handdator

Visa fullständig version : Kondition


liQ
2011-09-19, 23:17
Försöker förbättra min kondtion och skulle säga den är väl inte världklass men hygglig tränad. Det jag undrar är om att aerobish högintesiv träning är att föredra?

Ronn
2011-09-20, 06:56
Att föredra jämfört med vadå? Kan ju alltid cykla det är ju kul. :thumbup:

mattilainen
2011-09-20, 06:59
som Ronn säger :) Men jag tycker alltid att något man tycker är roligt kommer göra att du fortsätter samtidigt som du får mer kondition/styrka. Kom ihåg att detta fungerar bara tills en viss ökning, som är personlig.

Aerobic kan vara jättebra men också jättedåligt ur konditionssyn. Kör på det du tycker är roligt och känn av! Jobbigt? Fortsätt. Lätt? fortsätt men komplettera :)

liQ
2011-09-20, 08:14
För jag ligger i det stadium nu när jag inte får några ökningar, trots det rätt intesiv aerobisk träning. Så tanken var att jag skulle börja köra mer anaerobisk träning. Men skulle det hjälpa min kondition?

Eddie Vedder
2011-09-20, 11:03
Aerobic kan vara jättebra men också jättedåligt ur konditionssyn.

Det kan vara jag som missförstår men jag tror att det är du. ;) Jag tolkar det som att han pratar om aerob träning, alltså all from av konditionsträning. Inte träningsformens aerobics. :)

liQ
2011-09-20, 11:37
Det kan vara jag som missförstår men jag tror att det är du. ;) Jag tolkar det som att han pratar om aerob träning, alltså all from av konditionsträning. Inte träningsformens aerobics. :)

Det stämmer Eddie! Jag pratar inte om Aerobics, utan om aerob träning.

Ursäkta om jag var otydlig!

Everest
2011-09-20, 11:50
Försöker förbättra min kondtion och skulle säga den är väl inte världklass men hygglig tränad. Det jag undrar är om att aerobish högintesiv träning är att föredra?

Vad menar du med aerobisk högintensiv? Övre intervallet innan tröskel?

Vad vill du bli bra på och hur tränar du idag?