handdator

Visa fullständig version : "Svensk" vs. Mayweather


LeBron
2011-09-22, 22:42
Amir Kahn säger till The Guardian att han inom kort kommer att ställas mot en av boxningens just nu största stjärnor Floyd Mayweather Jr.

– Fighten kommer definitivt att bli av – det kommer hända inom de kommande nio månaderna. Sex till nio månader, säger Khan till tidningen.

Enligt The Guardian väntas matchen bli den mest lönsamma i boxningens historia. Den skulle därmed inbringa mer pengar än Floyd Mayweather Jr:s möte med Oscar De La Hoya 2007 som inbringade motsvarande över 830 miljoner kronor bara i TV-intäkter.


"Källa": http://www.aftonbladet.se/sportbladet/boxning/article13668096.ab

Ännu en seger för Mayweather :)

egge
2011-09-22, 23:02
Hur är han 'svensk'?

Pauly
2011-09-22, 23:04
Amir Khan är från Storbritannien.

tp_88
2011-09-23, 00:10
Vad menar TS? Att Khan är svensk för att Paolo gillade honom under OS 2004?

Och ja, Floyd kommer nog vinna om dom möts. Men det kommer bli hans tuffaste fight på ett bra tag. Betydligt tuffare än Ortiz.

Förövrigt så kommer matchen INTE generera mer cash än ODLH/Floyd. Khan drar inte in alls särskilt mycket pengar i USA, och Floyd har inte varit i närheten av hans PPV siffror från ODLH-matchen i hans senaste matcher.

göteborg
2011-09-23, 00:28
Källa tack!

PowPow
2011-09-23, 07:10
Hur är han 'svensk'?

Kanske på samma sätt som Aftonbladet är en "källa"?

rooz
2011-09-23, 07:11
Kanske på samma sätt som Aftonbladet är en "källa"?

This:thumbup:

LeBron
2011-09-23, 08:55
Jag ber om ursäkt. Måste ha blandat ihop han med en svensk boxare!

tp_88
2011-09-23, 09:03
Jag ber om ursäkt. Måste ha blandat ihop han med en svensk boxare!
Du är säker på att Floyd vinner, men har inte en susning om vem hans motståndare är. Makes sense.

LeBron
2011-09-23, 09:14
Du är säker på att Floyd vinner, men har inte en susning om vem hans motståndare är. Makes sense.

Floyd förlorar inte, så enkelt är det bara :) Jag vet vem Floyd är.

Andreas Guiance
2011-09-23, 09:33
Var snälla mot LeBron – han har redan fått ta så mycket skit:

http://bleacherreport.com/articles/420524-the-10-most-hated-athletes-in-sports-2010-edition/page/11

;)

tp_88
2011-09-23, 13:32
Floyd förlorar inte, så enkelt är det bara :) Jag vet vem Floyd är.
Ignorance is bliss.

Om du ens hade vetat något om Floyds karriär så hade du vetat att han förlorade den första matchen med Castillo.

Enligt compubox så träffade Castillo 203ggr, mot Floyds 157. Tittar man på power punches (som räknas mer än jabbar i proffsboxning, det är inte bara antal träffar som i amatör) så var utklassningen ännu större. Castillo träffade Floyd med 173 power punches, mot Floyds 66.

Lederman (domare sedan 1967, invald i Hall of Fame etc) på HBO fick det till 115-111 Castillo, när det officiella domslutet ropades ut och Floyd presenterades som vinnare var det enda expertkommentatorerna kunde säga: "Not the fight we saw... Definitely not the fight that this announcing team was watching at ringside. Not the first time it is happening..."

Men du har antagligen inte ens hört talas om Castillo.

Förövrigt så förlorade han i OS och en handfull andra amatörmatcher.

LeBron
2011-09-23, 14:29
Var snälla mot LeBron – han har redan fått ta så mycket skit:

http://bleacherreport.com/articles/420524-the-10-most-hated-athletes-in-sports-2010-edition/page/11

;)

Du och Eddie driver en blogg tsm va? Man kan säga att ni är ett team, om han nu, rent hypotetiskt, hade legat med din morsa som LeBrons lagkamrat i Cleveland gjorde - hade du fortsätt driva bloggen med honom? Nej.

Finns ingen anledning att hata honom, bara ren avundsjuka, precis som alla personer som hatar Justin Bieber...

Michael Vick var host för lite dogfighting i college, KOMISKT!! Ingenting att hata folk för, åter igen bara avundsjuka.

"Haters gonna hate"

Behöver inte ens gå in på Floyd :D

rooz
2011-09-23, 14:33
Lebron, du tänker På Jakob "Guddi" Guddiol.

Guiance är bara en glad, vindrickande spanjor med förkärlek till bajen;)

egge
2011-09-23, 14:36
Michael Vick var host för lite dogfighting i college, KOMISKT!! Ingenting att hata folk för, åter igen bara avundsjuka.
Tänker inte ge mig in på LeBron-diskussionen för den kan jag inget om men 'hatet' mot Vick handlar nog inte bara om dogfighting. Han verkar inte vara en trevlig person med diverse skumma domar i bagaget. Dock är han en grym QB och jag känner inget hat när jag ser honom.

I övrigt tyckte jag det var lite konstigt att ha med Tom Brady på den listan men jag är ju å andra sidan ett fan av Pats. :D

Andreas Guiance
2011-09-23, 15:24
Du och Eddie driver en blogg tsm va? Man kan säga att ni är ett team, om han nu, rent hypotetiskt, hade legat med din morsa som LeBrons lagkamrat i Cleveland gjorde - hade du fortsätt driva bloggen med honom? Nej.

Finns ingen anledning att hata honom, bara ren avundsjuka, precis som alla personer som hatar Justin Bieber...

Michael Vick var host för lite dogfighting i college, KOMISKT!! Ingenting att hata folk för, åter igen bara avundsjuka.

"Haters gonna hate"

Behöver inte ens gå in på Floyd :D

Lebron, du tänker På Jakob "Guddi" Guddiol.

Guiance är bara en glad, vindrickande spanjor med förkärlek till bajen;)

What he said. Guddi är förvisso också spanjor, så skillnaden kanske är försumbar;)

För övrigt: Även om jag är säker på att min mamma vore smickrad av intresset från en så ståtlig ung man som Nicklas, är hon upptagen sedan 40 år tillbaka:D

LeBron
2011-09-23, 15:53
Känner mig som en noob på kolozzeum :( Måste nog hänga här lite oftare och få mer kött på benen...

Det jag försöker säga att att du skulle inte heller bli så glad om en lagkamrat/arbetskompis till dig låg med din mor bakom ryggen på dig.

Viktor_Balck
2011-09-23, 15:59
Nog för att Delonte West inte är speciellt vacker, men han borde kunna hitta snyggare kvinnor än Lebrons morsa, eller så gjorde han det bara för att jävlas.

LeBron
2011-09-23, 20:38
Nog för att Delonte West inte är speciellt vacker, men han borde kunna hitta snyggare kvinnor än Lebrons morsa, eller så gjorde han det bara för att jävlas.

Hade aldrig sett henne tidigare så jag förväntade mig något i stil med Megan Good fast äldre, men det där... fyfan, fattar inte heller varför han gjorde det :S