handdator

Visa fullständig version : Frågor om Protein och Gainer


X-Change
2003-12-28, 03:02
Eftersom jag inte är så insatt i ämnet kosttillskott så skulle jag behöva hjälp med några frågor.
Det här blir väl en av trådarna i mängden, men jag hittade inte svaren med "search"-funktionen.

Är iaf nyfiken på att börja med gainer eller nåt annat kosttillskott.

Och här kommer frågorna:

1. Vassle-protein är det samma som rent protein? Och går det att göra egna gainers med det? (Blanda kolhydrater och vassle-proteinet)

2. Jag vill öka i vikt (Ökad muskelvolym - med så lite fett som möjligt) Borde då Gainer vara bästa valet?

Läste lite om Eiselts - Protec +, vilket verkar vara bra? Någon här som använder det och har några kommentarer om det? Läste att det verkar "klumpa" sig ganska bra här på Kolozzeum iaf.

Tacksam för svar!

//Martin

King Grub
2003-12-28, 07:42
1. Vassle är ett protein som tillverkas av mjölk. Och ja, de proteiner som marknadsförs som "wheyprotein" eller "vassleprotein" är rent protein, dock med spår av annat.

Givetvis kan du själv äta vilken sorts kolhydrater du vill tillsammans med vassleprotein. Snabba kolhydrater efter träningen så blir det en gainer, långsamma kolhydrater om du tar drinken som ett mellanmål.

2. Det är samma sak. En gainer är vassleprotein plus sockerarter, dvs du får en gainer om du tar en proteindrink på vassleprotein plus druvsocker eller äter skum- eller gelégodis till.

Vill du har en "efterträningsdrink" passar nog Exell bättre än Protec+, som dock är ett utmärkt val om du vill ha en "allrounddrink".

X-Change
2003-12-28, 22:43
Okej! Tack för svaren Grub! :cheers: