handdator

Visa fullständig version : Tyngsta du inte lyft utan passare?


VoDaresVins
2011-09-19, 18:48
Som headern, vad är det tyngsta du försökt lyfta men failat när du inte haft passare.
1. Övning?
2. Vikt?
3. Vad hände / hur gick det?

Börjar själv. Bara hunnit med en klassiker.
1. Bänk
2. 75
3. Rullade stången över magen. (tränar ensam hemma)

lurre86
2011-09-19, 18:50
Som headern, vad är det tyngsta du försökt lyfta men failat när du inte haft passare.
1. Övning?
2. Vikt?
3. Vad hände / hur gick det?

Börjar själv. Bara hunnit med en klassiker.
1. Bänk
2. 75
3. Rullade stången över magen. (tränar ensam hemma)


aldrig hänt, aldrig vågat chansa=)

kettlebellGuden
2011-09-19, 18:51
Mark, 600kg, den rörde sig inte alls. *screwy*

lurre86
2011-09-19, 18:51
Mark, 600kg, den rörde sig inte alls. *screwy*

haha=)

130kg finsk sisu
2011-09-19, 18:56
jag har nog aldrig failat utan passare. Däreemot har jag en klassiker.
Körde plankbänk iförd bänktröja från 4,5cm planka. plankan höll min 45-50kg tunga fru i och bakom som avlyftare och passare hade jag Elo här på forumet. Iofs en nära 300kg markare.
Nåväl failade på personliga rekordet 402,5kg. Nåväl hade upp vänstern men orkade inte låsa ut högern. Elo tog i riktigt rätt ögonblick när stången började sjunka och vi fick det just och just in i ställningen igen. Hade iofs saftys som skyddade halsen men stången skulle nog sjunkit in i bröstet några centimeter.

Springer
2011-09-19, 18:58
Börjar själv. Bara hunnit med en klassiker.
1. Bänk
2. 75
3. Rullade stången över magen. (tränar ensam hemma)

1. +1!
2. +1!!
3. +1!!! (fast ensam på gymmet)

Vi är lika klena du och jag. ;)

Ungrim
2011-09-19, 19:12
Är nog när man kört 160kg till fail och glömt att höja upp säkerhets spärrarna.
Mindre skönt att rulla ut mot knäna för att sen kunna ställa sig upp

Baha
2011-09-19, 19:14
enda jag minss är att jag fastnade i snedbänk med 100 kg, fick ropa på hjälp

Rikard Jansson
2011-09-19, 19:16
Definitionsfråga, antingen 110x9 i bänk (finns film på utube :D ), eller 125x1 i bänk, då var jag helt själv i gymmet och välte stången åt sidan, vid 110x9 så fick kameramannen ställa när telefonen och hjälpa till

McLR
2011-09-19, 19:17
1 bänkpress
2 90kg
3 rulla den ner för magen

tntballe
2011-09-19, 19:19
1. Frontböj
2. 155 kg
3. För tungt, släppte taget och hoppade bak.
Postat via en mobil enhet

VoDaresVins
2011-09-19, 19:31
jag har nog aldrig failat utan passare. Däreemot har jag en klassiker.
Körde plankbänk iförd bänktröja från 4,5cm planka. plankan höll min 45-50kg tunga fru i och bakom som avlyftare och passare hade jag Elo här på forumet. Iofs en nära 300kg markare.
Nåväl failade på personliga rekordet 402,5kg. Nåväl hade upp vänstern men orkade inte låsa ut högern. Elo tog i riktigt rätt ögonblick när stången började sjunka och vi fick det just och just in i ställningen igen. Hade iofs saftys som skyddade halsen men stången skulle nog sjunkit in i bröstet några centimeter.

Kan ju nog tänka mig det inte är mycket att försöka utan passare med de där vikterna. Vill minnas jag såg en video med militärpress också när dina passare var bra alerta.

VoDaresVins
2011-09-19, 19:34
Mark, 600kg, den rörde sig inte alls. *screwy*

Än roligare om du verkligen laddat en stång med 600kg för att försöka. *flex*

VoDaresVins
2011-09-19, 19:35
1. +1!
2. +1!!
3. +1!!! (fast ensam på gymmet)

Vi är lika klena du och jag. ;)

Jupp. Bara en tidsfråga innan magmusklerna får känna på nytt rekord. ;)

Lillleif
2011-09-19, 19:37
Jupp. Bara en tidsfråga innan magmusklerna får känna på nytt rekord. ;)

1. +1!
2. +1!!
3. +1!!! (fast ensam på gymmet)

