handdator

Visa fullständig version : Telefonförsäljare


fiskarn
2011-09-19, 18:01
Blev nyss uppringd av nån sablans telefonförsäljare som ville pracka på mig nåt teleabonemang av nåt slag. Tackade vänligen men bestämt nej men kan nog ha råkat säga ja ett par gånger uner samtalet. Har ju hört om att sådana här företag kan klippa ihop samtalet så att det helt plötsligt finns ett gällande avtal men hur stor är risken?

John M
2011-09-19, 18:03
Risken är extremt liten. Var det är lite mer kändare företag eller nåt du aldrig hört talas om?

fiskarn
2011-09-19, 18:09
Risken är extremt liten. Var det är lite mer kändare företag eller nåt du aldrig hört talas om?

Han rabblade bara nåt namn i början och fortsatte väl ungefär såhär:
Vilken operatör ringer du med idag?
Jag ringer med xxx.
Så du ringer med xxx
Ja
blablabla
jag är inte intresserad hej då, klick

Dav0d
2011-09-19, 18:10
Han rabblade bara nåt namn i början och fortsatte väl ungefär såhär:
Vilken operatör ringer du med idag?
Jag ringer med xxx.
Så du ringer med xxx
Ja
blablabla
jag är inte intresserad hej då, klick

Nej nej, det är ingen fara alls.

Inge Enveten
2011-09-19, 18:21
Hur som helst är du riktigt bra skyddad av distans och hemförsäljningslagen. Även om du avtalat om att köpa något eller binda dig till något har du ångerrätt utan att behöva ge anledning till varför och utan att behöva ha en anledning till varför mer än att du bara ångrat dig.

Kort - oroa dig ej.

Grotesk
2011-09-19, 21:00
Blev nyss uppringd av nån sablans telefonförsäljare som ville pracka på mig nåt teleabonemang av nåt slag. Tackade vänligen men bestämt nej men kan nog ha råkat säga ja ett par gånger uner samtalet. Har ju hört om att sådana här företag kan klippa ihop samtalet så att det helt plötsligt finns ett gällande avtal men hur stor är risken?

Jag lyckades klippa ihop samtalet perfekt så det kommer en fet bindande faktura på posten.

Mvh
Grotesk telefonförsäljare.

Fatalist
2011-09-19, 21:22
Haha tror du själv att det går att åka dit på något sådant?

Finns det ett enda bekräftat fall i Sverige?

Källkritik alternativt byt umgängeskrets om någon faktiskt sprider sådan idioti?

I all välmening :)

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20000274.htm

zeusden1
2011-09-19, 23:12
Du är kört. Hoppas du uppskattar ditt nya abonnemang!

Nordenator
2011-09-19, 23:21
Haha tror du själv att det går att åka dit på något sådant?

Finns det ett enda bekräftat fall i Sverige?

Källkritik alternativt byt umgängeskrets om någon faktiskt sprider sådan idioti?

I all välmening :)

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20000274.htm

Vi hade problem med liknande skit på jobbet, uppenbarligen.

Edit: Däremot tror jag inte att så är fallet här.. det måste ju vara rätt liten sannolikhet att man blir drabbad av en skojare.

hultman
2011-09-19, 23:31
Finns inga klippa/klistra-säljare i Sverige. Om du inte sagt ditt personnummer så är det lugnt.

De flesta telefonsäljare som ringer är nya på jobbet och dåliga på att sälja.

Tomten
2011-09-20, 02:42
Finns inga klippa/klistra-säljare i Sverige. Om du inte sagt ditt personnummer så är det lugnt.

De flesta telefonsäljare som ringer är nya på jobbet och dåliga på att sälja.

Beror väl på att de flesta inte är kvar i branschen i mer än en månad.

Telefonförsäljare måste vara det sämsta sättet att börja en karriär inom försäljning.

Snobbe
2011-09-20, 06:11
Med dagens avancerade teknik kan dom även modifiera ett nej till ett ja.

frogmachine
2011-09-20, 07:10
Risken att nån klipper ihop det samtalet till ett sälj är nog mindre än att peta ut ögat med en hantel på gymmet (jobbat som säljare i 4 år)

Arnesson
2011-09-20, 07:31
Telefonförsäljare måste vara det sämsta sättet att börja en karriär inom försäljning.

Nja, klarar man av att sälja bra som telesäljare har man nog grymma förutsättningar att lyckas på ett standard säljjobb.

frogmachine
2011-09-20, 07:46
Nja, klarar man av att sälja bra som telesäljare har man nog grymma förutsättningar att lyckas på ett standard säljjobb.

Kul att du vet vad du pratar om. Varför skulle det vara det sämsta? Vet du hur mkt man kan tjäna som innesäljare?

Fel citat

krilleh
2011-09-20, 09:50
Kul att du vet vad du pratar om. Varför skulle det vara det sämsta? Vet du hur mkt man kan tjäna som innesäljare?

Fel citat

Inte lika mkt som eventförsäljare ;)

mangemani
2011-09-20, 13:19
har aldrig testat, men man blir jäkligt sugen att testa seinfelds metod då en telefonförsäljare ringer:
TF: vill du prenumerera på blablabla
S: jag är upptagen just nu, ge mig ditt telefon nummer så ringer jag upp dig senare
TF: ehm, tyvärr, går ej, det funkar ej så
S: ni vill inte att okänt folk ska kunna ringa hem till er?
TF: just det!
S: då vet ni hur jag känner mig*klick*

raQblad
2011-09-20, 13:45
Nær man sjælv jobbat som sæljare så får man lite sympati. Stackars stackars. Det går øver.

brutal
2011-09-20, 13:50
Jag jobbar som telefonförsäljare mot företag.
Jag har en helt okej grundlön och når jag mitt säljmål så har jag nästan 8000kr i provision.
Provisionstaket varje månad ligger runt 30 000kr vilket då är 250% av månadsmålet.

Vi har säljare som når taket varje månad och ligger varje år på topp 10-listan över vilka som tjänar mest pengar i länet (under 30 år).
Jag själv är medelmåttig men har ändå en årslön som är respektabel.

Seinfeldtricket blir nog svårt att lyckas med. Säljare kollar också på TV.