handdator

Visa fullständig version : Hur blanda Kreatin, maltodextrin m.m?


Jonte95
2011-09-19, 17:28
Hejsan.. Detta är de kosttillskott jag nu har:

Just carbs 2kg (100% maltodextrin, 100g = 100g kolhydrater varav 86g är sockerarter).

Tnc creatine 500g (1 rågad tesked ska tas 4-5 ggr / dag de första 5 dagarna, sedan trappa ner till endast före & efter träning).

Sedan har jag min gorilla king Gainer som strax är slut.. ca 3/10 kvar ungefär. Näringsvärden på den:

Brukar köra 2 skopor, inte 3. vilket ger ca: 550kcal, 110g kolhydrater, 42,5g proteiner, 1g fett..

Sedan käkar jag Zink 30mg om dagen, när bör detta tas?

Såhär ser det ut.. vill veta hur jag ska blanda, när (tränar 3 dagar i veckan), hur mycket osvosv.. Killen i butiken rekomenderade att jag skulle blanda kreatinet med maltodextrinen, men även med min gainer skulle gå bra! Ska jag börja blanda alla dem tre tills gainern tar slut eller hur ska jag gå till väga?

Vill gärna ha svar från erfarna som vet vad de talar om, mvh :)

Sundqvist
2011-09-19, 17:29
kör kreatinen med malto efter träningen för bäst upptag :)

Jonte95
2011-09-19, 17:51
kör kreatinen med malto efter träningen för bäst upptag :)

Hur mycket kreatin bör jag före och efter träning? Hur mycket ska jag blanda creatined med maltodextrinet? Sedan vill jag ju få i mig proteiner, tills vidare genom att äta Gorilla king gainern och möjligtvis kvarg eller något får det bli sedan.

Sedan undrar jag hur det blir om jag ska käka maltodextrin dessa 5 dagar 5 ggr om dagen, ska jag verkligen blanda med maltodextrin då det innehåller snabba kolhydrater vilket jag inte behöver om jag inte tränat före det?

Sedan så tänker jag på det där med ZINKEN. Bör jag ta några timmar efteråt eller fungerar zink bra med maltodextrin och kreatin & vise versa?

vicarious
2011-09-19, 17:54
Hur mycket kreatin bör jag före och efter träning? Hur mycket ska jag blanda creatined med maltodextrinet? Sedan vill jag ju få i mig proteiner, tills vidare genom att äta Gorilla king gainern och möjligtvis kvarg eller något får det bli sedan.

Sedan undrar jag hur det blir om jag ska käka maltodextrin dessa 5 dagar 5 ggr om dagen, ska jag verkligen blanda med maltodextrin då det innehåller snabba kolhydrater vilket jag inte behöver om jag inte tränat före det?

Sedan så tänker jag på det där med ZINKEN. Bör jag ta några timmar efteråt eller fungerar zink bra med maltodextrin och kreatin & vise versa?

Kreatin 5g om dagen, spelar ingen roll när eller hur du tar det. Ta allt på en gång för enkelhetens skull.

Vad tränar du för nåt? Jag tvivlar på att du överhuvudtaget behöver något maltodextrin, med tanke på att gainern redan innehåller det.

Sundqvist
2011-09-19, 17:55
Hur mycket kreatin bör jag före och efter träning? Hur mycket ska jag blanda creatined med maltodextrinet? Sedan vill jag ju få i mig proteiner, tills vidare genom att äta Gorilla king gainern och möjligtvis kvarg eller något får det bli sedan.

Följ det som står på burken

Sedan undrar jag hur det blir om jag ska käka maltodextrin dessa 5 dagar 5 ggr om dagen, ska jag verkligen blanda med maltodextrin då det innehåller snabba kolhydrater vilket jag inte behöver om jag inte tränat före det?
nej, de behövs inte, under uppladdningsdagens ta endast kreatinet förutom efter träningen.

Sedan så tänker jag på det där med ZINKEN. Bör jag ta några timmar efteråt eller fungerar zink bra med maltodextrin och kreatin & vise versa?

det har jag faktiskt ingen aning om, jag tar mitt zma(zink,magnesium,b6) precis innan läggdags