handdator

Visa fullständig version : fejka "coach" ?


Hannya
2011-09-22, 20:20
Min motivation tryter då & då, tycks inte kunna hålla fast med de jag planerat.
scheman/träning som brukar vara så opti så att det skriker om det.

men när jag en gång i tiden hade coach (martin berkhan), helvete vad taggad man blev. resultat skulle levereras varje vecka/månad och fan vad man skötte sig.


finns det något sätt man kan gå tillväga (gratis) för att få samma kick?

Har vart inne innan på tankar med blogg osv, kanske varje vecka visa upp dagsform + vikt?

Tankar/åsikter/erfarenheter välkomna :)

edit: ber om ursäkt för vilseledande rubrik, var lite klurigt att komma på at the moment

ryss
2011-09-22, 20:29
Av ren nyfikenhet, Anställde du Martin som coach och vad kostade det?

Hannya
2011-09-22, 20:30
Av ren nyfikenhet, Anställde du Martin som coach och vad kostade det?

det var för längesedan, innan han smällde ut rejält (nuförtiden har han ju knappt tid att ta några klienter)

vet ej huruvida han vill att jag publicerar kostnaderna

ryss
2011-09-22, 20:32
Aha okej, tack för svaret iallfall!

shadowfire
2011-09-22, 20:44
Börja med o skapa en journal på kolo, så får du snart folk som skriker på dig o smiskar/piskar dig här.

dobarj3
2011-09-22, 21:32
Hur var martin som tränare?

LeBron
2011-09-22, 21:42
Har hört att han är dryg :P *no offence* Men Andreas Engström är tydligen väldigt bra, dock väldigt upptagen då han fått barn för inte sådär jätte länge sedan.

Hannya
2011-09-22, 21:56
Hur var martin som tränare?

rak på sak, följde man det han sa så fick man resultat.

allt uteblivet resultat var ens egna fel

Rahf
2011-09-22, 22:04
rak på sak, följde man det han sa så fick man resultat.

allt uteblivet resultat var ens egna fel

Rakt på sak, precis som det ska vara. Sen vet jag inte exakt hur "ens egna fel" ser ut, men det låter lite lustigt. En instruktör med förväntningar är bra.

LoTiX
2011-09-22, 22:07
det var för längesedan, innan han smällde ut rejält (nuförtiden har han ju knappt tid att ta några klienter)

vet ej huruvida han vill att jag publicerar kostnaderna

Lägger ingen värdering i det men spontant är det ta mig tusan bara inom personlig träning som jag noterat att det råder totaltystnad kring kostnader.

Hannya
2011-09-22, 22:07
Rakt på sak, precis som det ska vara. Sen vet jag inte exakt hur "ens egna fel" ser ut, men det låter lite lustigt. En instruktör med förväntningar är bra.


väljer att sänka kcalintag = risk för att kuka ut / förlora muskelmassa
väljer att fuska = duh

typ :)

Rahf
2011-09-22, 22:10
väljer att sänka kcalintag = risk för att kuka ut / förlora muskelmassa
väljer att fuska = duh

typ :)

Ja det är klart, om man går utanför rekommenderade parametrar så får man nog skylla sig själv.

prOtotype
2011-09-23, 09:21
Lägger ingen värdering i det men spontant är det ta mig tusan bara inom personlig träning som jag noterat att det råder totaltystnad kring kostnader.

Nja ansöker du om coachning så får du ett mail med kostnader osv när det finns plats. Har ett sånt mail liggandes nånstans. Kommer dock inte ihåg om det stod något om att man helst inte skulle sprida det men....

Juxta
2011-09-23, 09:25
Är också intresserad av kostnaden, funderade för ett tag sen att skicka iväg ett intressemail men kunde inte formulera det utan att låta snål.

Rahf
2011-09-23, 10:20
Är också intresserad av kostnaden, funderade för ett tag sen att skicka iväg ett intressemail men kunde inte formulera det utan att låta snål.

Med tanke på Martins nuvarande efterfrågan så skulle jag tro att han har rätt fasta kostnader, beroende på projektets längd och omfattning. Skicka ett mail med de parametrar och mål du är ute efter. Räkna med att summan är högre än du hoppas.

Juxta
2011-09-23, 10:29
Med tanke på Martins nuvarande efterfrågan så skulle jag tro att han har rätt fasta kostnader, beroende på projektets längd och omfattning. Skicka ett mail med de parametrar och mål du är ute efter. Räkna med att summan är högre än du hoppas.

Det var väl det jag misstänkte och kanske stoppade mig själv innan jag ens försökte. ;)