handdator

Visa fullständig version : Ömmar i högra trapezius


DANNE1988
2011-09-21, 15:45
Kort och gott, det ömmar/gör ont/stramar i min högra trapezius när jag "använder" den, till exempel när jag sitter på röven, lutar mig framåt och har armbågarna på mina knän samtidigt som jag tittar upp dvs spänner Trapezius musklerna. Och så gör det ont när jag lägger huvudet bakåt på samma muskel och när jag sitter vid datorn och skriver AS WE SPEAK gör det ont om jag spänner musklerna (men försvinner när jag slappnar av)

Jag vet hur jag fick detta, det var i matchen i helgen då jag tacklade en kille med mitt huvud och då var smällen så hård så att hakan nuddade bröstkorgen.

Jag hade en låsning som jag var och knackade till idag, låsningen känns mycket bättre men känningen utav trapezius muskeln är kvar, kan vara något som försvinner efter nån dag eller två MEN jag undrar fortfarande om det är något man kan ana nu såhär? Eller ska jag avvakta? Naprapaten sa också att muskeln kändes spänd.

Det kan vara en överansträngd, överbelastad, uttöjd/utsträckt eller rent ut sagt bara en sträckning i muskeln?

Spekulera people! Tack in advance. :)

Och yes, det hämmar min träning.

DANNE1988
2011-09-21, 19:39
Bump. :)

limenka
2011-09-21, 19:43
Brukar få ont i mina traps ganska ofta. Löser det genom att försöka dra ut nacken/halsen på den sidan där det gör och och smörja med Linnex.

DANNE1988
2011-09-22, 09:20
Brukar få ont i mina traps ganska ofta. Löser det genom att försöka dra ut nacken/halsen på den sidan där det gör och och smörja med Linnex.

Har Linnex, ska göra så då. :)

limenka
2011-09-22, 09:22
Har Linnex, ska göra så då. :)

Hoppas det hjälper lite i alla fall :)