Logga in

Visa fullständig version : Gå upp i fett

Tarazino
2011-09-24, 16:28
Tjena, jag är 15 år och har tränat i 7 månader. Innan jag började träna vägde jag 72 och nu 79 men jag går inte upp i fett, jag har använt gainer pro och det hjälpte inte gav mig bara lite extra energi. Finns det ngt kosttilskott ngn skulle rekommendera för att gå upp lite i fett eller några tips på kosten? lägger upp före och efter bilder

vicarious
2011-09-24, 16:30
Varför i hela världen vill du gå upp i fettvikt? Din form ser bra ut.

Tarazino
2011-09-24, 16:31
Vill bli lite ''bulkigare'' och då har jag reservenergi och bryter inte enr musklerna när jag tränar

Krogbyggaren
2011-09-24, 16:34
http://i.imgur.com/PxvK3.gif

Var tacksam för långsam fettökning.

Ristretto
2011-09-24, 16:43
Vill bli lite ''bulkigare'' och då har jag reservenergi och bryter inte enr musklerna när jag tränar

Det där är inte något som har med verkligheten att göra. Fettet hjälper dig inte att bygga muskler.

vicarious
2011-09-24, 16:46

Energi får du från kosten. Muskelnedbrytning är inget du behöver oroa dig för om du äter tillräckligt. Den pågår hela tiden ändå och det är inget du kan göra åt det. Det viktiga är att stimulera muskeluppbyggnaden och det gör du bäst med styrketräning och tillräckligt med protein och energi.

Tarazino
2011-09-24, 16:53
Men om jag gymmar mer än en timma bryter jag ner musklerna då om jag inte fyller på med energi under träningen?

kjell33
2011-09-24, 16:54
Ja.

StarkaUlf
2011-09-24, 16:59
Men om jag gymmar mer än en timma bryter jag ner musklerna då om jag inte fyller på med energi under träningen?

Jag gymmar oftast över en timma, jag får bra resultat och ökningar.
Få bara i dig något direkt efter (vassle t.ex), så ska det nog gå bra. Hur det är om man tränar 2-4 timmar vet jag inte.

Doggeh
2011-09-24, 17:33
Att vara fet hjälper inte mycket. Så otroligt mycket mer fördelar att vara i din BF% du är nu jämfört med 20+.

Du bygger förövrigt mer muskler när du har lägre BF. Om du är jätterädd för att "bryta ned musklerna" så tycker jag att du kan sippa på t.ex. en BCAA drink under passet. Bryta ned musklerna kommer du ändå göra hursomhelst. Du bygger ju ändå UPP musklerna efter passet.

Galningen
2011-09-24, 17:46
Att vara fet hjälper inte mycket. Så otroligt mycket mer fördelar att vara i din BF% du är nu jämfört med 20+.

Du bygger förövrigt mer muskler när du har lägre BF. Om du är jätterädd för att "bryta ned musklerna" så tycker jag att du kan sippa på t.ex. en BCAA drink under passet. Bryta ned musklerna kommer du ändå göra hursomhelst. Du bygger ju ändå UPP musklerna efter passet.

Plus uno.

Tarazino
2011-09-24, 18:06
Jag gymmar oftast över en timma, jag får bra resultat och ökningar.
Få bara i dig något direkt efter (vassle t.ex), så ska det nog gå bra. Hur det är om man tränar 2-4 timmar vet jag inte.

aa jag använder whey-80 och kreatin efter träningen men instruktören sa åt mig att om jag ska träna i mer än en timma så ska jag ta energy bars och sånna grejer under passet men kanske bara för att sälja?

Galningen
2011-09-24, 18:07
aa jag använder whey-80 och kreatin efter träningen men instruktören sa åt mig att om jag ska träna i mer än en timma så ska jag ta energy bars och sånna grejer under passet men kanske bara för att sälja?

Hundra procent skitsnack.

Jokester
2011-09-24, 18:07

Ja. Träna tills du är klar sen sveper du din proteindrink efter.

King Grub
2011-09-24, 18:12
Muskelnedbrytning är inte förhöjd under träning.

Tarazino
2011-09-24, 18:14
Hundra procent skitsnack.

För jag har tränat i cirka 1.5 timmar eller mer och bygger ändå

Plexxuz
2011-09-24, 18:16
jag skulle vara glad me din kropp och fortsätta att bara lägga på mig muskler..

KÖR hårt!!

Galningen
2011-09-24, 18:26
För jag har tränat i cirka 1.5 timmar eller mer och bygger ändå

Precis, jag tränar 2,5-3 timmar vissa pass och ökar bara fint utan att käka några tillskott överhuvudtaget. Lita bara på dina egna erfarenheter, du har haft grymma framsteg. Du gör rätt helt enkelt, fortsätt så :thumbup:

Tarazino
2011-09-24, 18:28
tack för svaren grabbar