handdator

Visa fullständig version : om viktminskning + muskelökning


zipper
2003-12-27, 00:48
Hej jag skulle vilja ha lite hjälp.
Jag hade tänkt att börja minska mycket i vikt samt bygga upp muskler, eller helt enkelt byta ut muskler mot fett.
Jag hade tänkt att beställa detta paket: http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=30&products_id=96

min tanke var att träna 2 ggr på gymmet och 2 ggr motion.
alltså 4 ggr/veckan.

mina enkla frågor är:
1. hur många kalorier förbränner man vid 5 km joggning, för jag har en motionscykel hemma som man kan köra på om det är för dåligt väder ute.

2. hur länge kan detta paket hålla.

3. ska man köra hård träning på gymmet eller lugn ?

4. om jag minskar för snabbt i vikt, hur lång tid tar det för huden att strama åt sig eller stramar den åt sig alls ?

Kanske lite dåligt formulerade frågor men jag hoppas att ni kan svara på några iallafall.

King Grub
2003-12-27, 11:24
1. Beror på tempo, terräng och din kroppsvikt/sammansättning. Hur långd tid tar det? 30 minuter? Säg 400 kcal i genomsnitt, kanske?

2. Vet ej.

3. Hårt och tungt, så du behåller så mycket muskelmassa som möjligt. Att öka muskelmassan samtidigt som du deffar lär upptäcka är så gott som omöjligt.

4. Det går inte att svara på. Det är helt individuellt, och det går inte att säga vare sig om den drar ihop sig eller hur lång tid det tar. Många faktorer spelar in, som din ålder, din huds elasticitet, om du har hudbristningar, hur mycket hud det är frågan om osv.

zipper
2003-12-27, 19:46
ok. Men jag tycker att det paketet verkar perfekt om jag vill få balans i min kost. hinner inte med att äta 5 mål mat om dan, däremot 3 är inga problem, det gör man automatiskt.

Jag skall börja med en uppvärmningsmånad så jag kommer igång lite, eller så att kroppen orkar med.

Det blir nog inga problem med huden, jag har dock bristningar men är 18 så de e lugnt.

tack grub för svaren.
:bow:

King Grub
2003-12-27, 19:55
Originally posted by zipper
Det blir nog inga problem med huden, jag har dock bristningar men är 18 så de e lugnt.

Med bristningar blir det betydligt svårare för huden att dra ihop sig, tyvärr. Den förlorar massor i elasticitet när dessa uppstår.

zipper
2003-12-27, 20:04
men hur lång tid kan det ta ungefär, eller kommer dom finnas för alltid, kvinnor som föder får ju lite bristningar me :D

King Grub
2003-12-27, 20:16
Originally posted by zipper
men hur lång tid kan det ta ungefär, eller kommer dom finnas för alltid, kvinnor som föder får ju lite bristningar me :D

Hudbristningar försvinner aldrig. De bleknar efter några år och syns mer som vita strimmor istället för lila/röda, men de försvinner aldrig någonsin, varken hos kvinnor som fått barn eller överviktiga personer eller växande kroppsbyggare.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=16997

zipper
2003-12-29, 02:06
Men den viktiga delen i frågan var om huden kommer strama åt sig igen ??? och hur lång tid det kan ta

King Grub
2003-12-29, 11:00
Originally posted by zipper
Men den viktiga delen i frågan var om huden kommer strama åt sig igen ??? och hur lång tid det kan ta

Det går inte att säga! Vare sig hur lång tid det tar, eller ens om den stramar åt sig. Det är helt individuellt. Du märker nog. ;)

zipper
2004-01-04, 04:09
det är därför jag vill gå upp i muskler, så inte huden får en shock :D. Jag tycker inte det är speciellt vackert med hänghud, men det är väl en smäll man får ta för att styra upp sitt liv :).
Tack Grub för de intelligenta svaren

Medusa
2004-01-04, 15:39
Originally posted by King Grub

3. Att öka muskelmassan samtidigt som du deffar lär upptäcka är så gott som omöjligt.


Grub, jag tror inte alls omöjligt.

Jag är ett levande exempel på att det går, har bildbevis, mått, vikter vid olika tillfällen, styrkeökningar etc.

Mitt midjemått minskade konstant i 3 månader ex (och fett överallt för den delen) , men jag blev starkare och lade på mig mer muskelmassa samtidigt.
Det är svårt att ta till sig vad du säger när man har upplevt det själv.

King Grub
2004-01-04, 16:01
Originally posted by Medusa
Mitt midjemått minskade konstant i 3 månader ex (och fett överallt för den delen) , men jag blev starkare och lade på mig mer muskelmassa samtidigt.
Det är svårt att ta till sig vad du säger när man har upplevt det själv.

Det går, till en viss gräns, om du har järnkoll på näringstiming och hormonbalans. Att det däremot skulle gå att kombinera deff med muskelbygge i allmänhet någon längre tid, annat än vid återkomst från träningsuppehåll, kraftig övervikt, eller bruk av otillåtna medel, eller om man är nybörjare, är väl mer eller mindre styrkt med åtskilliga studier att det inte är förenligt. Förresten ÄR du väl nybörjare? Du kan vara glad att du utnyttjat de första månadernas träning på bästa sätt. :)

Människokroppen är inte skapt så att den vill lägga på sig värdelös muskelmassa i ett svälttillstånd och därmed öka energibehovet. Och det är ett svälttillstånd, om än ett litet sådant. Sedan finns det naturligtvis genetiska "freaks" som kan göra båda sakerna samtidigt, men de hör nog mer till undantagen.

Medusa
2004-01-04, 17:36
Originally posted by King Grub


Det går, till en viss gräns, om du har järnkoll på näringstiming och hormonbalans. Att det däremot skulle gå att kombinera deff med muskelbygge i allmänhet någon längre tid, annat än vid återkomst från träningsuppehåll, kraftig övervikt, eller bruk av otillåtna medel, eller om man är nybörjare, är väl mer eller mindre styrkt med åtskilliga studier att det inte är förenligt. Förresten ÄR du väl nybörjare? Du kan vara glad att du utnyttjat de första månadernas träning på bästa sätt. :)

Människokroppen är inte skapt så att den vill lägga på sig värdelös muskelmassa i ett svälttillstånd och därmed öka energibehovet. Och det är ett svälttillstånd, om än ett litet sådant. Sedan finns det naturligtvis genetiska "freaks" som kan göra båda sakerna samtidigt, men de hör nog mer till undantagen.

Ok, kul att jag fick en sådant bra svar! :thumbup:
Jag är fortfarande nybörjare, så det du skriver stämmer säkert.

Vore ju iofs roligare om man vore ett genetiskt freak :D

zipper
2004-01-06, 19:09
Men jag vet inte än om jag vill gå till överdrift.
Hade tänkt mig detta:
Morgon:
ut och gå 30 min - 1 h
Frukost:Havregrynsgröt. 1 kokt ägg. minimjölk + omega3

mellanmål:kosttillskott Complete Diet

Lunch: skolmat (varierande), sallad, vatten.

mellanmål: kosttillskott Complete Diet

träning: spring alt pumpa(kreatin innan träning)

kvällsmat: Havregrynsgröt. 1 kokt ägg. minimjölk + omega3

Jag skall även ta Fairing - ALC Acetyl-L-Carnitin
samt
Fairing - Kreapyr Kreatin Pyruvate