handdator

Visa fullständig version : Budokon finns det någon klubb i sthlm?


Sandra81
2011-09-24, 19:29
Jag själv pysslar en del med vanlig yoga men har nu försökt hitta en klubb som utövar Budokon. Jag tipsade detta för en killkompis som väldigt gärna nu vill börja. Budokon innebär lite mer styrka och kampsport men blandat med yogan. Någon som vet om det finns en sådan klubb i sthlm? Har försökt googla men hittar inget.

http://www.youtube.com/watch?v=dq6M2JiTuQ8

Pjotor
2011-09-24, 20:34
Om du vill träna kampsport så finns det många bättre och mer tillgängliga alternativ. Detsamma om du vill träna spänst eller koordination. Vad är det som är så speciellt med just budokon?

Sandra81
2011-09-24, 20:52
Om du vill träna kampsport så finns det många bättre och mer tillgängliga alternativ. Detsamma om du vill träna spänst eller koordination. Vad är det som är så speciellt med just budokon?

Inte jag som skall träna utan en kompis.

Om det är bättre eller sämre än andra stilar är väl sak samma beror väl på vad man föredrar att träna.

Pjotor
2011-09-24, 21:14
Inte jag som skall träna utan en kompis.

Om det är bättre eller sämre än andra stilar är väl sak samma beror väl på vad man föredrar att träna.

Självklart. Men om din kompis har förhoppningar om att lära sig kampsport/kampkonst, bli stark och/eller få bättre koordination så finns det bättre och mer tillgängliga alternativ.

Om din kompis vill bli bra på just budokon så ska han/hon förstås träna budokon.