handdator

Visa fullständig version : Musclemeds Carnivor köttprotein.


Davvesk
2011-09-21, 23:25
Tror ni denna funkar? Är den bra? Vet inte mycket om kosttillskott så help me please.

Tänkte kolla upp nå protein som jag snabbt kan få i mig ibland typ på jobbet.

Kan inte äta/dricka vassle protein blir så mojsig i magen av det.

Sen hur smakar denna? Går den att få ner?

krubkungen
2011-09-21, 23:46
Provat Vassle isolat? Angående produkten Carnivor så har jag ingen anning.

vicarious
2011-09-22, 06:37
Vadå "funkar"?

Testa isolat som sagt. Eller ett kaseinprotein?

Ola Wallengren
2011-09-22, 06:47
70%igt proteinpulver berikat med BCAA (sannolikt för att komma upp i samma nivåer som tex vassle), kreatin och lite annat tämligen overksamt jox för nästan 240 kr/kg.

Inget idealiskt protein men ett alternativ för de som är mjölkprotienallergiker.

DGARD
2011-09-22, 07:08
Jag har själv problem med pulver men kan dricka lite om det är Isolat.

Davvesk
2011-09-22, 07:37
Vadå "funkar"?

Testa isolat som sagt. Eller ett kaseinprotein?

Ja om någon har provat de och tycker de går att dricka? Smakar bra? Man spyr efter? Funkar ist för vassle? Vad trodde du? Att de bygger muskler som AAS eller?

Davvesk
2011-09-22, 07:38
70%igt proteinpulver berikat med BCAA (sannolikt för att komma upp i samma nivåer som tex vassle), kreatin och lite annat tämligen overksamt jox för nästan 240 kr/kg.

Inget idealiskt protein men ett alternativ för de som är mjölkprotienallergiker.

Okeey

vicarious
2011-09-22, 07:40
Ja om någon har provat de och tycker de går att dricka? Smakar bra? Man spyr efter? Funkar ist för vassle? Vad trodde du? Att de bygger muskler som AAS eller?

Ja, ungefär. För att undvika missförstånd så var tydlig. Klart det "funkar", lika bra som vilket protein som helst från en annan källa :)

Har du testat om din mage klarar vassleisolat?

Davvesk
2011-09-22, 08:12
Ja, ungefär. För att undvika missförstånd så var tydlig. Klart det "funkar", lika bra som vilket protein som helst från en annan källa :)

Har du testat om din mage klarar vassleisolat?

Nää inte det. Såg nu att de skulle vara laktosfritt så ska nog prova en sån ist:) Men denna som ämnet handlar om innehöll ju ganska mycke vitaminer såg jag. Är de kanske nå + eller?

vicarious
2011-09-22, 08:32
Nää inte det. Såg nu att de skulle vara laktosfritt så ska nog prova en sån ist:) Men denna som ämnet handlar om innehöll ju ganska mycke vitaminer såg jag. Är de kanske nå + eller?

Hoppas det funkar för dig, vassleisolat är ju betydligt billigare än Carnivor. Vitaminer är inget du behöver försöka få i dig från ditt proteinpulver. Det täcker du upp via kosten och eventuellt kompletterar med ett multivitamin-tillskott.

Davvesk
2011-09-22, 09:09
Hoppas det funkar för dig, vassleisolat är ju betydligt billigare än Carnivor. Vitaminer är inget du behöver försöka få i dig från ditt proteinpulver. Det täcker du upp via kosten och eventuellt kompletterar med ett multivitamin-tillskott.

Ska nog prova isolat först då:) Tack för svar

Sniggel
2011-09-22, 12:05
Prova även kasein om isolat inte funkar för din mage heller. Har för mig att det är nästan laktosfritt och fortfarande mycket billigare än carnivors protein.

