handdator

Visa fullständig version : Blivit erbjuden multigym av en kompis, hjälp mig


Ernie McCracken
2011-09-17, 15:21
Hej,

Jag har fått erbjudande av en kompis farsa att köpa hans multigym.
Det är ett Skip Sport 6900 och han vill ha 1 000kr för det.

Det finns här högst upp på sidan 5.
Jag tränar enbart hemma och har för stunden en bänkpress med 130kg, hantlar och curlstång med runt 70kg.

Vad tror ni om denna maskin som komplement till mitt egna lilla gym? :)
Tillför den något vettigt?
Blev riktigt sugen då det finns möjlighet till många fler övningar.

Någon som kanske tom tränat på en sådan? Jag hittar inget nypris vilket hade varit roligt om man kunde tagit reda på.

Ernie McCracken
2011-09-17, 15:37
Glömde ju lägga till länken:

http://asp.budo-fitness.se/img/upload/KATALOG_ID212_YEAR6_SUP2.pdf

WHITEFOLKS
2011-09-17, 15:47
Om du har utrymme och pengar "över" så tycker jag du ska slå till :)

Kan du säkert få användning för på ett eller annat sätt, antar att du kan göra latsdrag och dips på den bl.a.

Ernie McCracken
2011-09-17, 16:00
Om du har utrymme och pengar "över" så tycker jag du ska slå till :)

Kan du säkert få användning för på ett eller annat sätt, antar att du kan göra latsdrag och dips på den bl.a.

Ja latsdragen är det som lockar mest nästan =) Men finns en del andra övningar som kan ge bra variation..

Bara att ta fram tummstocken och testa, trångt lär det bli, men de ska de nästan va på hemmagym :)

hugok
2011-09-17, 16:26
Med tanke på det väldigt låga priset är det förmodligen värt det.

ceejay
2011-09-17, 16:29
ser ut som lågkvalitétjafs man brukar hitta på coop forum eller något

Ernie McCracken
2011-09-17, 16:43
ser ut som lågkvalitétjafs man brukar hitta på coop forum eller något

Ja det är inga proffgrejjer, det förstår jag med tanke på priset :)
Det ser ju lite rappligt ut, men det kan säkert fylla sin funktion trots det.

Tusen spänn är ju som hittat, en utekväll för många ligger väll i den nivån

mattilainen
2011-09-17, 17:04
skulle aldrig betalat för något sånt. 1000 kr kostar ett år på mitt gym så..

Du kommer använda det två gånger och tröttna då det är skit.

Ernie McCracken
2011-09-17, 19:16
skulle aldrig betalat för något sånt. 1000 kr kostar ett år på mitt gym så..

Du kommer använda det två gånger och tröttna då det är skit.

Dina egna förutsättningar intresserar inte mig, Mitt gym kostar 650kr i månaden och med mitt 5-skiftarbete och möjlighet till att träna begränsas så är det en väldigt onödig utgift för mig.

"Du kommer" känns lite väl dömmande, Du känner ju inte mig och vet inte hur pass motiverad jag är för att kunna använda det minst lika flitigt som maskinerna som finns på gymmet.

filmjölk
2011-09-17, 19:30
Bra komplement till dina fria vikter. Har du 1000kr så slå till och köp det. Visst det finns bättre varianter på multigym, men inte till det priset.

En chinsställning, en motionsmaskin (conceptrodd, crosstrainer eller ngt) samt lite mer vikter att lasta stången med så blir hemgymmet komplett!:thumbup:

Ja, givetvis finns risken att du lessnar på hemgymmet, men det är bara att varva med perioder med riktigt gym så kommer du ha en livstids glädje av det.

Det finns ett talesätt som lyder: "Vill du bli lycklig för en kväll - drick dig full. Vill du bli lycklig för en vecka - åk på semester. Vill du bli lycklig för ett år - gift dig. Vill du bli lycklig i en livstid - skaffa ett hemgym". Ett mycket bra talesätt.

Fitnessfjollan
2011-09-17, 19:52
Mina päron har en sådan maskin. Jag tror morsan har använt den typ 5 gånger. Och om du frågar mig så tycker jag den var riktigt värdelös. Jag skulle inte betala 1000 spänn för den, möjligtvis för att bli av med den. :) Men det är möjligt att du tycker den är bra, och då är den kanske värd 1000 spänn.

Jtotheohan
2011-09-17, 20:33
skulle aldrig betalat för något sånt. 1000 kr kostar ett år på mitt gym så..

Du kommer använda det två gånger och tröttna då det är skit.

