handdator

Visa fullständig version : Bulka eller ej


sii
2011-09-21, 16:59
Här kommer lite info om mig då.

Har varit intresserad av träning länge sen tillbaka men började på gym ca 1 år sen, med några veckors uppehåll pga öronskada. Om jag minns rätt så vägde jag ca 75kg före sommaren och nu väger jag 85kg, man har faktiskt förbättrat med 10-20kg+ i all olika styrkeövningar. 3 dagars schema har jag kört med, mån-ons-fre sen på helgerna brukar jag sätta in ett pass också.

Så jag är nöjd med viktuppgången och resultaten men nu när hösten är här och vintern kommer snart så har jag tänkt på bulkning, men eftersom jag går i en idrottsskola (idrottsledare) så är de svårt att välja om man ska bulka eller ej eftersom vi har mycket friidrott och då är de ju inte så bra att vara bulkad om man ska springa, hoppa på..

men då till saken, jag ser ganska bulkad ut nu vad jag tycker men skulle vilja nå bättre resultat (vikter) före deff, så om jag bulkar nu så kommer jag att se ut som en stor knopp, vad jag tror.

Ska jag fortsätta att äta som en häst och bulka upp mig till 90+ kg eller ska jag ta de lugnt? man får väl inte lika bra resultat om man nu ej äter mycket.

Hur gör ni, går ni med en kagge på vintern?

Hur mycket kilo brukar ni lägga på er över vintern och hur mycket deffar ni bort sen?

Tack på förhand.

StarkaUlf
2011-09-21, 17:21
Du kan ju ligga på kaloribalans? då lär du öka vikterna men stå stilla på vågen.

sii
2011-09-21, 18:38
Du kan ju ligga på kaloribalans? då lär du öka vikterna men stå stilla på vågen.
Men visst går muskeluppbyggningen snabbare om man ligger på kaloriöverskott?

RS.
2011-09-22, 06:07
Ta det lugnt med bulkandet, jag tror ingen blir gladare av att äta sig fet i onödan. Visst har alla olika mål, men det låter på dig som om du redan själv har svaret på din fråga.

Ronn
2011-09-22, 06:42
Du kan ju ligga på överskott träningsdagar och balansvilodagar, t.ex., köra så ett tag och utvärdera.