handdator

Visa fullständig version : Börjar deffa från och med idag.


darthvader
2011-09-26, 18:23
Tjena.

Har börjat deffa från och med idag.
Tänkte skriva lite kortfattat här hur jag börjar och jag kommer att uppdatera efter en månad osv för resultat.

Jag är 181 cm lång och väger i dagsläget 83 kg.

Här är en bild på hur jag _TYVÄRR_ ser ut i dagsläget.

http://img98.imageshack.us/img98/83/hejsanfetto.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/98/hejsanfetto.jpg/)

Jag kommer träna köra styrkepass tre gånger i veckan + två timmars powerwalk varje vecka.

Jag kommer att äta väldigt lätt. Ger ett exempel på idag.

Frukost: Keso 100g med lite fun light

Mat: Lätt sallad med lite olika kött

Efter träning: Proteinshake och två knäckebröd

Middag: Fisk 200g

Kommer detta att funka tror ni? Och hur länge skulle ni gissa på att det kan ta för att bli av för att först och främst bli av med chipstuttarna? ;)

Se om någon lyckas svara rätt och kan känna sig duktig.

Kom med synpunkter om det är något jag ska ändra på!

MVH, darthvader.

Hannya
2011-09-26, 18:34
jag tror du kommer behöva äta mer än det där,

en deff på alldeles för stort kaloriunderskott resulterar oftast i att man börjar fuskäta regelbundet

vicarious
2011-09-26, 18:39
Träningsmängden ser OK ut men det är på tok för lite mat.

Magganyo
2011-09-26, 18:42
Ser ut som att du har en del att gå ner, försök att hitta en livsstil som du trivs med samtidigt som du äter mat du tycker är god och håller dig på ett litet underskott är mitt råd.

Det kommer att ta tid, hur du än gör...

daloatf
2011-09-26, 21:17
Träningsmängden ser OK ut men det är på tok för lite mat.

+1 Se till att få i lite mer mat. Mycket protein!

nifo6
2011-09-26, 22:28
Som redan skrivits så har du kommit snett från början här med maten. Mer mat, du kommer aldrig orka annars. Och defenitivt mer än 2 knäckebröd och en proteindrink efter träning. kolla igenom trådarna om kost, där hittar du säkerligen mycket tips du kan använda dig av. Exvis Kanske lite potatis till fisken, ris till köttet kanske..Och mycket proteiner som daloatf redan skrivit. Lycka till..

zeusden1
2011-09-26, 22:35
MER MAT!
Nere vid 70kg kan du börja bygga.

ngog
2011-09-28, 18:57
vill du öka i muskelmassa eller gå ner i vikt?

Jag skulle om du vill gå ner i vikt äta strax under 2000 kcal per dag och gå 40 min varje morgon istället för styrketräningen.

MtotheM
2011-09-28, 19:41
vill du öka i muskelmassa eller gå ner i vikt?

Jag skulle om du vill gå ner i vikt äta strax under 2000 kcal per dag och gå 40 min varje morgon istället för styrketräningen.

Och tappa onödigt mycket muskelmassa?

vicarious
2011-09-28, 21:17
gå 40 min varje morgon istället för styrketräningen.

sämsta rådet någonsin.

greenfish
2011-09-28, 22:12
sämsta rådet någonsin.

Hur kan en promenad vara något negativt :confused:

vicarious
2011-09-28, 22:13
Hur kan en promenad vara något negativt :confused:

att byta ut styrketräningen mot en promenad är tämligen värdelöst.

Torwald
2011-09-28, 22:14
Hur kan en promenad vara något negativt :confused:

Det sa han inte att det var.

EDIT: För långsam som vanligt...

greenfish
2011-09-28, 22:15
att byta ut styrketräningen mot en promenad är tämligen värdelöst.

Ah ok nvm then *flex*

xplojt
2011-09-29, 10:37
Förstår inte att du ska deffa, för att deffa krävs det väl att man har muskler, som man vill definiera fram? Av bilderna att dömma så syns det direkt inga muskler, jag skulle föredra att käka bra mat istället och bygg muskler och deffa sen till sommaren 2012.

StampChamp
2011-09-29, 12:20
Förstår inte att du ska deffa, för att deffa krävs det väl att man har muskler, som man vill definiera fram? Av bilderna att dömma så syns det direkt inga muskler, jag skulle föredra att käka bra mat istället och bygg muskler och deffa sen till sommaren 2012.

Inget bra tips, han har redan nu mycket fett och att fortsätta öka kommer bara göra det värre. Deffa hellre och börja från ett bättre utgångsläge!

TheIsh
2011-09-29, 12:47
Förstår inte att du ska deffa, för att deffa krävs det väl att man har muskler, som man vill definiera fram? Av bilderna att dömma så syns det direkt inga muskler, jag skulle föredra att käka bra mat istället och bygg muskler och deffa sen till sommaren 2012.

Klichésvaret nummer ett. Alla vill inte bli stora som hus. En annan kliché jag önskar slippa se: "Varför ska du deffa för, du väger ju bara xx Kg på xxx Cm?"

xplojt
2011-09-29, 13:58
Inget bra tips, han har redan nu mycket fett och att fortsätta öka kommer bara göra det värre. Deffa hellre och börja från ett bättre utgångsläge!

Men då ska man banta...Som så många vet, och vad jag har lärt mig också på egen väg är att bygga muskler och gå ner i vikt/deffa samtidigt är mkt svårt och kräver lång tid + tålamod. Bra utgångsläge är att ha lite fett på kroppen om man nu vill få bygga lite muskler.

Klichésvaret nummer ett. Alla vill inte bli stora som hus. En annan kliché jag önskar slippa se: "Varför ska du deffa för, du väger ju bara xx Kg på xxx Cm?"

Jag kollade på bilderna och ej siffrorna, vet själv att jag har vägt 85kg och haft bra kroppsutseende, och förut vägt 85kg å sett ut som ett fetto.

Jokester
2011-09-29, 14:48
Men då ska man banta...Som så många vet, och vad jag har lärt mig också på egen väg är att bygga muskler och gå ner i vikt/deffa samtidigt är mkt svårt och kräver lång tid + tålamod. Bra utgångsläge är att ha lite fett på kroppen om man nu vill få bygga lite muskler.



Jag kollade på bilderna och ej siffrorna, vet själv att jag har vägt 85kg och haft bra kroppsutseende, och förut vägt 85kg å sett ut som ett fetto.

Det är inte alls särskilt svårt att öka på kaloriunderskott som nybörjare, speciellt inte om man är relativt fet. TS skulle nog kunna öka hyfsat mycket i både styrka och volym om han genomförde en bra deff med mycket protein och bra styrketräning.