handdator

Visa fullständig version : Slag mot biceps


Cappe
2011-09-17, 18:20
Hade fotbolls match idag, fick en armbåge på biceps och gjorde rätt ont och kunde knappt böja armen utan ont, nu kan jag böja den men inte när jag vrider handleden, ni vet när man vrider handleden och får en kula på biceps, då gör det riktigt ont. Så hur långtid tror ni det tar tills det är borta? Vill kunna träna på måndag. Är det inte typ muskelfibrer som skadats eller något? Jag tycker det ser ut som min biceps har blivit mycket mindre också men kanske bara är inbillning haha.

Masterpan
2011-09-17, 18:25
Hade fotbolls match idag, fick en armbåge på biceps och gjorde rätt ont och kunde knappt böja armen utan ont, nu kan jag böja den men inte när jag vrider handleden, ni vet när man vrider handleden och får en kula på biceps, då gör det riktigt ont. Så hur långtid tror ni det tar tills det är borta? Vill kunna träna på måndag. Är det inte typ muskelfibrer som skadats eller något? Jag tycker det ser ut som min biceps har blivit mycket mindre också men kanske bara är inbillning haha.

Det är väl helt enkelt en lårkaka fast på biceps.. bicepskaka alltså.

Beroende på hur hård smäll du fick kan de nog ta upp emot (max) en vecka innan den är helt återställd

Cappe
2011-09-17, 18:34
Kan jag köra bröst och triceps tror du och axlar?

Määng
2011-09-17, 19:01
Prova? Har kört ben dagen efter thaiboxningspass med ömma lår utan problems (eller ja, lite problem men det gick).

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

mattilainen
2011-09-17, 19:07
det är antagligen bara en smäll och kanske ett blåmärke?

Om det redan blivit så mycket bättre så är det nog helt borta om någon dag.

Cappe
2011-09-17, 20:09
Jodå ska se hur det känns imorgon, tänkte ta triceps, bröst axlar på måndag.
Sen för övrigt har ni några invändningar på mitt träningschema?
Måndag: Triceps och bröst så hårt jag kan 3-5 sets per övning 6-12 reps efter det axlar med den energin jag har axel press och en maskin till, kan inte namnet, följt av mage.
Torsdag/Fredag: Rygg så hårt jag kan 3-5 sets per övning 6-12 reps, följt av axlar så hårt jag orkar och sedan mage och oftast lite biceps.
Ser det ok ut? Tränar fotboll måndag, onsdag, och fredag, och en match söndag eller lördag, dock bara 2 matcher kvar i serien. Fredagen är inte så krävande heller bara fasta situationer.

Rusk
2011-09-17, 20:13
Någon slår i din biceps och du tycker den ser mindre ut, vet inte vad jag ska säga:<

Määng
2011-09-17, 20:27
Ser det ok ut?

Du behöver nog ge lite mer info än så där.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Fugly
2011-09-17, 20:32
Blanda inte konditionsträning (om du springer mycket och får upp din puls mycket i din fotboll) med styrketräning på samma dag. Kör på olika dagar.

Cappe
2011-09-17, 20:50
Du behöver nog ge lite mer info än så där.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Vad för info?

Fishtank
2011-09-17, 20:52
Vad för info?

Vilka övningar kanske?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

nmanradnävna
2011-09-17, 20:56
Det är lugnt. Har själv fått ett slagskott rätt på bicepsen, så jag vet.

Cappe
2011-09-17, 21:14
Vilka övningar kanske?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Okej, bröst: Bänkpress, bröst press maskin, bröst press hantlar, samma som bänk press med stång(kan inte namnet) flyies, och en till bröst övning i maskin. 3-5sets 6-12 reps

Triceps: Superset alltid typ, upp och ner med en stång, direkt efter dips och sen en sån sak med något rep man har bakom nacken och drar frampt med båda händerna, sedan upp och ner med 1 sån typ hållare eller vad man ska säga med 1 arm åt gången, gör allt det 5 gånger för triceps 6-12 reps slutar oftast med lite dips i maskin också.

Rygg: En stång man drar ner framför sig under hakan upp och ner, sedan en sak i samma maskin men med en liten mindre sak med några decimeters mellanrum, sedan rodd maskinen eller vad det heter, sedan hantel rodd med hantlar, sedan chins i maskin smalt och långt mellarum. Sen tar jag hantlarna och håller dom ner mot marken och lyfter axlarna så långt jag kan och gör om. Gör också en sån sak där man böjer lätt på knäna lutar sig lite fram och lyfter stången med vikter. 3-5 set per övning 6-12 reps

Axlar: Axel press i maskin, sedan så axel sak i maskin där man har händerna i två handtag och lyfter armbågarna till axel höjd. 3-55 set per övning och 6-12 reps
Mage: Crunches på boll 7 sets typ 30-100 reps

Biceps: Hantelcurls 5 sets 6-12 reps

Jag suger på namn och kan inte namnen på många av övningarna men ni förstår kanske ungefär vad jag menar.

mattilainen
2011-09-17, 21:21
är det marklyft du menar? Tänk på att utföra övningen rätt. Tänker på om du inte vet vad den heter så kanske du inte har så bra utförande och kan skada dig istället. Sök på marklyft här i träningsdelen eller något.

Cappe
2011-09-17, 21:25
är det marklyft du menar? Tänk på att utföra övningen rätt. Tänker på om du inte vet vad den heter så kanske du inte har så bra utförande och kan skada dig istället. Sök på marklyft här i träningsdelen eller något.

Nej inte marlyft, jag tror jag utför typ alla mina övningar helt okej.

Silencer
2011-09-18, 10:57
Jag fick en spark på armbågen en gång, kunde inte lyfta armen på två veckor. Sen gick det dock över.

Eventuellt kanske du fått en liten bristning.

Cappe
2011-09-18, 12:28
Jag fick en spark på armbågen en gång, kunde inte lyfta armen på två veckor. Sen gick det dock över.

Eventuellt kanske du fått en liten bristning.

Vadå för bristning?