handdator

Visa fullständig version : Deffhjälp uppskattas till tjej 20


Debbiz
2011-09-19, 11:06
Jag har läst i ett antal forum hur jag ska gå till väga med min deff och började i onsdags. Men jag vet ändå inte riktigt om jag gör helt rätt. Jag käkar bara vit fisk, kyckling, magert kött och skaldjur. Och lägger till grönsaker och sånt såklart. Äter inga som helst kolhydrater förutom havregrynsgröt på morgonen. Tränar 5 dagar i veckan ungefär. Jag hade tänkt att hålla på i två veckor ca eftersom det är min första gång jag deffar. Så nu undrar jag om ni tror att jag kommer se några som helst resultat ? Är förövrigt 170 cm och väger 65 kilo. Målet är 55 med minimalt kroppsfett och synliga muskler. Hur bär jag mig åt?!

Magganyo
2011-09-19, 11:10
Om du hade tänkt att gå ner 10 kilo på två veckor är det i princip omöjligt. I och med att du slutar äta kolhydrater kommer du att gå ner många kilo ibörjan som i stort sätt bara kommer vara vatten. Basics är att med 500 kaloriers underskott så går du ungefär ett halvt kilo i veckan. Vad gäller din kost så ser det bra ut då de saker du säger ger bra mättnadskänsla för lite kalorier. Lycka till med din viktnedgång :)

edit: jag själv åter kolhydrater i form av potatis & quinoa till exempel då jag tycker att det är gott och det ger att jag kan prestera bättre (enligt mig själv) på mina gympass och träningar.

vicarious
2011-09-19, 11:15
Så nu undrar jag om ni tror att jag kommer se några som helst resultat ?

Det beror ju på hur du åt innan du gjorde ändringarna. Om ditt nya kostschema innebär att du får i dig mindre energi nu så kommer du gå ner i vikt (förutsatt att du var viktstabil förut).

Det finns ingen anledning att utesluta alla fettkällor eller äta onödigt lite kolhydrater. Det som är avgörande är den totala mängden energi du stoppar i dig i förhållande till mängden energi du och din kropp förbrukar. Den sistnämnda måste vara högre.

Gå ner 10kg på 2 veckor kan du glömma. Skynda långsamt.

Debbiz
2011-09-19, 11:20
Haha oj! Jag menade inte att jag skulle gå ner 10 kilo på två veckor, utan det är mitt framtida mål :) Haha blev lite fel där..

Tack för hjälpen!

vicarious
2011-09-19, 11:22
Har du läst http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881?

Debbiz
2011-09-19, 11:58
Jaa den har jag läst :D verkligen jätte bra!

clappen
2011-09-19, 12:04
Jaa den har jag läst :D verkligen jätte bra!

Om du har läst den varför startar du då en tråd där du undrar om du kommer se några resultat på 2veckor? Om du äter mindre än vad du gör av vad så kommer du gå ner i vikt och tillslut kommer du att se resultat, simple as that. Now get going!

Debbiz
2011-09-19, 13:01
Jaa kanske för att jag undrar om någon annan har provat samma period och ätit samma sorts grejer, och om dom har fått något resultat? Svårt att förstå?

Hannya
2011-09-19, 13:06
Jaa kanske för att jag undrar om någon annan har provat samma period och ätit samma sorts grejer, och om dom har fått något resultat? Svårt att förstå?

sikta på att gå ner 0,5-1kg i veckan.

huruvida då får skitmegaultrasuperbrasynligt resultat under tiden får du själv ta reda på

men var realistisk.

en deffperiod på 8-16 veckor är det "normala"

clappen
2011-09-19, 13:22
Jaa kanske för att jag undrar om någon annan har provat samma period och ätit samma sorts grejer, och om dom har fått något resultat? Svårt att förstå?

Det handlar inte om "samma sorts grejer", utan äter du mindre energi än den energin du gör av med så kommer du gå ner i vikt, och då spelar det ingen roll om kosten innehåller kexchoklad eller kycklingfilé.

sinnez
2011-09-19, 14:41
Tror det är svårt att se några större resultat på 2 veckor, och varför vill du inte äta kolhydrater?

Nelli
2011-09-19, 20:17
Du bör äta fett. Speciellt som tjej. Läs guiden igen och skynda långsamt. Om du tar det lugnt kommer du kunna bibehålla den vikten du når när du är klar och dessutom må bättre.

Sniggel
2011-09-22, 12:29
Du bör äta fett. Speciellt som tjej. Läs guiden igen och skynda långsamt. Om du tar det lugnt kommer du kunna bibehålla den vikten du når när du är klar och dessutom må bättre.

... och då kan ett förslag vara att byta ut någon av de nuvarande proteinkällorna mot exempelvis ägg. Den vita fisken mot lax och/eller makrill och/eller sill.
Om man byter ut så att kaloriinnehållet blir densamma kommer proteinintaget att sjunka något. Om man inte kan kompromissa med proteinintaget så får man acceptera ett större energi-intag. Men fett är viktigt så det bör man alltid se till att man får i sig en del av. Att skära ner på kolhydraterna för att få i sig mer fett kan vara en dum idé eftersom kolhydratintaget redan verkar vara lågt.

Ett annat tips kan vara att istället för havregrynsgröt på morgonen, kan man äta någon måltid gjord på linser eller bönor. Då kan man exempelvis kompensera för proteinförlusten av att byta ut vit fisk mot fet makrill.