handdator

Visa fullständig version : Nörd som ryckte upp sig.


Snobbe
2011-09-25, 19:50
Sommaren 2008 så snäppte något till i huvvet, jag hade varit datornörd och suttit hemma mestadelen av tiden och druckit cola o käkat massa, vågen stod då på 115kg och jag vet inte vad som hände men jag fick nog. Jag hade sett någon gymnasiepolare läsa på kolozzeum och tänkte att det kunde kanske vara bra att få lite tips där. Började läsa king grubs deffguide och andra tips på forumet. 8 månader senare av endast kaloriräkning så var vågen på 72kg.

Alla muskler jag någonsin haft försvann såklart även med allt fett som hade försvunnit. Jag började jobba och glömde lite bort allt fokus på diet osv och just nu väger jag ungefär 77kg.

2 månader sen så började jag styrketräna, (sjukt att jag suttit här i 3 år och inte gjort det förens nu). Men kände att det även kan va riktigt bra med en journal där jag kan skriva upp vikter så jag har historik och samtidigt försöka skriva upp kaloriräkning och vikt....

Mina mål är att försöka gå ner sakta till runt 68-70kg för att försöka få bort det mesta av fettet som finns kvar. Och sen att försöka gå upp en del vikt i muskelmassa (kanske max 1kg i månaden om ens det).

Jag är otroligt svag just nu som ni kommer se på vikterna men förhoppningsvis kanske det ändras inom en framtid. Bilder kanske kommer i framtiden men inte just nu...

Uppdatering med vikter kommer på tisdag för att jag inte kommer att ha tid att träna innan dess:)

178cm
77kg
Född 89.