Vi är lika klena du och jag. ;)

1. +2
2. +2
3. +2 (fast inte fullt lika ensam på gymmet, men det bjuder jag på)

frozzon
2011-09-19, 19:43
plankan
75kg+KV.
ensam i gymmet, kul och vila lite på marken, tillslut fick jag av plattorna, men de va inte najs :D

130kg finsk sisu
2011-09-19, 19:49
Kan ju nog tänka mig det inte är mycket att försöka utan passare med de där vikterna. Vill minnas jag såg en video med militärpress också när dina passare var bra alerta.

ja det var när jag slängde tillbaka stången och den studsade ur klykan. 132,5kg var det. passarna ha ta stången ganska bra.

stridis
2011-09-19, 19:51
Böj:150kg har jag failat på någon gång ensam
bänk:115kg fail ensam som mest
Mark 200kg som rört på sig men failat.
Pushpress:95kg har jag failat på.
Dips: +65kg

Jag tränar ensam och har inget emot att maxa även utan passare. Någon gång så har någon varit och tränat samtidigt i gymmet så, ibland inte helt ensam i gymmet.

bustz0rz
2011-09-19, 19:52
plankan
75kg+KV.
ensam i gymmet, kul och vila lite på marken, tillslut fick jag av plattorna, men de va inte najs :D

Hur fick du på vikterna på ryggen själv?! :D

Ont: Failat i bänkpress på 70kg. Skulle försöka göra en 10a men klarade bara 9, så fick rulla ner stången på magen. Det är verkligen inte skönt även fast det inte är mycket vikt.

frozzon
2011-09-19, 19:55
Hur fick du på vikterna på ryggen själv?! :D

Ont: Failat i bänkpress på 70kg. Skulle försöka göra en 10a men klarade bara 9, så fick rulla ner stången på magen. Det är verkligen inte skönt även fast det inte är mycket vikt.

fick hjälp, men sen ba sprang snubben iväg...

130kg finsk sisu
2011-09-19, 19:59
Kan ju nog tänka mig det inte är mycket att försöka utan passare med de där vikterna. Vill minnas jag såg en video med militärpress också när dina passare var bra alerta.

http://www.youtube.com/watch?v=_cO_EJAOknI där är militärpressen.

ceejay
2011-09-19, 20:00
180 i böj flera gånger, fått slänga av vikten

legoknekten
2011-09-19, 20:15
bänkpress 70kg
rullade av stången över magen och knäna

legoknekten
2011-09-19, 20:17
http://www.youtube.com/watch?v=_cO_EJAOknI där är militärpressen.

fick du några men?

Sheogorath
2011-09-19, 20:22
Inget värre än 95 kg i smalbänk tror jag. Rullade ner den för magen. Nemas problemas.

Rickard
2011-09-19, 20:22
Och ni som nämner mark, jag antar att ni brukar köra med passare annars?*rolleyes*

ost
2011-09-19, 20:24
Senast jag failade ensam på gymmet hade jag några timmar tidigare kört ett lätt cirkelträningspass. Brukar aldrig träna 2 gånger om dagen men det cirkelpasset kändes så oerhört lätt, ansträngde mig knappt (medvetet då cirkelträningen var obligatorisk på jobbet och jag ville spara energi till gymmet).

Väl på gymmet värmer jag upp och jobbar mig upp mot mitt arbetsset i bänk. På den tiden reppade jag på 70 kilo, men nu fick jag inte ens upp stången. Vinklade stången så att vikterna flög av. Som tur var var jag ensam på gymmet så ingen såg mig :P Tänkte att jag kanske bara hade dålig teknik så jag försökte igen. Samma sak hände. La snabbt tillbaka vikterna och stack hem. Skämdes fastän ingen var där

agazza
2011-09-19, 20:28
Endel bänkar, rullat ner det bara.

Ontopic, var det inte någon 17åring som dog i smithmaskin för nåt år sedan?

Linjedomarn
2011-09-19, 20:33
Har väl fått rulla stången över magen vid bänkpress några gånger i mina yngre dar, annars har jag haft passare som fångat stången:).

Sheogorath
2011-09-19, 20:37
Endel bänkar, rullat ner det bara.

Ontopic, var det inte någon 17åring som dog i smithmaskin för nåt år sedan?