Endorah
2011-09-22, 17:49
En sak jag undrar angående detta.... har mildare acne som förvärras ganska mycket av mjölkprodukter, så har funderingar på att köpa denna för att undvika detta. Min spontana tanke var att det är mycket bättre, men såg sedan att den innehåller kreatin. Aldrig använt kreatin men har hört oräkneliga gånger att det förvärrar acne.
To the point : Tror ni att Carnivor är bättre, sämre eller lika dåligt när det gäller påverkan på acne?

Ola Wallengren
2011-09-22, 19:03
Mycket tveksamt. Mjölkprotein har en mycket svag men möjlig koppling till acne, kreatin lika så. Problemet med en uteslutning är ju att köttproteinpulvret innehåller kreatin. För en rättvis jämförelse skulle du få ta samma mängd kreatin med vassle/kasienpulvret, samt köra en mjölkproteinlåg kost medan du använder endera proteinpulver i en månad, varefter du byter sort och upprepar under 2 perioder vardera. (testet kommer alltså ta 4 månader).
Märker du klar skillnad så kan mjölkproteinerna spela roll. Nästa steg blir att testa kreatinet med en 6 veckors uppehåll mellan, men då kan du inte använda köttproteinpulvret.

HondaRider
2011-09-22, 23:28
Tror ni denna funkar? Är den bra? Vet inte mycket om kosttillskott så help me please.

Tänkte kolla upp nå protein som jag snabbt kan få i mig ibland typ på jobbet.

Kan inte äta/dricka vassle protein blir så mojsig i magen av det.

Sen hur smakar denna? Går den att få ner?

*funkar*?

Den lär väl ge ungefär samma resultat som allt annat protein som innehåller ungefär samma mängd Leucine och EAA (vilket är vad du bör titta på när du köper protein).

Är den värd priset... heh, nä, inte ens halva priset.

Testa rena EAA så slipper du biprodukter helt, kör sen vanlig kost i övrigt.

Davvesk
2011-09-23, 16:26
Med vanlig kost så hinner jag inte få i mig 2g protein per kv per dag så jag vill köpa något så jag kan skjuta på protein upptaget. Om jag då inte äter 60g protein frukost 60 lunch och 60 middag och med småbarn så måste man anpassa maten lite till det han kan tugga med sina 7tänder. Just därför tänkte jag att ett protpulver kan hjälpa mig lite så slipper vi laga flera olika maträtter för att sonen ska kunna äta och jag ska kunna få i mig rätt mängd protein per dag och ändå inte äta för mkt kalorier.

Fuck yeah thats the way it is

Davvesk
2011-09-23, 16:31
mm

ThisIsTheOne
2011-09-23, 20:30
Jag har också problem med många "vanliga" vassle- och kaseinprotein, men det funkar riktigt bra med isolat. Prova. Det finns en del till rimligt pris.

Nashorn
2011-09-27, 10:54
Jag tycker att Carnivor är ganska god (fruit punch), smakar ungefär som saft. fast den skummar väldigt mycket. Prisvärd? njae. Men ganska skönt att dricka nått annat än de krämigare/milkshake-liknande proteindrinkarna som man annars är van vid.

z_bumbi
2011-09-27, 12:38
Med vanlig kost så hinner jag inte få i mig 2g protein per kv per dag så jag vill köpa något så jag kan skjuta på protein upptaget. Om jag då inte äter 60g protein frukost 60 lunch och 60 middag och med småbarn så måste man anpassa maten lite till det han kan tugga med sina 7tänder. Just därför tänkte jag att ett protpulver kan hjälpa mig lite så slipper vi laga flera olika maträtter för att sonen ska kunna äta och jag ska kunna få i mig rätt mängd protein per dag och ändå inte äta för mkt kalorier.

Tål du inte mjölk så kolla på sojaprotein och EAA. Är det "bara" laktosen du har problem med så kolla på isolat, kasein (blandat med isolat eller i ren form), sojaprotein och EAA.

Edit: Självklart kan du också testa proteinet som tråden handlar om men det är ju bra att ha flera alternativ.

snarlik
2011-09-27, 14:41
Ingen som ställer sig frågande till köttet som de gör proteinet av? Land osv?

Det är ju knappast KRAV-kossan från granngården som de maler ner.