handdator

Visa fullständig version : Din iPhone - vad hatar du mest?


hurril
2011-09-20, 20:46
Inga inlägg eller åsikter från folk som inte äger eller har ägt en.

Vad är sämst, vad hatar du mest med den? Låt gallan flöda!

Masterpan
2011-09-20, 20:49
Den blir skitig på baksidan om man har en vit och har skal på :(

hurril
2011-09-20, 20:49
#1: Användaråtkomligt delat filsystem. Jag har Kobo, iBooks, Goodreader och Dropbox-appen; det är inte helt lätt att öppna (samma) filer i olika appar och få rätt ordning på det. Jag kan t ex inte maila mig själv (eller någon annan) rå-filerna från Camera utan måste förlika mig vid den inbyggda Maila-detta-funktionen i Camera och den komprimerar/ krymper filmerna. Irriterande!

#2: Batteritiden. Jag måste ladda den varje kväll om jag ska kunna använda funktionerna ad libitum. Två dagar utan att snåla sönder mig. Tre dagar? Nej.

J.V
2011-09-20, 20:51
- Sms man får inte går att svara på i en "popup", utan för att svara så minimeras appen man använder och istället startas sms-appen. Helt värdelöst. Går ju att jailbreaka och lösa det på det sättet, men det ska fan inte behövas.

- Batteritiden.

- Att Safari ofta laddar om webbsidor när man växlar mellan flikar, trots att sidan redan är nerladdad och klar. Dessutom matar den inte ens fram en fräsch version, utan det kommer nån cachad skit.

G_lund
2011-09-20, 20:52
Dålig kvalle på youtube.

LeBron
2011-09-20, 20:52
Batteriet...

Blackened57
2011-09-20, 20:52
Hatar alla notifications hela tiden (Vet att man kan stänga av dessa, men det gör man efter man installerat appen) då det plingar till hela tiden.

Hatar även att om man bara ska kika klockan eller dylikt när man gör nåt annat så har man en stor tendens till att fastna i tellan...

hurril
2011-09-20, 20:52
- Sms man får inte går att svara på i en "popup", utan för att svara så minimeras appen man använder och istället startas sms-appen. Helt värdelöst. Går ju att jailbreaka och lösa det på det sättet, men det ska fan inte behövas.

- Batteritiden.

Sant.

Kom på två fler irriterande saker:
1) Youtube går inte att ha igång med skärmen låst eller i bakgrunden.
2) Skype pausar det som spelas just för stunden och är segare än sirap.

(Detta har inte med iOS/ telefonen som sådan att göra men att skilja appar från telefonen blir rätt syntetiskt eftersom bristen ändå är en brist för mig.)

Viktor_Balck
2011-09-20, 20:55
Tyckte det var drygt i början med itunes när man skulle lägga på egen musik, efter lite pillande kom jag på hur det funkar men sen hinner jag glömma bort hur jag gjorde nästa gång jag ska göra :D

Nä, så jäkla svårt är det inte men det krävs ju att man lär sig hantera hur det fungerar, inte bara drag and drop.

Sen är det väl batteritiden.

Pepparkakssmurfen
2011-09-20, 20:56
- Att Safari ofta laddar om webbsidor när man växlar mellan flikar, trots att sidan redan är nerladdad och klar. Dessutom matar den inte ens fram en fräsch version, utan det kommer nån cachad skit.

Opera Mini FTW!

hurril
2011-09-20, 20:57
Se där, nu börjar det komma upp en lite mer nyanserad bild av iPhone:en.

Viktor_Balck
2011-09-20, 20:57
Opera Mini FTW!

Kör också opera, safari är galet seg på min iphone 3g.

mikaelj
2011-09-20, 21:00
Opera Mini FTW!

Kör också opera, safari är galet seg på min iphone 3g.

\o/

Mvh,
mikaelj@opera.com ;-)

hurril
2011-09-20, 21:00
Hmm, jag har inte ens testat Opera Mini. Något att terra kanske för Safari är rätt irriterande på många sätt.

stevebc
2011-09-20, 21:02
Att jag måste använda iTunes när jag synkroniserar. Sjukt segt program på min(a) dator(er). Jag hade hellre sett min iPhone som en extern hårddisk med mappar för musik, film och bilder. Nu fungerar det bara så för mina bilder.

Det var en grej till jag tänkte på, men jag kommer inte på det. (edit: det kanske är Spotify jag tänker på, men det är i så fall appen jag stör mig på)

Överlag är jag riktigt nöjd med den. Då är det också en jobbtelefon så det är ju lätt att vara tacksam, men det är en dröm och jag kan ärligt säga att jag aldrig någonsin har tråkigt längre. Innan saknade jag mp3-spelare och mobilen jag hade kunde man i bästa fall sms:a med, så buss- och tågturer utan bok var tristessfyllda och mina datorer var för klumpiga. Iphonen förgyller fan mitt liv.

Men ja det finns åtminstone två svaga punkter hos den som sagt.

hurril
2011-09-20, 21:03
App-app, Steve, inte vara positiv nu. Det är bara fanbois :)

Tricce
2011-09-20, 21:03
Sättet man hanterar musik på.
Hur lätt det är att förlora alla foton om man inte konstant kör backups.
Batteritiden.

Tricklew
2011-09-20, 21:05
Sant.

Kom på två fler irriterande saker:
1) Youtube går inte att ha igång med skärmen låst eller i bakgrunden.


Det går, men det kräver hörlurarna som ingår i köpet, du kan låsa skärmen, och sedan pausa/starta med hjälp av start/stopp knappen på hörlurarna.

Går säkerligen med andra hörlurar också.


Förövrigt så +1 på batteritiden, vill man faktiskt använda mobilen måste den laddas varje kväll.

stevebc
2011-09-20, 21:05
App-app, Steve, inte vara positiv nu. Det är bara fanbois :)Ah sorry. Ville inte bara klaga i mitt inlägg, men jag insåg nu att det var trådens syfte.

Att jag gillar min iPhone har mer med mitt tekniskt fattiga liv än telefonen i sig att göra :)

hurril
2011-09-20, 21:07
Det går, men det kräver hörlurarna som ingår i köpet, du kan låsa skärmen, och sedan pausa/starta med hjälp av start/stopp knappen på hörlurarna.

Går säkerligen med andra hörlurar också.


Förövrigt så +1 på batteritiden, vill man faktiskt använda mobilen måste den laddas varje kväll.

Hmm, går det att dubbeltrycka hemknappen kanske?

EDIT: Score, det gick! (Nej, absolut inte sarkastiskt menat)

Tricce
2011-09-20, 21:08
Hmm, går det att dubbeltrycka hemknappen kanske?

Jepp men jag misstänker det var en retorisk/sarkastisk fråga? :D

Dennis93
2011-09-20, 21:11
iTunes..... Vill bara kunna öppna telefonen som en mapp och "drag'n'dropp"a musik i.

