handdator

Visa fullständig version : Finns de ngn gräns?


flodhästen22
2011-09-26, 12:01
finns de ngn gräns på fettprocent man inte bör gå över vid bulk?

jag menar, om man har en hyffsat bra kropp sen tidigare och startar en bulk, finns de då ngn gräns på BF% man inte bör gå över för att bilda nya celler eller va de nu bildas som inte går bort?

tror jag läst de ngn stans att aldrig gå över ngn gräns men vad är gränsen i såfall och vad händer om man går över den?

King Grub
2011-09-26, 12:03
Över 15% kroppsfett finns det nog bara nackdelar med att gå över.

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/initial-body-fat-and-body-composition-changes.html

flodhästen22
2011-09-26, 12:07
okej men är de för att vid 15% så blir överskottet man har bara fett istället för muskler?

men jag tänkte mer att om man går över då 15%, låt säg 18%

och sen deffar ner mig till 8-9..

sen i min nya bulk, kommer jag då öka lättare i fettmassa bara för jag varit över 15% och bildat nya celler?

King Grub
2011-09-26, 12:10
Det krävs betydligt kraftigare övervikt än 15% för hyperplasi av fettceller.

Silencer
2011-09-26, 12:11
Helt omöjligt (nåja) att gissa huruvida man ligger på 15 eller 18% i fett. Du får köra så länge formen ser någorlunda ok ut. Man kan bli lite småfet men ändå se fyllig ut och halv OK ut. Det märks ganska bra när formen börjar slira utför ordentligt, då är det dags att deffa ner sig till ca 10%, sen kan man bulka upp mot 15% snåret igen.

flodhästen22
2011-09-26, 12:40
okej, men rätta mig om jag har fel..

om jag bulkar upp mig till runt 15% och lite till kanske..

och sen deffar ner mig till, vi säger 8% (deffar jag tkr jag man ska deffa ordentligt)

och sen börjar en ny bulk kanske 1-2månader efter min deff..

kommer jag ha lättare att lägga på mig fett för jag varit runt 15-16% snåret..

alltså, när jag bulkar så ''grisbulkar'' jag aldirg utan jag bulkar i hyffsad takt..

men de kommer vell inte göra att jag lägger på mig snabbare fett bara för jag varit 15-16% innan..

'' så igentligen spelar de ingen roll om jag har 15-16% ofta det är bara de att det ser för jävligt ut kanske och överskottet vid 15-16blir till stor del bara fett om man skulle gemföra ett överskott på 8-9%?:)

korrekt?

Tacos
2011-09-26, 13:06
Även om det skulle finnas en EXAKT fett % gräns som du pratar om, hur vet du när du är på den gränsen?

StarkaUlf
2011-09-26, 14:59
okej, men rätta mig om jag har fel..

om jag bulkar upp mig till runt 15% och lite till kanske..

och sen deffar ner mig till, vi säger 8% (deffar jag tkr jag man ska deffa ordentligt)

och sen börjar en ny bulk kanske 1-2månader efter min deff..

kommer jag ha lättare att lägga på mig fett för jag varit runt 15-16% snåret..

alltså, när jag bulkar så ''grisbulkar'' jag aldirg utan jag bulkar i hyffsad takt..

men de kommer vell inte göra att jag lägger på mig snabbare fett bara för jag varit 15-16% innan..

'' så igentligen spelar de ingen roll om jag har 15-16% ofta det är bara de att det ser för jävligt ut kanske och överskottet vid 15-16blir till stor del bara fett om man skulle gemföra ett överskott på 8-9%?:)

korrekt?

Du fick ju nyss svaret av Grub, på samma fråga som du ställde tidigare;

Det krävs betydligt kraftigare övervikt än 15% för hyperplasi av fettceller.