handdator

Visa fullständig version : Hur pass dåligt att dricka råa ägg?


olley93
2011-09-26, 17:45
Är det verkligen dåligt att dricka råa ägg?
Gjorde det förut och det var så oerhört bekvämt, snabbt och lätt att blanda ner i proteinshaken.
Denna snubben gör ju det och han verkar ju ha koll
http://www.youtube.com/watch?v=1B2mhZjma7U&feature=feedu

Ponitus
2011-09-26, 17:46
http://traningslara.se/raa-agg-macho-coolt-och-smidigt-men-bra/

StarkaUlf
2011-09-26, 17:46
Risken för salmonella och någon annan bakterie finns (Campylobacter hette det visst), samt att kroppen inte kan ta upp all protein som finns i ägget när det är rått.

Eddie Vedder
2011-09-26, 19:21
Är det verkligen dåligt att dricka råa ägg?
Gjorde det förut och det var så oerhört bekvämt, snabbt och lätt att blanda ner i proteinshaken.
Denna snubben gör ju det och han verkar ju ha koll
http://www.youtube.com/watch?v=1B2mhZjma7U&feature=feedu

Verkar han ha koll? Hur kommer du fram till det? Inget drygt menat utan mest att jag inte fattar var i filmen man skulle få för sig det. Han säger inte ett ord och det enda orden som överhuvudtaget förekommer är texten "F*cking good!". :D

Hursomhelst är det inte direkt dåligt men ganska onödigt. Det finns ju dels ingen näringsmässig fördel, möjligtvis en liten nackdel. Och risken för sjukdom än fruktansvärt liten men ändå är det ju ingen risk som känns värd att ta. Skillnad på en otillräckligt genomstekt hamburgare till exempel, det smakar ju gott så där kan ju gamblandet kännas värt det. ;)

miaz
2011-09-27, 07:20
4mPxkQRLzd0

StarkaUlf
2011-09-27, 07:41
4mPxkQRLzd0

Nu har jag inget ljud, men vad menar du med att posta den videon?

miaz
2011-09-27, 07:43
menar att är det bra nog för Stan Efferding, är det bra nog för mig.

Sparven från Minsk
2011-09-27, 07:59
Alltså struntar du helt i smaken och bara vill ha det smidigt kör på! Finns som sagt innan inga direkt näringsmässiga fördelar och risken att bli sjuk är extremt liten, men var medveten om att den finns!

StarkaUlf
2011-09-27, 07:59
menar att är det bra nog för Stan Efferding, är det bra nog för mig.

:laugh:

miaz
2011-09-27, 08:07
ja int vare meningen att få dig att gråta int

J.V
2011-09-27, 08:13
ja int vare meningen att få dig att gråta intDäremot att få honom att skratta så han gråter?

vicarious
2011-09-27, 08:18
Tanken med att ha råa ägg i drinken måste ju vara antingen:

1. Öka proteinmängden
2. Öka fettmängden.

Varför kan man inte bara dricka mjölk eller proteinpulver eller tillsätta mer av någon annan ingrediens i sin drink för att åstadkomma detta? Jag ser inte poängen med att man måste ha just ägg. Råa ägg är ju dessutom inte gott att dricka, det kan väl inte någon tycka?

Eddie Vedder
2011-09-27, 08:52
menar att är det bra nog för Stan Efferding, är det bra nog för mig.

Om han tar en sil heroin på det där, skulle du göra detsamma? :)

StarkaUlf
2011-09-27, 09:12
ja int vare meningen att få dig att gråta int

Däremot att få honom att skratta så han gråter?

J.V svarade åt mig klockrent :)

Även Eddie gjorde det. Lite grand det jag ville komma åt, som han sa.

Nashorn
2011-09-27, 11:24
menar att är det bra nog för Stan Efferding, är det bra nog för mig.

http://www.youtube.com/watch?v=JUpjnsAIX1c&feature=channel_video_title

testa det med då. :)

miaz
2011-09-27, 12:23
testa det med då.
heju ba nån tjockis. int villja gö som han gö.

Eddie Vedder
2011-09-27, 14:06
heju ba nån tjockis. int villja gö som han gö.

För att förtydliga lite så kan du naturligtvis inte dra någon som helst slutsats om råa ägg utifrån vad en youtubefilm visar. Det är helt befängt att råa ägg i sig skulle skapa den kroppen och det är helt befängt att tros sig kunna veta om det ens är bra eller mindre bra för honom heller.

Markus Ruhl röker ju, och inte är rökning något som är rekommenderat om man vill ha Ruhls kropp. Rökning ör enbart rekommenderat om man vill ha en kropp med väldigt dåliga lungor. För det ändamålet är rökning optimalt.

flashigt
2011-09-27, 17:55
Om det är "farligt" eller inte spelar ju mindre roll, däremot är det bevisat att råa ägg som dricks inte ger lika mycket protein som om man steker, kokar, tillagar whatever, vad är det att orda om då? Valet är ju självklart, ifall man inte ska göra en tuff youtube video såklart.