesk
2011-09-26, 23:44
Ja.

shadowfire
2011-09-26, 23:48
haha jag får fan erkänna att jag saknat dina inlägg tricky.

tjabon
2011-09-27, 00:21
Nej
(Något enstaka undantag...)

bertbert
2011-09-27, 05:23
Snart får jag väll veta att Stoltz har förmåga att bli arg, att han är 170cm och att Nitrometan faktiskt är väldigt odryg i person.

Ja, vad kan jag säga... när du får träffa Nitro i verkliga livet så kommer du inse att han är extremt sympatisk och inte det minsta dryg. True story. :laugh:

Nitrometan
2011-09-27, 06:28
Tntballe har raggat upp en tjej som hänger på kolozzeum. Min bild av han har alltid varit en gammal hårdrockare, singel, snusar, dricker mer öl än de flesta, har en hund och kan inte odla en mustasch om hans liv så hängde på det. Nu visar det sig att han vet hur man får ligga.
Herr Balle har barn också, det gör att det finns viss sannolikhet för att han har fått ligga.

Ja, vad kan jag säga... när du får träffa Nitro i verkliga livet så kommer du inse att han är extremt sympatisk och inte det minsta dryg. True story. :laugh:
Haha. Tack skäggo! *kissass* Du är också en trevlig bekantskap.

ARMSTARK
2011-09-27, 07:28
De flesta har nog skrivit inlägg som förvånar de andra som tror sig känna personen genom det andra de skrivit. Grejjen är att man sitter på forumet i tid och otid och har olika sinnestämningar och då kan det slinka med en groda ibland som man kanske inte riktigt menar.

wintersnowdrift
2011-09-27, 07:34
Minns att jag blev väldigt förvånad en gång i tiden när skaparn outade sin klädsmak i någon tråd... eftersom jag då hade intrycket av att han var väldigt posh och typ kostymbeklädd.

Efter att ha hängt med människan IRL känns dock den fördomen helt obegriplig.

//Kristin

Minimjölk
2011-09-27, 07:38
Som armstark är inne på. De flesta som postar frekvent lägger då och då in ett ilägg eller två som förvånar den stora massan. Däremot bildar jag ytterst sällan en uppfattnnig om hur någon är pga av ett ynka inlägg utan jag ser mer till helheten av hur de normalt presterar.

Jag har nog bildat mig en ungefärlig bild av de olika medlemmarna här. För skojs skull sitter jag ibland med avatarfältet dolt till vänster i skärmen och ofta kan man ändå klura ut vem som skrivit vad i vilken tråd bara genom att läsa hur de kommunicerar.

Det intressanta är att den uppfattning jag tidigt bildat mig av diverse medlemmar är mer eller mindre smama som jag har nu ett antal år senare.

HulkH
2011-09-27, 08:22
haha, någon kanske borde skapa en tråd där man får säga vad man har för uppfattningen av personen ovanför ens inlägg. :D

kaer
2011-09-27, 08:27
Tycker det händer titt som tätt.
Vanligaste saker jag blir förvånad över är nog:
a) Vad folk äter eller inte äter
b) Hur drogliberala många är, som man inte trodde skulle vara det
c) Att många inte är starkare... (när man journalstalkar) ;-)

Stoltz
2011-09-27, 09:20
Hahahha, stackars ceejay!

Jag har alltid haft intrycket av att han typ lever det liv många skulle önska :confused: *cupid*

Potatiskillen
2011-09-27, 09:24
Det jag har lärt mig i från Kolo är vad vuxenlivet innebär.

tntballe
2011-09-27, 09:36
Tntballe har raggat upp en tjej som hänger på kolozzeum. Min bild av han har alltid varit en gammal hårdrockare, singel, snusar, dricker mer öl än de flesta, har en hund och kan inte odla en mustasch om hans liv så hängde på det. Nu visar det sig att han vet hur man får ligga.

:laugh:

Ungefär 50/50, men mustaschen är som alltid grov.
Tjejer dras till grova mustascher.

Mantus
2011-09-27, 10:32
Ja, man odlar olika delar av ens personlighet i skilda sammanhang. Det sociala samspelet består ju av situationer där man kan behöva visa upp olika delar av sin personlighet (jag har för mig att det beskrivs som att man har på sig olika sociala masker). Internetforum är en utmärkt tillfällighet att vädra delar av ens personlighet och åsikter som man kanske inte vill bli förknippad med eller får chansen att vädra i ens normala sociala liv. Därför kan en dryg och självsäker person på ett internetforum vara rätt så timid i verkliga livet likväl kan en dumdryg forumpersonlighet vara vältalig och karismatisk i verkliga livet.