Hörlurarna som följde med telefonen gick sönder ganska fort. Även fast det kanske inte har med telefonen att göra.

Men batteritiden som många verkar klaga på tycker jag är riktigt bra. Behöver kanske ladda den varannan dag och då är det inte kris på nåt sätt och då används den ändå till lite surf/spel/ringa lite då och då.

Pepparkakssmurfen
2011-09-20, 21:14
\o/

Mvh,
mikaelj@opera.com ;-)


Keep up the good work! :thumbup:

MAXX
2011-09-20, 21:17
Tyckte det var drygt i början med itunes när man skulle lägga på egen musik, efter lite pillande kom jag på hur det funkar men sen hinner jag glömma bort hur jag gjorde nästa gång jag ska göra :D

Nä, så jäkla svårt är det inte men det krävs ju att man lär sig hantera hur det fungerar, inte bara drag and drop.


LOL

stort +1 på det. Alltid hatat itunes. Inte användarvänligt för 1 öre.

Sen att man måste konvertera filmer till något kontigt format är rätt störigt.

Blir någon annan sorts telefon nästa nång då jag inte tål itunes.

egge
2011-09-20, 21:22
@hurril: Hade du missad dubbeltrycket så har du nog missat trippeltrycket också. ;)

Det sämsta med min iPhone är telefonfunktionen. Ibland hör jag den som ringer extremt dåligt och ibland hör den jag pratar med mig extremt dåligt.
Annars saknar jag blixt och bra kamera men det är ju uppdaterat på 4:an.

Mitt nästa köp blir nog inte en iPhone. Finns det lurar med samma eller bättre prestanda på marknaden så låter jag priset bestämma och där vinner inte Apple.

hurril
2011-09-20, 21:22
Ha, trippeltryck? Vad gör nu detta? Blir jag trollad nu? :)

egge
2011-09-20, 21:28
Ha, trippeltryck? Vad gör nu detta? Blir jag trollad nu? :)

Inställningar>Allmänt>Hjälpmedel
Där väljer du vad trippel gör. Absolut meningslöst imo.

Tricce
2011-09-20, 21:28
Ha, trippeltryck? Vad gör nu detta? Blir jag trollad nu? :)

Om det finns trippeltryck tala om vad det gjorde för jag orkar inte ladda och starta min nu ;)

hurril
2011-09-20, 21:30
Inställningar>Allmänt>Hjälpmedel
Där väljer du vad trippel gör. Absolut meningslöst imo.

Om det finns trippeltryck tala om vad det gjorde för jag orkar inte ladda och starta min nu ;)

Ha, ok, orka to the borka.

Snafu
2011-09-20, 21:34
Ingen flash stör jag mig mest på. Tvåan är batteritiden men är överkomligt. Tredje är att den är så låst. Kan naturligtvis jailbreaka men orka.

yooii
2011-09-20, 21:37
Det där svoschande ljudet när manskickar iväg ett sms. Jag mår fan fysikt dåligt av det *spy*

hurril
2011-09-20, 21:37
Det där svoschande ljudet när manskickar iväg ett sms. Jag mår fan fysikt dåligt av det *spy*

Hahaha =)

Morrris
2011-09-20, 21:45
Batteritid
Dockkontaktens fuktkänslighet
iTunes
Repkänslig kameralins
Notifications (vill ha det som i iOS 5)
Ljudkvalitet vid samtal
Om man lägger till ett extra nummer till en kontakt hamnar det automatiskt under kategorin "iPhone"
Saknar flash

Haft varenda modell av iPhone sen 2007 så skulle säkert klagat på mer om jag haft en bredare erfarenhet.

stevebc
2011-09-20, 21:48
Oj! Jag har mycket att upptäcka ser det ut som. Jag ser fram emot stunder av härlig i-landsrage så fort tacksamheten börjar släppa.

Ganymedes
2011-09-20, 21:50
Jag hatar felstavningsfunktionen (för det vore fel att kalla den "rätt"stavningsfunktion")
Den gissar alltid fel och det är nonchalant att den förutsätter att den har rätt. Hade varit bättre om man fick klicka på förslaget om man ville ha det. Inte som nu, när man måste klicka på det om man INTE vill ha det. Vilket man i princip aldrig vill.

hurril
2011-09-20, 21:51
Jag hatar felstavningsfunktionen (för det vore fel att kalla den "rätt"stavningsfunktion")
Den gissar alltid fel och det är nonchalant att den förutsätter att den har rätt. Hade varit bättre om man fick klicka på förslaget om man ville ha det. Inte som nu, när man måste klicka på det om man INTE vill ha det. Vilket man i princip aldrig vill.

+1000000000000000000000000000000000

Den funktionen gör mig förbannad. Varje dag.

Viktor_Balck
2011-09-20, 21:52
Jag hatar felstavningsfunktionen (för det vore fel att kalla den "rätt"stavningsfunktion")
Den gissar alltid fel och det är nonchalant att den förutsätter att den har rätt. Hade varit bättre om man fick klicka på förslaget om man ville ha det. Inte som nu, när man måste klicka på det om man INTE vill ha det. Vilket man i princip aldrig vill.

+1 på den.

stevebc
2011-09-20, 21:52
Jag hatar felstavningsfunktionen (för det vore fel att kalla den "rätt"stavningsfunktion")
Den gissar alltid fel och det är nonchalant att den förutsätter att den har rätt. Hade varit bättre om man fick klicka på förslaget om man ville ha det. Inte som nu, när man måste klicka på det om man INTE vill ha det. Vilket man i princip aldrig vill.Den där stängde jag av första gången den försökte stava ett ord rätt, som blev helt fel. Jag vågar inte ha igång den med tanke på vilka memes man har sett.

Snafu
2011-09-20, 21:54
+1 på g-man. Måste ju gå att stänga av. Vid tredje nejet borde den ju fattaz

MasterChief
2011-09-20, 21:55
Vore önskvärt om den var något mindre. Det var smidigt på den tiden man använde en liten pluttig Nokia. Nu får man ju knappt ner den i byxfickan.

stevebc
2011-09-20, 21:56
Vore önskvärt om den var något mindre. Det var smidigt på den tiden man använde en liten pluttig Nokia. Nu får man ju knappt ner den i byxfickan.Lite tung att hålla i efter ett tag. Headset fungerar dock bra.

hurril
2011-09-20, 21:56
Vore önskvärt om den var något mindre. Det var smidigt på den tiden man använde en liten pluttig Nokia. Nu får man ju knappt ner den i byxfickan.

Ha den i ditt fanny pack istället!