Jag kan i alla fall glatt erkänna att jag tränat nedåtlutande guilloutin-press i smithen på ett folktomt gym vid ett par tillfällen. Nu så här i efterhand kan jag ju ifrågasätta den riskkalkylen. *host*

130kg finsk sisu
2011-09-19, 20:41
fick du några men?

nej ingenting de facto

stevebc
2011-09-19, 20:42
Failade i FU-bänk på 90 kg eller vad det var. Rullade stången över magen utan fara. Däremot fick jag någon förslitningsskada i axeln då, inte pga missen, utan pga att det var mitt 20:e arbetsset det passet och det helt enkelt brast till slut.

Jag har även ramlat i utfall en gång. Det var inte roligt, eftersom det inte går att faila i det utan att ramla på ett icke-ergonomiskt vis, som i knä- och frontböj. Det var väl 100 kg på stången och jag minns inte så mycket mellan det att jag stod med ena knät i marken och att jag "vaknade upp" igen med stången framför mig. Skadade inte mig öht.

Benpressen är väl det jävligaste dock. Lade på 300-350 kg och skulle träna utlåsningar. Det jag glömde var att jag körde vartannat set med en kille som tog bort säkerhetsspärren under sina set. Så jag glömde att sätta tillbaka dem och började sänka benpressen när jag märkte att något stod snett till. Fick skrika på hjälp några gånger innan det kom folk springandes och hjälpte mig ur råttfällan. Skön stretch i korsryggen fick jag i alla fall. Det var en ordentlig belastad lumbar kontraktion där.

Summa summarum så har jag aldrig skadat mig av en olycka trots att det hänt 10-20 gånger. Sällan av maxningar också. Istället har det brustit under ett helt vanligt, ganska problemfritt, set under perioder av volymrik grundträning.

mathsa
2011-09-19, 21:05
120 i bänkpressen,failade på 2:an fick panik och slängde stången över huvudet,kunde gått jävligt illa.Kommer inte göra om det :)

Sheogorath
2011-09-19, 21:06
120 i bänkpressen,failade på 2:an fick panik och slängde stången över huvudet,kunde gått jävligt illa.Kommer inte göra om det :)

Dude... Not cool. *gah!*

Tur att du fick över den.

mathsa
2011-09-19, 21:11
Dude... Not cool. *gah!*

Tur att du fick över den.
Jag det var det verkligen,skulle ju ha rullat den men fick som sagt panik :) värsta är att det sitter i bakhuvudet än när jag kör bänk så ibland så lägger jag nog av för tidigt..Tränar ofta ensam..

filmjölk
2011-09-19, 21:16
Failat en driljard ggr i bänkpressen och puttat ner den på magen och sedan satt mig upp på allt från 100 till 150 själv.

Upptaget
2011-09-19, 21:18
Typ mitt 3e bänkpass någonsin för ett antal år sedan då man körde själv i smyg och ville bli stooor.. Lastade på vikter tills stången vägde 40 kg! failade och välte stången åt sidan..

Tränar annars alltid med någon!

Crocker
2011-09-19, 21:19
Bänk 140 kg. :thumbup:

Sedan tusentals gånger 20-30 kg som yngling i hemmagymmet, lite lättare att kasta av när man inte klovat dock.

Springer
2011-09-19, 21:26
Failat en driljard ggr i bänkpressen och puttat ner den på magen och sedan satt mig upp på allt från 100 till 150 själv.

Men sen då, vad gör ni då? Jag tycker det gör svinont att rulla över höftkammen, är jag för smal?

Stefan J
2011-09-19, 21:28
Som headern, vad är det tyngsta du försökt lyfta men failat när du inte haft passare.
1. Övning?
2. Vikt?
3. Vad hände / hur gick det?

Börjar själv. Bara hunnit med en klassiker.
1. Bänk
2. 75
3. Rullade stången över magen. (tränar ensam hemma)

1. Bänkpress
2. 160kg
3. Detta måste vara mer än 10 år sedan, men jag skulle se hur mycket jag tappat i bänk efter att jag vilat från styrketräning 4 veckor och jag var helt ensam i en friidrottshall. Bommade lyftet och märkte när jag rullade ner stångjäveln på magen att det inte gick att andas :) Kunde inte rulla tillbaka den heller då den sjunkit in i buken. Så där låg jag och sprallade tills jag lyckades välta stången. Viktskivorna var trånga så de ville inte glida av heller när jag till slut fick lutning på stången vilket gjorde det besvärligare.

Deceiver85
2011-09-20, 00:16
1. Vader i benpress
2. 180kg
3. Slant med fötterna så att vikten kom över tårna, som bröts bakåt. Hann inte få in spärren så släden åkte ner i botten och blev sittandes där. Bröt båda stortårna och vred några av de andra ur led. Kan inte böja på stortårna i dagsläget, men annars inga men.