Jag märker själv att jag tar på mig en internetpersonlighet som kanske inte alltid speglar den personlighet de flesta ser när de kommer i kontakt med mig i normala sociala sammanhang. Här på kolozzeum framställer jag mig t.ex. ofta som en dumdryg besserwizzer och det.........stämmer ju inte, typ. =/

Tricklew
2011-09-27, 10:51
Angel är också en medlemm som jag har fått en helt ny bild av under min senaste återkomst till forumet. När jag var ny här så framstod hon som rätt så white trash, lite smådeppig och klagade på att hon aldrig fått någon orgasm. Nuförtiden framstår hon som vänlig och glad. Vem vet, Baan kanske till och med har lyckats ge henne en orgasm eller två.


Fyll gärna på med egna exempel om ni kommer på några.

agazza
2011-09-27, 10:55
Har inte reagerat på något, jag har en grund att anta att folk är totalt annorlunda i verkligheten än på internet, därför kan folk ha olika sidor, som dessutom är svåra att tolka textbaserat

ARMSTARK
2011-09-27, 11:25
Tycker det händer titt som tätt.
Vanligaste saker jag blir förvånad över är nog:
a) Vad folk äter eller inte äter
b) Hur drogliberala många är, som man inte trodde skulle vara detc) Att många inte är starkare... (när man journalstalkar) ;-)

De flesta är unga på forumet och det är rätt vanligt med tex Cannabis bland unga. Lägg till annonymiteten, badabing.

Säg att i en gymnasieklass kanske 10 har provat Cannabis, 3 röker regelbundet, men ingen skulle erkänna det öppet. På ett forum däremot skulle alla 13 säga "Äh va fan, så hemskt är det väl inte att röka Cannabis" Man är ju annonym.

Minimjölk
2011-09-27, 13:14
Det jag har lärt mig i från Kolo är vad vuxenlivet innebär.

Kan du utveckla detta?

qwerty1
2011-09-27, 13:24
De flesta är unga på forumet och det är rätt vanligt med tex Cannabis bland unga. Lägg till annonymiteten, badabing.

Säg att i en gymnasieklass kanske 10 har provat Cannabis, 3 röker regelbundet, men ingen skulle erkänna det öppet. På ett forum däremot skulle alla 13 säga "Äh va fan, så hemskt är det väl inte att röka Cannabis" Man är ju annonym.

Eller så är det så att dagens ungdomar har tillgång till bättre fakta/information än man själv hade? Jag minns själv när jag gick i skolan och gick på allt jag hörde. Dagens ungdomar kollar upp informationen på internet, vilket inte gick lika lätt för 10 år sedan.

mangemani
2011-09-27, 14:45
dagen jag reggade mig här, så trodde jag inte nått om någon, men rätt så snabbt delades medlemmarna här på sidan in i olika "fack".
erfaret, oerfaret, idioter mm.
under åren som har gått så har folken i de olika facken hoppat hej vilt fram och tillbaka oändligt många gånger, vissa har dock stannat kvar i samma fack från dag 1 och är lätta att veta vad de går för, men vissa ändrar stil, åsikt/synpunkter/ställning till olika ämnen, attityd mm och är svårare att veta va de egentligen går för.

Eddie Vedder
2011-09-27, 14:54
Ja väldigt ofta. Och oftast till det positiva. Fast sättet jag tycker att andra skriver bra är ju också en konsekvens av hur jag förändras. Och hur väl jag lär känna vederbörandes jargong. Inlägg som jag idag tycker är riktigt bra och tänkvärda kanske jag hade ogillat 2006.

Och medlemmar som jag först undvek att diskutera med har jag insett inte menar illa utan bara diskuterar på det sättet. Och på samma sätt missuppfattas jag själv, att jag inte skriver en uppsats i varenda tråd om proteinpulver eller om man får prostatacancer av kalcium uppfattas ibland som drygt. För det är ju inte så att jag svarat förr och har andra saker i livet att lägga tid på. :)

stridis
2011-09-27, 16:07
De flesta är unga på forumet och det är rätt vanligt med tex Cannabis bland unga. Lägg till annonymiteten, badabing.

Säg att i en gymnasieklass kanske 10 har provat Cannabis, 3 röker regelbundet, men ingen skulle erkänna det öppet. På ett forum däremot skulle alla 13 säga "Äh va fan, så hemskt är det väl inte att röka Cannabis" Man är ju annonym.

Inte helt på ett forum som Kolo.

Angel
2011-09-27, 16:12
Angel är också en medlemm som jag har fått en helt ny bild av under min senaste återkomst till forumet. När jag var ny här så framstod hon som rätt så white trash, lite smådeppig och klagade på att hon aldrig fått någon orgasm. Nuförtiden framstår hon som vänlig och glad. Vem vet, Baan kanske till och med har lyckats ge henne en orgasm eller två.


Fyll gärna på med egna exempel om ni kommer på några.


Ha ha. Satte lite grönsaksbiff i halsen. Äh, jag har väl växt upp kanske.

Deceiver85
2011-09-27, 16:15
Ja väldigt ofta. Och oftast till det positiva.

Jag tycker nog personliga möten har gjort mer för den positiva uppfattningen. Det finns en användare här på kolo bara framstår som mer AT & WT för varje inlägg som denne gör, men om jag skulle träffa personen ifråga så skulle jag säkert tycka bra om denne.