handdator

Visa fullständig version : Alkohol 1 gång i veckan


j00j
2011-09-17, 15:35
Hej!

Finns säkert många trådar som handlar om alkohol och dess negativa effekt på muskelbyggning men då handlar det ofta om att dricka mycket. Min fråga till er kolozzar e om 3 stycken 275 ml 4.5 öl skulle förstöra mycket på min träning 1 gång i veckan och om jag dricker alla på samma kväll?

Hade egentligen inte tänkt dricka ikväll men skadar 3 öl mycket? Kan tilläggas att jag har tränat 5 dagar denna veckan och en av dagarna var idag. Ska inte träna imorgon.

Tack på förhand!

Cromag
2011-09-17, 15:36
Seriöst nu, du optinojar rätt duktigt.

3 st (!!), 275 ml (!!!) öl, EN (!!!!) gång i veckan. Gör dig själv en tjänst och sluta med den oron, du ligger på väldigt låg alkoholkonsumtion med det intaget. Fasiken upp till 2-3 folköl om DAGEN är inom det "hälsosamma" intervallet på omkring 25-35 g alkohol om dagen. Nu är ju vin bättre...men ja.

PS. Dessutom är inte alkohol boven oftast, utan fyllemat och dagen efter skitmat. När man deffar då. Men visst, drar man en brakfylla är man ofta svagare ett par dagar efteråt osv, men livet går inte ut på endast muskler för majoriteten av oss. Alkohol tenderar att höra ihop med social samvaro och det är hälsosamt minst sagt.

Och sist men inte minst, det är faktiskt kul att dricka alkohol.

vicarious
2011-09-17, 15:37
Nej jag tror inte det kommer förstöra särskilt mycket, om något alls.

Sheogorath
2011-09-17, 15:38
Hej!

Finns säkert många trådar som handlar om alkohol och dess negativa effekt på muskelbyggning men då handlar det ofta om att dricka mycket. Min fråga till er kolozzar e om 3 stycken 275 ml 4.5 öl skulle förstöra mycket på min träning 1 gång i veckan och om jag dricker alla på samma kväll?

Hade egentligen inte tänkt dricka ikväll men skadar 3 öl mycket? Kan tilläggas att jag har tränat 5 dagar denna veckan och en av dagarna var idag. Ska inte träna imorgon.

Tack på förhand!

Det är väl inte ens visat att alkohol påverkar muskelproteinsyntesen så värst negativt? Att det är negativt för fettförbränningen är klart. Du får fråga dig om du verkligen tror att någon som drack de där ölen varje vecka lika gärna kunde skitit i att träna. Självklart är det inte så. Det är bättre, mycket bättre, att dricka och träna jämfört med att bara dricka.

j00j
2011-09-17, 15:42
Det är väl inte ens visat att alkohol påverkar muskelproteinsyntesen så värst negativt? Att det är negativt för fettförbränningen är klart. Du får fråga dig om du verkligen tror att någon som drack de där ölen varje vecka lika gärna kunde skitit i att träna. Självklart är det inte så. Det är bättre, mycket bättre, att dricka och träna jämfört med att bara dricka.
Förstår, då lär det blir 3 öl ikväll, hade egentligen lovat mig att inte dricka på 1 månad för att satsa på träningen, men om inte 3 öl förstör träningen så mycket så kan jag helt klart unna mig det. :cheers::cheers:

Sheogorath
2011-09-17, 15:46
Förstår, då lär det blir 3 öl ikväll, hade egentligen lovat mig att inte dricka på 1 månad för att satsa på träningen, men om inte 3 öl förstör träningen så mycket så kan jag helt klart unna mig det. :cheers::cheers:

Jag vill inte uppmuntra till drogbruk, men... :cheers:

;)

Cromag
2011-09-17, 15:48
Jag vill inte uppmuntra till drogbruk, men... :cheers:

;)

Enligt hans dagbok är han 16, så det är nog ingen bra idé att uppmuntra :)

Sheogorath
2011-09-17, 15:52
Enligt hans dagbok är han 16, så det är nog ingen bra idé att uppmuntra :)

Då ska han avstå av den anledning, i så fall.

Cromag
2011-09-17, 15:55
Då ska han avstå av den anledning, i så fall.

Indeed

Alzie
2011-09-17, 16:06
Jag tycker att om du ska kröka ikväll kan du lika bra vara värst på festen och göra det ordentligt. Kör hårt min vän :cheers:

Sheogorath
2011-09-17, 16:23
Jag tycker att om du ska kröka ikväll kan du lika bra vara värst på festen och göra det ordentligt. Kör hårt min vän :cheers:

Dåligt.

Silencer
2011-09-17, 16:56
Drick, slappna av och var glad. Alkohol är bra för träningen nu för tiden. Didn't you get the memo? :)

j00j
2011-09-17, 17:17
Enligt hans dagbok är han 16, så det är nog ingen bra idé att uppmuntra :)

Ingen har direkt uppmuntrat. Jag gör mina egna val.

Btw, den dagboken e snart 1 år gammal och jag är 17 nu snart 18. Trevlig kväll!

Alzie
2011-09-17, 17:56
Alå där, du bryter väl inte mot lagen?

http://waxonwaxoff.blogg.se/images/2008/polis2_17407448.gif
/Konstapel Göransson

Åsberg
2011-09-17, 17:57
Bara 3 öl?

Fartman
2011-09-18, 02:12
3 öl av den minsta storleken och dessutom "bara" 4,5%. Du kan vara lugn, eventuellt dansande ikväll (eller, gud förbjude, liggande!) är nog förmodligen mer katabolt.