Robbmeister
2011-09-20, 06:45
Det har hänt flera gånger , lika skämmigt varje gång är det också.

Första gången var i lutande bänk när man nyss hade börjat träna , tänkte köra på 40 kg och failade så rullade ner den på magen och ställde mig upp , och sen snabbt ner i omklädningsrummet och hem pga skammen.

Andra gången var rätt nyligt.
Failade på 80 i bänk utan passare (vet inte riktigt vad det var med styrkan den dagen) stången stannade på brösten och rörde sig inte , så jag fick rulla ner den för magen och ner på golvet.

Tredje gången var i liggande tricepsextensions där jag skulle testa hur mycket jag kunde ta. Testade 50 och klarade någon repetition men på andra så orkade jag inte , och vikten tyngde bak mig så att jag gjorde en halv kullerbytta bakåt och rakt ner på golvet bakom mig , fick även skivstången rakt över ryggen. Efter den olyckan så funderade man om man skulle ta och byta gym.. :D

frogmachine
2011-09-20, 08:11
Hantelpress 46X4. lol..

spoon
2011-09-20, 09:47
Failat en driljard ggr i bänkpressen och puttat ner den på magen och sedan satt mig upp på allt från 100 till 150 själv.

This.

Fast en fail som jag minns är när jag tränade ensam och händerna gled ut på stången i bänkpress. När jag la tillbaka stången i klykorna så hamnade händerna emellan stången och klykorna. Korsfäst. Tog 5 min att ta mig ur den knipan och det kändes ganska stressigt.

ceejay
2011-09-20, 09:50
Det har hänt flera gånger , lika skämmigt varje gång är det också.

Första gången var i lutande bänk när man nyss hade börjat träna , tänkte köra på 40 kg och failade så rullade ner den på magen och ställde mig upp , och sen snabbt ner i omklädningsrummet och hem pga skammen.

Andra gången var rätt nyligt.
Failade på 80 i bänk utan passare (vet inte riktigt vad det var med styrkan den dagen) stången stannade på brösten och rörde sig inte , så jag fick rulla ner den för magen och ner på golvet.

Tredje gången var i liggande tricepsextensions där jag skulle testa hur mycket jag kunde ta. Testade 50 och klarade någon repetition men på andra så orkade jag inte , och vikten tyngde bak mig så att jag gjorde en halv kullerbytta bakåt och rakt ner på golvet bakom mig , fick även skivstången rakt över ryggen. Efter den olyckan så funderade man om man skulle ta och byta gym.. :D

wat, jag failar i den övningen på veckobasis nästan, det är ju bara att lägga ned stången på golvet bakom!

Ungrim
2011-09-20, 10:14
plankan
75kg+KV.
ensam i gymmet, kul och vila lite på marken, tillslut fick jag av plattorna, men de va inte najs :D

Hur fick du upp vikterna på ryggen? Lastade någon på dem och sen drog de eller är det jag som inte fattar hur man gör kanske :)

bustz0rz
2011-09-20, 10:24
Hur fick du upp vikterna på ryggen? Lastade någon på dem och sen drog de eller är det jag som inte fattar hur man gör kanske :)

Någon sida tillbaks så skrev han att det var just så det gick till(jag undrade också ) :)

Pernam
2011-09-20, 11:03
Har inte misslyckats i nån riktigt farlig övning. Men som riktigt ung och ivrig slocknade jag i benpressen när jag var ensam i gymmet. Det var en gammal rackare till benpress utan ordentliga stopp, men var man vig (eller desperat) kunde man göra en slags baklänges-kullerbytta ut ur den. Men jag minns inte hur jag tog mig ut, minns bara hur jag vaknade till sans igen på golvet bakom maskinen. Det kan väl ha varit en 350 kg eller nått sånt jag lastat på.

elo_
2011-09-20, 11:12
jag har nog aldrig failat utan passare. Däreemot har jag en klassiker.
Körde plankbänk iförd bänktröja från 4,5cm planka. plankan höll min 45-50kg tunga fru i och bakom som avlyftare och passare hade jag Elo här på forumet. Iofs en nära 300kg markare.
Nåväl failade på personliga rekordet 402,5kg. Nåväl hade upp vänstern men orkade inte låsa ut högern. Elo tog i riktigt rätt ögonblick när stången började sjunka och vi fick det just och just in i ställningen igen. Hade iofs saftys som skyddade halsen men stången skulle nog sjunkit in i bröstet några centimeter.

om jag inte missminner mig hade jag aningens hjärtsnörp av händelsen.