Lasse Kongo
2011-09-20, 22:00
Man är mest dum i huvudet om man köper en produkt för såpass mycket pengar med så uppenbara brister utan att kolla upp det innan eller välja en annan telefon där dessa brister ev inte finns.

stevebc
2011-09-20, 22:03
Man är mest dum i huvudet om man köper en produkt för såpass mycket pengar med så uppenbara brister utan att kolla upp det innan eller välja en annan telefon där dessa brister ev inte finns.+1

http://www.telephonearchive.com/phones/assets/ae/ae21/ae21_stick_jj.jpg

Viktor_Balck
2011-09-20, 22:07
Man är mest dum i huvudet om man köper en produkt för såpass mycket pengar med så uppenbara brister utan att kolla upp det innan eller välja en annan telefon där dessa brister ev inte finns.

Ja, lättast är väl att låna hem ett tiotal smartphones och sen testa dom ett halvår för att sedan välja, brukar vara lugnt hos dom flesta återförsäljare.

Nä, men allvarligt så är det nog svårt att hitta en mobil utan några som helst brister, tror nog dom flesta är nöjda med iphonen men självklart finns det saker man stör sig på.

tossefar
2011-09-20, 22:08
Man är mest dum i huvudet om man köper en produkt för såpass mycket pengar med så uppenbara brister utan att kolla upp det innan eller välja en annan telefon där dessa brister ev inte finns.

Det är inte mycket pengar för alla. Vissa har jobb. Alla telefoner har brister, uppenbarligen tycker ingen i tråden att de var oövervinnerliga.

MasterChief
2011-09-20, 22:10
Ha den i ditt fanny pack istället!

Tja, inget fel med det egentligen. Blir ju extrabonus om det ringer också.

http://nextround.net/upcoming/thumbs/2010/02/23/Old-Men-Wearing-Fanny-Packs-full.jpg

(Chucken, Epic Beard Man, TheHulk)

hurril
2011-09-20, 22:18
Man är mest dum i huvudet om man köper en produkt för såpass mycket pengar med så uppenbara brister utan att kolla upp det innan eller välja en annan telefon där dessa brister ev inte finns.

Nu tror jag att du snubblade lite på tröskeln. Lätt hänt.

agazza
2011-09-20, 22:27
Jag hatar felstavningsfunktionen (för det vore fel att kalla den "rätt"stavningsfunktion")
Den gissar alltid fel och det är nonchalant att den förutsätter att den har rätt. Hade varit bättre om man fick klicka på förslaget om man ville ha det. Inte som nu, när man måste klicka på det om man INTE vill ha det. Vilket man i princip aldrig vill.

+1000000000000000000000000000000000

Den funktionen gör mig förbannad. Varje dag.

Jag älskar den

http://damnyouautocorrect.com/


Sent from my skitfräna 1500kronors Desire Z med fysiskt tangentbord, android och överklockosvosvosv

Doctor Snuggles
2011-09-20, 22:40
Att min inte går att använda som en mobil.

Doctor Snuggles
2011-09-20, 22:48
Oh wait, jag har en iPod, my bad.

hultman
2011-09-20, 22:50
Buggarna (den hänger sig, jävlas och segar), batteritiden och BUGGARNA IGEN. Helvete vad den kickar igång mina sämsta sidor.

hultman
2011-09-20, 23:02
Glömde delade ettan itunes. Hatar skiten, varför inte bara drag-and-drop? Skitprogram. Ogillar allt som har med apple att göra egentligen.

Olegh
2011-09-20, 23:16
http://damnyouautocorrect.com/


Åh jösses. Tack!

Noclip
2011-09-20, 23:22
- Itunes-skiten, filhantering, kan inte använda som ett USB-minne (utan att installera extraprogram)
- auto-correct rättar när man skriver på engelska
- YouTube "kastar" videon när den spelats klart så man måste ladda om skiten när man vill se/lyssna igen.

Är väl det jag kommer på på rak arm iaf.

Tricklew
2011-09-20, 23:26
Den där stängde jag av första gången den försökte stava ett ord rätt, som blev helt fel. Jag vågar inte ha igång den med tanke på vilka memes man har sett.

+1, försökte få iväg 5 sms före jag insåg att det var omöjligt.


http://damnyouautocorrect.com/images/kong.jpg

Scratch89
2011-09-20, 23:44
- iTunes. Sämsta programmet någonsin. Segstartat, inte särskilt användarvänligt och fyllt med massor av funktioner som man aldrig använder. Hela grejen med att man måste lägga till mappar och album i ett mediabibliotek, för att sedan kunna lägga in det och synka med sin iPhone. Det verkar inte heller gå att välja specifika album, utan man kan bara välja allt från en artist eller ingenting alls. Jag hatar också att telefonen tappar all musik om man skulle försöka stoppa in telefonen i en annan dator som försöker synka med iTunes.

- Batteritiden. Får laddas varje dag om det ska gå att leka med den dagen efter.

- Den verkar stanna, sega sig, och hänga sig lite, i alla fall då och då. Facebookapplikationen säger att saker har hänt men det uppdateras inte, t.ex.

- Att man inte kan ge andra attributer till de nummer som man har till sina kontakter. Det finns inget "hem", "mobil", "kontoret" osv, utan bara mobil och iPhone. Som någon sa, lägger man till ett nummer till en kontakt hamnar det på iPhone och går inte att göra något åt det.

- Att man måste ha på telefonen för att alarmet ska funka på morgonen. WTF?

mini
2011-09-20, 23:45
Att det är så svårt att sms:a när man kör bil, särskilt när det är mörkt ute.
Telefonljudet.

hurril
2011-09-20, 23:48
- iTunes. Sämsta programmet någonsin. Segstartat, inte särskilt användarvänligt och fyllt med massor av funktioner som man aldrig använder. Hela grejen med att man måste lägga till mappar och album i ett mediabibliotek, för att sedan kunna lägga in det och synka med sin iPhone. Det verkar inte heller gå att välja specifika album, utan man kan bara välja allt från en artist eller ingenting alls. Jag hatar också att telefonen tappar all musik om man skulle försöka stoppa in telefonen i en annan dator som försöker synka med iTunes.

- Batteritiden. Får laddas varje dag om det ska gå att leka med den dagen efter.

- Den verkar stanna, sega sig, och hänga sig lite, i alla fall då och då. Facebookapplikationen säger att saker har hänt men det uppdateras inte, t.ex.

- Att man inte kan ge andra attributer till de nummer som man har till sina kontakter. Det finns inget "hem", "mobil", "kontoret" osv, utan bara mobil och iPhone. Som någon sa, lägger man till ett nummer till en kontakt hamnar det på iPhone och går inte att göra något åt det.

- Att man måste ha på telefonen för att alarmet ska funka på morgonen. WTF?

#1: Jo, du kan skicka enskilda låtar tom.

#4: Jo, du kan ha andra attribut än hem och mobil. Hem, iPhone, mobil, arbete, huvud, fax hem, arbetsfax, pager och "annat".
#5: Eh? Hur tänker du nu? Har du många klockor du kan stänga av men som ändå fungerar som väckare?

