handdator

Visa fullständig version : Värt att fortsätta viktuppgång?

press
2011-09-23, 17:25
Väger typ 74kg morgonvikt på 180cm~, grejen är den att jag har väl över 15% bf cirka så jag ser inte smal ut direkt.

Det måste väl vara värt att vänta tills iallafall mars eller så innan man börjar deff inför sommaren?

Ponitus
2011-09-23, 17:35
Över 15% bf ska ju bara vara sämre.
Så börja redan nu, säger jag.

Ristretto
2011-09-23, 17:36
Först och främst:
Om du väger 74kg på 180cm så är du smal. Särskilt på 15% kroppsfett.

Det betyder dock inte att du inte tycker att du börja ha för mycket underhudsfett. Som vanligt är det omöjligt att svara på utan bilder.

press
2011-09-24, 02:01
Först och främst:
Om du väger 74kg på 180cm så är du smal. Särskilt på 15% kroppsfett.

Det betyder dock inte att du inte tycker att du börja ha för mycket underhudsfett. Som vanligt är det omöjligt att svara på utan bilder.

Säger du det så, har nog en del underhudsfett.. Men om jag skulle gå upp till 85kg till mars sen börja deff på 20% bf.. Vad skulle man kunna sluta på för BF? Hur snabbt kan den sjunka?

mvh

Plexxuz
2011-09-24, 07:41
vrf är de dåligt att gå över 15% i kroppsfett? e de för man bildar nya fettceller vid de statjet och att dem fettcellerna kommer alltid att finnas kvar i kroppen d.v.s. att man snabbare lägger på sig i senare ålder eller vad e de?

Ronn
2011-09-24, 07:53
vrf är de dåligt att gå över 15% i kroppsfett? e de för man bildar nya fettceller vid de statjet och att dem fettcellerna kommer alltid att finnas kvar i kroppen d.v.s. att man snabbare lägger på sig i senare ålder eller vad e de?

Inte dåligt men ju mer fettmassa man har ju större del av överskottet man äter blir just fettmassa istället för muskler, någon magisk gräns för 15% är väl inte riktigt spikat se det mer som en kurva.

TS Gör som du känner för när du tittar i spegeln.

Ristretto
2011-09-24, 08:59
Säger du det så, har nog en del underhudsfett.. Men om jag skulle gå upp till 85kg till mars sen börja deff på 20% bf.. Vad skulle man kunna sluta på för BF? Hur snabbt kan den sjunka?

mvh

Det kan hända att du tycker att du har för mycket underhudsfett, vilket gör det dumt att lägga på sig ännu mer imo.

Jag tror dock att du bör tänka över din självbild om du tycker att du är tjock på 74kg.

press
2011-09-24, 14:39
Det kan hända att du tycker att du har för mycket underhudsfett, vilket gör det dumt att lägga på sig ännu mer imo.

Jag tror dock att du bör tänka över din självbild om du tycker att du är tjock på 74kg.

Tycker inte jag är tjock, men som du säger så är det nog mitt underhudsfett.
Skall nog sikta på att gå ner 5kg över 2månader ungefär sen upp igen.