handdator

Visa fullständig version : Bekymmer med leder


Brandten
2011-09-16, 14:34
Hej!

Jag har inte varit aktiv inom träningen på ett par år nu, mycket på grund av att jag har problem med mina handleder och fingrar.

Nu har dock suget blivit för stort och jag vill komma tillbaks till min rätta form jag då hade för några år sedan.

Det jag är bekymrad över är hur jag ska klara av press övningar.. är det någon som har nå bra tips hur jag kan stabilisera handlederna ? Kanske är någon mer som har problem med just handlederna som har nå bra tips i allmänhet?

I dragövningar kommer jag använda mig av remmar så jag i alla fall kan hålla i stången.

Jag äter Citodon dagligen för att ens kunna böja på mina fingrar. Har det någon dålig effekt på min träning?

Så snälla, är det någon som har nå bra tips, skrik till :)

Tolkia
2011-09-16, 14:38
Det är nog bra om du specificerar problemet. Har du någon ledsjukdom? Om du måste äta medicin dagligen för att överhuvudtaget fungera hoppas jag att du är ordentligt utredd.

Som ett rent allmänt träningsråd tror jag att det är bra om du tänker mer än vanligt på att skynda långsamt.

Brandten
2011-09-16, 14:48
Det är nog bra om du specificerar problemet. Har du någon ledsjukdom? Om du måste äta medicin dagligen för att överhuvudtaget fungera hoppas jag att du är ordentligt utredd.

Som ett rent allmänt träningsråd tror jag att det är bra om du tänker mer än vanligt på att skynda långsamt.

Dem har inte hittat vad felet är.. det enda jag vet att det inte är reumatism.

Saken är ju den att jag vill komma igång med styrketräningen och så länge jag äter mina smärtstillande så kan jag ju röra handlederna och fingrar utan smärta men när jag lägger motstånd på så gör det ont igen.

Doctor Snuggles
2011-09-16, 14:51
Har du försökt med något specifikt för att förbättra ledhälsan, som glukosamin, gurkmeja o dyl?
Paracetamol kan ha negativ inverkan på proteinsyntes, ja. Vet inte hur stor skillnad den gör dock.

Åse Columbus
2011-10-07, 15:15
vad tror du om att i första hand göra övningar som tränar upp styrkan i dina fingrar och handled?