Scratch89
2011-09-20, 23:53
Jaha, jag har bara inte haft tålamod att trixa med iTunes. I mitt bibliotek ligger det som artister, och även om jag dubbelklickar så händer det ingenting. Har letat efter låtar/album, men det finns bara i mitt bibliotek där jag inte kan synka. Å andra sidan har jag inte uppdaterat programmet på ett tag, då det buggade ur hela datorn och telefonen sist...

Det jag menar är att på mina andra telefoner jag haft innan (ända från Nokia 3210 till Sony Ericsson K610i, t.ex) så har man kunnat ställa ett alarm och sedan stänga av telefonen helt, och den ringde ändå på morgonen. Sparar ström och jag vill inte vara kontaktbar hela nätterna. Visst, man kan stänga av både ljud och vibration, men det är en sak jag stör mig på.

agazza
2011-09-20, 23:53
Sony ericsson ringer fast den är avstängd, sen stänger den av sig igen. Fungerar rätt ofta fast den gått tom på ström också enligt programmet.

pucktvåa

hurril
2011-09-20, 23:57
Jaha, jag har bara inte haft tålamod att trixa med iTunes. I mitt bibliotek ligger det som artister, och även om jag dubbelklickar så händer det ingenting. Har letat efter låtar/album, men det finns bara i mitt bibliotek där jag inte kan synka. Å andra sidan har jag inte uppdaterat programmet på ett tag, då det buggade ur hela datorn och telefonen sist...

Det jag menar är att på mina andra telefoner jag haft innan (ända från Nokia 3210 till Sony Ericsson K610i, t.ex) så har man kunnat ställa ett alarm och sedan stänga av telefonen helt, och den ringde ändå på morgonen. Sparar ström och jag vill inte vara kontaktbar hela nätterna. Visst, man kan stänga av både ljud och vibration, men det är en sak jag stör mig på.

"och även om jag dubbelklickar...". På vad? Du kan ju välja med knapparna till vänster om sökrutan om du ska se en helt vanlig lista, lista per album, album eller cover flow. De första två visar dig alla låtarna; drag n drop fungerar där (också).

Sony ericsson ringer fast den är avstängd, sen stänger den av sig igen. Fungerar rätt ofta fast den gått tom på ström också enligt programmet.

pucktvåa

Det var som fan!

Scratch89
2011-09-20, 23:58
Jag får lära mig iTunes då, kanske. Jag förstår bara inte varför man måste göra det så löjligt komplext.

hurril
2011-09-21, 00:01
Jag får lära mig iTunes då, kanske. Jag förstår bara inte varför man måste göra det så löjligt komplext.

Jag gillar inte iTunes särskilt mycket men att kalla det komplext är att ta i. Det måste jag säga. Det är en rak lista med låtar som du kan sortera och söka i på det vanliga viset. Drag n drop för det du vill ha till telefonen.

Segt, irriterande, stort, onödigt: Ja.

Upptaget
2011-09-21, 00:06
Iphone 4 - Håller man den på fel sätt så tappar den mottagning, är överlag sämre mottagning än alla telefoner jag haft tidigare.. En kompis upplever precis likadant!

Annars gillar jag den som fan, men vad ska man ha en mobil till om mottagningen är halvkass?

Doctor Snuggles
2011-09-21, 00:35
Itunes är ju sketaenkelt. Tycker apple snarare har "problemet" att just göra saker för enkla.
Skulle m$ gjort programmet så hade verkligen allt förutom diskbänken vart i den. Men det är möjligt att det fungerar slött på pc.

Doctor Snuggles
2011-09-21, 00:35
Iphone 4 - Håller man den på fel sätt så tappar den mottagning, är överlag sämre mottagning än alla telefoner jag haft tidigare.. En kompis upplever precis likadant!

Annars gillar jag den som fan, men vad ska man ha en mobil till om mottagningen är halvkass?

Men märks det verkligen då? Eller går du bara efter att det blir mindre staplar?

Kimball
2011-09-21, 00:51
Jag hatar "åksjukesyndromet" som uppkommer då man filmar med kameran. Om kameran hade hanterat krassliga ljusförhållanden bättre hade jag inte heller klagat!

Att iTunes ibland är en liten minidjävul i Windows.

MasterChief
2011-09-21, 07:38
Jaha, jag har bara inte haft tålamod att trixa med iTunes. I mitt bibliotek ligger det som artister, och även om jag dubbelklickar så händer det ingenting. Har letat efter låtar/album, men det finns bara i mitt bibliotek där jag inte kan synka. Å andra sidan har jag inte uppdaterat programmet på ett tag, då det buggade ur hela datorn och telefonen sist...

Det jag menar är att på mina andra telefoner jag haft innan (ända från Nokia 3210 till Sony Ericsson K610i, t.ex) så har man kunnat ställa ett alarm och sedan stänga av telefonen helt, och den ringde ändå på morgonen. Sparar ström och jag vill inte vara kontaktbar hela nätterna. Visst, man kan stänga av både ljud och vibration, men det är en sak jag stör mig på.

Mycket hatande av iTunes handlar mest om man inte orkat lära sig programmet. Men visst, jag köper att det är drygt och omständligt.

Det är ju bara att dra på flyplansmode så slipper du vara kontaktbar.

Juxta
2011-09-21, 10:16
Mitt hat mot iTunes är att det är så fantastiskt segt trots min snabba dator, lägger sig i autostart så fort man uppdaterar programmet trots att man ställt in att det inte ska göra det, att den uppdaterar Quicktime varenda gång den uppdaterar iTunes som OCKSÅ lägger sig i autostart. Plus att allt ska sköta sig automatiskt som om man vore en fullkomlig idiot, inställningarna ligger helt åt helvete.
Det går ju fan inte att bläddra i en lista med appar utan att programmet ska sega ihop.

krappen
2011-09-21, 10:29
Jag hatar att jag måste ha itunes på datorn för att kunna använda min telefon fullt ut, itunes är djävulens program som tabbar ut mig ur viktiga saker!

Morrris
2011-09-21, 10:30
När jag vill uppgradera telefonen installerar jag iTunes, gör det jag ska och tar sedan bort skiten.

Scratch89
2011-09-21, 10:36
Mycket hatande av iTunes handlar mest om man inte orkat lära sig programmet. Men visst, jag köper att det är drygt och omständligt.

Det är ju bara att dra på flyplansmode så slipper du vara kontaktbar.

Mitt hat handlar om att det är ett program som kräver att man lär sig det, och att det komplicerar saker som har funkat så mycket lättare innan. Jag tror att säkert 95% av iPhone/iPodanvändarna använder iTunes för att lägga till musik till sin enhet, och endast detta. Det skulle fungera utmärkt med en vanlig drag-and-drop där enheten syns som en flyttbar enhet i kontrollpanelen.

