handdator

Visa fullständig version : Mitt underarms schema ge råd =D


Tricklev
2003-12-28, 03:00
Så här ser mitt underarms schema ut

Leveragebar curl (A) 3sets 8reps
Leveragebar curl (B) 3sets 8reps
Wrist curl 3sets 8reps
Rev wrist curl 3sets 8reps
greppar 2 viktskior o håller dom(va faen d nu kallas) 3 sets inf time
grippers 3reps inf

Kebab-Arne
2003-12-28, 10:59
Kör du 15 set underarmar?

Tricklev
2003-12-30, 04:19
ja det är klart, underarmen måste ju tränas från olika vinklar etc för att få så optad träning som möjligt så man kan bygga upp alla dom 4 styrkorna o inte bara va stark i 2 av dom, därför anser jag att underarmen ska tränas mycke.

YTS
2003-12-30, 18:43
Jag tycker du kan gå upp till 18 set handleder per vecka, och eftersom du har en leverage bar kan du träna supination och pronation av handleden, sen så bör du träna pinch för tummarna, grippers för första och andra falangens muskler på fingrarna, samt Thick bar för andra och tredje falangen på fingrarna.

Yngve

Tricklev
2003-12-30, 19:02
tackar yngve kan du gå in lite mer detaljerat på vad allt det där är och hur jag ska träna dom så jag kan få maxxat mycke visdom

YTS
2003-12-30, 19:33
Originally posted by Tricklev
tackar yngve kan du gå in lite mer detaljerat på vad allt det där är och hur jag ska träna dom så jag kan få maxxat mycke visdom

Supination och pronation av handen är de rörelser, när du skruvar ur resp i en skruv med en manuell skruvmejsel.
Här håller du leverage bar så den pekar vinkelrätt mot underarmen, när du håller armen som när man hälsar.

Pinch Lägg på två viktskivor på T-Bar med mönstrade sidorna mot varandra. Tummarna på ena sidan och fingrarna på andra kläm åt och lyft. ca 20 sekunder.

Yngve

Thick bar, lyft en internationell stång i den tjocka änden ca 20 sekunder.

Tricklev
2003-12-30, 19:52
aa okey tackar tackar, gör redan d men tackar ändå =)

lauria
2003-12-30, 22:54
Jag kör typ tio set på underarmar och tycker att det är fullt tillräckligt..

http://www.*******.se/styrke_traning/ovnings_guide/skivstang_handled_curl.asp tre set

http://www.*******.se/styrke_traning/ovnings_guide/omvanda_handled_curls.asp tre set

http://www.*******.se/styrke_traning/ovnings_guide/handledscurl_bakom_ryggen.asp fyra set



///Tobbe

Ingo
2003-12-31, 13:29
Jag måste få fråga: Vad är ni ute efter med den enorma underarmsträning ni kör??

Dom som jag känner som har riktigt bra grepp o välutvecklade underarmar har fått det tack vare övningar som kräver massor av grepp. T.ex. marklyft, chins/latsdrag. Kör man tunga marklyft och latsdrag så får underarmarna jobba rätt hårt. Detta gäller om man inte använder remmar såklart.

MAXX
2003-12-31, 14:50
kan rekomendera hammercurl. tar jäkligt bra på översidan av underarmarna

Tricklev
2004-01-01, 04:35
yts jag brukar köra med lite tjockare på alla mina underarms övnignar(eller igentligen bara i wrist curl och rev wrist curl) är detta nått dåligt eller kan jag fortsätta så?

YTS
2004-01-01, 05:55
Originally posted by Tricklev
yts jag brukar köra med lite tjockare på alla mina underarms övnignar(eller igentligen bara i wrist curl och rev wrist curl) är detta nått dåligt eller kan jag fortsätta så?

Lite tjockare? Handtag?

Min wristroller håller 44 mm och jag har inte märkt nå´t negativt.


YNGVE

MunsöHustla
2004-01-01, 14:27
Originally posted by Ingo
Jag måste få fråga: Vad är ni ute efter med den enorma underarmsträning ni kör??

Dom som jag känner som har riktigt bra grepp o välutvecklade underarmar har fått det tack vare övningar som kräver massor av grepp. T.ex. marklyft, chins/latsdrag. Kör man tunga marklyft och latsdrag så får underarmarna jobba rätt hårt. Detta gäller om man inte använder remmar såklart.

Håller med, har aldrig kört ett enda sett underarmar utan bara kört tunga ryggövningar och mina underarmar är inte direkt underutvecklade...

z_bumbi
2004-01-01, 14:38
Ingo: Varför tränar en del mycket bänk?
Grepp och underarmar är väl lika bra som någon annan muskelgrupp antar jag. :)

Tricklev
2004-01-01, 17:31
tack Z_bumbi

ingo mjo dom har säkert jätte bra grepp men dom kan ju inte jämföras med en kille som tränat underarm inser du väll ^^

Ingo
2004-01-01, 18:29
Bumbi: Det jag skrev var alltså en fråga om vilka mål man hade med underarmsträningen när man körde så mkt underarmar.
Iom att man jobbar med underarmarna mkt i andra övningar så får dom sin träning iaf. Har man däremot tänkt att vinna tävlingar i greppstyrka så ok.

Tricklev: Jag frågade dig faktiskt vad du hade för mål med underarmsträningen. Jag lovar att dom kan "jämföras" med folk som tränat underarmar, i utveckling framförallt. I styrka så borde ju den som nöt underarmar vara starkare i just dom. Man bör dock inte glömma att just greppstyrka verkar vara en rätt så medfödd grej, en del måste träna upp den, andra behöver inte ens tänka på det, utan bara köra sina pass så följer greppet med.

Tricklev
2004-01-01, 20:10
mjo har la inga riktiga mål med min underarms träning annat än att jag tycker den är väldigt viktig i min kampsport o anser att en välutvecklad underarm är ett måste (för mig det är, för mig)

Nils
2004-01-01, 20:42
Originally posted by z_bumbi
Ingo: Varför tränar en del mycket bänk?
Grepp och underarmar är väl lika bra som någon annan muskelgrupp antar jag. :)
När man arbetat tungt , lyfter och bär så är det ju normalt mycket tungt för greppet.
Däremot behövs inte bröstmuskler nästan inte alls. Så det är rätt lätt att argumentera att nästan alla kör alldeles åt pipan för mycket bröst jämfört med grepp.
Bröstövningar som dessutom drar axlarna framåt, vilket nästan ingen behöver heller.
Så ja, mycket skum debatt angående för mycket grepp träning.
Men som svar Z-bumbi. Utseendefixering.
Utseende verkar viktigare än funktion.
Nils

z_bumbi
2004-01-02, 19:09
Ingo: Jag borde ha tänkt på vem som skrev och insett att du faktiskt var seriös i din fråga. :)
Och jo det räcker nog för de flesta att träna tungt i andra övningar om de bara bygger för utseende.

Tricklev
2004-01-02, 20:42
bara så alla vet min träning är inte för utseende utan för funktion
så alla vet bara ;P

Jense
2004-01-03, 04:12
underarmar är bra, wristcurl, rev wristcurl, alt curl bakom ryggen. grippers pinch v-bar räcker gott

och det tränar jag för att det är så jävla roligt, som andra tränar fotboll . t.ex.