handdator

Visa fullständig version : Stort Kcalunderskott och blir starkare


Harnold
2011-09-23, 23:54
Jag ligger på ett väldigt stort kalori underskott men jag blir trots det bara starkare och starkare i ganska raskt tempo. Senaste tiden har jag börjat misstänka att en del muskler även ryker med fettet och därför vill jag självklart veta om fallet är så med tanke på att jag trots allt blir starkare.


Jag började min deff för ca 1 månad sen och har gått ner 3-4kg. Är en relativt smal och liten kille som är 170cm lång och väger runt 61kg. Jag har för övrigt haft uppehåll från träningen i ca ett år så det kan även vara så att jag hämtar in lite förlorad styrka, om nu det är möjligt.

StampChamp
2011-09-23, 23:58
Säkert muskelminne från tidigare, sedan om du är rätt färsk inom gym så är det inte omöjligt att öka på underskott i början.

Fishtank
2011-09-24, 00:01
Går alltid att bli starkare på underskott bara du kör mkt protein i din kost
Större är mycket svårare dock

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

LeBron
2011-09-24, 00:06
Är du ny på gymmet?

Rahf
2011-09-24, 00:13
Om du kommer tillbaka till gymmet och startar deff samtidigt så kan du fortfarande räkna med styrkeökningar. Däremot kommer de inte vara lika stora jämfört med om du haft kaloribalans eller överskott.

LearJet
2011-09-24, 07:59
Jag ligger på ett väldigt stort kalori underskott men jag blir trots det bara starkare och starkare i ganska raskt tempo.

Samma händer för mig har nu gymmat i två månader och har ökat grymt mycket fastän jag ligger på ett underskott*flex* Dock ser jag till att äta mycket protein

Beelz
2011-10-03, 20:33
Nybörjarökningar som kommer avta med tiden förmodligen..

Sparven från Minsk
2011-10-03, 20:45
Nervsystemet anpassar sig och blir effektivare, därav kan du lyfta tyngre ett tag. Detta stagnerar tyvärr...

Chrilleee
2011-10-03, 22:01
I somras när jag tog upp min styrketränings igen och samtidigt började ligga på kcal-minus så hände exakt samma för mig. Lyckades öka i varje övning, varje vecka trots att jag gick ner i vikt.
Till slut kom ett stopp i vissa övningar (kunde inte öka/kunde öka lite mycket mer sällan) där jag mer eller mindre står stilla/sakta ökar på nu.