EDIT: Jag kan förstå syftet med programmet om man har en Mac, då det verkligen synkroniserar och organiserar all form av media på datorn. På en (min) PC så är det bara i vägen och segar ner, dock.

hurril
2011-09-21, 10:43
Mitt hat handlar om att det är ett program som kräver att man lär sig det, och att det komplicerar saker som har funkat så mycket lättare innan. Jag tror att säkert 95% av iPhone/iPodanvändarna använder iTunes för att lägga till musik till sin enhet, och endast detta. Det skulle fungera utmärkt med en vanlig drag-and-drop där enheten syns som en flyttbar enhet i kontrollpanelen.

EDIT: Jag kan förstå syftet med programmet om man har en Mac, då det verkligen synkroniserar och organiserar all form av media på datorn. På en (min) PC så är det bara i vägen och segar ner, dock.

Äh, iTunes är precis lika på Mac som på PC och man gör samma saker med det. Jag har min musik i det eftersom det fungerar smidigt. Jag tycker att hatet är extremt överdrivet; och som sagt: Att lära sig iTunes? Hur gör du med andra fil/ saklistningar i dattan?

Upptaget
2011-09-21, 10:44
Men märks det verkligen då? Eller går du bara efter att det blir mindre staplar?

Märks tydligt om jag ligger i sängen och liksom håller telefonen med hela handen, efter ca 10 sek så bryts samtalet och tittar jag då på stapeln så är täckningen borta, får hålla mobilen mot örat med 1 finger då går det bra..

Har alltid haft lite halvdålig mottagning i huset jag bor i men alltid kunnat prata i mobilen, dock inte sen jag köpte 4an och inte visste hur jag måste hålla i den..

mini
2011-09-21, 10:44
Till och med jag begriper iTunes.

Scratch89
2011-09-21, 10:47
Äh, iTunes är precis lika på Mac som på PC och man gör samma saker med det. Jag har min musik i det eftersom det fungerar smidigt. Jag tycker att hatet är extremt överdrivet; och som sagt: Att lära sig iTunes? Hur gör du med andra fil/ saklistningar i dattan?

Jag har inget sorterat i något all mighty program. Jag har alla filmer i samma mapp dock, och den har jag en genväg till på skrivbordet. Orka organisera saker som inte behöver organiseras. På den gamla goda tiden sparade man en winamp-playlist med alla låtar. Inte behöver det vara mer komplicerat än så.

bertbert
2011-09-21, 10:47
Jag kan heller inte förstå vad som är svårt med iTunes. Inte går det långsamt på någon av mina maskiner heller.

Vad är problemet egentligen?

osk
2011-09-21, 10:49
Autoformatering av text.

Totalt värdelöst.

hurril
2011-09-21, 10:50
Jag har inget sorterat i något all mighty program. Jag har alla filmer i samma mapp dock, och den har jag en genväg till på skrivbordet. Orka organisera saker som inte behöver organiseras. På den gamla goda tiden sparade man en winamp-playlist med alla låtar. Inte behöver det vara mer komplicerat än så.

Vad skiljer iTunes från en spellista i Winamp med alla dina låtar?
Vad skiljer din mapp med alla filmer från iTunes?

Både i fallet med Winamp och Windows Explorer kan du sortera listan genom att klicka på raden omedelbart ovanför översta filen/ låten för att få den sorterad efter den kolumnen. T ex namn, datum eller storlek.

I iTunes kan du utöver det även söka fritt över alla fält.

krappen
2011-09-21, 10:58
Problemet för mig är som sagt att itunes tar sig rättigheten att helt plötsligt kasta ur dig ur din nuvarande aktivitet, jag vet inte om det är så här på mac också eller om det bara är på PC som det här händer. Det är hur som helst otroligt irriterande om man sitter med någonting som kräver precision (exempelvis film-editing) och blir avbruten och tappar positionen med muspekaren.

hurril
2011-09-21, 11:00
Problemet för mig är som sagt att itunes tar sig rättigheten att helt plötsligt kasta ur dig ur din nuvarande aktivitet, jag vet inte om det är så här på mac också eller om det bara är på PC som det här händer. Det är hur som helst otroligt irriterande om man sitter med någonting som kräver precision (exempelvis film-editing) och blir avbruten och tappar positionen med muspekaren.

När gör den det?


Fuuuuu: det här liknar mer och mer att jag försvarar iTunes och det vill jag inte göra. Jag slipper gärna onödiga saker. Men fan vilka problem folk verkar ha?!

Tricce
2011-09-21, 11:00
Det finns alternativ till itunes. Jag kör mediamonkey tex.

hahavaffan
2011-09-21, 11:02
Nu för tiden hatar jag allt med den. Den kopplar ner samtal, har ingen batteritid, är slö som faaaaan, kameran suger, GPSen är ett skämt, Safari är efterblivet, laddaren är halvtrasig och så vidare... Snälla Apple, släpp en ny nu.

krappen
2011-09-21, 11:06
När gör den det?


Fuuuuu: det här liknar mer och mer att jag försvarar iTunes och det vill jag inte göra. Jag slipper gärna onödiga saker. Men fan vilka problem folk verkar ha?!

Den gör det när den behöver uppdatera ny programvara eller helt plötsligt behöver synkronisera då jag endast laddar telefonen.

Juxta
2011-09-21, 11:09
Jag kan heller inte förstå vad som är svårt med iTunes. Inte går det långsamt på någon av mina maskiner heller.

Vad är problemet egentligen?

"Bara för att jag inte har AIDS har inte andra det"-logiken.
Så du tror att alla hittar på?

bear.flowertwig
2011-09-21, 11:10
Jag har gått från en intensiv avsky för Itunes till att resignera. Orkar inte bry mig.

Däremot stör jag mig på stavningskontrollen i telefonen som varken verkar kunna lära sig av det jag skriver och som har en fullständigt bisarr ordlista.

Juxta
2011-09-21, 11:12
Jag har gått från en intensiv avsky för Itunes till att resignera. Orkar inte bry mig.

Däremot stör jag mig på stavningskontrollen i telefonen som varken verkar kunna lära sig av det jag skriver och som har en fullständigt bisarr ordlista.

Ordlistan tycker jag blev konstigt nog sämre efter 4.x. När jag fick telefonen och hade den i ett år var jag skitnöjd och tyckte att den var skitsmart. Nu får jag ordförslag som jag tvivlar att dom ens är svenska när jag skriver ett enkelt vanligt ord.

osk
2011-09-21, 11:13
fullständigt bisarr ordlista.

+1. Jmf med min jobbe-android, som är hur bra som helst på att lära sig och föreslå rätt ord.

Hardrocker
2011-09-21, 12:21
Notifieringarna var det enda jag störde mig på.
Med iOS5 så är det inget särskilt.

bertbert
2011-09-21, 12:34
"Bara för att jag inte har AIDS har inte andra det"-logiken.
Så du tror att alla hittar på?

Nej. Läs vad jag skriver istället.

Lando
2011-09-21, 12:36
Att jag inte kan redigera ordlistan, så att tex. varje jävla gång jag försöker skriva a så skriver den á. &%&€%#€%#%#&€#!!!!

