handdator

Visa fullständig version : Gym+Kickboxning samma dag?


roundhouse
2011-09-17, 13:10
Gym på morgonen innan skolan och kb träning kl 17.00, skulle det funka eller blir det liksom lite "överträning".

Jokester
2011-09-17, 13:27
Det beror ju på hur van din kropp är vid den mängden träning. Kolla hur en elitidrottare tränar så ska du se att det där inte är överdrivet mycket träning.

roundhouse
2011-09-17, 13:42
Det beror ju på hur van din kropp är vid den mängden träning. Kolla hur en elitidrottare tränar så ska du se att det där inte är överdrivet mycket träning.

Jag är mest van med kickboxning, men ska börja gyma nu. Iaf prova, tack för svaret.

Jeneric
2011-09-17, 14:17
Jag kör styrketräning på morgonen innan jobbet och MMA på kvällen, tycker till och med jag får en boost på MMAn de dagar jag styrketränat.

Sparven från Minsk
2011-09-17, 14:19
Gym på morgonen innan skolan och kb träning kl 17.00, skulle det funka eller blir det liksom lite "överträning".

Det kan vi inte veta. Testa och utvärdera själv, din kropp ju.

HulkH
2011-09-17, 14:35
Go for it!

roundhouse
2011-09-17, 14:46
Det är värt att testas, kommer att testa på måndag! :)

krellik
2011-09-17, 17:30
Dude chiiiillll now....

1000 trådar om samma sak, att bygga upp sin fysik tar år, att bli bra tekniskt tar år, blir du starkare på gymmet i basövningarna gör du rätt och har du energi till kickboxningsträningarna har du planerat träningen rätt.

Blir du inte starkare på gymmet, du blir sjuk ovanligt lätt eller du tappar lusten att gå och träna så har du gått ut för hårt.

Nu mindre oroliga frågor, mer hård konsekvent träning.

roundhouse
2011-09-18, 10:59
Dude chiiiillll now....

1000 trådar om samma sak, att bygga upp sin fysik tar år, att bli bra tekniskt tar år, blir du starkare på gymmet i basövningarna gör du rätt och har du energi till kickboxningsträningarna har du planerat träningen rätt.

Blir du inte starkare på gymmet, du blir sjuk ovanligt lätt eller du tappar lusten att gå och träna så har du gått ut för hårt.

Nu mindre oroliga frågor, mer hård konsekvent träning.

Jag kanske orkar mindre på kb träningen på kvällen, men jag ska ge det ett försök.

Illustrerade mannen
2011-09-18, 19:01
Förr, i forntiden... typ tidigt 90-tal tränade jag enligt följande...
Gym sex dagar i veckan, alltid på morgonen. Universitetsstudier under dagarna, kampsportsträning minst 7 pass i veckan - på vardagar -fyra som instruktör (utan direkt hård fys - det fick eleverna göra) och tre pass som "elev" med hård fys. Tävlingar eller extraträning under helgerna.
Jag var fattig student så kosten var inte den bästa. Jag rökte ca 1½-2 paket om dagen.Tog tom rökpauser under träningshelger...
Min gymträning bestod av (nästan) uteslutande basövningar - böj, böj, böj, böj, bänk och mark, mark och mark. Lite disco blev det med bicepscurl ibland...Miljarder armhävningar (med varianter) och magövningar iom kampsportsträningen.
Körde så i ca 4 år. Så det tar lite tid... Jag tränade på gymet endast för att bli mer framgångsrik i kampsporten (kung fu, fullkontakt). Numera är det tvärtom...
Så till TS - sov, ät och träna! Skippa pajasövningarna! Det är ju oerhört komiskt med nybörjare som kör fem övningar för bröst, fyra för triceps och rundar av med 10 set vader! Men muskler har de inte... Inte så smart heller att röka, skippa sponken, skippa brudar och nattsudd. Vill du bli framgångsrik så TRÄNA! Jag blev hyfsat framgångsrik... Men det kostar på...