handdator

Visa fullständig version : Hur överlever man en diet?


whaddup
2011-09-26, 00:48
.. och hur länge bör/kan man bulka? Lär väl inte finnas någon gräns?


Det viktigaste jag behöver svar på är dock hur man överlever en diet/deff. Matglad som man självklart är så kommer det långsamt att ta livsglädjen ifrån mig. Därför behöver jag tips på hur man kan göra lidandet mindre!


Tack!

Mvh W.

Marse
2011-09-26, 01:22
Mitt tips, spring mer = äta mer!

whaddup
2011-09-26, 01:34
Mitt tips, spring mer = äta mer!

Haha tack, så enkelt och så smart!

När det väl kommer till diet så ska jag köra brutal cardio för att kunna äta mer..

Finns det fler tips?


För övrigt får jag skylla på trötthet när det gäller dumma frågor.

Moe Lestor
2011-09-26, 04:15
jag äter 300-500 kcal godis/chips eller nått sånt om dagen så blir det roligare och dricker cola zero.

Paperbasket
2011-09-26, 06:40
Jag förstår inte varför alla måste äta tråkig mat när de går på diet. Ligg på ett underskott med god mat and go.

PetterHultin
2011-09-26, 06:58
Håller med paperbasket, om man bara ser en diet som långsiktig kan man ta det hur chill som helst.

Stoltz
2011-09-26, 07:27
Jag förstår inte varför alla måste äta tråkig mat när de går på diet. Ligg på ett underskott med god mat and go.

+1. Man måste inte leva på kvarg och ett saffransfrö bara för att man går på diet.

Pernam
2011-09-26, 07:58
Vad jag tycker är helvetes bra är att ha en fridag. Eller kanske inte en hel fridag, men jag har gjort så att på fredagar så får jag äta vad jag vill och hur mycket som helst till middag. Plus lite vin/öl och snacks på kvällen. Det ger, i mitt fall, en mental lättnad som gör det enklare att hålla diciplinen resten av veckan.

oRRelito
2011-09-26, 07:59
Mitt tips, spring mer = äta mer!

Satan vad jag måste springa i veckan efter denna helgen haha!

lanzal
2011-09-26, 10:56
Något jag tycker är nice är att äta en relativt "äcklig frukost" och lunch som dock innehåller en jävla massa protein osv så att du kan käka lite vad du vill till middag, ger en frihet att inte behöva tänka så noga på vad du ska laga för middag osv.

Jag åt t ex kvarg 500g frukost = 60g protein
tonfisk 2burkar och keso 500g = 120g protein~

Mitt mål var alltid 200g protein per dag, eller det är det fortfarande men ändå, då kan man i princip äta vad man vill till middag eftersom både lunchen och frukosten är kalorisnåla och proteinrika. Det funkade för mig iaf!

frozzon
2011-09-26, 12:57
grillat kött och sånt e skit bra på diet, fattar inte varför inga använder sig av det :P

SiSenior
2011-09-26, 13:00
Man behöver inte gå hungrig bara för att man äter mindre kalorier. Deff innebär oftare mer proteinrik mat, vilket i sin tur, i alla fall för mig, innebär markant ökad mättnad gentemot mycket kolhydrater.

Fartman
2011-09-26, 13:06
Planera i förväg! Oavsett vilken mat du väljer att äta så är det fördjävla bra att veta vad man ska äta och att det finns hemma. Finns inget värre på diet än att komma hem trött och hungrig utan att veta vad man ska göra för mat + att man måste handla.
Och en sak till, ha inte en massa skit hemma. Det är svårare att kuka ur om skafferiet inte innehåller något "onyttigare" än ett par bananer. ;)

aijou
2011-09-26, 14:11
Man behöver inte gå hungrig bara för att man äter mindre kalorier. Deff innebär oftare mer proteinrik mat, vilket i sin tur, i alla fall för mig, innebär markant ökad mättnad gentemot mycket kolhydrater.

+1

Jag äter mig lagom mätt varje dag. Självklart hade jag kunnat äta en portion till men man vänjer sig ganska snabbt och inser att man inte behöver överäta för att bli mätt. :eating: Sötsuget har, även det, minskat betydligt.