handdator

Visa fullständig version : Bra gym i stockholm/söderort?


Sandra81
2011-09-22, 18:50
Ska nu för första gången i mitt liv börja träna på gym och undrar lite vilket gym man ska välja? finns ju så många och välja på. Funderat lite på sats eller friskis och både ligger ganska nära mig.. nån som kanske har något annat tips på ett bra ställe? Gärna där det finns möjlighet till personlig tränare eller nån form av vägledning/hjälp som man kan få i början.:confused:

Pepz
2011-09-22, 18:51
Friskis.
Vilket av dem är närmst?

Sandra81
2011-09-22, 19:03
Friskis.
Vilket av dem är närmst?



det är lika långt till båda. :)

rooz
2011-09-22, 19:06
Friskis.
Vilket av dem är närmst?

+1
Billigare och oftast lika bra prylar.

Pepz
2011-09-22, 19:24
det är lika långt till båda. :)


du missförstod nog. vilket friskis är närmst? Farsta?

Sandra81
2011-09-22, 19:33
du missförstod nog. vilket friskis är närmst? Farsta?

södermalm är närmast. där finns ju också eriksdal som jag haft en tanke på.

Pepz
2011-09-22, 20:00
södermalm är närmast. där finns ju också eriksdal som jag haft en tanke på.

Ja F&S ringen är ett helt ok gym, ett stenkast bort ligger skrapan, minsta gymmet.
Farsta är annars riktigt bra.

På ringen kan du ta hjälp av en duktig PT (kallas Träningscoach på F&S) Stina heter hon och är grymt duktig.

Personligen tränar jag på Hornstull. helt ok gym fast de har ljudproblem.
fördelen är ju att du får träna på alla dessa om du köper ett F&S sthlm kort.
Och i kortet ingår två instruktioner med en gyminstruktör.

edit: moderator får ge mig en tillsägelse om detta är för mycket reklam. :)

Sandra81
2011-09-22, 21:13
Ja F&S ringen är ett helt ok gym, ett stenkast bort ligger skrapan, minsta gymmet.
Farsta är annars riktigt bra.

På ringen kan du ta hjälp av en duktig PT (kallas Träningscoach på F&S) Stina heter hon och är grymt duktig.

Personligen tränar jag på Hornstull. helt ok gym fast de har ljudproblem.
fördelen är ju att du får träna på alla dessa om du köper ett F&S sthlm kort.
Och i kortet ingår två instruktioner med en gyminstruktör.

edit: moderator får ge mig en tillsägelse om detta är för mycket reklam. :)

Låter ju perfekt!! :) tackar för tipset..

Finalexp
2011-09-23, 00:19
Min flickvän älskade för övrigt F&S vid Ringen, men har själv aldrig varit där. Och hon tog alltid Skrapan som ett andra alternativ.

Eriksdal (där jag själv tränade för många år sedan) är väldigt skönt om du gillar att springa mycket (otroligt högt i tak, skön utsikt, och bra löpband). De har däremot brist på merparten av fria vikter, vilket också är anledningen till att jag slutade :)

Annars rekommenderar jag SATS Odenplan, hands down. Mer för att det är en skön stämning där och behagliga fria vikter (samt bra utrustat & väldigt kunniga PTs) :)

EDIT: Sedan ska vi ju inte glömma SATS Medborgarplatsen, där omklädningsrummen är helt ny renoverade. De har ett väldigt stort utbud med allting dessutom. Ett av de absolut bättre gymmen jag varit på :) Boxningssäck & diverse dessutom, om du är taggad för sånt.

Pepz
2011-09-23, 07:30
Min flickvän älskade för övrigt F&S vid Ringen, men har själv aldrig varit där. Och hon tog alltid Skrapan som ett andra alternativ.

Eriksdal (där jag själv tränade för många år sedan) är väldigt skönt om du gillar att springa mycket (otroligt högt i tak, skön utsikt, och bra löpband). De har däremot brist på merparten av fria vikter, vilket också är anledningen till att jag slutade :)

.

bör kanske tillägga att F&S inte är bäst om det är konditionsträningsmaskiner man är ute efter. då är både eriksdal och Sats bättre