Nitrometan
2011-09-21, 12:40
Har du provat att skriva ja?

hurril
2011-09-21, 12:44
Har du provat att skriva ja?

Huh? Döljer sig en vits här?

Juxta
2011-09-21, 12:45
Jag kan heller inte förstå vad som är svårt med iTunes. Inte går det långsamt på någon av mina maskiner heller.

Vad är problemet egentligen?

Nej. Läs vad jag skriver istället.

Du förstår inte problemet för att du inte har problem, trots att många uttryckligen skriver vad dom har för slags problem. Eftersom du ställer frågan så förstår du inte. Jag har läst vad du har skrivit.
Jag sitter med ca 6 datorer på jobbet, plus 3 till hemma. Alla Windows-maskiner har problem med segt och "tungt" iTunes medans Mac-versionerna är smidiga. Förstår du fortfarande inte problemet med att det går långsamt på andras datorer?

bertbert
2011-09-21, 13:09
Du förstår inte problemet för att du inte har problem, trots att många uttryckligen skriver vad dom har för slags problem. Eftersom du ställer frågan så förstår du inte. Jag har läst vad du har skrivit.
Jag sitter med ca 6 datorer på jobbet, plus 3 till hemma. Alla Windows-maskiner har problem med segt och "tungt" iTunes medans Mac-versionerna är smidiga. Förstår du fortfarande inte problemet med att det går långsamt på andras datorer?

Du verkar ha problem med läsförståelsen.

Min första mening handlar om att Itunes är svåranvänt. Jag skriver att jag inte förstår varför vissa tycker det är svårt att använda. Jag tycker personligen att itunes är väldigt enkelt och intuitivt, om det nu är värt något i diskussionen.

I min andra mening skriver jag att jag inte har upplevt Itunes som tungt på någon av mina maskiner. Det står ingenstans i mitt inlägg att eftersom jag inte upplevt det så har ingen annan det heller. Det är något du tolkar in.

I min tredje mening ställer jag en retorisk fråga. Förhoppningen var att de som har problem - antingen att det går tungt eller att de upplever programmet som svåranvänt - skulle skriva mer om detta.

Nå, på min windowslaptop jag sitter vi nu ser det ut så här vad gäller resursanvändning:

http://i52.tinypic.com/2gxl2ex.jpg

Lando
2011-09-21, 13:13
Har du provat att skriva ja?

Ett ensamt a alltså..

Kimball
2011-09-21, 13:13
Nu för tiden hatar jag allt med den. Den kopplar ner samtal, har ingen batteritid, är slö som faaaaan, kameran suger, GPSen är ett skämt, Safari är efterblivet, laddaren är halvtrasig och så vidare... Snälla Apple, släpp en ny nu.

Navigon har aldrig svikit mig med position osv!

Juxta
2011-09-21, 13:20
Du verkar ha problem med läsförståelsen.

Min första mening handlar om att Itunes är svåranvänt. Jag skriver att jag inte förstår varför vissa tycker det är svårt att använda. Jag tycker personligen att itunes är väldigt enkelt och intuitivt, om det nu är värt något i diskussionen.

I min andra mening skriver jag att jag inte har upplevt Itunes som tungt på någon av mina maskiner. Det står ingenstans i mitt inlägg att eftersom jag inte upplevt det så har ingen annan det heller. Det är något du tolkar in.

I min tredje mening ställer jag en retorisk fråga. Förhoppningen var att de som har problem - antingen att det går tungt eller att de upplever programmet som svåranvänt - skulle skriva mer om detta.

Nå, på min windowslaptop jag sitter vi nu ser det ut så här vad gäller resursanvändning:

http://i52.tinypic.com/2gxl2ex.jpg

Fast du måste förstå att om du skriver två påståenden, men senare refererar din retoriska fråga utan hänvisning till det första påståendet blir ett syftningsfel.

Tricce
2011-09-21, 13:21
Navigon har aldrig svikit mig med position osv!

+1 navigon är klockrent ju!

Blue.plz
2011-09-21, 13:27
I min tredje mening ställer jag en retorisk fråga. Förhoppningen var att de som har problem - antingen att det går tungt eller att de upplever programmet som svåranvänt - skulle skriva mer om detta.


Du ställde alltså en retorisk fråga med förhoppningen att du skulle få ett svar?

Nitrometan
2011-09-21, 13:30
Ett ensamt a alltså..

Precis. Det är inget svenskt ord. Det närmaste är á. Alltså har din telefon rätt. Latinets "a dato" eller "a priori" innehåller ett ensamt a, men det är inte svenska.

Doctor Snuggles
2011-09-21, 13:40
Det verkar dock skumt att apple inte tänkte på att göra autocompleten inlärningsbar.
Om inte annat så borde de åtminstone viktat ordlistan, så att vanligare ord i språket väljs först. Eller så har de bara gjort ett dåligt jobb vad gäller svenskan. Någon som vet hur bra den funkar för engelska?

hurril
2011-09-21, 13:44
Precis. Det är inget svenskt ord. Det närmaste är á. Alltså har din telefon rätt. Latinets "a dato" eller "a priori" innehåller ett ensamt a, men det är inte svenska.

Det gör väl för helvete inte funktionen mindre irriterande?

Doctor Snuggles
2011-09-21, 13:49
http://damnyouautocorrect.com/images/townhouse.jpg

Duck!

Doctor Snuggles
2011-09-21, 13:53
http://damnyouautocorrect.com/images/ogre.jpg

bertbert
2011-09-21, 13:57
damnyouautocorrect.com ---> ROTFL :laugh:

Lando
2011-09-21, 14:18
Precis. Det är inget svenskt ord. Det närmaste är á. Alltså har din telefon rätt. Latinets "a dato" eller "a priori" innehåller ett ensamt a, men det är inte svenska.


Exakt. Därför skulle jag vilja editera ordlistan så att jag som heter Andreas kan avsluta mina sms med A istället för jävla Á :D

Scratch89
2011-09-21, 16:26
Jag kan heller inte förstå vad som är svårt med iTunes. Inte går det långsamt på någon av mina maskiner heller.

Vad är problemet egentligen?

Vad skiljer iTunes från en spellista i Winamp med alla dina låtar?
Vad skiljer din mapp med alla filmer från iTunes?

Både i fallet med Winamp och Windows Explorer kan du sortera listan genom att klicka på raden omedelbart ovanför översta filen/ låten för att få den sorterad efter den kolumnen. T ex namn, datum eller storlek.

I iTunes kan du utöver det även söka fritt över alla fält.

Det som skiljer iTunes från winamp och vad man nu har för alternativ är att iTunes är segt, precis som många andra skriver. Jag struntar väl i om det inte påverkar era datorer; jag känner av det, då min dator inte är tiptop. Som sagt; har jag kunnat spela musik utan att datorn ska behöva anstränga sig förut, ska jag kunna göra det idag också. För mig är iTunes laggigt, onödigt stort och innehåller en massa funktioner som jag inte använder eller behöver, men som ändå verkar ladda när man startar programmet.