1000kr för ett år? vad är det för budget gym?:S

AndreasBastard
2011-09-17, 21:47
Det är väl bara att slå till om du har en lusentapp över och nog med plats. Är du inte nöjd så kan du ju sälja på blocket.

Personligen så hade jag satsat på en ställning för dips och chins (kombi), men man kan ju helt klart slita ont i ett multigym med.

Gabriel174
2011-09-17, 21:55
1000kr för ett år? vad är det för budget gym?:S

STK går för 1200kr (tror jag) per år ifall du är under 18(?)/pensionär.

Rahf
2011-09-17, 22:01
1000kr för ett år? vad är det för budget gym?:S

Alla gym kräver inte 3000:- eller mer för att man ska få träna där. Beroende på stad och läge så kan man få träna på ett häckarns bra gym och ändå betala en billigare peng.

Mjölkprotein
2011-09-17, 23:19
1000kr för ett år? vad är det för budget gym?:S

Gym som inte drivs av företagsmänniskor behöver inte ta 3000/år..
Jag betalar 950/år som ungdom, 1100 för studenter och 1600 för vuxna.

Och där får man fan valuta för pengarna! Rejäla Eleikostänger, massvis med bra Eleikovikter, Plastgolv som tål fan allt, och det bästa av allt. Folk som kan sin sak, som är villiga att hjälpa den i nöd.

Ursäkta att jag gick lite OT.

Men TS, jag tycker du ska köpa det. Själv kanske jag inte skulle fått så mycket användning för det, men skulle jag haft plats och pengar över så skulle jag också kört på det. Kan ju vara bra att ha om man vill "extraträna" lite hemma! Billigt var det ju också!

daloatf
2011-09-18, 15:50
Det enda som behövs är ju bänk, stång, lösa vikter, hantlar och chins/dips ställning.

Men om du inte har det kan det vara värt 1000kr tills du har skaffat "riktiga" sakerna

Mjölkprotein
2011-09-18, 16:30
Det enda som behövs är ju bänk, stång, lösa vikter, hantlar och chins/dips ställning.

Men om du inte har det kan det vara värt 1000kr tills du har skaffat "riktiga" sakerna

Om TS tränar på ett "vanligt" gym annars kan det ju vara ett bra komplement. Att köpa hem det du nämnde kostar nog mer än 1000kr om man ska ha bra grejer, och inte RUSTA skit.

hugok
2011-09-18, 18:48
Det kan vara rätt bra att ha lite såna här grejer i sitt hemmagym om man skadar sej och blir begränsad i sin träning. Och som sagt så är priset väldigt bra så har du plats så. En latsdrag är rätt bra att ha också och 100 kg är helt okej lastbarhet. Enligt mej är en kabel nästan ett måste och latsdragen kan ju användas till de flesta andra kabelövningar.

Pjotor
2011-09-18, 19:18
Problemet med multigym för hemmabruk är att viktmagasinen är snålt tilltagna, så att man ganska fort kommer upp i maxvikten. Kvaliteten är sekundär -- så länge det inte går sönder så får det anses vara godkänt...

VoDaresVins
2011-09-18, 19:29
Det är väl bara att slå till om du har en lusentapp över och nog med plats. Är du inte nöjd så kan du ju sälja på blocket.

Håller med. Kan inte se det skulle vara svårt att få tillbaka minst samma slant om du säljer vidare.

Ernie McCracken
2011-09-18, 21:08
Det enda som behövs är ju bänk, stång, lösa vikter, hantlar och chins/dips ställning.

Men om du inte har det kan det vara värt 1000kr tills du har skaffat "riktiga" sakerna

Den enda sak jag inte har av det du nämde är chins/dips ställning.. Har kollat på en sån man fäster i dörrhål runt list men har inte tagit klivet ännu.

Du ser i första inlägg vad jag har för saker

Ernie McCracken
2011-09-18, 21:11
Problemet med multigym för hemmabruk är att viktmagasinen är snålt tilltagna, så att man ganska fort kommer upp i maxvikten. Kvaliteten är sekundär -- så länge det inte går sönder så får det anses vara godkänt...


Jag hade tänkt försöka få gumman min att börja träna lite också och ett sådant multigym skulle nog täcka in det mesta för hennes del.

Ska åka och känna på grejjerna i.a.f, Så får vi se om det blir affär eller inte.

filmjölk
2011-09-18, 21:30
Om viktmagasinen är snåla är det ju bara att styra träningen efter det. När du tränar till exempel ryggen kör du övningar med fria vikter innan du ger dig på latsdraget. förutmattning.