Sen vet jag inte vad som skiljer min mapp med filmer från iTunes. Jag tror min dator skulle implodera om jag startade filmer i iTunes. Har gjort det en gång, men den verkade inte klara av filmformatet. Varför skulle jag ens vilja kolla på mkv-filer genom iTunes? Mitt MPC HC klarar det utmärkt utan att vara segt.

Det är lite som att jämföra dagens version av Nero med ImgBurn. Nero är i det närmaste bloatware.

EDIT: Jag hatar också att telefonen vill skriva Á istället för A. Det funkar dock att trycka på krysset för att få till sitt vanliga A, men det är drygt att telefonjäveln tror att dess alternativ är det allsmäktiga.

Doctor Snuggles
2011-09-21, 16:46
Förstår inte. Vad har filmer att göra med itunes? Menar du att datorn vill öppna alla filmfiler i itunes?

Alzie
2011-09-21, 17:24
När facebook fuckar ur, värsta som finns.

stevebc
2011-09-21, 18:15
Jag kan heller inte förstå vad som är svårt med iTunes. Inte går det långsamt på någon av mina maskiner heller.

Vad är problemet egentligen?Att jag vill använda Windows mappstruktur. Jag vill inte installera onödiga program på datorn.

Jag har en sådan dator som går segt när Itunes är på i bakgrunden, men det är för att den (de) är gammal.

Jag hade i alla fall velat ha valmöjligheten att inte använda Itunes.

Doctor Snuggles
2011-09-21, 18:25
Finns väl alternativ till itunes förresten. Vet inte om de bara är till för hackade OS, men de finns iaf.

EDIT: Denna t.ex. http://www.copytrans.net/copytransmanager.php

Ignatius72
2011-09-21, 19:46
Batteritiden-måste laddas varje kväll.
Täckning-sämre än 3gs. Skandalöst dåligt
Kameran-dålig rakt av. Bildhanteringen lika usel. Går ju inte att göra ett skit via telefonen.
Itunes-ondödigt meckigt att ens behöva använda skiten.
Autokorr på skrift-cheezus vad irriterande.

Scratch89
2011-09-21, 19:46
Förstår inte. Vad har filmer att göra med itunes? Menar du att datorn vill öppna alla filmfiler i itunes?

Det var han som började prata om filmer. :D Jag använder inte iTunes till filmer.

Wao
2011-09-21, 20:56
iTunes och batteritiden.

Exdiaq
2011-09-21, 21:33
Den kan inte bestämma sig för om den ska vara ljudlös eller ej. Jag drar ner knappen på ljudlöst och den velar och vibrerar fram och tillbaka ett antal gånger. Ibland får jag min vilja igen, ibland den.

agazza
2011-09-21, 22:10
Dom här hör egentligen hemma i roliga bilder tråden, men ni uppskattar dom säkert mer

http://www.ihasafunny.com/wp-content/uploads/2011/03/funny-pictures-auto-correct-i-has-a-funny-534x526.jpg

Finska Lejonet
2011-09-22, 09:58
Tycker skärmen på 4an tål mindre än 3an.
Har hittills fått sprickor 5 gånger på 4an och fick spricka 1 gång på 3gs, under lika lång tid och då tappade jag 3gsen betydligt fler gånger. :(

Kimball
2011-09-22, 10:09
Tycker skärmen på 4an tål mindre än 3an.
Har hittills fått sprickor 5 gånger på 4an och fick spricka 1 gång på 3gs, under lika lång tid och då tappade jag 3gsen betydligt fler gånger. :(

Vårdslös? Har under 14 mån inte fått en enda repa i min. Bär den inte i fickor med annat i samtidigt dock.

vicarious
2011-09-22, 10:15
iTunes är ondska :(

hurril
2011-09-22, 10:20
Det som skiljer iTunes från winamp och vad man nu har för alternativ är att iTunes är segt, precis som många andra skriver. Jag struntar väl i om det inte påverkar era datorer; jag känner av det, då min dator inte är tiptop. Som sagt; har jag kunnat spela musik utan att datorn ska behöva anstränga sig förut, ska jag kunna göra det idag också. För mig är iTunes laggigt, onödigt stort och innehåller en massa funktioner som jag inte använder eller behöver, men som ändå verkar ladda när man startar programmet.

Sen vet jag inte vad som skiljer min mapp med filmer från iTunes. Jag tror min dator skulle implodera om jag startade filmer i iTunes. Har gjort det en gång, men den verkade inte klara av filmformatet. Varför skulle jag ens vilja kolla på mkv-filer genom iTunes? Mitt MPC HC klarar det utmärkt utan att vara segt.

Det är lite som att jämföra dagens version av Nero med ImgBurn. Nero är i det närmaste bloatware.

EDIT: Jag hatar också att telefonen vill skriva Á istället för A. Det funkar dock att trycka på krysset för att få till sitt vanliga A, men det är drygt att telefonjäveln tror att dess alternativ är det allsmäktiga.

Det var han som började prata om filmer. :D Jag använder inte iTunes till filmer.

Faktum är att det var du som började prata om din filmmapp och en mängd saker du inte förstod med iTunes trots att gränssnittet är i det närmaste identiskt med de saker du jämförde med. Det blir mer och mer uppenbart var gränsen går mellan dina vettiga synpunkter (segt t ex!) och viljan att vara en show off bland flera och hata saker grundlöst.

Skönt nog har Apple fixat bort beroendet till iTunes i iOS 5. Jag ser fram emot det!

mjeuuu
2011-09-22, 10:35
Skönt nog har Apple fixat bort beroendet till iTunes i iOS 5. Jag ser fram emot det!

Kommer iOS 5 funka till iPhone 4 eller bara till 5:an?

hurril
2011-09-22, 10:39
Kommer iOS 5 funka till iPhone 4 eller bara till 5:an?

Jag har inte en aning men en gissning är att det kommer att göra det.

osk
2011-09-22, 11:17
Kommer iOS 5 funka till iPhone 4 eller bara till 5:an?

iOS 5 kommer även att fungera till 3GS, men med vissa begränsningar.

Så säger iaf diverse bloggare/hårdvaruhackare.

Scratch89
2011-09-22, 11:35
Faktum är att det var du som började prata om din filmmapp och en mängd saker du inte förstod med iTunes trots att gränssnittet är i det närmaste identiskt med de saker du jämförde med. Det blir mer och mer uppenbart var gränsen går mellan dina vettiga synpunkter (segt t ex!) och viljan att vara en show off bland flera och hata saker grundlöst.

Skönt nog har Apple fixat bort beroendet till iTunes i iOS 5. Jag ser fram emot det!

Vilken tur att du finns så man får sina åsikter dikterade åt en. ;)

Och nej, iTunes är inte identiskt med ett väldigt lättstartat old school Winamp.

Låter bra att de en oberoende i iOS5. Funkar det till min 3GS eller gäller det bara för iPhone 4 och framåt?

raQblad
2011-09-22, 11:48
Jag hatar att min iPhone 3G blivit seg som sirap efter alla uppdateringar. Den var fan blixtsnabb nær den kom...

Juxta
2011-09-22, 11:57
Jag hatar att min iPhone 3G blivit seg som sirap efter alla uppdateringar. Den var fan blixtsnabb nær den kom...

Tack för att någon är med om samma sak! Gillade verkligen min 3G vid 3.x, uppdaterade till 4.0 och det bokstavligen kunde ta 20 min för en sida att ladda för att telefonen hängde sig varenda gång jag skrev in en bokstav eller liknande. Sen släppte dom uppdateringar som gjorde det bättre men just nu hatar jag telefonen för att den är så seg. Testade att nedgradera till 3.x igen, lite snabbare vart den faktiskt men en stor del av segheten låg kvar. Jävla klåpare som släppte 4.x till 3G-telefonerna.

hurril
2011-09-22, 12:16
Vilken tur att du finns så man får sina åsikter dikterade åt en. ;)

Och nej, iTunes är inte identiskt med ett väldigt lättstartat old school Winamp.

Låter bra att de en oberoende i iOS5. Funkar det till min 3GS eller gäller det bara för iPhone 4 och framåt?

Nu börjar du backa och ändra saker här. Jag sa inte att iTunes var identiskt med ett väldigt lättstartat old school Winamp och det kan alla i tråden se.

Doctor Snuggles
2011-09-22, 12:39
Tack för att någon är med om samma sak! Gillade verkligen min 3G vid 3.x, uppdaterade till 4.0 och det bokstavligen kunde ta 20 min för en sida att ladda för att telefonen hängde sig varenda gång jag skrev in en bokstav eller liknande. Sen släppte dom uppdateringar som gjorde det bättre men just nu hatar jag telefonen för att den är så seg. Testade att nedgradera till 3.x igen, lite snabbare vart den faktiskt men en stor del av segheten låg kvar. Jävla klåpare som släppte 4.x till 3G-telefonerna.

Det är inte så lätt som du tror att göra OS med nya förbättrade och resurskrävande features som behåller prestandan på gammal hårdvara.
Skulle du sitta med gammal pc med för lite minne etc så skulle du ha liknande problem. Dessutom så tjänar Apple pengar på hårdvaran, så om telefonen känns slö så du "tvingas" att köpa en ny - ja, det är inget Apple gråter över.

Förresten, folk som gnäller över batteritiden på iphones - någon som jämfört den med androidtelefoners batteritid?

Scratch89
2011-09-22, 12:42
Nu börjar du backa och ändra saker här. Jag sa inte att iTunes var identiskt med ett väldigt lättstartat old school Winamp och det kan alla i tråden se.

"Faktum är att det var du som började prata om din filmmapp och en mängd saker du inte förstod med iTunes trots att gränssnittet är i det närmaste identiskt med de saker du jämförde med. "

hurril
2011-09-22, 12:43
Det är inte så lätt som du tror att göra OS med nya förbättrade och resurskrävande features som behåller prestandan på gammal hårdvara.
Skulle du sitta med gammal pc med för lite minne etc så skulle du ha liknande problem. Dessutom så tjänar Apple pengar på hårdvaran, så om telefonen känns slö så du "tvingas" att köpa en ny - ja, det är inget Apple gråter över.

Förresten, folk som gnäller över batteritiden på iphones - någon som jämfört den med androidtelefoners batteritid?

Jag "gnäller" för att jag finner den undermålig. Jag vill inte behöva ha med laddaren bara för att jag ska tryna över hos heta brudar.

Juxta
2011-09-22, 13:19
Det är inte så lätt som du tror att göra OS med nya förbättrade och resurskrävande features som behåller prestandan på gammal hårdvara.
Skulle du sitta med gammal pc med för lite minne etc så skulle du ha liknande problem. Dessutom så tjänar Apple pengar på hårdvaran, så om telefonen känns slö så du "tvingas" att köpa en ny - ja, det är inget Apple gråter över.

Förresten, folk som gnäller över batteritiden på iphones - någon som jämfört den med androidtelefoners batteritid?

Absolut, det tror jag säkert. Jag hade inte haft något emot om dom bara sket i att ge oss med 3G-telefonerna 4.x uppdateringen. Precis som dom gjorde efter 4.2. Jag tror inte ens dom testade 3G-telefonerna och 4.x, vilket är fruktansvärt arrogant.

Doctor Snuggles
2011-09-22, 13:20
Jag "gnäller" för att jag finner den undermålig. Jag vill inte behöva ha med laddaren bara för att jag ska tryna över hos heta brudar.

Var ärlig nu - du menar sova över hos farföräldrarna.
Det var inte en retorisk pik f.ö., jag undrade över om hur den stod sig i jämförelse.

Doctor Snuggles
2011-09-22, 13:23
Absolut, det tror jag säkert. Jag hade inte haft något emot om dom bara sket i att ge oss med 3G-telefonerna 4.x uppdateringen. Precis som dom gjorde efter 4.2. Jag tror inte ens dom testade 3G-telefonerna och 4.x, vilket är fruktansvärt arrogant.

Haha, "inte testade". Nej, varför skulle ett enormt företag inte testa något som påverkar en stor del av deras kundkrets. Alla vet ju att företag inte gillar att ha kunder eller tjäna pengar.

Adama
2011-09-22, 13:39
Det verkar inte vara många här som använder sig av Spotify i sin lur? Då slipper man ju iTunes iaf.

Batteritiden kan jag väl också klaga på, men har stängt av notiser och autokontroll av email så blev det en förbättring. Brukar ändå öppna appen när jag vill veta om något har hänt.

Viktor_Balck
2011-09-22, 13:41
Det verkar inte vara många här som använder sig av Spotify i sin lur? Då slipper man ju iTunes iaf.


När det gäller behandlingen av musik ja, i övrigt slipper du inte itunes.

Edit: fast de gäller ju bara om du kör premium på
Spotify för annars lirar den väl inte offline. Ska du spela från ipoden måste du ju svetta med itunes iaf

hurril
2011-09-22, 13:49
Var ärlig nu - du menar sova över hos farföräldrarna.
Det var inte en retorisk pik f.ö., jag undrade över om hur den stod sig i jämförelse.

Jag vet inte mer än att en kompis (som äger en Android) påstår att iPhone:en typ har bäst. Det är inte värt något i det här sammanhanget däremot.

Adama
2011-09-22, 14:08
När det gäller behandlingen av musik ja, i övrigt slipper du inte itunes.

Edit: fast de gäller ju bara om du kör premium på
Spotify för annars lirar den väl inte offline. Ska du spela från ipoden måste du ju svetta med itunes iaf

Jag har premium :)

Och mitt användande av iTunes är så minimalt det bara går.